Aina sama juttu!

Olen tässä käynyt erään adventistin kanssa keskustelua.

Kerrottuani Ellen Whiten vääristä profetioista menneistä, sen hetkisistä ja tulevista, vastaus oli aina vaan, että ne ovat 100 % oikeita, mutta ne on osattava tulkita tietyllä tavoin, muuten ne näyttävät vääriltä. Ja sitten hän esitti noita vanhoja värssyjä, joita adventistioppineet ovat keränneet Ellenin puolustukseksi ja kuvittelevat, että niissä olisi jotain mieltä. Naurettaviahan ne ovat.

Mutta lopulta tuo adventisti hampaat irvessä suostui myöntämään, että Ellen White oli itsensä kanssa ristiriidassa eli kirjoitti yhtä ja sitten kohta ihan päinvastaista. Sitä hän ei sitten pystynytkään mitenkään puolustamaan yrityksistään huolimatta. Ja syyhän tähän on se, että Ellen White varasti tekstejä sekä uskovilta että uskomattomilta ja lisäsi vielä omia demoninäkyjään seokseen. Eihän siitä voinutkaan tulla mitään yhtenäistä varsinkin, kun oli kiire syytää mahdoton määrä kirjoja kiireessä sihteerien voimin ulos.

No mitäs sitten. Alkoikos hän sitten avautua Raamatulle ja Jeesukselle? Alkoiko horjua ellenuskossaan ja tehdä parannusta?

Ei suinkaan! Taas hän paadutti itsensä ja otti vanhan adventistimetodin käyttöön: Raamattukin on ristiriidassa itsensä kanssa, Raamatussakin on virheitä.

Siinä kristityn ja harhaoppisen ero. Kristitty tarkistaa kaikki asiat Raamatusta ja ojentautuu sen mukaan. Adventisti tarkistaa kaikki asiat Ellen Whiteltä (ja kirkkonsa ellenisteiltä) ja ojentautuu sen mukaan. Niinpä Raamattu tulee pilkatuksi, vaikka on Jumalan elävää sanaa.

27

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun vala sitoo

      Kun liittyy johonkin, siihen myöas sitoutuu oli asia oikeaa tai väärää. Adventismi nyt sattuu olemaan väärää.

      • Hauskan mietelauseenpas kirjoitit. Näihän se on "Adventismi nyt sattuu olemaan väärää."


      • Olisit SUORAAN
        uskova_1 kirjoitti:

        Hauskan mietelauseenpas kirjoitit. Näihän se on "Adventismi nyt sattuu olemaan väärää."

        sanonut, että "kirjoitin", etkä kirjoitit, tiedät kyllä miksi?


    • .....

      Älkää yleistäkö, kiitos!

    • ei ole virheitä

      eikä niitä ole Ellen Whitellakaan. Ainoa harhaoppinen virhetilasto olet sinä itse.

      • Hutkiva tuomio

        Adventistin "uskontunnustus":

        Raamatussa ei ole virheitä ...eikä niitä ole Ellen Whitellakaan.


      • Virheettömänä!
        Hutkiva tuomio kirjoitti:

        Adventistin "uskontunnustus":

        Raamatussa ei ole virheitä ...eikä niitä ole Ellen Whitellakaan.

        "Raamatussa ei ole virheitä ...eikä niitä ole Ellen Whitellakaan."

        Huomatkaa, adventisti pitää Whitea virheettömänä!


    • on käynyt

      uskova_1:n sanoma. Hampaat irvessäkö yrität jotain vääntää. Raamattu ei kovin uusi ole, että värsyt pysyy aika vanhoina. Jumala se vasta vanha onkin, kun on iankaikkinen.

      Laitapa toivosi iankaikkiseen maan ja taivaan Luojaan!

    • Tulkinnat vain

      vaihtelevat, kuten nyt tuo sinun "iankaikkinen kidudusoppisikin,"
      vastaan:

      "synnin palkka on kuolema, ja kukin tuomitaan TEKOJENSA mukaan!"

      Siis ne, jotka EIVÄT ottaneet Jeesusta vastaan Lunastajanaan!

      Saman kirjan tekstistä tehtyjä erilaisia tulkintoja!

    • ylifariseus

      On joskus hyvä panna Ellenikin ojennukseen.

      Ei ennenvanhaan saanut olla polvet naisilla näkyvissä ja huivikin piti olla päässä, että hurskaalta näyttäisi, näin hurskaita naisia näkee vieläkin ,mutta harvemmin enää Adventistien keskuudessa.

      Hurskaimmat miehet tunnettiin siitä ja ehkä vieläkin, että takin selkämyksessä on 111 eli kolme halkiota ja tukka oli leikattu niin, että oli pata päässä ja reunoista leikattu tukka pois.

      Kaikki seurakunnat ojentautuvat oman mallinsa mukaisesti ja jos Riitta olisi Ellenin aikana elänyt ei hän olisi saanut ajaa polkupyörällä.

      Yhteisiä harhoja löytyy joka seurakunnasta, eivätkä luovu harhoistaan helpolla, siksi niitä täytyykin tarkastella onko niissä säilyttämisen arvoista tälle ajalle.

      Ne harhat joita Elleniltä löydetään eivät vahingoita ketään, vaan paremminkin tuovat asiat oikealla tavalla esiin.

      Ellen joudutti Jeesuksen toista tulemista, ja niin tekevät muutkin, mutta kun ei se ole auttanut on uskottu Jeesuksen tulemisen viivästyneen.
      Molemmat uskomukset ovat vääriä, mutta ei niistäkään opetuksista ole vahinkoa kenellekään tullut.
      Ihminen haluaa muutella Jumalan aikatauluja ja saada Raamatun sopimaan omaan ajatusmaailmaansa.

      Ei Riitta asia aina niin mutkaton ole, sillä voiko Jeesus puhua itseänsä vastaan, kun Jeesus sanoo: Älkää luulko, että Minä olen tullut kumoamaan lakia ja profeettoja, en Minä ole tullut kumoamaan vaan täyttämään ne.

      Kuinka sitten Jeesuksen suuhun pannaan vääristellysti Joh. 5:18 yleisesti käytetty sana muoto, että Jeesus olisi kumonnut sapatin, vaikka se oli Juutalaisten käsitys asiasta.

      Kumpia tässä on enemmän uskominen Adventisteja vaiko vapaita suuntia, jotka opettavat, että Jeesus ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan kutsui Jumalaa Isäksi.
      Tässä näemme kaksi erillaista vertailukohtaa josta toinen on Jeesuksen sana, ja toinen vertailukohde on Juutalaisten sanat.

      Voitko lukea Raamattua miten tahansa ja uskoa mitä tahansa ja olla aina oikeassa, koska Raamatusta löytyy sanoja joka lähtöön, kunhan lainailee oman mielensä mukaiseksi toistenkin sanomia sanoja.

      Ylifariseuksellakin on lupa olla erehtyväinen, mutta Jeesuksen sana on luotettavampi kuin Juutalaisten sanat.
      Mitenkä Riitta uskoo?.

    • >>> Adventisti hampaat irvessä suostui myöntämään, että Ellen White oli itsensä kanssa ristiriidassa eli kirjoitti yhtä ja sitten kohta ihan päinvastaista.
      - -
      Siinä kristityn ja harhaoppisen ero. Kristitty tarkistaa kaikki asiat Raamatusta ja ojentautuu sen mukaan. Adventisti tarkistaa kaikki asiat Ellen Whiteltä (ja kirkkonsa ellenisteiltä) ja ojentautuu sen mukaan. Niinpä Raamattu tulee pilkatuksi, vaikka on Jumalan elävää sanaa.

      • Tee parannus,

        ja ota Jeesus elämäsi Herraksi, niin tuo kaunaisuus väistyy sinusta ja saat kokea Kristuksen rauhaa ja läsnäoloa, oppia rakastamaan Jumalaa ja kaikkia lähimäisiäsi.

        Sinuun käy hyvin tuo Jaakobin teksti! Mietippä sitä! Ja tiedä, että tuon tekstin takana ei ole adventisti, vaan helluntalainen.

        Jaak. kirj.

        >>>>Kieli on kuin tuli tai vääryyden maailma. Se sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. Sinun kielenkäyttösi ei ole uskovan kielenkäyttöä, ja sinussa on paljon kovuutta ja murtumattomuutta.

        Et ole vielä päästänyt Jeesusta koko elämäsi Herraksi, kun pidät kiinni helmasynneistäsi, kovuudesta ja pahasta puheesta. Nöyrry Jumalan väkevän käden alle, niin Hän sinut ajallaan korottaa.


      • William Miller oli se, joka ennusti vuosilukuja mutta katui sitten eikä lähtenyt Ellenin väärien profetioiden matkaan ja James White oli sitten Ellen Harmonin tuleva aviomies.


      • Tee parannus, kirjoitti:

        ja ota Jeesus elämäsi Herraksi, niin tuo kaunaisuus väistyy sinusta ja saat kokea Kristuksen rauhaa ja läsnäoloa, oppia rakastamaan Jumalaa ja kaikkia lähimäisiäsi.

        Sinuun käy hyvin tuo Jaakobin teksti! Mietippä sitä! Ja tiedä, että tuon tekstin takana ei ole adventisti, vaan helluntalainen.

        Jaak. kirj.

        >>>>Kieli on kuin tuli tai vääryyden maailma. Se sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. Sinun kielenkäyttösi ei ole uskovan kielenkäyttöä, ja sinussa on paljon kovuutta ja murtumattomuutta.

        Et ole vielä päästänyt Jeesusta koko elämäsi Herraksi, kun pidät kiinni helmasynneistäsi, kovuudesta ja pahasta puheesta. Nöyrry Jumalan väkevän käden alle, niin Hän sinut ajallaan korottaa.

        1. Kor. 4:4
        Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi. Minun tuomarini on Herra.
        [Ap. t. 23:1]


      • uskova_1 kirjoitti:

        William Miller oli se, joka ennusti vuosilukuja mutta katui sitten eikä lähtenyt Ellenin väärien profetioiden matkaan ja James White oli sitten Ellen Harmonin tuleva aviomies.

        Oikaisusi on lohduttava.

        Sillä olen mielessäni aprikoinut, että olisi luullut Millerillä olevan selkärankaa vetäytyä pois,
        kun havaitsi, että hänen alunperin hyvää tarkoittavan herättelyn seurauksena
        alettiin pelotelal väärin,
        eristää omia porukoita
        ja tehdä bisnestä.

        Mutta Miller siis sittenkin sanoutui irti sopasta!

        Mahtoiko säilyttää uskonsa; onkohan siitä historiallista dokumentointia?


      • raamatun

        kanssa ristiriidassa.




        - Antikristus ei voi olla islamin maat. Toki ne ovat Lusiferin alaisuudessa niin kauan, kun löytävät sanoman Jeesuksesta, Kristuksesta, Vapahtajasta.

        - Antikristus on Kristuksen kaltainen. Opettaa samoja asioita, kuin Kristus, mutta tekee siihen omia sääntöjään. Korottaa täten itsensä Kristuksen tasolle tai ylikin.


      • raamatun kirjoitti:

        kanssa ristiriidassa.




        - Antikristus ei voi olla islamin maat. Toki ne ovat Lusiferin alaisuudessa niin kauan, kun löytävät sanoman Jeesuksesta, Kristuksesta, Vapahtajasta.

        - Antikristus on Kristuksen kaltainen. Opettaa samoja asioita, kuin Kristus, mutta tekee siihen omia sääntöjään. Korottaa täten itsensä Kristuksen tasolle tai ylikin.

        Selkeästi viittasit EGW:hen antikristuksena!

        Meinaatko, että hänen "kuolinhaavansa paranee"?
        Mutta:

        Minähän laitoin raamatunkohdan antikristuksen luonteesta: herjaa Jumalaa ja silleen.
        Ei Kristus herjannt Jumalaa.
        Antikristus on vasta-Kristus, johan nimikin sen sanoo.

        Toki antikristus antaa valheellista näyttöä niille, jotka ihmeitä etsivät ja todistelee yhtä jos tosita niille, jotka viisautta palvovat.

        Niinpä on äärimäisen tärkeää Kristuksen sisäinen tunteminen.

        Mitäs pahaa, muuten, antikristuksessa olisi, jos hän olisi Krsituksen kaltainen?
        eiköhän meidän kaikkien tulisi pyrkiä olemaan sellaisia!

        Ef. 4:13
        kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,


      • JOS EI OLE
        AnttiVKantola kirjoitti:

        1. Kor. 4:4
        Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi. Minun tuomarini on Herra.
        [Ap. t. 23:1]

        mitään tunnollasi, se johtuu varmaankin siitä, että omatuntosi on niin PAATUNUT, etteet enää kuule Jumalan ääntä!


      • nimittäin tuolla---->
        raamatun kirjoitti:

        kanssa ristiriidassa.




        - Antikristus ei voi olla islamin maat. Toki ne ovat Lusiferin alaisuudessa niin kauan, kun löytävät sanoman Jeesuksesta, Kristuksesta, Vapahtajasta.

        - Antikristus on Kristuksen kaltainen. Opettaa samoja asioita, kuin Kristus, mutta tekee siihen omia sääntöjään. Korottaa täten itsensä Kristuksen tasolle tai ylikin.

        Antti on nykyisin UnaFortuna-nimimerkillä kirjoittava ulkomaalainen. Aiemmin hän esiintyi täällä ARAMIS-nimisenä. Hän on se joka vaihtaa nimimerkkiä Nimrodin opastamana ja palvoo auringonlaskua.


