Kaipaatko vilpittömiä ja puolueettomia vastauksia?
Yleisiä tai henkilökohtaisempia?
Voit kysyä minultakin - niin kysyn Isältä ja vastaan Sinulle! Sitä varten minäkin olen olemassa - auttamassa; en kiusaamassa vilpitöntä totuuden janoista.
Gal. 6:2
Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain. [Room. 15:1 ]
TARVITSETKO vastauksia???
15
353
Vastaukset
- tuhat ja yksi
Kysy vaikka aluksi miksi Danielin kirjaa pitää selitellä monella tapaa ?
Jeesus vaatii USKOMAAN myös Danielin kirjan jakeet 11:31 ja 12:11.
Matt 24:15-16
15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
Dan. 11:31
Hänen lähettämänsä sotajoukot nousevat ja häväisevät pyhäkön linnoituksineen, poistavat jokapäiväisen uhrin ja asettavat sinne hävityksen kauhistuksen.
Dan. 12:11
Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
Sitä ei saa jättää pois - eikä selittää pois, kuten timoflinkiläiset selittävät pois mm. Ilm 2o:4. jakeen. Kaikki raamatunjakeet täytyy selittää sisään eikä ulos!
Kun yhtäjaksoinen ahdistus on mitä suurin, on yhdelläkin päivällä merkityksensä.
Elämme nyt lopun ajassa. Israelissa par'aikaa uudistetaan pyhäkköpalvelusta, jokapäiväistä uhria myöden.
(1000-vuotisessa rauhanajassakin se on, syystä jos toisesta, Hes 30-48.).
Antikristus asettuu temppeliin ja poistaa pyhät menot. Noin 40 pv on israelilaisilla mitä suurin ahdistus; he pakenevat vuorille, kuten Jeesus ennustaa. sitten Jeesus palaa Öljymäelle - kuten enkeli opetuslapsille ilmoitti.
Ihan näkyvälläkin tavalla sitten hallitsee ylipappina 1000 vuotta. Näin kruunataan vanhan liiton systeemi onnistuneesti, vihdoinkin.
Dan 12:11-12
11 Siitä ajasta, jolloin päivittäinen uhri lakkautetaan ja turmion iljetys pystytetään, on kuluva tuhatkaksisataayhdeksänkymmentä päivää.
[Dan. 8:14, 11:31]
12 Onnellinen se, joka jaksaa odottaa ja kestää tuhatkolmesataakolmekymmentäviisi päivää!
Sak 14:4
Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
Sak 14:12
Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.
Sak 14:16
Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
Hes 39:28-29
28 Ja israelilaiset tietävät, että minä olen Herra, heidän Jumalansa, sillä niin kuin minä vein heidät pakkosiirtolaisuuteen vieraiden kansojen keskelle, niin minä myös kokoan heidät taas omaan maahansa, yhtäkään unohtamatta.
29 Enää en kätke heiltä kasvojani, vaan vuodatan henkeni Israelin heimon ylle. Näin sanoo Herra Jumala." [Jes. 32:15 ]
Hes 47:10-12 :
10 Meren rannalla -(=Välimeri)- seisoo kalastajia vieri vieressä, En-Gedistä En-Eglaimiin on verkkoja kuivumassa, ja erilaisia kaloja on viljalti, yhtä monia lajeja kuin Suuressameressä.
11 Mutta rantojen soissa ja lammikoissa vesi ei makeudu -- ne jäävät entiselleen, jotta saataisiin suolaa.
[3. Moos. 2:13; Hes. 43:24; Mark. 9:49]
12 "Pitkin virran molempia rantoja kasvaa kaikenlaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lehdet lakastu eivätkä hedelmät lopu: joka kuukausi ne antavat uuden sadon, sillä niitä ruokkii virta, joka saa alkunsa pyhästä paikasta. Niiden hedelmiä käytetään ruoaksi ja niiden lehtiä lääkkeeksi.
[Ilm. 22:2]
Tietysti ensin on ylösnousemus - Jeesus tulee kuin varas yöllä, tempaamaan omansa pois tieltä.
Matt. 25:13
"Valvokaa siis, sillä te ette tiedä päivää ettekä hetkeä. [Matt. 24:42; Luuk. 12:40 ]
Mark. 13:35
Valvokaa siis, sillä te ette tiedä, koska talon herra tulee: illalla vai keskiyöllä, kukonlaulun aikaan vai aamun jo valjetessa.
1. Tess. 4:17
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.- tuhat ja yksi
AnttiVKantola kirjoitti:
Jeesus vaatii USKOMAAN myös Danielin kirjan jakeet 11:31 ja 12:11.
Matt 24:15-16
15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
Dan. 11:31
Hänen lähettämänsä sotajoukot nousevat ja häväisevät pyhäkön linnoituksineen, poistavat jokapäiväisen uhrin ja asettavat sinne hävityksen kauhistuksen.
Dan. 12:11
Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
Sitä ei saa jättää pois - eikä selittää pois, kuten timoflinkiläiset selittävät pois mm. Ilm 2o:4. jakeen. Kaikki raamatunjakeet täytyy selittää sisään eikä ulos!
Kun yhtäjaksoinen ahdistus on mitä suurin, on yhdelläkin päivällä merkityksensä.
Elämme nyt lopun ajassa. Israelissa par'aikaa uudistetaan pyhäkköpalvelusta, jokapäiväistä uhria myöden.
(1000-vuotisessa rauhanajassakin se on, syystä jos toisesta, Hes 30-48.).
Antikristus asettuu temppeliin ja poistaa pyhät menot. Noin 40 pv on israelilaisilla mitä suurin ahdistus; he pakenevat vuorille, kuten Jeesus ennustaa. sitten Jeesus palaa Öljymäelle - kuten enkeli opetuslapsille ilmoitti.
Ihan näkyvälläkin tavalla sitten hallitsee ylipappina 1000 vuotta. Näin kruunataan vanhan liiton systeemi onnistuneesti, vihdoinkin.
Dan 12:11-12
11 Siitä ajasta, jolloin päivittäinen uhri lakkautetaan ja turmion iljetys pystytetään, on kuluva tuhatkaksisataayhdeksänkymmentä päivää.
[Dan. 8:14, 11:31]
12 Onnellinen se, joka jaksaa odottaa ja kestää tuhatkolmesataakolmekymmentäviisi päivää!
Sak 14:4
Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
Sak 14:12
Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.
Sak 14:16
Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
Hes 39:28-29
28 Ja israelilaiset tietävät, että minä olen Herra, heidän Jumalansa, sillä niin kuin minä vein heidät pakkosiirtolaisuuteen vieraiden kansojen keskelle, niin minä myös kokoan heidät taas omaan maahansa, yhtäkään unohtamatta.
29 Enää en kätke heiltä kasvojani, vaan vuodatan henkeni Israelin heimon ylle. Näin sanoo Herra Jumala." [Jes. 32:15 ]
Hes 47:10-12 :
10 Meren rannalla -(=Välimeri)- seisoo kalastajia vieri vieressä, En-Gedistä En-Eglaimiin on verkkoja kuivumassa, ja erilaisia kaloja on viljalti, yhtä monia lajeja kuin Suuressameressä.
11 Mutta rantojen soissa ja lammikoissa vesi ei makeudu -- ne jäävät entiselleen, jotta saataisiin suolaa.
[3. Moos. 2:13; Hes. 43:24; Mark. 9:49]
12 "Pitkin virran molempia rantoja kasvaa kaikenlaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lehdet lakastu eivätkä hedelmät lopu: joka kuukausi ne antavat uuden sadon, sillä niitä ruokkii virta, joka saa alkunsa pyhästä paikasta. Niiden hedelmiä käytetään ruoaksi ja niiden lehtiä lääkkeeksi.
[Ilm. 22:2]
Tietysti ensin on ylösnousemus - Jeesus tulee kuin varas yöllä, tempaamaan omansa pois tieltä.
Matt. 25:13
"Valvokaa siis, sillä te ette tiedä päivää ettekä hetkeä. [Matt. 24:42; Luuk. 12:40 ]
Mark. 13:35
Valvokaa siis, sillä te ette tiedä, koska talon herra tulee: illalla vai keskiyöllä, kukonlaulun aikaan vai aamun jo valjetessa.
