CD:n muunto MP3:ksi

Melkein blondi ;)

Tulipa ostettua Lidlistä SilverCrest MH-91 MP3-soitin. Kun en mitään näiden MP3 juttujen päälle ymmärrä niin...
Mikä olisi paras ilmainen ohjelma jolla muokata CD:t MP3 muotoon? Sellainen joka ei olisi ihan hirveän monimutkainen ja/tai hidas. Audio-muodot soittimessa ovat mp3, wma ja wav. Kotikoneessa on Windows Media Player, onko siitä mitään hyötyä tässä tapauksessa? Voiko sillä muuntaa tms.
Kiitos asiallisista vastauksista.

PS. En tarvitse kommentteja siihen asiaan miksi ostin juuri tämän ja juuri Lidlistä.

7

8567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuosta apua
    • Billin Agentti

      Windows Media Playerillakin voi muuntaa. Vanhemmilla versioilla tulee wma-muotoisia tiedostoja, uudemmissa versioissa on myös mp3-vaihtoehto.

      Kun pistät levyn koneeseen, niin pienen ajan päästä se kysyy, mitä levylle tehdään. Muuntaminen on englanniksi rip, suomeksi kopiointi cd-levylta tms. Klikkaat sitä niin menee koko levy koneeseen. Eiköhän tiedostot mene soittimeen sitten tavalliseen tapaan resurssienhallinnan kautta.

      • Windows mediaplayerilla voi kyllä muuntaa tiedoston mp3 muotoon, mutta se ei ole kovin hyvä tähän tarkoitukseen.
        Mediaplayer käyttää singnaalin välillä analogisena ja muuntaa sen jälleen digitaaliseksi. Tämä huonontaa äänenlaatua turhaan riippuen tietysti äänikortin laadusta.

        Hvvä ja helppokäyttöinen ilmais softa olisi CDex.

        Se löytyy täältä:http://www.download.fi/audio_ohjelmat/cd_rippaajat/cdex.cfm


      • da/ad muunnos
        hexi kirjoitti:

        Windows mediaplayerilla voi kyllä muuntaa tiedoston mp3 muotoon, mutta se ei ole kovin hyvä tähän tarkoitukseen.
        Mediaplayer käyttää singnaalin välillä analogisena ja muuntaa sen jälleen digitaaliseksi. Tämä huonontaa äänenlaatua turhaan riippuen tietysti äänikortin laadusta.

        Hvvä ja helppokäyttöinen ilmais softa olisi CDex.

        Se löytyy täältä:http://www.download.fi/audio_ohjelmat/cd_rippaajat/cdex.cfm

        ihan vain uteliaisuuttani kyselisin että millä helvatilla mediaplayer pystyy kierrättämään CD-levyn sisällön DA-muunnoksen läpi JA ohjaamaan tämän analogiasignaalin sitten analogiatuloon ja digitoimaan sen?

        Toinen kysymys kuuluisi tietenkin "miksi" mutta jos saisi ensin vastauksen tuohon ensimmäiseen.


      • Tatudavinci
        hexi kirjoitti:

        Windows mediaplayerilla voi kyllä muuntaa tiedoston mp3 muotoon, mutta se ei ole kovin hyvä tähän tarkoitukseen.
        Mediaplayer käyttää singnaalin välillä analogisena ja muuntaa sen jälleen digitaaliseksi. Tämä huonontaa äänenlaatua turhaan riippuen tietysti äänikortin laadusta.

        Hvvä ja helppokäyttöinen ilmais softa olisi CDex.

        Se löytyy täältä:http://www.download.fi/audio_ohjelmat/cd_rippaajat/cdex.cfm

        Mites se ne mp3-muotoon laittaa? Kyllä se meillä ne wma:ksi pistää...


      • mediaplayer 11
        Tatudavinci kirjoitti:

        Mites se ne mp3-muotoon laittaa? Kyllä se meillä ne wma:ksi pistää...

        Ainakin uusin wintoosan mediaplayer 11 osaa ripata sekä wma:ta että mp3:sta. Vanhemmat versiot eivät välttämättä tätä osaa.

        Tuo levyn tyyppi pitää vain valita siita yläreunan alasvetovalikosta jossa luki jotain sellaista kuin "tuo levy" tms.

        Samalla kannattaa ruksata VBR päälle ja laittaa bittinopeudeksi vähintään 192kbps


    • on hyvä

      kokeiluversio riittää mainiosti kotikäyttöön. en jaksa etsiä linkiä mut googleta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe