Olen hankkimassa Nissan Terrano 2, ajettu 160 th. Huippu siisti, sakemannista tuotu. Kytkimen painelaakeri pitää ääntä, kuuleman tyyppivika?? Onkohan? Kannattaako yleensä laittaa tämä auto, hirvimetsälle?
Minkälainen autona Terrano 2
23
39167
Vastaukset
- reksa
Et kertonut minkä hintaista Terranoa olet ostamassa.
Jos olet sitä mieltä, että maasturi on tarpeen ja auto on siisti, niin ei ole mitään syytä jättää ostamatta.
Varmaa japanilaista perustekniikkaa. Ei liikaa juppiutta eikä öky-kasikoneita. Eikä ole mikään pilipali-sitymaasturi.
Terrano II:ssa hinta on ominaisuuksiin nähden yleensä kohdallaan.
Kytkimen painelaakerin äänistä en tiedä, mutta kytkin on kuluva osa ja käytetyissä autoissa niitä tuppaa menemään..- woitto
vm 2000 ja hinta 19900e
- Terranosta...
Itsellä toinen Terrano menossa. Eka oli Terrano II vm. 99 2.7 Tdi A hankittu 55t ajettuna v. 2000. Toinen on Terrano 3.0 Dit A hankittu 35t ajettuna 2004. Ekalla ajoin itse 165t. Tällä nykyisellä olen ajanut 140t.
Auto on äänekäs, mutta varsin mukava ajettava varsinkin automaatilla. Hinta/hyötysuhde taatusti maastureista paras, jos tilaa tarvitsee. Öljynpaineanturit kuluvat ( tyyppivika ) kovaa tahtia, omiin vaihdettu jo 5 kappaletta yhteensä.
Eteen ei taatusti tule tilannetta ( ellei off-road kisoihin lähde ), josta Terranolla ei pääsisi. Varsinkin ensimmäistä tuli rääkättyä todella pahoissa paikoissa ( tie- tai työkoneurilla kuitenkin ) ja aina loppui itseltä ensin sisu kesken.
Tilaa on tarpeeksi, mutta eniten kaipaisin nykymaastureista ( esim. pathfinder ) tuttua tyyliä, jolla takatilasta saadaan tasaista tilaa ( eli penkit kääntyvät lattian alle ).
Vaimokin on tykännyt.
Oikeastaan ainoa huono puoli on täällä pääkaupunkiseudulla ollut tuo merkkihuoltamo, jonka palvelu on jättänyt aika paljon toivomisen varaa.- Jeep mies
Terrano on maastureista korimalliltaan RUMIN mutta varmaan ajaa asiansa metsämiehellä. Parempi vaihtoehto olisi metsäkäytössä Toyota BJ 40 tai HJ 61/ HDJ 80.Niin se oli vaan mun mielipide. Itse olen tojotilla tehnyt metsäreissuja paljon ja nykyään teen ne samat reissut jeepillä vm-2003 joka on toisaalta liika "hieno auto kyseisiin hommiin", jolla tarkoitan sitä että on supin yms.raatoja takatilassa.
- Terrano for life
Hommattiin 140tkm ajettu 03 terrano ja pikku remontin jälkeen kaikki tuntuu pelaavan. 10 - 13 litraa palaa löpöä satasella ja vero 765e. Ihan halpaa ei meno ole. Melkoiseen ryteikköön voi auton ajaa ilman että tarvitsee murahtia jumiin jäämisestä, kokeiltu on.
Sivuäänien kanssa saa näköjään olla tarkkana, niitä kun ei välttämättä huomaa koeajon aikana. Vetonivelien suojakumit kannattaa tsekata, ja se, että vaihteet pysyy hyvin silmässä. Auton tyyppiviat löytää netistä. Luotettavan oloinen peli se on, ja vetää hyvin painavaakin kuormaa.- terranoko
Laitatko linkkiämistä löytys noi tyyppiviat, en löytänyt vaikka kuinka haeskelin.
Jatkokysymys ?
Onko porukalla kokemuksiaa, paljonko noilla ajaa konee ja tekniikan puolesta ?
- onko 250tkm vm 2000 Terranolle jo vähän liikaa ? - terrano 03
Tosiaan juuri näin!
Tuttuni autokeskuksesta varoitteli nimenomaan vaihdelaatikko-ongelmista. Sanoi, että jos etupäästä ei kuulu ylimääräisiä ääniä ja vaihteet pysyvät silmässä (!!!) niin ei siinä sitten mitn.
Ja kuuluihan siitä ääniä, mutta tajusin ne sivuääniksi vasta kaupanteon jälkeen.
VARMISTAKAA ETTÄ AUTOON ANNETAAN JONKINLAINEN TAKUU, MUUTEN ÄLKÄÄ OSTAKO!!
Muuten kiva peli, mitä nyt tankilla saa käydä koko ajan. Kulutus kuulemma putoaisi ehkä litralla, jos asentaisi teholastun.
Onko kokemusta sellaisista??? - Patrollaattori
Miten saat kulumaan 10-13 litraa sadalla noin tuoreella autolla, kun itselläni 1980-luvun pitkä Patrol ei 3,3-litran koneella vienyt 12 litraa enempää, yleensä pyöri 9,5-10,5 litran tietämissä (alennusvaihdeajo poislukien tietenkin). Siinä oli tilava auto ja ihan tunnoton kuormalle. Samanlainen ajoi tyhjänä tai 7 henkeä ja romppeet kyydissä, 9:nkin kyllä mahtui...
- vm 2003
Meiltä löytyy vuoden vanhempi 150tkm ajettu.
Ääni voi tulla mistä tahansa mikä pyörii!!!
Ensin vaihdettiin toinen vetoakseli (n 450€) joka oli sökö, mutta sivuäänet eivät hävinneet.
Piti vaihtaa vielä kytkinasetelma, sekä vaihdelaatikon laakerit. Tämä maksoi töineen rapeat 1600€.
En tiedä onko olemassakaan terranoa, jonka vaihdelaatikko ei olisi leviämässä sanotaan seuraavan vuoden sisällä. Niin vähän aikaa tuntuvat kestävän.
Eikä kelpaa selitykseksi, että on tyyppivika!
Mukavan letkeätä sillä on mettätietä körryytellä. Eikä ihan heti olla lirissä, vaikka tie loppuisikin.
UGH- Rouva Terttu
Lähdin nyt nostelemaan hieman tätä ketjua, koska omaan terraanoomme (II) alkaa nyt pukkaamaan ilmeisesti "tyyppivikaa". VM -06 ja juuri vaihdettiin neljännet öljykellot. Edellinen nissasnin varaosakierros (öljynpaineanturit) hajosi 16 kk:n jälkeen. Korjaamo kohauttelee olkiaan, kun 12 kk:n takuu päättynyt. Onko kokemusta ko. tyyppiviasta tai kellojen NORMAALISTA kestosta? Pitäisi ilmeisesti olla jotakin muuta.
Lisäksi vehkeestä laukesi myös viime kesänä ohjaustehostin. Taivutettu putki olisi maksanut nissanin osana 600e ja kestänyt 8 viikkoa tulla. Tuttu metalliseppä väänsi ko. kappaleen 10 minuutissa eikä ottanut edes hintaa. Että mitähän muita tyyppivikoja sieltä on pukkaamassa? - Tyyppivikoja...
Rouva Terttu kirjoitti:
Lähdin nyt nostelemaan hieman tätä ketjua, koska omaan terraanoomme (II) alkaa nyt pukkaamaan ilmeisesti "tyyppivikaa". VM -06 ja juuri vaihdettiin neljännet öljykellot. Edellinen nissasnin varaosakierros (öljynpaineanturit) hajosi 16 kk:n jälkeen. Korjaamo kohauttelee olkiaan, kun 12 kk:n takuu päättynyt. Onko kokemusta ko. tyyppiviasta tai kellojen NORMAALISTA kestosta? Pitäisi ilmeisesti olla jotakin muuta.
Lisäksi vehkeestä laukesi myös viime kesänä ohjaustehostin. Taivutettu putki olisi maksanut nissanin osana 600e ja kestänyt 8 viikkoa tulla. Tuttu metalliseppä väänsi ko. kappaleen 10 minuutissa eikä ottanut edes hintaa. Että mitähän muita tyyppivikoja sieltä on pukkaamassa?Minulla on ollut 2 Terrano II:sta. Yhteensä olen ajellut niillä n. 400 000 km.
Tyyppivikoja on minulla ollut tuo öljynpaineanturien hajoaminen ( yhteensä 5 kappaletta ), virtalukon pohjan hajoaminen ( yhteensä 4 kappaletta - ilmenee siten, ettei auto käynnisty, ellei avain ole juuri oikeassa asennossa ja lopulta lakkaa käynnistymästä kokonaan ), ilmastointilaitteen kennojen hajominen ( 3 kappaletta - onneksi meni takuuseen nuo 2 viimeisintä ). - Anonyymi
Tyyppivikoja... kirjoitti:
Minulla on ollut 2 Terrano II:sta. Yhteensä olen ajellut niillä n. 400 000 km.
Tyyppivikoja on minulla ollut tuo öljynpaineanturien hajoaminen ( yhteensä 5 kappaletta ), virtalukon pohjan hajoaminen ( yhteensä 4 kappaletta - ilmenee siten, ettei auto käynnisty, ellei avain ole juuri oikeassa asennossa ja lopulta lakkaa käynnistymästä kokonaan ), ilmastointilaitteen kennojen hajominen ( 3 kappaletta - onneksi meni takuuseen nuo 2 viimeisintä ).Oliko virtalukon pohjassa sellainen vika että hörähtää käyntiin ja sammuu samantien jos pitää avainta startti asennossa käy kyllä?????? Itsellä tälläinen vika
- noviiiisi
Kävin just autoliikkeessä katsomassa&koeajamassa yhtä terrano kakkosta. Vuosimalli 2000 ja kilometrejä 165000, ainakin kunnes huomattiin huoltokirjasta että mittari oli uusittu 140000 kohdalla. Eli pettymyksekseni kilometrejä olikin 165000 sijasta 305000...
Hitusen ruostetta helmoissa, etuperän kohdalla oli jokin öljyvuoto, saattoi olla jostain ylempää eikä perästä, en tutkinut tarkemmin kun petyin jo kilometrimäärään niin etten aikonut ostaa.
Sitten koeajolle: liikkeelle lähtö oli aikamoista painia. Ensimmäinen kymmenen minuuttia meni siihen että sain auton liikkeelle. En tiedä oliko syy siinä että autokauppias oli jättänyt esitellessään/roplatessaan jakovaihteen vapaalle ja sammuttanut moottorin (ohjekirja sanoi ettei niin saa tehdä koskaan), mutta vaihdekeppejä ei millään saanut sellaiseen asentoon että auto lähtisi liikkeelle.
Lopulta sain jakovaihdekepin luullakseni kohdilleen, mutta kytkin ei noussut pohjasta. Poljin piti nostaa jalalla irti lattiasta. Hetken aikaa ajettuani jakovaihteisto alkoi pelaamaan, vaikka yhä edelleen hyvin jäykästi. Kytkin toimi välillä normaalisti, ja välillä se piti nostaa lattiasta. Ylämäkistartissa ongelmaksi tuli, ettei kytkin meinannutkaan ottaa kiinni. Käsivaihteinen lähti lopulta liikkeelle vähän niin kuin automaattivaihteinen auto.
Onko tällaiset piirteet kuinka tyypillisiä 300000 km ajetulle terranolle? Ei ole ihme jos kytkin on remonttia vailla, mutta onko tyypillistä että vaihteiston kanssa on ongelmia?
Periaatteessa mä kyllä sytyin entistä enemmän terranoon, se on sekä sopivan järeä että pieni maasturi, maavaraa hyvin, suurehkot renkaat, ja hymyilyttää kun neliveto päällä pyörien rapina ja jäykkä ohjattavuus kääntyessä kertoo että lukkoperä on päällä :-) Kunpa niitä kilometrejä vain olisi ollut se 165 tkm eikä yli 300 tkm... - jamespotkukelkka
itselläni ollut kaksi terranoa . toinen oli ulkoa tuotu jossa ei taatusti pitänyt kilsat paikkaansa mutta toimi kuin kello. nykyinen on suomi auto ja aivan loistava. auto on hyvä ajaa, ei mikään urheiluauto mutta on tosi lämmin myös talvella jota nykydieselit ei ole. minulla on 2.7 diesel joka on paras koneeltaan. kolmelitraisissa on järkiään 150 viimeistään kone vaihdettu eikä kestä sittenkään. tällä 2.7 koneella ajaa niin kauan kuin viitsii. menee huonossa maastossa käsittämättömän hyvin . luonto loppuu ennenkuin auton ominaisuudet, ainakin minulta. kokeiltu on . olin sata varma kerran reissullani että tästä ei lähde kuin vetämällä mutta niin vain nousi kun renkaat sai tarpeeksi pitoa. käytettynä hintaansa nähden aivan loistava jos jopa paras ja ketjukoneella joten ei huolta hihnoista. jos vertaa esim toyota lantikkaan niin puolta halvempi samoilla kilsoilla ja lujempi. suosittelen lämmöllä jos löydät hyvän. älä usko ulkoa tuotujen kilsoja ihan vähällä. huoltokirjan saa satasella sieltä joten se ei merkkaa mitään.
- Sulosointu
Itse ostin Terrano II (-04 ja 2,7 diesel) pari vuotta sitten ja olen ajanut sillä nyt n. 130th km ja 300th alkaa olla kohdallaan piakkoin.
Itse olen ollut todella tyytyväinen. Auto vetää hyvin raskaammatkin trailerit (=hevostrailerit, asuntovaunut), kulkee maastossa kuin maastossa ja kelillä kuin kelillä. Jaan myöskin sen kanssa postia ja on suhteellisen näppärä ahtaissakin paikoissa. Talvella sulattaa ikkunat/peilit todella nopeasti, mitä ei voi sanoa kaikista aikaisemmista autoistani.
Kovin hiljainen auto ei tosiaan ole, mutta mukava ajaa.
Ollaan selvitty tähän asti normaaleilla huolloillla ja joidenkin kuluvien osien vaihdolla.
Nyt tosin alkaa tuntumaan ja kuulostamaan siltä, että kohta alkaa kalliimpien osien vaihto.- lapista2
En tiedä viellä sellaista autoa ethei siihen ala tulemaan mithään vikoja. Aina niissä on pieniä että suuria vikoja kun alkhaa 300t olheen mittarissa. Mullakin on terraano 2 ja on hyvin pelanut silloin tällöin on pitänyt vaihella kuluvia osia
- t6t7t8
Ihan hyvä valinta, ainoastaan tuo polttoaineen kulutus on suurta. Minä en alle 11litran päässyt milloinkaan.
Hinta on kyllä mielestäni tuossa ihan tapissa, elikkä mene vertailemaan nettiautosta samanmoisia niin huomaat ilmaa olevan noin kuusituhatta erkkiä.
Vielä kannattaa takaluukku avata ja tarkistaa onko ruostetta saranoinnin vieressä ja
takavalojen ympärillä varsinkin siellä luukun puolella.
Hyviä kauppoja - Eukko82
Mulla Terrano 2 , bensa koneella. Ihan hyvin tuo mua palvelee vaikka akka olenkin.
- Terra ll
Tuossa jo todettiin 2,7 parhaaksi mutta mites 2,4? Olen silmäillyt jos seuraavaksi hommais terrano ll.sen ja näytti olevan tollanen 2,4 kaupan.
- Kyselijä
Onkos kellään ollut terrano 2:ssa sellaista vikaa, että lohkolämmityksessä alkaa valuttaa jäähdytysnestettä?
- Terraario2
Vihjettä Terranon omistajalle jolla moottorin vikavalo palaa ja kone ei oikein ota kierroksia!
Vikana on todennäköisesti ykkös sylinterin suutin ja tarkemmin sanottuna sen "needle lift sensor" eli neulan asentotunnistin, tämä elektroninen komponentti kun lopettaa toimimasta niin moottori menee hätäkäyntitilaan jolloin sillä voi ajaa kotiin mutta se ei ota paljoa kierroksia.
Tämä suutin on käsittämättömän kallis ostaa suomesta (noin 450e) mutta Saksasta niitä saa noin kolmanneksella tuosta hinnasta ja ihan Bosch alkuperäisosana. Katso alkuperäissuuttimesta osanumero ja ota suunnaksi ebay.com ja saksa. Helppo vaihtaa itse mutta tarvit Nissan korjaamolta lainaan ison erikoishylsyn jossa on johtoa varten reikä kyljessä.
Itse kun vuosia sitten aloin painia tämän ongelman kanssa niin kyllä tieto asiasta oli kiven takana - ajattelinpa nyt laittaa tietoa tänne jotta muut säästyvät samalta sopalta. Toivottavasti Google löytää tämän tiedonhitusen! :) Ja lopuksi kaikille japsu maasturin omistajille sivuvinkkinä milneroffroad.com - Oonatyyne
Terve
Terrano 2 vm 2004 tulee nestettä lämmityslaitteen putkia pitkin vänkärin puolelle olisko minkä moinen homma korjata vika- Anonyymi
Moro, minkälaiset teillä ollu 2.7tdin öljynpaineet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984