Mietin tässä juuri, että voivatko sukupuolitaudit tarttua helposti suuseksissä...?
Ilmenevätkö sukupuolitaudin oireet sitten suussa vai eteneekö tauti alapäähän vai mitä ihmettä...?
Suuseksi ja sukupuolitaudit
5
3835
Vastaukset
- tarttuu ristiin,
eli suuseksissäkin.
Jos saavalla osapuolellla on genitaalialuellaan sp-tauti, hän voi tartuttaa sen suuseksin antajaan, ja silloin se tietysti oireilee suussa ja nielussa.
Ei se sieltä minnekään genitaalialueelle hyppää itsestään.
Muistathan sitten, että huuliherpeksen voi tartuttaa kumppanin genitaalialueelle ja herpes on sitten lopun elämää seuraava "kumppani", se ei koskaan parane, remissiossa se voi olla, mutta aina se kehossa lymyää.
Eli ei siis suuseksin antoa silloin kun itsellä on huulessa herpes (tosin herpes, niin huuli- kuin genitaaliherpeskin voi tarttua oireettomalta
kantajalta).
Kondomi ei sitten suojaa 100%:sti sukupuolitaudeilta, itse asiassa esim. herpekseltä hyvin huonosti.
Herpeksen voi genitaalialueellensa saada vaikka siten, että itsellä tai kumppanilla on huuliherpes, näplää sitä ja niillä samoilla käsillä koskee genitaalialueelle. Herpes on herkkä tarttumaan.
Ihan jokainen sp-tauti tarttuu myöskin suuseksissä! Tämä on hyvä muistaa! On sitten kyse klamydiasta, tippurista jne.- gyne
nämä aggressiiviset kondyloomavirustyypit, jotka siis aiheuttavat kantajalleen papa-muutoksia ja altistavat kohdunkaulan syövälle kyllä viihtyvät erinomaisesti myös suun, nielun ja ylähengitysteiden limakalvoillakin. Uutta tutkimustietoa on, että altistavat (erityisesti yhdessä tupakanpolton ja alkoholinkäytön kanssa) suun ja nielun alueen syöville. Mahdollisesti yhteyttä on myös mm. keuhkosyöpään. Tarttuvat iloisesti suuseksissä...
- Aiaya
gyne kirjoitti:
nämä aggressiiviset kondyloomavirustyypit, jotka siis aiheuttavat kantajalleen papa-muutoksia ja altistavat kohdunkaulan syövälle kyllä viihtyvät erinomaisesti myös suun, nielun ja ylähengitysteiden limakalvoillakin. Uutta tutkimustietoa on, että altistavat (erityisesti yhdessä tupakanpolton ja alkoholinkäytön kanssa) suun ja nielun alueen syöville. Mahdollisesti yhteyttä on myös mm. keuhkosyöpään. Tarttuvat iloisesti suuseksissä...
Eli suuseksissä saatu sukupuolitauti oireilee suun ja nielun alueella, ei alapäässä?
- suuseksin
Aiaya kirjoitti:
Eli suuseksissä saatu sukupuolitauti oireilee suun ja nielun alueella, ei alapäässä?
antaja VAI saaja!!
- suuseksiä
Aiaya kirjoitti:
ja saat tartunnan, oireet ilmenevät alapäässä. Jos annat suuseksiä nielussa ja suussa, mutta käsittääkseni voivat levitä myös alas.
Kannattaa käyttää suuseksissäkin suojaa, vaikka ei sekään 100% turva ole. Naiselle suuseksiä annettaessa voi kortsun leikata halki tai ostaa erillisiä suuseksisuojia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351