Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mistä tunnistaa Gurun?

Yliluonnolliset kyvyt

http://en.wikipedia.org/wiki/Siddhi

Tuossa linkissä on lueteltu henkisen harjoituksen hedelmiä. Mikä se sellainen Guru olisi keneltä puuttuisi kyseisiä ominaisuuksia?

9

770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellinen Guru

      Ei suinkaan henkisesti kehittynyt laita pystyy show-esityksia. Ei han osoittele isoa lihavaa egoaan lentelemalla joogamatolla. Kuvitteletko niin?

      Ajattele esim Krishnamurtia! Puhuiko han edes noista kyvyista? Tai Nisargadatta Maharaj tai Ramana Mahashi!

      Nuo kyvyt on lastenleikkia. Ne eivat osoita henkista kypsyytta. Henkisesti kehittynyt antaa vain todellisten etsijoiden huomata itsensa. Jos noin uskot, niin ilmeisesti pidat David Copperfiedia Gurunasi vai?

      • todellinen guru

        Maun perusteella tiedät onko sulla sokeria teessä/kahvissa. Vai etkö laita sokeria, riittääkö sulle että kuvittelet mielessäsi että teessä on sokeria?

        Olen nähnyt David Copperfield juttuja, ei Davidilla ole tuollaisia siddhejä. Hänen pikku temppunsa perustuvat korkeintaan Pranan hallintaan.

        Ei siddhejä näytetä yleisön edessä. Mutta ovat olemassa, ei tietenkään humpuukki guruilla.

        Oliko Krishnamurti guru? Minulle harmaa ja kuiva akateemikko joka luki romaaneja.

        Nisargadatta Maharaj, ihan ok


      • Sive Lee
        todellinen guru kirjoitti:

        Maun perusteella tiedät onko sulla sokeria teessä/kahvissa. Vai etkö laita sokeria, riittääkö sulle että kuvittelet mielessäsi että teessä on sokeria?

        Olen nähnyt David Copperfield juttuja, ei Davidilla ole tuollaisia siddhejä. Hänen pikku temppunsa perustuvat korkeintaan Pranan hallintaan.

        Ei siddhejä näytetä yleisön edessä. Mutta ovat olemassa, ei tietenkään humpuukki guruilla.

        Oliko Krishnamurti guru? Minulle harmaa ja kuiva akateemikko joka luki romaaneja.

        Nisargadatta Maharaj, ihan ok

        Miksi siddhejä ei näytetä yleisön edessä? Sama syy kuin ihmeparantumisiakin tapahtuu Herran nimeen vain kehitysmaissa? Miksi mitään yliluonnollista ei voi tapahtua dokumentoidusti? Luulisi että kaiken järjen mukaan ihmisiä rupeasi oikeasti tavoittelemaan valaistumista tai pamahtaisivat siihen uskontokuntaan mikä kykenisi näyttämään jotain konkreettista.

        Minä omistan elämäni sen gurun opeille joka oikeasti kykenee esittämään minulle jotakin yliluonnollista.

        Yhtälailla liityn johonkin uskontokuntaan jne jos standardini täytetään. Mitään pääni sisällä kuuluvaa höpinää en hyväksy nälkäisena, janoisena, humalassa tai aineiden vaikutuksen alaisena.

        Mihinkään luolaankaan en suostu vaipoissa muurattavaksi korkeintaan kuin pariksi päiväksi.

        Ruokavalionikin lihasta luovun ja lakkaan silloin tälläin pöhnässä polttamasta sademetsiä savukkeen muodossa.

        Autostani luovun ja matkaan siitä eteenpäin apostilikyydillä, eli pistelen töppöstä toisen eteen vain kulkumuotona.

        Lisäksi lopetan tietoisen hyönteisten listimiseni.


      • on maagista
        Sive Lee kirjoitti:

        Miksi siddhejä ei näytetä yleisön edessä? Sama syy kuin ihmeparantumisiakin tapahtuu Herran nimeen vain kehitysmaissa? Miksi mitään yliluonnollista ei voi tapahtua dokumentoidusti? Luulisi että kaiken järjen mukaan ihmisiä rupeasi oikeasti tavoittelemaan valaistumista tai pamahtaisivat siihen uskontokuntaan mikä kykenisi näyttämään jotain konkreettista.

        Minä omistan elämäni sen gurun opeille joka oikeasti kykenee esittämään minulle jotakin yliluonnollista.

        Yhtälailla liityn johonkin uskontokuntaan jne jos standardini täytetään. Mitään pääni sisällä kuuluvaa höpinää en hyväksy nälkäisena, janoisena, humalassa tai aineiden vaikutuksen alaisena.

        Mihinkään luolaankaan en suostu vaipoissa muurattavaksi korkeintaan kuin pariksi päiväksi.

        Ruokavalionikin lihasta luovun ja lakkaan silloin tälläin pöhnässä polttamasta sademetsiä savukkeen muodossa.

        Autostani luovun ja matkaan siitä eteenpäin apostilikyydillä, eli pistelen töppöstä toisen eteen vain kulkumuotona.

        Lisäksi lopetan tietoisen hyönteisten listimiseni.

        Oletko tavannut ns. Guruja?

        Valokuva auringosta ei välitä samanlaista kokemusta kun aurinko taivaalta.


      • on guru myös

        Criss Angel ja David Copperfield ovat guruja, vaikka eivät sitä itse mainostakaan.

        Ei tuollaisia juttuja tehdä ilman suuria henkisiä kykyjä ja täydellistä keskittyneisyyttä. Aika hyvässä kunnossa on myös keho pidettävä, että pysyy noin skarppina kuin he.


      • hrlao hryacb
        todellinen guru kirjoitti:

        Maun perusteella tiedät onko sulla sokeria teessä/kahvissa. Vai etkö laita sokeria, riittääkö sulle että kuvittelet mielessäsi että teessä on sokeria?

        Olen nähnyt David Copperfield juttuja, ei Davidilla ole tuollaisia siddhejä. Hänen pikku temppunsa perustuvat korkeintaan Pranan hallintaan.

        Ei siddhejä näytetä yleisön edessä. Mutta ovat olemassa, ei tietenkään humpuukki guruilla.

        Oliko Krishnamurti guru? Minulle harmaa ja kuiva akateemikko joka luki romaaneja.

        Nisargadatta Maharaj, ihan ok

        Eras Guru sanoi nain: "Haluatko nahda ihmeen? Voin nayttaa sinulle ihmeen, jos haluat nahda sellaisen - Sina olet elossa. Sina ehka sanot: hah, eiko muuta? Mutta se on ihme, etta sinulla on ihmiskeho ja olet elossa".

        Krishnamurti on kerran tehnyt "ihmeen", mutta han pettyi siihen. Han paransi kerran jonkun. Mutta se ihminen meni sitten ja teki jotain ikavyyksi. Ei ollut mainintaa mita. Hanella oli noita kykyja. Mutta yleensa sellaiset ovat hiljaa niista.

        Minusta esimerkiksi sellaiset pyhimykset jotka elavat ilman ruokaa, juomaa ja vessakaynteja ovat siddhikykyisia. Niita on todellakin Intiassa ja hiljattain oli lehdessa yksi, joka ei ollut aikuiseksi vartuttuaan syonyt mitaan ja on nyt jotain 70-vuotias. Hanta on pyydetty sairaalaan tutkimuksiin, mutta han on kieltaytynyt. Lehdessa oli etta han vihdoin oli suostuvainen. En ole lukenut hanesta sen jalkeen. Se mies on minusta ihme tapaus. Mutta hankin on vastahakoinen osoittamaan kykynsa, niin kuin he aina ovat. Esim. buddhalaiset munkit eivat saa ohjeiden mukaan kertoa mietiskelykokemuksistaan. Eli yleinen saanto on: ala kerro henkisista kyvyistasi.

        Ei se Gurun valintatesti pitaa olla sisainen. Ei ulkoinen. Sina tunnistat jotain siina Gurussa. Esimerkiksi Sai Baba on esimerkki humpuukigurusta. Hanella on kykyja (taikatemppuja), muttei todellisia henkisia kykyja. Han herattaa mielenkiintoa taikatempuillaan, mutta on falski. Jos kuljet taikatemppujen perassa, joudut helposti harhaan. Tavallaan sinun pitaa itse olla kehittynyt, jotta voit tunnistaa kehittyneen ihmisen. Koet ikaankuin se Guru puhuisi suoraan sinulle sydameesi. Han herattaa sinussa jonkun hyvin sisaisen ja tutun asian.


    • nai tatti

      että silmät ovat kuin Närpiön tomaatit, ja nenä punajuuren värinen ,sekä puhe hieman epäselvää.

    • Henkinen opettaja

      Aidon Gurun tunnistaa siitä että hän resitoi ainoastaan sitä mitä jumala on sanonut ja pysyy opeissaan, rukoilee säännöllisesti, on nöyrä, puhdas, ei vihaa ketään ei johda ketään harhaan.
      Ei kerää liikaa rahaa itselleen. Ei syö liikaa, nuku liikaa ja on aistiensa herra eli goswami.
      Aidon gurun ei tarvitse aina olla se erittäin kirjanoppinut henkilö sillä rehellisyys ja vilpittömyys ovat myös hyviä arvoja.
      Aidon gurun tunnistaa sydämessään omaksi sillä jumala asuu jokaisen sydämessä.
      Kun etsit aitoa henkistä opettajaa lähesty häntä nöyrästi ja asiallisesti palvele häntä kuuliaisesti ja huomaat jumaltietoisuutesi karttuvan.

      • Gurun oppilas

        >Kirjoitit seuraavasti !! Kun etsit gurua ,palvele häntä ja niin pois päin.!! Huomaat jumaltietoisuutesi karttuvan. MILLÄ TAVALLA,KERROPPA SE.??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe