Vain yksin Jeesus

EX-adventisti

Itse olen eronnut adventtikirkosta opillisten näkemysten vuoksi. En usko Ellen G. Whiten profeetallisuuteen, tutkivaan tuomioon, suljettuun oveen,sapattiin sinettinä ja ruokavalio-oppiin. Silti huomaan, ettei millään seurakunnalla ole puhtaat jauhot pussissa. En voi käsittää sitä, että Jesukseen pelastajanaan uskovasta tehdään harhaoppinen jos hän ei usko ikuiseen helvettiin! Minä en usko! RAAMATTU sanoo" Se sielu joka syntiä teksee, sen on kuoltava. Sapatti ei pelasta eikä myöskään ikuiseen helvettiin uskominen. Ainoastaan Jeesus pelastaa. Vastakkainasettelu on käsittämätöntä! Jeesuksen uhrikuolema voi meidät yhdistää, ja silloin me olemme veljiä ja siskoja keskenämme, niin kuin Jeesus rukoili "että he olisivat yhtä".
Ikinä en liity takaisin adventtikirkkoon ja ikinä en ole samaa mieltä iankaikkisesti kestävästä kirutuksesta helvetisstä. Ero Jumalasta on kadotuksessa kuitenkin iankaikkinen.
Olen kiitolline niile kirjoittajille jotka ovat aukaiseet silmiäni, kuitenkin yksin Pyhä-Henki voi johdattaa totuuteen!

Laitan muutaman linkin adventistien audiopankkiin, kertokaa mielipiteenne ja onko jossain harhaoppia. Olavi Peltosen tunsin henkilökohtaisesti ja hänestä mieleeni on jäänyt armon korostaminen. Hän minulta kysyi 7-vuotiaana haluanko seurata Jeesusta (ei Elleniä) ja siihen kysymykseen vastasin myöntävästi.
Parannusta on jokaisen meistä tehtävä. Mutta, ennen kaikkea vastustakaa harhaoppia! Ilman Kristusta minun sovittajanani ja lunastajanani minä olen ansainnun kadotuksen, uskon suunnasta riippumatta. Kumpa Kristuksen rukoukseen vastattaisiin ja me olisimme yhtä Kristuksen ristinkuoleman tähden!

http://www.audiopankki.com/?p=72

http://www.audiopankki.com/?cat=20

20

447

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse asiasta

Vaikka täälläollessani kritisoin adventismia, kritisoin yhtälailla muita lahkoliikkeitä. Mitä puhut ikuisesta kadotuksesta ja sen laadusta, Herra yksin huolehtii siitä. Ja kaikki ne, jotka siitä tietystä paikasta antavat asiantuntijalausuntojaan ovat yhtä väärässä. Näet nyt, että muunlaistakin lopun aavistelua on olemassa. Eikä siihen vaivanosaan menijöiden luokittelukaan tule kulkemaan näiden tietäjinä esiintyvien tulkintojen mukaisesti. Uskon, että lihalliset synnit ovat pienempiä kuin hengelliset, ja rangaistusosa sen mukaan((Matt.21:31.)) Jeesus tuli sovittamaan koko ihmiskunnan, ja ihmisen kovasydämisyys, olkoonkin nimikristitty, on saarnamiesten Akilleen kantapää. Ihan niinkuin oli Jeesuksen ajan kirjanoppineilla. Opettajille on annettu suuri vastuu;OPETUKSESTAAN sisältöineen. Mitä me näemme maailmassa, heitä ovat ihmiset myös ikuisuudessa, ihmisiä meidän keskuudestamme!! Me tunnemme heitä, eikä Jumalalla ole ihmisiä vastaan yhtään enempää kuin meilläkään.Ei ollut Jeesuksella Hänen täälläeläessään, eikä ole toisin tulevassakaan. Niiden kanssa, joiden kanssa Hän söi ja joi, Vapahtajamme tulee syömään ja juomaan silloinkin, kun JUHLA-AIKA koittaa ja alkaa ikuisuus. Herra antakoon armonsa meille, että meillä on silloin samat ystävinämme kuin Herrallammekin. Ehkä meilläkin on silloin jotain toivoa!

• Markku Tampio

seurakunnissa korostetaan jotakin Raamatun sanankohtaa melkein ylitse muitten, toisissa seurakunnissa teoilla on oma merkityksensä, muutamissa seurakunnissa on tullut tavaksi arvostaa yhtä tai kahta armolahjaa, joilla 'mitataan' lähimmäistensä uskoa.. jne.. jne..

'Mittareita' uskonelämäämme varten on ihmisten keskuudessa kaikenlaisia.

Mutta tärkein unohtuu.
      Olisiko omatunto käynyt huonokuuloiseksi tai dementoitunut.
      En tiedä.
      Jumala tietää. Halleluja! Kunnia Jumalalle!

Mutta yhden asian minä tiedän ja se on tämä varma ja tulessa koeteltu sana: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkisen elämä". (Joh.3:16).
      Tässä on evankeliumin ilosanoman ydinkohta. Aamen!

Uskon kautta Jeesukseen, nimemme ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

• Tuo ex-adventiksi tekeytyvä on oiva esimerkki siitä, että meillä ei ole taistelu henkilöitä vastaan - vaan häikäilemättömän julmaan sielunviholliseen.
      Väärään rauhaan se haluaa tuudittaa.

2. Kor. 11:14
      Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

Mene kammioosi, yksin, sulje ovi perässä - ja rukoile Isääsi. joka vastaa ennenkuin suusi avaatkaan. Kunhan olet avannut sydämesi.

Ovi kun auki on, sinne Jeesus tekee asunnon
      tänään Häneen uskon, näen aamuruskon
      päivä sarastaa.

Mikset kysysi Isältäsi, ihan mitä vaan? Vain vilpittömyyttä Hän vaatii, salatuimpaan saakka; eihän sinulla muuta olekaan antaa Herralle.
      Kaikkein syntisinkin voi lähestyä Jumalaa isänä, sillä Krsitus on tien siihen valmistanut.

Mutta vilpistelijä ei saa vastausta Jumalalta, vaikka kuinka anoisi. Siksi monet tyytyvät eksyttäviin oppeihin, ne kun on helppo niellä ja vierittää vastuu teologeille.

• Etkö huomaa, että kun

yksi sormesi osoittaa lähimäistäsi, niin neljä sormeasi osoittaakin sinua itseäsi! Miksi syytät ja olet rakkaudeton?

ET OLE piirunkaan vertaa parempi itse, kuin se jota syytät!

Sillä YKSIN JEESUS MEISSÄ on se joka voi pelastaa, ei se omalla uskollaan ja oikeaoppisuudellaan ylpeily mitään auta.

Mene sinne omaan kammioosi ja rukoile Jumalalta anteeksiantoa ja lähimäisen rakkautta, niin ehkäpä sinunkin kivisydämesi tulee eläväksi ja näet JOKAISESSA IHMISESSÄ LÄHIMÄISESI, joka on JUMALAN ARMOA VAILLA, kuten sinä itsekkin!

• helisevä vaski

ja kilisevä kulkunen! Nöyrry ja pyydä, että Jeesus täyttäisi kylmän ja toisia tuomitsevan sydämesi lähimäisen rakkaudella ja armahtavaisuudella!

MUISTA TÄMÄ; Ettei sinulla ole MITÄÄN ITSESTÄSI, jos ei JUMALA SITÄ SINULLE ANNA.

Vaan KAIKKI HYVÄ MITÄ MEILLÄ ON on ainoastaan JUMALAN ARMOSTA SAATUA!

Missä siis on kerskauksesi, oi ihminen, joka toisia tuomitset, niin itsesi sinä syypääksi silloin tuomitset!

• kävisiköpäinsä?
        Etkö huomaa, että kun kirjoitti:

yksi sormesi osoittaa lähimäistäsi, niin neljä sormeasi osoittaakin sinua itseäsi! Miksi syytät ja olet rakkaudeton?

Sillä YKSIN JEESUS MEISSÄ on se joka voi pelastaa, ei se omalla uskollaan ja oikeaoppisuudellaan ylpeily mitään auta.

Mene sinne omaan kammioosi ja rukoile Jumalalta anteeksiantoa ja lähimäisen rakkautta, niin ehkäpä sinunkin kivisydämesi tulee eläväksi ja näet JOKAISESSA IHMISESSÄ LÄHIMÄISESI, joka on JUMALAN ARMOA VAILLA, kuten sinä itsekkin!

Kävisikö silleen, että pesisitte oman pyykkinne ensin ja ripustaistte ne sitten kuivumaan? Oliko liikaa pyydetty, vai tuleeko kalliiksi?

• onko jotain?
        helisevä vaski kirjoitti:

ja kilisevä kulkunen! Nöyrry ja pyydä, että Jeesus täyttäisi kylmän ja toisia tuomitsevan sydämesi lähimäisen rakkaudella ja armahtavaisuudella!

MUISTA TÄMÄ; Ettei sinulla ole MITÄÄN ITSESTÄSI, jos ei JUMALA SITÄ SINULLE ANNA.

Missä siis on kerskauksesi, oi ihminen, joka toisia tuomitset, niin itsesi sinä syypääksi silloin tuomitset!

No, entä itse?

• onko jotain??
        helisevä vaski kirjoitti:

No, entä itse?puhut hyvästä mutta et sano mistä hyvästä!

• Antti Kantolalalle?
        kävisiköpäinsä? kirjoitti:

Kävisikö silleen, että pesisitte oman pyykkinne ensin ja ripustaistte ne sitten kuivumaan? Oliko liikaa pyydetty, vai tuleeko kalliiksi?

Hänhän tässä toisia on solvaamassa ja maahan polkemassa, vai kuis on?

• Jos on jotakin
        onko jotain?? kirjoitti:

No, entä itse?puhut hyvästä mutta et sano mistä hyvästä!

hyvää ja oikeaa, niin se on Jeesukselta lahjaksi saatua lahjavanhurskautta.

Meissä itsessämme kun EI OLE MITÄÄN HYVÄÄ!

• johon
        Antti Kantolalalle? kirjoitti:

Hänhän tässä toisia on solvaamassa ja maahan polkemassa, vai kuis on?

Kyllä ihan oikea koira nyt älähti.

• Vaan nöyrry Jumalan
        johon kirjoitti:

Kyllä ihan oikea koira nyt älähti.

väkevän käden alla!:

>>>Ilman RAKKAUTTA olet sinäkin vain helisevä vaski

• Etkö huomaa, että kun kirjoitti:

TÄSSÄ PARANTAVAA SANAA

Jes. 58:9
        Ja Herra vastaa, kun kutsut häntä, kun huudat apua, hän sanoo: "Tässä minä olen." Jos hävität sorron ikeen keskuudestasi ja lopetat sormella osoittelun ja pahat puheet,

• helisevä vaski kirjoitti:

VAIN VILPITTÖMYYS EI OLE TEKOPYHÄÄ

1. Tim. 1:5
        Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. [Mark. 12:31 ]

Room. 14:4
        Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu -- vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä.
        [1. Kor. 4:3,4]

1. Kor. 4:4
        Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi. Minun tuomarini on Herra.
        [Ap. t. 23:1]

Room. 1:17
        Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: "Uskosta vanhurskas saa elää." [Hab. 2:4; Gal. 3:11; Hepr. 10:38]

• samassa tilanteessa oleva.
      Eli en usko eri kirkkojen ainoaan pelastavaan totuuteen:"tule meille niin pelastut".
      Kristus Vapahtajassa meillä on pelastus ja syntien anteeksianto.

Vaikka luonnostaan ihminen on sellainen että se haluaa kuulua johonkin,niin osa näistä kirkottomista veljistä ja sisarista on niin Pyhän Hengen täyttämiä ja siten Kristus asuu heissä että he tulevat toimeen pelkästään sillä tiedolla että Kristuksella on omiansa kaikissa seurakunnissa.Heille riittää Herran työtä vaikka eivät kuulukkaan mihinkään kirkkoon.

Itse tein kuitenkin ratkaisun liittymisestä takaisin lut.seurakuntaan koska haluan osallistua myös "yhteiseen tekemiseen".
      Oppikysymyksiä siellä ei kysellä.Voin edelleen uskoa sapattiin,tai muihin joihinkin minulle tärkeisiin asioihin.Olen siis n.s. "evankelinen adventisti".

Siunausta päiväänne veljet ja sisaret

• eivät ratkaise harhaoppia

Harhaoppia ei ratkaista siten että minä olen tehnyt siten, minä olen sitä mieltä, minusta on näin, vaan raamatun sanalla. Siinä mikä suhde uskolla on raamatun sanaan. Kyllä Raamatussa uskoon sisältyy paljon muutakin kuin Jeesus Jeesus hokeminen.

Adventisteillahan on tapana puolustella harhaoppiaan Jeesuksen takaa. Jeesus on heille vain keppihevonen.

• toisten?
        eivät ratkaise harhaoppia kirjoitti:

Harhaoppia ei ratkaista siten että minä olen tehnyt siten, minä olen sitä mieltä, minusta on näin, vaan raamatun sanalla. Siinä mikä suhde uskolla on raamatun sanaan. Kyllä Raamatussa uskoon sisältyy paljon muutakin kuin Jeesus Jeesus hokeminen.

Adventisteillahan on tapana puolustella harhaoppiaan Jeesuksen takaa. Jeesus on heille vain keppihevonen.

MUISTA TÄMÄ:

>>Ei sinullakaan ole MITÄÄN ITSESTÄSI, ellei JUMALA SITÄ SINULLE ANNA.

Vaan KAIKKI HYVÄ mitä meillä on, on ainoastaan ARMOA!

Missä siis on kerskauksesi, oi ihminen, joka toisia tuomitset, niin itsesi sinä syypääksi siinä tuomitset!

• oppeja..
        eivät ratkaise harhaoppia kirjoitti:

1. Sunnuntain muuttaminen viikon seitsemänneksi päiväksi v.1973.

Naispappeus, sillä häpeällistä on...

Homo ja lesboliittojen hyväksymien.

Vauvakaste.

Jumalan kymmenen käskyn kumoaminen Joh. 5:18 perusteella tehdään Jeesuksesta vääristellysti sapatin kumoaja vaikka sanat ovat Juutalaisista lähtöisin.

Kumotaan Jumalan ohjeet puhtaista ja saastaisista eläimistä ja tehdään kaikista eläimistä syötäviä.

Jeesuksen tulon jouduttaminen viimeisempien Raamatun käännösten mukaan.

Seitsenvuotinen vaivan-aika, sellaista ei Raamattu tunne.

Kehitysoppi jne...

• vielä...
        oppeja.. kirjoitti:

1. Sunnuntain muuttaminen viikon seitsemänneksi päiväksi v.1973.

Naispappeus, sillä häpeällistä on...

Homo ja lesboliittojen hyväksymien.

Vauvakaste.

Jumalan kymmenen käskyn kumoaminen Joh. 5:18 perusteella tehdään Jeesuksesta vääristellysti sapatin kumoaja vaikka sanat ovat Juutalaisista lähtöisin.

Kumotaan Jumalan ohjeet puhtaista ja saastaisista eläimistä ja tehdään kaikista eläimistä syötäviä.

Jeesuksen tulon jouduttaminen viimeisempien Raamatun käännösten mukaan.

Seitsenvuotinen vaivan-aika, sellaista ei Raamattu tunne.

Kehitysoppi jne...

Ikuisenpiinan oppi, sielun kuolemattomuus oppi.

• Onko näin.

Uskovatko adventistit muka ikuiseen helvettiin?? Ei minun tietääkseni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      90
      2997
    2. Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?

Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.
      Maailman menoa
      149
      1224
    3. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      210
      1191
    4. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      84
      1183
    5. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      88
      1154
    6. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      1060
    7. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      65
      872
    8. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      25
      775
    9. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      71
      757
    10. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      59
      637
    Aihe