      • JOS EI OLE kirjoitti:

        mitään tunnollasi, se johtuu varmaankin siitä, että omatuntosi on niin PAATUNUT, etteet enää kuule Jumalan ääntä!

        1. Kor. 4:4
        Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi. Minun tuomarini on Herra. [Ap. t. 23:1]

        Job 42:7
        Kun Herra oli puhunut Jobille, hän sanoi temanilaiselle Elifasille: "Minä olen vihastunut sinuun ja kahteen kumppaniisi, sillä te olette puhuneet minusta vastoin totuutta, toisin kuin palvelijani Job.


    • palstaa.

      Sun sanomas on jo kaikkien tiedossa ja tuskin voit kertoa täällä mitään uutta. Kirjoituksiisi on niin totuttu jo ettei ne herätä ketään ajattelemaan. Mikset tulisi vaihteeksi jehovan todistajien palstalle? Harhaoppia on muuallakin kuin ellenuskóssa!!

    • No varmalla

      et ainakaan keskustelua.

      Täällä on erittäin harvoja keskustelijoita jäljellä kiitos sinun kaltaisten häiriköiden.

      Se että kutsut halpamaista ja muita pilkkaavaa käyttäytymistäsi "keskusteluksi" osoittaa vain kuinka ymmärtämätön olet. Ei sinun kanssasi kukaan voi "keskustella" koska ainoa tarkoituksesi on vain häiriköidä ja yrittää tehdä toisin ajattelevista tyhmiä ja ymmärtämättömiä idiootteja. Palstasta on tullut niin surkea että ei täällä kukaan enää tunne halua keskustella.


      Muistatko kuinka olit ajamassa adventisteja herätyspalstalta pois?

      Silloin kiusasit ja haukuit heitä siellä, olit suurta suustasi ja kehoitit heitä lähtemään herätyspalstalta ja tekemään oma palstansa (muistatko?) ja kun he sen tekivät seurasit perässä kuin ajokoira ja jatkoit samaa haukkumistasi nyt heidän palstallaan.

      Olisi ollut mukava keskustella eri ihmisten kanssa eri näkemyksistä vaikka ei samaa mieltä olisikaan, mutta eihän siihen ole mitään mahdollisuutta kun suurin osa maltillisemmista keskustelijoista on saaneet kyllänsä ja lähtenyt muille maille.

      Vai olet mukamas "keskustellut adventistien" kanssa, pah! sanon minä. Et ole, vaan päin vastoin olet kaikin voimin yrittänyt estää muidenkin keskustelun heidän kanssaan.

    • Oletteko panneet merkille, että totuuden puolustajat ovat tosissaan vaivautuneet tutkimaan EGW:n tuotantoa!

      Sen sijaan siihen 100%:sti uskivat eivät vaivaudu sitä tutkimaan.

      Niin sitten uskovat kaiken maailman taivaallisiin kultakortteihinkin kuin rasvaiseen sikaan säkissä!
      "100-%:sti". Adventismin olisi aika nöyrtyä heivaamaan siitä Ellensitä - ehkä vanha adv.leili kestäisi uuden viinin, vaikka Raamattu sellaista epäileekin.

      Joh. 2:10
      ja sanoi: "Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."

      • Nöyrtymistä

        Uskova_1 on valitettavan oikeassa. Adventistit eivät tule nöyrtymään eivätkä luopumaan harhaopeistaan. Heidän kohtalonsa pelottaa.


      • Nöyrtymistä kirjoitti:

        Uskova_1 on valitettavan oikeassa. Adventistit eivät tule nöyrtymään eivätkä luopumaan harhaopeistaan. Heidän kohtalonsa pelottaa.

        ... jotta vosivat syyttää vain itseään.

        Joh. 12:48
        Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.


      • valheenne
        Nöyrtymistä kirjoitti:

        Uskova_1 on valitettavan oikeassa. Adventistit eivät tule nöyrtymään eivätkä luopumaan harhaopeistaan. Heidän kohtalonsa pelottaa.

        pilkkanne ja herjanne tulee tasan itsenne päälle.


      • muuta kuin
        valheenne kirjoitti:

        pilkkanne ja herjanne tulee tasan itsenne päälle.

        Adventismin vääryys on tosoasia. Adventismista voi tietysti esittää myös valhetta kertomalla sellaistakin, mitä se nimenomaan ei ole. Mutta adventismin oppien liittäminen kristinuskoon on hapatteen sekoittamista. Kavahtakaa ihmiset adventismin äitelää hapatetta! Ja ihmisten ei pidä jäädä sellaiseen käsitykseen, jossa adventismin sudenkuoppaa ei olisi punalipuilla merkitty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe