Sanopa se!
Mikä on totuus?
30
684
Vastaukset
- mistä
on kysymys, mutta jos tarkoitat Jumalan totuutta, niin se on se minkä Raamattu Ilmoittaa.
- tatti.
Mikä kenellekin on totta...
- umpihetero.
apriori vaiko aposteriori tietokäsitystä? vai onko kyse materialistisen tietoteorian vai idealistisen tietoteorian välisestä suhteesta? vai tarkoitatako ehkä dualistista totuuskäsitettä?
- Peku `
Et ole ainoa jolle se on epäselvä ja siinä ei ole mitään hävettävä.
Jos jotain ei tiedä niin aina kannattaa kysyä ja onhan sellanen sanontakin kuin "kysyvä ei tieltä eksy".
Kannattaa aloittaa vaikka Wikipedian sivuilta löytyvään kattavaan tietoon asiasta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Totuus- sivumennen sanoen
Wikipediaa ei pidetä kovinkaan luotettavana. Aineisto ei kelpaa enää tieteellisen tutkimuksen lähteeksi. Radiossakin oli äskettäin asiantuntijoiden varsin skeptisiä kannanottoja Wikipedian luotettavuudesta.
"Yksittäinen Wikipedia-toimittaja voi erilaisissa keskusteluissa vedota asiantuntemukseensa: hän voi väittää olevansa professori, dosentti tai tohtori. Tällaisiin väitteisiin kannattaa suhtautua skeptisesti, ellei väittäjälle ole esittää tuekseen todistusaineistoa. Nimimerkin suojassa voidaan omaa tiedollista auktoriteettia yrittää kasvattaa myös valheellisin perustein."
http://parlamenttikirjasto.blogspot.com/2007/08/wikipedia-ja-laatu.html - Amos7
sivumennen sanoen kirjoitti:
Wikipediaa ei pidetä kovinkaan luotettavana. Aineisto ei kelpaa enää tieteellisen tutkimuksen lähteeksi. Radiossakin oli äskettäin asiantuntijoiden varsin skeptisiä kannanottoja Wikipedian luotettavuudesta.
"Yksittäinen Wikipedia-toimittaja voi erilaisissa keskusteluissa vedota asiantuntemukseensa: hän voi väittää olevansa professori, dosentti tai tohtori. Tällaisiin väitteisiin kannattaa suhtautua skeptisesti, ellei väittäjälle ole esittää tuekseen todistusaineistoa. Nimimerkin suojassa voidaan omaa tiedollista auktoriteettia yrittää kasvattaa myös valheellisin perustein."
http://parlamenttikirjasto.blogspot.com/2007/08/wikipedia-ja-laatu.htmlTuossa kerrankin faktaa!
- Pontius Pilatus
Ei kiinnosta. Minä pesen käteni koko asiasta.
tietenkin. Hän on totuus.
se kuuluisa kolmas kerta, että pääsis läpi: Jeesus on totuus.
totuudesta näyttää olevan ihmistekoinen ja katoava.
Raamatun mukaan totuus on asia jota Jumala rakastaa. Totuus ei koskaan katoa, vaan on aina muuttumaton, kuolematon ja katoamaton!
Ps. 119:160
"Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti".
Jes. 45:23
"Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman".
Joh. 8:32
"ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Joh. 14:6
"Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani".
Joh. 17:17
"Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus".
1. Joh. 5:6
"Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä HENKI ON TOTUUS".
Sen sijaan kaikki näkyväinen on valhetta:
Ps. 12:2
(12:3) "He puhuvat valhetta toinen toisellensa, puhuvat liukkain huulin, kaksimielisin sydämin".
Ps. 62:9
(62:10) "Vain tuulen henkäystä ovat ihmiset, VAIN VALHETTA ihmisten lapset: kaikki he nousevat vaa'assa ylös köykäisempinä kuin tuulenhenkäys".
Ps. 119:163
"Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun lakiasi minä rakastan".
Vain Isällä Jumalalla, joka on "kuningasten Kuningas ja herrain Herra"
"jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen". [1.Tim. 6:16].jukka.finland kirjoitti:
Kirjoitit
>>Vain Isällä Jumalalla, joka on "kuningasten Kuningas ja herrain Herra"pukeutuneet Kristukseen, pitää olla Jumalan nimi, joka on sinettinä lunastuksestamme:
Ilm. 3:12
"Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni".
Efesolaiskirje 1
13 "Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi".jukka.finland kirjoitti:
Kirjoitit
>>Vain Isällä Jumalalla, joka on "kuningasten Kuningas ja herrain Herra"Joh. 6:27
"Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
"2. Kor. 1:22
joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme".
Eiköhän noudateta apostolien antamaa perinnettä ja sanotaan:
2. Kor. 1:3
"Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",
Ef. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",
Ef. 1:17
"anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Piet. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",
- Amos7
Wikipedian opetuslapset juoksevat wikipedioiden perässä.
Jeesus on tie ja totuus ja elämä. Ensin usko, sitten kaste. Samalla siunataan seurakunnan yhteyteen.
Jumalan sana on kokonansa totuus!- sanokoon
totiesti, aamen.
Vai että täällä jo lainataan Wikipediaakin. No on se luotettavampi ehkä kuin Kalevala. No, kirjat palavat ja patsaat kaatuvat, mutta Jeesuksen sanat eivät katoa ja Hän sanoi Isälleen opetuslasten puolesta rukoillessaan: "Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus". Opetuslapsilleen Hän sanoi: "MINÄ OLEN TOTUUS!"
Mutta paljon on tällä palstalla kirjoittajia ja turhan puhujia, jotka kysyvät kuin Pilatus: "Mikä on totuus?" Ja Totuus itse seisoi hänen edessään. Mutta maaherra ei sitä nähnyt, sillä "sen ilmoittaa Minun Isäni, joka on taivaassa", sanoi Jeesus opetuslapsilleen, kun Pietari antoi Hänestä tämän tunnustuksen: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika!"
Hyvää yötä, Jeesus myötä, toivottelee jukka.finland.
- RitariOlevainen
"Minä olen tie totuus ja elämä."
-Jeesus-- näin on.
Jeesuksessa totuus henkilöityy. Hän on Jumalan ilmoittama Totuus. Jeesus Kristus on Totuus ja vielä enemmänkin meille, sillä "hänessä tuli armo ja totuus". Näitä ei voi toisistansa erottaa, sillä ne tulivat meille yhdessä ja samassa Henkilössä, ihmisessä Jeesuksessa Kristuksessa, joka on (omien sanojensa mukaan) ainosyntyinen Jumalan Poika.
"Jolla Poika on, sillä on elämä, jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää". - Amos7
näin on. kirjoitti:
Jeesuksessa totuus henkilöityy. Hän on Jumalan ilmoittama Totuus. Jeesus Kristus on Totuus ja vielä enemmänkin meille, sillä "hänessä tuli armo ja totuus". Näitä ei voi toisistansa erottaa, sillä ne tulivat meille yhdessä ja samassa Henkilössä, ihmisessä Jeesuksessa Kristuksessa, joka on (omien sanojensa mukaan) ainosyntyinen Jumalan Poika.
"Jolla Poika on, sillä on elämä, jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää".Toiset sanovat että totuus ilman rakkautta on julmaa. Onhan se noinkin mutta jos ajatellaan lääkäriä, joka ilmoittaa totuuden, olisiko hänen koettava ylilounnollinen rakkaus ennen diagnoosin kertomista?
Amos7 kirjoitti:
Toiset sanovat että totuus ilman rakkautta on julmaa. Onhan se noinkin mutta jos ajatellaan lääkäriä, joka ilmoittaa totuuden, olisiko hänen koettava ylilounnollinen rakkaus ennen diagnoosin kertomista?
Totuus on joskus murskaava kuulijansa, mutta se totuus, jonka Jumala ilmoitti Pojassaan, tekee vapaaksi. Vapaaksi tekee nimittäin Poika, joka "on syntynyt sydämeen".
Vastasit ylempänä kirjoitukseeni Ritarin alla. En vain aina rekisteröidy. Hyvän kirjoituksen alle voi kirjoittaa viestin rekisteröitymättäkin.
Tein niin Sinunkin kirjoitukseen.- umpihetero.
että tarkoitatko sinä apriori vaiko aposteriori tietokäsitystä? vai onko kyse materialistisen tietoteorian vai idealistisen tietoteorian välisestä suhteesta? vai tarkoitatako ehkä dualistista totuuskäsitettä?
- Amos7
umpihetero. kirjoitti:
että tarkoitatko sinä apriori vaiko aposteriori tietokäsitystä? vai onko kyse materialistisen tietoteorian vai idealistisen tietoteorian välisestä suhteesta? vai tarkoitatako ehkä dualistista totuuskäsitettä?
Oletko tyhmä vai leikitkö tyhmää? Keneltä kyselet he ovat jo vastanneet.
- umpihetero.
Amos7 kirjoitti:
Oletko tyhmä vai leikitkö tyhmää? Keneltä kyselet he ovat jo vastanneet.
tiedä tietoteorian alkeista yhtään mitään...
- Amos7
umpihetero. kirjoitti:
tiedä tietoteorian alkeista yhtään mitään...
Totuus on tässä
Kirjoittanut: Amos7 11.9.2007 klo 20.20
Wikipedian opetuslapset juoksevat wikipedioiden perässä.
Jeesus on tie ja totuus ja elämä. Ensin usko, sitten kaste. Samalla siunataan seurakunnan yhteyteen.
Jumalan sana on kokonansa totuus!
ei unohdeta, että Jeesus on myös YLÖSNOUSEMUS ja ELÄMÄ:
Joh. 11:25
"Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut".
Efesolaiskirje 2
1 "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa",
Koetteko elävänne ylösnousemuselämää, vai kuulutteko "muiden kuolleiden joukkoon"...
Ilm. 20:5
"Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus".
... jotka pelkäsivät ylösnousemuksen omaan ylösnousemukseensa päättyvän?
2. Tim. 2:18
"jotka ovat totuudesta eksyneet, kun sanovat, että ylösnousemus jo on tapahtunut, ja he turmelevat useiden uskon".
Hymenius ja Filetus selostivat ylösnousemuksen jo loppuneen, päättyneen! Toisin sanoen he opettivat, että on turha enää tehdä parannusta, koska he eivät Jeesusta enää fyysisesti nähneet. Mutta Jeesus Kristus, meidän ylösnousemuksemme, lupasi olla omiensa kanssa joka päivä, maailman loppuun asti.- umpihetero.
tarkoitatko nyt apriori vaiko aposteriori tietokäsitystä? vai onko kyse materialistisen tietoteorian vai idealistisen tietoteorian välisestä suhteesta? vai tarkoitatako ehkä dualistista totuuskäsitettä?
umpihetero. kirjoitti:
tarkoitatko nyt apriori vaiko aposteriori tietokäsitystä? vai onko kyse materialistisen tietoteorian vai idealistisen tietoteorian välisestä suhteesta? vai tarkoitatako ehkä dualistista totuuskäsitettä?
2. Kor. 4:16
"me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu".
1. Kor. 2:13
"ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti".
"Ei liha mitään hyödytä", sen vuoksi Jeesus opetti, että "liha synnyttää lihaa ja Henki synnyttää henkeä", joten Neitsyt Marian lihallisella impeydellä on kenenkään turha kerskata. Joka kerskaa, kerskatkoon mielensä vilpittömyydellä- umpihetero.
ekivaari kirjoitti:
"me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu".
"ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti".
"Ei liha mitään hyödytä", sen vuoksi Jeesus opetti, että "liha synnyttää lihaa ja Henki synnyttää henkeä", joten Neitsyt Marian lihallisella impeydellä on kenenkään turha kerskata. Joka kerskaa, kerskatkoon mielensä vilpittömyydellätiedä tietoteorian alkeista yhtään mitään...
ekivaari kirjoitti:
"Ei liha mitään hyödytä", sen vuoksi Jeesus opetti, että "liha synnyttää lihaa ja Henki synnyttää henkeä", joten Neitsyt Marian lihallisella impeydellä on kenenkään turha kerskata. Joka kerskaa, kerskatkoon mielensä vilpittömyydelläkerskata empiirisellä enkä muullakaan tiedolla, koska Jumalalta saatua tietoa ei voi lokeroida.
- Nimetön
Totuus on tullut esille mutta wipentit on hakoteillä, ja jotkut muutkin.
- Nimetön
Totuus on tullut esille mutta wikipentit on hakoteillä, ja jotkut muutkin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1702071
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo371455Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321154Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56902- 55846
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol250814Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20782Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S18735Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58713Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis198634