Jesaja 18:4
"Sillä näin on Herra minulle sanonut: »Minä pysyn hiljaa ja katselen asunnostani, niinkuin hehkuva helle päivän paistaessa, niinkuin kastepilvi elonajan helteessä»".
Kun fyysikko Stephen Hawking oli sanonut että "jos Jumala on olemassa, on hän viime aikoina ainakin pysytellyt kovin hiljaa". Tähän lauseeseen sisältyy loppujen lopuksi suuri viisaus ja on esimerkkinä meille, ehkä Jumala suosittelee hiljaa olemista myös ihmisille, koska hän Jesajan kautta opasti:
Jes. 30:15
"Sillä näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte, rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne; mutta te ette tahtoneet",
Herran omien pitäisi pysytellä tyynenä kaikissa tilanteissa, vaikka:
Jesaja 17:12
"Voi paljojen kansojen pauhua-ne pauhaavat, niinkuin meri pauhaa, ja kansakuntien kohinaa-ne kohisevat, niinkuin valtavat vedet kohisevat!"
Ilm. 17:15
"Ja hän sanoi minulle: »Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä»".
Miksi Jumala on hiljaa?
16
608
Vastaukset
- frihet
Tämän päivän kauhistuttavin hetki on, jos hiljaisuuteen ihmiset joutuisivat.
Onhan siitä tahty kyselykin jo vuosia sitten kuinka kauan nuoret voisivat olla ilman musiikkia, eli kuuntelematta.
Vastaus on, että ei päivääkään, suurimmalla osalla.
Raamatun lukua kysyttäessä voivat olla vaikka kuinka kauan, eikä rukoukseenkaan kummosta tarvetta ole.
Olihan Jumala melko hiljaa n. 450 vuotta enen Jeesuksen syntymää?
Eiks se ole melko yleistä siellä teilläkin päin, että uskovat arvostelevat, ettei sielä "mitään tapahdu" ja siksi kaikenlaista sielullista metsästetään ja tunnepitoista kaivataan.
No nää tuli hiukan sivusta, mut tulkoon palstalle ja tekihän Spedekin elokuvan "kammottava hiljaisuus" jossa pariskunta istui pöydän ääressä puhumatta sanaakaan. Mix Jumala puhui niin paljon Adamin kanssa ja alussa ihmisten kanssa?
Kirouxen kautta tuli synti enemman ja enemman ihmiskunnalle ja Jumala hiljeni .
Synti erottaa meidät Jumalasta ja saa Jumala ihan hilja eikä vastaa meidän rukouxiankaan. Sen takia tarttis tulla uskovile Herätys joka puhdistaa pois synnin että Jumala alkaa puhua luovia sanoja meille joka luo uutta koska puhumalla Hän Loi meidät ja maapallon ! Ja niin Hän toimii myös tänä päivänä. : )Synti pois ja Jumala alkaa puhua ja tulee lahella !!!- frihet
Me olemme ummistaneet korvamme kuulemaan Jumalan ääntä täällä pohjolassa??
Tai jospa olemme paaduttaneet sydämmemme niin, ettei tuo ääni enää tavoita meitä?
Tai jospa me emme enää tarvitse kuulla Hänen ääntään, eli jospa ensi-rakkaus alkaa "jäätymään"?
Ei kait se Isä jatkuvasti puhu pojalleen, jos poika ei kuuntele? frihet kirjoitti:
Me olemme ummistaneet korvamme kuulemaan Jumalan ääntä täällä pohjolassa??
Tai jospa olemme paaduttaneet sydämmemme niin, ettei tuo ääni enää tavoita meitä?
Tai jospa me emme enää tarvitse kuulla Hänen ääntään, eli jospa ensi-rakkaus alkaa "jäätymään"?
Ei kait se Isä jatkuvasti puhu pojalleen, jos poika ei kuuntele?On ongelma aina on ollut sama. Synti.....
Vuosituhansien aikojen läpi on aina ollut sama !!
Kun synti on lähtenyt on Asiat ja Hengellinen elämä alkanut toimimaan moitettomasti. Kysymys kuuluu miten saada synti pois! ? Jeesuxen Veri on aina ollut ainoa vastaus! Elikä kun Herätys tulee,, niin Jumala pääsee pesemään sillä Pesuaineella---> Jeesuxen Veri,, jolla synti lähtee! Sentakia jatkaan muitten kanssa rukoilemaan ! Tuo Jeesus Sun Herätys meille että me saadaan Nauttiaa !! Rukoillaan rakas Frihet Siunausta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! : )- frihet
savonarola kirjoitti:
On ongelma aina on ollut sama. Synti.....
Vuosituhansien aikojen läpi on aina ollut sama !!
Kun synti on lähtenyt on Asiat ja Hengellinen elämä alkanut toimimaan moitettomasti. Kysymys kuuluu miten saada synti pois! ? Jeesuxen Veri on aina ollut ainoa vastaus! Elikä kun Herätys tulee,, niin Jumala pääsee pesemään sillä Pesuaineella---> Jeesuxen Veri,, jolla synti lähtee! Sentakia jatkaan muitten kanssa rukoilemaan ! Tuo Jeesus Sun Herätys meille että me saadaan Nauttiaa !! Rukoillaan rakas Frihet Siunausta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! : )Jotkut luulevat löytävänsä helpoimmankin tien, mutta ainut tie on käyvä kautta Golgatan.
Ensin risti, sitten kruunu, ei toisin päin.
Isä vastaa lapsilleen, siksi kehoitetaankin meitä alati rukoilemaan.
Vaan altarilta noustessamme, meidän täytyy myös ottaa Jumalan tahdon askel, eli ensin rukous ja sit liikeelle ja taas rukous ja niin edespäin.
Sillain liikkuminen käy tasapuolisesti, kun ei yhdellä jalalla hypi. frihet kirjoitti:
Jotkut luulevat löytävänsä helpoimmankin tien, mutta ainut tie on käyvä kautta Golgatan.
Ensin risti, sitten kruunu, ei toisin päin.
Isä vastaa lapsilleen, siksi kehoitetaankin meitä alati rukoilemaan.
Vaan altarilta noustessamme, meidän täytyy myös ottaa Jumalan tahdon askel, eli ensin rukous ja sit liikeelle ja taas rukous ja niin edespäin.
Sillain liikkuminen käy tasapuolisesti, kun ei yhdellä jalalla hypi.Ja Hyvä Yötä Rakas Frihet !!! Siu !!!!!!!!!!!!
kuuntelisimme tarkasti, mitä Hän tahtoo sanoa.
- on hiljaa
Sef.3:17
"Hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua". "Herra Sebaot etsiskelee sinua ukkosenjylinässä ja maanjäristyksessä, kovassa pauhinassa, myrskyssä ja rajuilmassa, kuluttavan tulen liekissä".
Ei hän lihaasi etsi ja sääli, vaan hän etsii sitä iankaikkisuushenkeä, jonka hän on meihin pannut:
Jaak. 4:5
"Vai luuletteko, että Raamattu syyttä sanoo: »Mustasukkaisen kiihkeästi hän halajaa henkeä, jonka on meihin pannut»"?
[2. Moos. 34:14; Gal. 5:17]- frihet
En usko, että Jumala näinä viimeisinäkään päivinä hiljentää ääntään, vaan puhuu kuten puhui seurakunnille Johanneksen välityksellä ja tuokin puhe on kuultavissa vielä esim. tää "Laodekialaisuus".
14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" julistuksen aihe on ajankohtainen kaikkina aikoina:
Jes. 40:5
"Herran kunnia ilmestyy: kaikki liha saa sen nähdä. Sillä Herran suu on puhunut."
6 Ääni sanoo: »Julista!» Toinen vastaa: »Mitä minun pitää julistaman?» Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen:
7 ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, kun Herran henkäys puhaltaa siihen. Totisesti, ruohoa on kansa.
8 Ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iankaikkisesti.
9 Nouse korkealle vuorelle, Siion, sinä ilosanoman tuoja; korota voimakkaasti äänesi, Jerusalem, sinä ilosanoman tuoja. Korota, älä pelkää, sano Juudan kaupungeille: "Katso, teidän Jumalanne!"
10 Katso, Herra, Herra tulee voimallisena, hänen käsivartensa vallitsee. Katso, hänen palkkansa on hänen mukanansa, hänen työnsä ansio käy hänen edellänsä.
11 Niinkuin paimen hän kaitsee laumaansa, kokoaa karitsat käsivarrellensa ja kantaa niitä sylissään, johdattelee imettäviä lampaita".- frihet
Kun jatkamme Jesajan kirjaa, niin sehän on "selvää sanomaa jopa tällekin kaudelle.
1 Nouse, ole kirkas, sillä sinun valkeutesi tulee, ja Herran kunnia koittaa sinun ylitsesi.
2 Sillä katso, pimeys peittää maan ja synkeys kansat, mutta sinun ylitsesi koittaa Herra, ja sinun ylläsi näkyy hänen kunniansa.
3 Kansat vaeltavat sinun valkeuttasi kohti, kuninkaat sinun koitteesi kirkkautta kohti.
4 Nosta silmäsi, katso ympärillesi: kaikki nämä ovat kokoontuneet, tulevat sinun tykösi; sinun poikasi tulevat kaukaa, sinun tyttäriäsi kainalossa kannetaan.
ei oikeasti ole olemassa.
Luulisi jo hitaankin tajuavan.Nas-Se. Luulo ei ole tiedon väärti. Ei edes Jumala itse voi kieltää itseänsä, saati sitten Sinä, savuna haihtuva ihminen!
Minulle Jumala on kaikki kaikessa oleva elämän voima, rakkaus, viisaus, kärsivällisyys ja kaiken hyvän olemassaolo, jota kenenkään järkevän ja ajattelevan ihmisen ei pitäisi kieltää, sillä olemme hänen tekojansa.- frihet
Sitä helluntai vietettiin muutama vuosi tuhat sitten ja homman ajankohtakin oli "arkinen" ja pari kaveria koki saman "seurakunnan" ulkopuolella.
Tätä puhetta tarvittas tänäänki, eli pannaan lisää faktaa.
23 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Onko Herran käsi lyhyt? Nyt saat nähdä, toteutuuko sinulle minun sanani vai eikö."
24 Niin Mooses meni ulos ja kertoi kansalle Herran sanat. Sitten hän kutsui kokoon seitsemänkymmentä miestä kansan vanhimpia ja asetti heidät majan ympärille.
25 Silloin Herra astui alas pilvessä ja puhutteli häntä, otti henkeä, joka hänessä oli, ja antoi sitä niille seitsemällekymmenelle vanhimmalle. Kun henki laskeutui heihin, niin he joutuivat hurmoksiin, mutta sen jälkeen he eivät enää siihen joutuneet.
26 Mutta leiriin oli heitä jäänyt kaksi miestä, toisen nimi oli Eldad ja toisen nimi Meedad. Heihinkin henki laskeutui, sillä hekin olivat luetteloon merkityt, vaikka eivät olleet lähteneet majalle; nämä joutuivat leirissä hurmoksiin.
27 Silloin riensi muuan nuorukainen ja ilmoitti Moosekselle sanoen: "Eldad ja Meedad ovat joutuneet hurmoksiin leirissä".
28 Mutta Joosua, Nuunin poika, joka oli ollut Mooseksen palvelija nuoruudestaan asti, puuttui puheeseen sanoen: "Oi, herrani Mooses, kiellä heitä!"
29 Mutta Mooses vastasi hänelle: "Oletko kateellinen minun puolestani? Oi, jospa koko Herran kansa olisi profeettoja, niin että Herra antaisi henkensä heihin!"
tuo kohta on yksi lisämuistutus niille, jotka pitävät Helluntaina tapahtunutta Pyhän Hengen jakoa ensimmäisenä jakona. Jumalan Henki on ollut sama kaikkina aikoina ja on aina oleva!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1702081
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo371465Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321154Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56902- 55846
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol250814Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20792Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S18735Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58713Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis198634