Onko sullakin hyvät ansiot?

AINA ENENEVÄN ARMON LISÄKSI ja lisäksi - lisäksi,
- sitten vasta saat rauhan

Yllä oleva on suurin valhe, mitä kukaan voi keksiä. Sillä :

EI MILLOINKAAN ketään voi pahuus estää tulemasta Jeesuksen luokse, sillä vain hyvyys voi olla este ja hyvyyteen langetaan kun tahdotaan paljon ansaita.
Kun lepäät Kristuksessa, heikkoudesta tulee voimasi

Room 4:4-8 :


4
Työntekijälle maksettua palkkaa ei katsota armosta saaduksi vaan ansaituksi.
[Matt. 20:12; Room. 11:6]
5
Jos taas jollakulla ei ole ansioita mutta hän uskoo Jumalaan, joka tekee jumalattoman vanhurskaaksi, Jumala lukee hänen uskonsa vanhurskaudeksi.
[Joh. 6:29; Room. 3:28; 2. Kor. 5:19; Fil. 3:9]
6
Ylistäähän Daavidkin autuaaksi sellaista ihmistä, jonka Jumala katsoo vanhurskaaksi hänen teoistaan riippumatta:
7
-- Autuaita ne, joiden pahat teot on annettu anteeksi ja joiden synnit on pyyhitty pois.
[4:7,8: Ps. 32:1,2]
8
Autuas se mies, jolle Herra ei lue viaksi hänen syntiään.



EVANKELIUMI ei ole oppi vaan voima
evankeliumi ei tee ihmistä paremmaksi, mutta taivaskelpoiseksi
uskossa ei ole kyse yrittämisestä – ei ylöspäin eikä alaspäin.
Liittokumppani lunastaa yhä uudelleen synnin ja lain vankiloista.


Gal 3:10
Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee."
[5. Moos. 27:26]


HEIKKOUS on hyve, vahvuus sitä vastoin pahe
riittämättömyys ajakoon ”ylenpalttisen armon” apajille
mutta huomaa; on yllättävän helppo luetella syntejään.
Vaikea todeta itsestään – olen läpeensä mätä itsessäni.

2.Kor.12:8-10 :

8
Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä.
9
Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima. [2. Kor. 11:30]
10
Siksi iloitsen heikkoudesta, loukkauksista, vaikeuksista, vainoista ja ahdingoista, joihin joudun Kristuksen tähden. Juuri heikkona olen voimakas. [2. Kor. 13:4]


EI KUKAAN

Ei kukaan järkevä väittäisi, että Jeesusta ei ole ollut ja ettei Hän ainakaan ylösnoussut ole.
Sillä jo roomalaisen oikeuslaitoksen arkistot voivat kertoa, että hän oli ja että Golgatan vartiopäällikkökin huudahti: totisesti tämä oli Jumalan Poika.

Vaan meidän epäuskomme löytää muita väyliä, jotta sielu pelastuisi sillä lailla,
ettei lihan tarvitsisi nöyrtyä.
Ei kai pyhä Jumala syntisen vuoksi kiusaa itseään; minusta täytyy ensin tulla hyvä ja puhdas.

Meidän pyrkyrilihamme väittää: armon lisäksi sun täytyy noudattaa tiukkaa kuria.
Täytyy osata valita se täysin oikea sapattipäivä – sitten ylenpalttinen armo kuuluu sinulle.

Pitää maksaa kymmenykset myös, sillä eihän Jumala voi sinulle mitään antaa, ellet sinä ensin anna hänelle, siementä.
Nääs, Jumala on pelto ja SINÄ olet kylväjä, uhkuu liha tekemisen intoa.
Jo alussa nääs opetettiin: otsasi hiessä.

Mutta niin vain on, että Jeesus tuli kutsumaan syntisiä ja sairaita – joista minä olen syntisin ja sairain.
En sentään ole itsepetoksen uhri, sillä tiedostan sen suurimman syntini – että vähän väliä luulen jotakin olevani; ja sitten taas en ole muka mitään tehnyt. Pirullista tuo lainalaisuus.

1

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

      ... ettemme me ole niin kuin nuo adventistit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe