Johtaja

tomppa2006

Onko mielestänne synnynnäistä, että jotkut miehet ovat kovia pomottamaan?

56

5985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jane.london

pomottajaksi kasvetaan.
      Synnynnäistä on eri persoonien vahvuustekijät.
      Kasvatuksella onkin kaikkein tärkein tehtävä.
      Pystytäänkö vahvat ominaisuudet valjastettua hyviin päämääriin vai annetaanko jo lapsesta asti vahvuuden määrätä kielteisenä eli päällekäyvänä käytöksenä.

Kyllä joskus saa katsella huuli pyöreänä ihmistä,joka päästää suustaan sellaisia komentosanoja tuntematta vastapuolta,aivan kertakaikkiaan loukkaa tietoisesti ja muille näyttämällä,kuka tässä nyt on herra ja hidalgo.

Kasvatuksen ja selkäsaunan puutetta kyllä!!

• tomppa2006

...ei koskaan käytä komentosanoja! Aina kysytään nätisti: voisitko, menisitkö, tekisitkö...

Armeija ja palokunta ovat ainoita paikkoja, missä komentosanojen käyttö on hyväksyttävää.

• jane.london
        tomppa2006 kirjoitti:

...ei koskaan käytä komentosanoja! Aina kysytään nätisti: voisitko, menisitkö, tekisitkö...

Armeija ja palokunta ovat ainoita paikkoja, missä komentosanojen käyttö on hyväksyttävää.

voidaan käyttää kiertoteitsekin.
        Pomotteluakin voisi olla ainainen kysymyksen muotoon esitetty käsky.
        Toi -isi- pistäisi takuulla mun hermot koetukselle,jos sitä hoettaisiin kaiken aikaa.
        Ennemmin sanoISIn voitko,menetkö,teetkö....:)

• tomppa2006
        jane.london kirjoitti:

voidaan käyttää kiertoteitsekin.
        Pomotteluakin voisi olla ainainen kysymyksen muotoon esitetty käsky.
        Toi -isi- pistäisi takuulla mun hermot koetukselle,jos sitä hoettaisiin kaiken aikaa.
        Ennemmin sanoISIn voitko,menetkö,teetkö....:)

...ero, riippuu kumpaa sukupuolta vastapuoli on. En käytä kaiken aikaa konditionaalimuotoa. Yleensä miesporukan esimiehenä on helpompi toimia kuin naisten, paljon helpompi...

• En tiedä mitä tuohon sanoisi,kun ei ole tullut yhtään pomottavaa miestä vastaan..

Ehkä mä olen itse niin miehet ojennukseen laittava,ettei kukaan ole päässyt mun eessä isottelemaan..:)

• tomppa2006

...pomottavaa miestä vastaan. Ollaanhan me kirjoiteltu toisillemme paljonkin, heh.

Naiset laittaa tosiaan miehet monasti ojennukseen, se on totta. He laittavat ojennukseen, vaikka mies ei pomottelisikaan. Kokemusta on...

• tomppa2006 kirjoitti:

...pomottavaa miestä vastaan. Ollaanhan me kirjoiteltu toisillemme paljonkin, heh.

Naiset laittaa tosiaan miehet monasti ojennukseen, se on totta. He laittavat ojennukseen, vaikka mies ei pomottelisikaan. Kokemusta on...

Sinäkö muka pomotteleva?Semmonen pehmomiäs..:DDD

Kyllä sitä pitää miehille näyttää heti alusta alkaen, kuka määrää ja käskee...Mulla on aina seinällä semmonen pikkuteksti, että parempi tossun alla ku taivasalla..:))

Töissäki on helppo pyörittää..Välillä mä itekki jo uskon,et oon sen paikan pomo..:DD

• tomppa2006
        mii-su kirjoitti:

Sinäkö muka pomotteleva?Semmonen pehmomiäs..:DDD

Kyllä sitä pitää miehille näyttää heti alusta alkaen, kuka määrää ja käskee...Mulla on aina seinällä semmonen pikkuteksti, että parempi tossun alla ku taivasalla..:))

Töissäki on helppo pyörittää..Välillä mä itekki jo uskon,et oon sen paikan pomo..:DD

...itsekin olevasi paikan pomo. Siinä se nähdään, heh. Kaikkien ihmisten ei ole helppoa myöntää, että he pomottavat, vaikka tekevät sitä päivittäin ja koko ajan...

• tomppa2006 kirjoitti:

...itsekin olevasi paikan pomo. Siinä se nähdään, heh. Kaikkien ihmisten ei ole helppoa myöntää, että he pomottavat, vaikka tekevät sitä päivittäin ja koko ajan...

ihan luontevasti aina noin...Johtuukohan siitä että mun horoskooppimerkki on Leijona..:D

• tomppa2006
        mii-su kirjoitti:

ihan luontevasti aina noin...Johtuukohan siitä että mun horoskooppimerkki on Leijona..:D

...koska joiltakin se sujuu automaattisesti. He eivät edes tiedosta tekevänsä sitä.

Leijona...hmnn...täytyykin hieman varoa. Tähtimerkeissä on yhtälaisyyksiä, en nyt tiedä johtuuko se varsinaisesti siitä...

• tomppa2006 kirjoitti:

...koska joiltakin se sujuu automaattisesti. He eivät edes tiedosta tekevänsä sitä.

Leijona...hmnn...täytyykin hieman varoa. Tähtimerkeissä on yhtälaisyyksiä, en nyt tiedä johtuuko se varsinaisesti siitä...

sai näköjää eri ulkonäön..:¤

No,oikee sana ois kylläki ollu toi automaattisesti..:D
        Joskus siitä on kyllä vähän haittaaki..Pitää yrittää aina muistaa,etten ihan isottelemaan ala..;)

• tomppa2006
        mii-su kirjoitti:

sai näköjää eri ulkonäön..:¤

No,oikee sana ois kylläki ollu toi automaattisesti..:D
        Joskus siitä on kyllä vähän haittaaki..Pitää yrittää aina muistaa,etten ihan isottelemaan ala..;)

...se suututtaa monia ihmisiä, isottelu meinaan. Vaikka kysyttäisiin kaikilta mielipidettä, myös ne jotka eivät vastaa, loukkaantuvat ja suuttuvat näiden puolesta, jotka taatusti mielipiteensä kertovat...

Huomasin tuolta toisaalta saaneeni kehuja, siitä sinulle mii-su kaunis kiitos!

• tomppa2006 kirjoitti:

...se suututtaa monia ihmisiä, isottelu meinaan. Vaikka kysyttäisiin kaikilta mielipidettä, myös ne jotka eivät vastaa, loukkaantuvat ja suuttuvat näiden puolesta, jotka taatusti mielipiteensä kertovat...

Huomasin tuolta toisaalta saaneeni kehuja, siitä sinulle mii-su kaunis kiitos!

yhtään kiittele..Ihan ansaitusti olet kehujen arvoinen..:)

• JudgeCooper

poistu!
      Mistäs se moinen tuli mieleen?

• tomppa2006

...tämä nyt oli tälläinen hetkellinen välähdys. Ehkä on helpointa puhua asioista mistä on kokemusta...

• mayanna

synnynnäistä, mutta tuskin kovin arasta ihmisestä tulee 'pomottajaa' vaikka kuinka yrittäisi.

Jotkut miehet??? Miten niin miehet :D Pomottajaia löytyy kyllä sekä miehistä että naisista.

• tomppa2006

...ei ole synnynnäistä. Pitää olla edellytykset, jotta pystyy aloittamaan pomottamisen. Sopiva asema työpaikalla tai puolisona ihminen joka antaa tähän mahdollisuuden.

Arka ihminen on harvoin pomottajana. Useimmiten pomottajat ovat melko itseriittoisia ja omahyväisiä...

Arvioisin naisissa olevan pomottajia vähemmän suhteutettuna sukupuolen edustajien lukumäärään.

• tomppa2006
        tomppa2006 kirjoitti:

...ei ole synnynnäistä. Pitää olla edellytykset, jotta pystyy aloittamaan pomottamisen. Sopiva asema työpaikalla tai puolisona ihminen joka antaa tähän mahdollisuuden.

Arka ihminen on harvoin pomottajana. Useimmiten pomottajat ovat melko itseriittoisia ja omahyväisiä...

Arvioisin naisissa olevan pomottajia vähemmän suhteutettuna sukupuolen edustajien lukumäärään.

...en halua olla mielipiteineni mikään tuuliviiri, joten korjaan tätä eilistä väittämääni. En tiedä mikä ajatus/kirjoitus katkos minulle oikein tuli...

Tarkoitus oli kertoa, että kyllä luonteenpiirteet ovat synnynnäisiä. Tosin pitää olla edellytykset, jotta näin voi tehdä. Erakolta tai työttömältä pomottaminen onnistuu huonosti.

• mayanna
        tomppa2006 kirjoitti:

...en halua olla mielipiteineni mikään tuuliviiri, joten korjaan tätä eilistä väittämääni. En tiedä mikä ajatus/kirjoitus katkos minulle oikein tuli...

Tarkoitus oli kertoa, että kyllä luonteenpiirteet ovat synnynnäisiä. Tosin pitää olla edellytykset, jotta näin voi tehdä. Erakolta tai työttömältä pomottaminen onnistuu huonosti.

- siis ollaan kutakuinkin samaa mieltä siitä, että pomottamien ei ole synnynnäistä, mutta luonteenpiirteet, jotka yhdessä ympäristön ja kasvatuksen kanssa saattavat 'ajaa' pomottamiseen ovat synnynnäisiä :)

Pidätkö itseäsi synnynnäisenä johtajatyyppinä? En tarkoita nyt pomottajaa negatiivisessa mielessä? Oletko miettinyt miksi niin on?

• tomppa2006
        mayanna kirjoitti:

- siis ollaan kutakuinkin samaa mieltä siitä, että pomottamien ei ole synnynnäistä, mutta luonteenpiirteet, jotka yhdessä ympäristön ja kasvatuksen kanssa saattavat 'ajaa' pomottamiseen ovat synnynnäisiä :)

Pidätkö itseäsi synnynnäisenä johtajatyyppinä? En tarkoita nyt pomottajaa negatiivisessa mielessä? Oletko miettinyt miksi niin on?

...vaikka ei ihan samaa mieltä asiasta oltaisikaan. Asiastahan voi siitä huolimatta keskustella...

Tein aloituksen ihan tarkoituksella tyylin, että pomottaminen olisi negatiivinen asia ja huomasin monen sen myös siten ymmärtäneen. Eihän se sitä ole, varsinkaan niille, jotka mieluummin tekevät kuin miettivät mitä pitäisi tehdä.

Ihan lapsesta saakka olen huomannut päättäneeni yhteisistä leikeistä. Kouluaikoina päät kääntyivät puoleeni, haluttiin tietää mitä mieltä minä olin asiasta. Mielenkiintoinen vaihe oli armeija, siellä jäin tietoisesti alimmalle asteelle (tykkimies), koska mielestäni huutaminen ja käskeminen on typerää...

• alaisesi.

ihanaa sinä miehinen mies,tästä tulee palstan luetuin.

• tomppa2006

...ei aikaansaa yksi ihminen. Myös sinä olet tiimissä mukana ja panoksesi keskustelussa on tärkeä...

• että ihan synnynäistä. Taitaa olla paljonkin kotikasvatuksesta kyse. En ole lukenut muitten kommentteja, joten voi olla että siellä puhutaan jo samasta asiasta.

• tomppa2006

...tosiaan useampaankin kertaan kotikasvatus. Omasta mielestäni kasvatuksen merkitystä nyt kyllä korostetaan. Itsekin lapsen isänä tiedän, että säännöt ja rajat pitää asettaa lapselle. En kuitenkaan koe kasvatusta jatkuvana lapsen ohjauksena johonkin suuntaan. Mielenkiinto erilaisiin asioihin riippuu lapsen luonteenpiirteistä, ei vanhempien kannustamisesta, tyrkyttämisestä tai ylihuolehtimisesta.

• tomppa2006 kirjoitti:

...tosiaan useampaankin kertaan kotikasvatus. Omasta mielestäni kasvatuksen merkitystä nyt kyllä korostetaan. Itsekin lapsen isänä tiedän, että säännöt ja rajat pitää asettaa lapselle. En kuitenkaan koe kasvatusta jatkuvana lapsen ohjauksena johonkin suuntaan. Mielenkiinto erilaisiin asioihin riippuu lapsen luonteenpiirteistä, ei vanhempien kannustamisesta, tyrkyttämisestä tai ylihuolehtimisesta.

jos lapsi ottaa mallia omista vanhemmistaan. Jos isä on hyvin voimakastahtoinen kaikissa asioissa, niin voisiko siitä tulla lapselle esimerkki jota sitten käyttää mallina aikuistuessaan. Kysymyksesi on hyvä ja siihen ei varmaan ole oikeata vastausta.

• tomppa2006
        Nittaminax kirjoitti:

jos lapsi ottaa mallia omista vanhemmistaan. Jos isä on hyvin voimakastahtoinen kaikissa asioissa, niin voisiko siitä tulla lapselle esimerkki jota sitten käyttää mallina aikuistuessaan. Kysymyksesi on hyvä ja siihen ei varmaan ole oikeata vastausta.

...ei varmaan ole, enkä sitä kysymykselläni lähtenyt edes hakemaan. Tavoittelin pohdiskelua, pähkäilyä ja keskustelua...

Mallin ottaminen omista vanhemmista tulee kyseeseen varmaan joskus, mutta ei omalta kohdaltani. Isäni on aina ollut kova tekemään itse, eikä ole koskaan käskyttänyt tai ajanut voimakastahtoisesti omia näkemyksiään läpi. Poikkeus tietysti vahvistaa säännön, mutta en vaan oikein usko tähän sukuvika teoriaan?

• tomppa2006 kirjoitti:

...ei varmaan ole, enkä sitä kysymykselläni lähtenyt edes hakemaan. Tavoittelin pohdiskelua, pähkäilyä ja keskustelua...

Mallin ottaminen omista vanhemmista tulee kyseeseen varmaan joskus, mutta ei omalta kohdaltani. Isäni on aina ollut kova tekemään itse, eikä ole koskaan käskyttänyt tai ajanut voimakastahtoisesti omia näkemyksiään läpi. Poikkeus tietysti vahvistaa säännön, mutta en vaan oikein usko tähän sukuvika teoriaan?

mistäs sinä nyt sen ampasit. Nyt minulla on ollut aikaa lukea vastauksia ja aika monet ovat kuitenkin sitä mieltä, että ympäristö ja kasvatus voisivat olla syynä pomotteluun. Itse olet sitä mieltä että se on jo syntymästä saakka, no eikös se sitten ole suvusta tullutta, vai onko se yksilön tekemä valinta jo kohdussa.

• tomppa2006
        Nittaminax kirjoitti:

mistäs sinä nyt sen ampasit. Nyt minulla on ollut aikaa lukea vastauksia ja aika monet ovat kuitenkin sitä mieltä, että ympäristö ja kasvatus voisivat olla syynä pomotteluun. Itse olet sitä mieltä että se on jo syntymästä saakka, no eikös se sitten ole suvusta tullutta, vai onko se yksilön tekemä valinta jo kohdussa.

...tullutta, vaan syntymässä saatu piirre ihmisessä. Eihan se nyt sentään niin voi olla, että ainoastaan joistakin suvuista löytyisi näitä pomottajia, joiden geenit sitten periytyisivät? Takuulla niitä pomottajia löytyy kaikista perheistä.

• tomppa2006 kirjoitti:

...tullutta, vaan syntymässä saatu piirre ihmisessä. Eihan se nyt sentään niin voi olla, että ainoastaan joistakin suvuista löytyisi näitä pomottajia, joiden geenit sitten periytyisivät? Takuulla niitä pomottajia löytyy kaikista perheistä.

suvusta kuin suvusta. En vain ymmärrä että sanot syntymästä saatua. Tuleeko joku henki puhaltamaan aivoihisi tämän ominaisuuden. Mielestäni juuri geenit ja opitut taidot antavat tämän ominaisuuden joillekkin henkilöille. Tai sitten elämän aikana saadut opit.

Onhan nykyjään jopa johtajakoulutuksia jokaiselle halukkaalle. Joten siitä vain oppimaan johtajuutta.

• tomppa2006
        Nittaminax kirjoitti:

suvusta kuin suvusta. En vain ymmärrä että sanot syntymästä saatua. Tuleeko joku henki puhaltamaan aivoihisi tämän ominaisuuden. Mielestäni juuri geenit ja opitut taidot antavat tämän ominaisuuden joillekkin henkilöille. Tai sitten elämän aikana saadut opit.

Onhan nykyjään jopa johtajakoulutuksia jokaiselle halukkaalle. Joten siitä vain oppimaan johtajuutta.

...ei ole tosiaan ole minun alaani. Kuitenkin vähän liioiteltua sanoa "henki puhaltamaan ominaisuuden". Olen myös sitä mieltä, että väkivaltaisuus ei ole peritty luonteenpiirre, vaan toiset ihmiset saavat tämän piirteen vaikeuttamaan itsensä ja muiden elämää...

• tomppa2006 kirjoitti:

...ei ole tosiaan ole minun alaani. Kuitenkin vähän liioiteltua sanoa "henki puhaltamaan ominaisuuden". Olen myös sitä mieltä, että väkivaltaisuus ei ole peritty luonteenpiirre, vaan toiset ihmiset saavat tämän piirteen vaikeuttamaan itsensä ja muiden elämää...

kumoat oman mielipiteesi syntymästä saatua ominaisuutta. Eli ei kukaan ole johtaja jo syntyessään, niinkuin ei kukaan esim. murhamies.

• tomppa2006
        Nittaminax kirjoitti:

kumoat oman mielipiteesi syntymästä saatua ominaisuutta. Eli ei kukaan ole johtaja jo syntyessään, niinkuin ei kukaan esim. murhamies.

...omistaa syntymästään saakka ominaistaipumuksen, on eri asia kuin perityt luonteenpiirteet.

Taiteellisuus on monasti perittyä, ei aina.

• tomppa2006 kirjoitti:

...omistaa syntymästään saakka ominaistaipumuksen, on eri asia kuin perityt luonteenpiirteet.

Taiteellisuus on monasti perittyä, ei aina.

toisin päin. Taiteellisuus voi periytyä siinä kun mitkä muutkin asiat. Joten olemme taas lähtöruudussa.

• tomppa2006
        Nittaminax kirjoitti:

toisin päin. Taiteellisuus voi periytyä siinä kun mitkä muutkin asiat. Joten olemme taas lähtöruudussa.

...että ollaan yhtä mieltä synnynnäisten ominaisuuksien vaikutuksesta ihmisen kehitykseen. Vai ollaanko?

• väittää näin
        tomppa2006 kirjoitti:

Hulluus on perinnöllistä, vanhemmat saavat sen lapsiltaan.

• Ak:n lapio
        väittää näin kirjoitti:

Hulluus on perinnöllistä, vanhemmat saavat sen lapsiltaan.

Periminen futuroidaan jopa kolmanteen tai neljänteen polveen.

• Yxitypy

synnynnäistä vai kasvatuksen tulos, mutta en usko että mies olis kovempi pomottamaan.
      Löytyy niitä naisistakin.

• tomppa2006

...löytyy pomottajia myös naisista, mutta esimiehinä on vieläkin enemmän miehiä, naisten tasa-arvon parantumisen ja naiskiintiöistä huolimatta.

• Carmerita

johtajuuden ja pomotuksen olevan kaksi eri asiaa.
      Pomottaja on päälle päsmääjä, mutta johtajuuteen tarvitaan jo älyä, sekä kykyä organisoida, saada tulosta, motivoida jne.

• tomppa2006

...monet ihmiset haluavat, että heitä johdetaan, mutta kukaan ei halua tulla pomotetuksi. Erona kuka sen tekee ja miten pomottamisen hoitaa. Molemmissa sama tavoite, saada ihmiset tekemään asioita. Usein huonoa johtamista kutsutaan pomottamiseksi, mutta mielestäni on kyse aivan samasta asiasta, ryhmän johtamisesta.

Ketjusta on poistettu 97 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      63
      6180
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5599
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4426
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      55
      3873
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3795
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3219
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      67
      2979
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59