1. Tess. 4:17
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.Danielin kirjan 11:31. On jo pidemmän aikaa hyväksytty kertomukseksi Antiokhos neljännestä Epifaneesta ja Jerusalemin Taivaan Jumalan Temppelin häpäisemisestä !
Ei niitä enää luulisi tarvitsevan selitellä ,vaan toisin näyttää olevan. - Näin se on
tuhat ja yksi kirjoitti:
Danielin kirjan 11:31. On jo pidemmän aikaa hyväksytty kertomukseksi Antiokhos neljännestä Epifaneesta ja Jerusalemin Taivaan Jumalan Temppelin häpäisemisestä !
Ei niitä enää luulisi tarvitsevan selitellä ,vaan toisin näyttää olevan.Menehän äiti ammanin luo oppeinesi, hän voisi vaikka usko ne.
tuhat ja yksi kirjoitti:
Danielin kirjan 11:31. On jo pidemmän aikaa hyväksytty kertomukseksi Antiokhos neljännestä Epifaneesta ja Jerusalemin Taivaan Jumalan Temppelin häpäisemisestä !
Ei niitä enää luulisi tarvitsevan selitellä ,vaan toisin näyttää olevan.Katso itse eteesi.
Ihmisten hyväksynnät ei ole mitään Jumalan edessä, vaan Jumalan luota lähetetyt totuudet ovat A ja O.
Siksikö sinäökin täällä ellenismiä puolustat henkeen ja vereen, kun se on niin yleisesti hyväksytty?
Siksikö lauantaita puolustat löhöpäivänä, kun se on niin yleisesti hyväksytty?
Siksikö Jeesus-tietä vaellat, kun se on niin yleisesti hyvöksytty?
Siksikö kristittyjä parjaat, kun se on niin yleisesti hyvöksytty?
Matt. 27:4
ja sanoi: "Minä tein synnin, kun kavalsin viattoman veren". Mutta he sanoivat: "Mitä se meihin koskee? Katso itse eteesi."
Et voi mitenkään RAAMATUN AVULLA kumota tuota Jeesuksen viittausta Danielin kirjaan lopun ajan tapahtumien yhteydessä. Sekä sen totuuden liittymistä Dakarjaan ja hesekieliin!
Mutta katsot itse eteesi, yleinen mielipide ei sinsuta huolehdi.
Sitäapitsi "jo pitkään" - se on nimenomaan jäänne
ajoilta, jolloin ei yleinen käsitys hyväksynyt ajatusta, että Israel vielä tulee (1948).
Jankutuksesi tekee sinusta historiallisen jäänteen. Yleinen käsitys asiantuntijoiden keskuudessa on jo nykyään - kuinka paljon joidenkn vuosien kuluttua - sama kuin mitä minä olen Raamatusta havainnut.- tuhat ja yksi
Näin se on kirjoitti:
Menehän äiti ammanin luo oppeinesi, hän voisi vaikka usko ne.
Minä esitän vain tutkimustyön tuloksia !
- tuhat ja yksi
AnttiVKantola kirjoitti:
Katso itse eteesi.
Ihmisten hyväksynnät ei ole mitään Jumalan edessä, vaan Jumalan luota lähetetyt totuudet ovat A ja O.
Siksikö sinäökin täällä ellenismiä puolustat henkeen ja vereen, kun se on niin yleisesti hyväksytty?
Siksikö lauantaita puolustat löhöpäivänä, kun se on niin yleisesti hyväksytty?
Siksikö Jeesus-tietä vaellat, kun se on niin yleisesti hyvöksytty?
Siksikö kristittyjä parjaat, kun se on niin yleisesti hyvöksytty?
Matt. 27:4
ja sanoi: "Minä tein synnin, kun kavalsin viattoman veren". Mutta he sanoivat: "Mitä se meihin koskee? Katso itse eteesi."
Et voi mitenkään RAAMATUN AVULLA kumota tuota Jeesuksen viittausta Danielin kirjaan lopun ajan tapahtumien yhteydessä. Sekä sen totuuden liittymistä Dakarjaan ja hesekieliin!
Mutta katsot itse eteesi, yleinen mielipide ei sinsuta huolehdi.
Sitäapitsi "jo pitkään" - se on nimenomaan jäänne
ajoilta, jolloin ei yleinen käsitys hyväksynyt ajatusta, että Israel vielä tulee (1948).
Jankutuksesi tekee sinusta historiallisen jäänteen. Yleinen käsitys asiantuntijoiden keskuudessa on jo nykyään - kuinka paljon joidenkn vuosien kuluttua - sama kuin mitä minä olen Raamatusta havainnut.Etten millään tavalla Adventismin Danielin kirjan tulkintaa puolusta, sinä vaan et ole tunnistanut keskusteluissa viestejäni ;
A/ kun et tunne sitä asiaa jota esitän .
B/ koska et ole perillä Adventismin opin kaikista hienouksista.
C/ et ehkä itsekkään ymmärrä niitä toisten tekemiä oppeja joita totuutena esität. tuhat ja yksi kirjoitti:
Etten millään tavalla Adventismin Danielin kirjan tulkintaa puolusta, sinä vaan et ole tunnistanut keskusteluissa viestejäni ;
A/ kun et tunne sitä asiaa jota esitän .
B/ koska et ole perillä Adventismin opin kaikista hienouksista.
C/ et ehkä itsekkään ymmärrä niitä toisten tekemiä oppeja joita totuutena esität.ABC
Kaikki 3 esittämääsi väitettä olivat silkkaa provokaatiota, vailla minkäänlaista arvsotelukykyä tahi oikeaan osumista edes sattumoisin.
ei sinua syyttää siitä voi, sillä nimetönhän tarkoittaa myös: edesvastuuton.
Dan. 5:27
Tekel: sinut on vaa'alla punnittu ja köykäiseksi havaittu.- tuhat ja yksi
AnttiVKantola kirjoitti:
ABC
Kaikki 3 esittämääsi väitettä olivat silkkaa provokaatiota, vailla minkäänlaista arvsotelukykyä tahi oikeaan osumista edes sattumoisin.
ei sinua syyttää siitä voi, sillä nimetönhän tarkoittaa myös: edesvastuuton.
Dan. 5:27
Tekel: sinut on vaa'alla punnittu ja köykäiseksi havaittu.Jos kirjoitat kohdallani edesvastuuttomuudesta täytyy sanoa ettet ole ymmärryksellä lukenut viestejäni , niin kuin et olekkaan tehnyt. Kiireellä menet eteenpäin etkä keskustelussa lue tarkasti juuri kenenkään viestejä ,välillä uskottelet lukijalle ,että sinulta kannattaa kysyä kun Kaikkivaltias Jumala kuiskuttelee vastaukset korviisi. sanon onneksi! Lukijakuntasi on sen verren valistunutta sakkia että ottavat siihenkin kantaa ja temppusi ei onnistu ! Toistan A,B ja C.jos näistä mikään ei osu hitustakaan oikeaan niin turhaan kirjoittelen.
Siihen Adventistien 1844 tulkintaan en usko enkä sinunkaan tulkintaasi mikä lieneekin "Vähän jäi keskiajalle". - UnaFortuna
tuhat ja yksi kirjoitti:
Etten millään tavalla Adventismin Danielin kirjan tulkintaa puolusta, sinä vaan et ole tunnistanut keskusteluissa viestejäni ;
A/ kun et tunne sitä asiaa jota esitän .
B/ koska et ole perillä Adventismin opin kaikista hienouksista.
C/ et ehkä itsekkään ymmärrä niitä toisten tekemiä oppeja joita totuutena esität.Jesuiitta Alcasarin Preteristinen koulukunat lähti juuri tälle Antiokhus Epihfanes 4 linjalle.
eli Alcasar selitti jo kaiken tapahtuneeksi.
Toinen Jesuiitta Ribera sijoitti kaiken kaukaiseen tulevaisuuteen. Kumpikin heistä unohti kertoa, sitä tosiasiaa jonka Lutter oli löytänyt. Lutter näet löysi Antikristuksen istuvan heidän oman kirkkonsa päämiehenä. Aivan kuin 2 Tess. 2. 2 jae 4 osoittaa!
Koska tunnut pitävän kovasti oppimisista, niin koeta opetella kunnolla molempien Jesuiittojen teokset ja vertaa, niitä uskonpuhdistajien kertomuksiin, niin eiköhän siten alkane kaikki hiljalleen selkenemään. Molempien Jesuiittojen opit ovat nykyään Protestanttien valttikortteja tässä henkimaailman peleissä, joissa Protestantit ovat ottaneet nykyisin käyttöönsä Jesuiittain opit! Aito lutterilaisuus on kärsinyt pahan vararikon. Pian ovat langenneet lapset taas mamman helmassa! - tuhat ja yksi
UnaFortuna kirjoitti:
Jesuiitta Alcasarin Preteristinen koulukunat lähti juuri tälle Antiokhus Epihfanes 4 linjalle.
eli Alcasar selitti jo kaiken tapahtuneeksi.
Toinen Jesuiitta Ribera sijoitti kaiken kaukaiseen tulevaisuuteen. Kumpikin heistä unohti kertoa, sitä tosiasiaa jonka Lutter oli löytänyt. Lutter näet löysi Antikristuksen istuvan heidän oman kirkkonsa päämiehenä. Aivan kuin 2 Tess. 2. 2 jae 4 osoittaa!
Koska tunnut pitävän kovasti oppimisista, niin koeta opetella kunnolla molempien Jesuiittojen teokset ja vertaa, niitä uskonpuhdistajien kertomuksiin, niin eiköhän siten alkane kaikki hiljalleen selkenemään. Molempien Jesuiittojen opit ovat nykyään Protestanttien valttikortteja tässä henkimaailman peleissä, joissa Protestantit ovat ottaneet nykyisin käyttöönsä Jesuiittain opit! Aito lutterilaisuus on kärsinyt pahan vararikon. Pian ovat langenneet lapset taas mamman helmassa!Jesuiittojen Riberan ja Alcasrian opit en niistä mitään tiedä nimetkin olen oppinut Adventismi palstalta.
Ja virheellisenä Raamatun tulkintana pidän sitä tapaa tulkita , että salataan Antiokhos neljännen Epifaneen olleen Danielin kirjassa kerrottu Jerusalemin temppelin juutalaisten uhritoimituksien lopettaja n,3½ vuodeksi ja tämän toimituksen sijalle hän asetti Zeus Jumalan palvonnan.
Sitä paitsi Makkabialaiskirjat on jääneet unholaan vaikka ne valaisisvat hyvin Danielin kirjan lopun aikaa.
- Näinpä se on
Kyllä se Antin "isä" tunnetaan!! :( ...
Sillä siitä henk.koht. tuntemisesta, molemminpuolisesta, elämä on kiinni.
Ei opit kanna, eikä uskomukset, periaatteet, hurskastelut tai toisten mollaamiset.
Jes. 53:11
Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
2. Tim. 1:12
Siitä syystä minä myös näitä kärsin, enkä sitä häpeä; sillä minä tunnen hänet, johon minä uskon, ja olen varma siitä, että hän on voimallinen siihen päivään asti säilyttämään sen, mikä minulle on uskottu.
Luuk. 16:15
Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus.
Joh 10:14-16
14 "Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut,
15 niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta.
[Matt. 11:27; Joh. 7:29]
16 Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
[Hes. 37:22; Matt. 28:19; Joh. 11:52; Ap. t. 2:39]
- viimeinen henkilö,
jolta siitä kysyisin. Sillä olet tyyten eri herran palveluksessa. Jeesus ei ole syyttäjä panettelijan leirissä, vaan hänessä on armo ja anteeksiantamus tulleet eläviksi.
Jes. 57:4
Kenelle te oikein nauratte, kenelle irvistelette ja näytätte kieltänne? Itsehän olette rikoksen lapsia, valheen sikiöitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271326
- 1001023
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25937Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat300823- 98780
- 37683
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.55633Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140603
