Morjens,
Kannattaa kattoo kyseinen filmi-linkki, kivasti laulaa varpusen moottori.
klik klak.
http://www.youtube.com/watch?v=Rjj8rDiO6Jc
Nätisti laulaa warren moottori :)
26
9064
Vastaukset
- 311
se on voima joka jyllää. Kyllähän tosta tonnisesta koneesta ovat 120hv.ottaneet ulos. Aina kaks tahtia edellä.
- DDR-fani
Tuhatkuutioinen on hyvä moottori. Tehokas ja taloudellinen. Liikkuvia osia vain seitsemän. Helppo peruskorjata. Ei tarvita öljynvaihtoa eikä ventiilien säätöä. On lisäksi kevyt. Vesipumppu ja termostaatti poistivat aikaisemmat ylikuumenemisongelmat ja mahdollistivat kunnollisen lämmityslaitteen. Ja joka haluaa autourheilua harrastaa, niin viritysmahdollisuuksiakin on monenlaisia.
- V8_rumble
vauhtiakin taisi kotterolla olla jopa 80-90 km/h. Suoralla tieosuudella.
- 311
milläs v8 päästään näihin litratehoihin? vastaus ei millään !
- 140 km/h
ja pienin muutoksin sai vielä lisävauhtia.
Aikoinaan tuli nuo rajoitukset voimaan ja sain sakot Hämeenkyrössä. Poliisille yritin väittää vastaan, ettei tällaisella autolla voi päästä sakkonopeutta.
Eivät uskoneet.
Sillä Warrella sai monet hauskat naurut aikoinaan, kun bemarin kuski lähti risteyksestä kiihdyttämään "tärpättilingon" ohi ja minä annoin kaksitahdille vieressä kaasua niin eipäs kallis rauta päässytkään ohi vaan piti alistua ajelemaan hetken perässä. (sillä koneella on kiihtyvyys yllättävän hyvä)
Seuraavana päivänä bemari oli viisastunut ja Warressa kuraläpät lepattivat väärään suuntaan, kun johtaja ohitti arvon kakstahdin. - xxy
Lisäksi piti olla alamäki ja myötätuuli! Puppua!
Miltä tuntuisi vakiokuntoisella Warrella jättää motarilla Datsun 1600 taakseen. Jäi, kun Warren (vm- 73)nopeusneula oli ollut jo jonkin aikaa tapissa, 150km/h. Tämä juttu on tosi!
- lähtee
helposti tuostakin moottorista ja sitten se vasta iloisesta visertää..
- Mutta miten helposti
No miten helposti otat siitä 999 kuutioisesta 130 hevosvoimaa?
- löytyivät
Mutta miten helposti kirjoitti:
No miten helposti otat siitä 999 kuutioisesta 130 hevosvoimaa?
aikoinaan moposportin myymästä viritysohjeesta, mutta viimeistä konstia ei sieltä löydy, kuinka kilpailuun saa tehoja lisää niin, että kilpailun lopussa se täyttää taas säännöt!
- Warre... ....
löytyivät kirjoitti:
aikoinaan moposportin myymästä viritysohjeesta, mutta viimeistä konstia ei sieltä löydy, kuinka kilpailuun saa tehoja lisää niin, että kilpailun lopussa se täyttää taas säännöt!
Onhan se mahdollista, mutta ei tuo 58kW lisää ihan helposti tule, kun vakiona on 37kW.
Esim. 500-kuutioisissa Suzukin Gammassa ja Yamahan RD-pyörissä tehot olivat 80 hevosvoiman luokkaa, ja nämä olivat kireimpiä sarjavalmisteisia 'isoja' kaksitahtisia.
Piikkiluokassa tehoja on irroiteltu litratehoina enemmänkin, mutta silloin lähtökohdat ovat olleet aivan erilaiset kuin sarjavalmisteisissa autonmoottoreissa.
En löytänyt Warren virityksestä tietoa, oliskohan kellään linkkejä? - 2Stroke
Warre... .... kirjoitti:
Onhan se mahdollista, mutta ei tuo 58kW lisää ihan helposti tule, kun vakiona on 37kW.
Esim. 500-kuutioisissa Suzukin Gammassa ja Yamahan RD-pyörissä tehot olivat 80 hevosvoiman luokkaa, ja nämä olivat kireimpiä sarjavalmisteisia 'isoja' kaksitahtisia.
Piikkiluokassa tehoja on irroiteltu litratehoina enemmänkin, mutta silloin lähtökohdat ovat olleet aivan erilaiset kuin sarjavalmisteisissa autonmoottoreissa.
En löytänyt Warren virityksestä tietoa, oliskohan kellään linkkejä?Morjens,
Tossa yksi linkki missä on Warren viritys-ohjeita.
http://www.schreibfaulheit.de/wartburgtuning/
Itelle ei saksa uppoa, mutta babelfishin kauttahan voi hyvin tsiikailla sivuja enkuksi. - linkistä
2Stroke kirjoitti:
Morjens,
Tossa yksi linkki missä on Warren viritys-ohjeita.
http://www.schreibfaulheit.de/wartburgtuning/
Itelle ei saksa uppoa, mutta babelfishin kauttahan voi hyvin tsiikailla sivuja enkuksi.Babelfish kääntää ymmärrettävälle englannille.
- Retku
kyseessä olevan rajummankin kulkupelin.
- tosta moottorista
saa tehoja hirveesti, onhan 2-tahti monttu pyörissäki 125cm3 niin jopa 45hv!
- xxy
Warren koneessa tuleekin sitten raja vastaan pyörivien osien ja edestakaisten liikkeiden massojen vuoksi. Kierrosluku ei saisi nousta kovin ylös. Mutta sitten mennään. Mitä mutkaisempi tie, sen suurempi vauhti!Ei 4- vetoinen Pg 205 pysynyt perässä.
- Ei voi olla
xxy kirjoitti:
Warren koneessa tuleekin sitten raja vastaan pyörivien osien ja edestakaisten liikkeiden massojen vuoksi. Kierrosluku ei saisi nousta kovin ylös. Mutta sitten mennään. Mitä mutkaisempi tie, sen suurempi vauhti!Ei 4- vetoinen Pg 205 pysynyt perässä.
"Ei 4- vetoinen Pg 205 pysynyt perässä."
Tuota on erittäin vaikea uskoa. Kun tehtaalla ei tuollaista sarjatuotantomallia ollut, täytyy kyseessä olla putkirunkoinen rallipeli jossa tehoa 500hv luokassa.
Noitahan verrattiin formula ykkösiksi ralliautovarusteisina....
Tietysti jos tuo teksti tarkoittaa että 205 ei pysynyt perässä eli meni ohi, tarina muuttuu uskottavammaksi.
- 3110
OIS SE POIKAA AJELLA ITÄPELEILLÄ AIKANAAN WARRELLA.LADALLA.MOSSELLA.SKODA < TSEKKOSLOVAKIA 60-80 LUKU.TSHAIKALLA.VOLGALLA JA WARRELLA.KORTIN KERA JA SITTE MM VAZ 2106TOSELLA TUPLAVALOT JA SITTEN SELLAISET BEMARIPENKIT
- warre 353
Isä vainaalla oli varre vm 73.
Sillä kerittiin ajaan 60 000 km ilman vikoja.
Sen jälkeen se myytiin pois.
Myytiin vuonna 81.- Wartburg 311,312,353.
Isälläni on 14. Warre juuri ajossa.On kertonut ajavansa 2-tahtisella hautaan saakka, eikä osta neliahtista.Ikää on nyt 79 vuotta.Kaikki kytkinremontit on tehnyt itse, eikä niihin paljo muuta ole tarvinnutkaan tehdä. Esimmäiset autot olivat 311 mallia ja yksi 312 eli vm.66 jossa oli vielä se vanha mallin, eli 311 erittäin kaunis kori ja 353 mallin alusta. Näitä 353 on ollut 9 autoa. Yksi muutettiin osittain betrooli käyttöiseksi. 330000 km. ajettiin ainakin. yhdellä autolla.Asuntovaunujakin niillä on vedetty. Itellä on nyt 2 Warrea 353 avo ja 353 sedan. -81 vuonna oli 3v. eka Warreni. Velipojalla on ollut 3 ja siskolla 3 ja tädilläni 2 sekä isäni veljellä 2. Sukulaisella oli 60 luvulla Wartburg 311 Coupe. Eli se kaunis 2 ovinen hard top. Warrekuskit on persoonalisuuksia, eivätkä mitään naapuriensa varjoja.
- Warre...
Wartburg 311,312,353. kirjoitti:
Isälläni on 14. Warre juuri ajossa.On kertonut ajavansa 2-tahtisella hautaan saakka, eikä osta neliahtista.Ikää on nyt 79 vuotta.Kaikki kytkinremontit on tehnyt itse, eikä niihin paljo muuta ole tarvinnutkaan tehdä. Esimmäiset autot olivat 311 mallia ja yksi 312 eli vm.66 jossa oli vielä se vanha mallin, eli 311 erittäin kaunis kori ja 353 mallin alusta. Näitä 353 on ollut 9 autoa. Yksi muutettiin osittain betrooli käyttöiseksi. 330000 km. ajettiin ainakin. yhdellä autolla.Asuntovaunujakin niillä on vedetty. Itellä on nyt 2 Warrea 353 avo ja 353 sedan. -81 vuonna oli 3v. eka Warreni. Velipojalla on ollut 3 ja siskolla 3 ja tädilläni 2 sekä isäni veljellä 2. Sukulaisella oli 60 luvulla Wartburg 311 Coupe. Eli se kaunis 2 ovinen hard top. Warrekuskit on persoonalisuuksia, eivätkä mitään naapuriensa varjoja.
on Warre,mut se on loistava peli!Samoja sarjoja on esim skodan joku rs-malli..aah tai muutkin.Eihän nää nykyautot ole minkään väärti verrattuna näihin aikoinaan oikeasti tehtyihin oikeisiin autoihin!
- onks varma?
Korimallin perusteella voisi olla myös nelitahtinen 1,3 litran moottori ko. kulkineessa
- Wartburg 311,312,353
Isälläni ja itsellä juuri tuo korimalli. Polon koneella olevassa on esim. isommat takavalot.
Ja sitten tärkein ÄÄNI on oikean Warren ääni. Siis 2-tahtisen pakoäänet siinä laulaa! Ei Polon koneella saada tuota aikaan. Olen siis 110 varma! - alpo
Wartburg 311,312,353 kirjoitti:
Isälläni ja itsellä juuri tuo korimalli. Polon koneella olevassa on esim. isommat takavalot.
Ja sitten tärkein ÄÄNI on oikean Warren ääni. Siis 2-tahtisen pakoäänet siinä laulaa! Ei Polon koneella saada tuota aikaan. Olen siis 110 varma!Asiaa Warren virityksestä.
Kone puretaan ja hiotaan imukanavat sileiksi.
Sen jälkeen ne kanavat pitää kiilloittaa. Sitten on
vuorossa kaasuttimen viritys. Kun on saatu minimi-
kulutukseksi 13,5litraa/per/100km ja kone polttaa
kaiken kunnolla eli ottaa kierroksia voimalla.
Asia on kohtalaisesti kunnossa jos 120km vauhdissa
painaa kaasun pohjaan niin selkään sattuu.
Varoitus!---Käytä yksiasteöljyä SAE30 4% seos.
Kone ei vedä pienillä kierroksilla, eli ykkösvaihde
tuntuu kakkoselta. Vuonna 1966 vanhan tien aikaan
Tampereelta Helsinkiin tunti ja vartti!
Lisätehoja saa jos otetaan moottorin kannesta
2mm pois
- Anonyymi
Warrea ei ihan kyllästymiseen asti näe enää liikenteessä. Aika urheaa on eikä ihan halpaakaan jos joku uuttera yhä vaalii ja ylläpitää. Kysehän ei tarvii olla aatteen palosta vaan valistamisesta, opettamisesta ja todistamisesta millenniaaleille mitä sosialismista seuraa. No jos joku sosialisti on tosissaan ni sanoista tekoihin kerrankin! Itse olen miettinyt kerääväni kokoelman jossa toimii kaikki polttoaineet, myös sähkö ja kaksitahtinen. Aina kulkee. Ehkä jotain moottoripetroolia sentään ei enää saa. Meniskö muuten warre esilämmitetyllä dieselillä tai jämäöljyllä, jollain sopivalla pakosarjan lämmönvaihtimella tuunattuna? VAI SAVUTTAAKO LIIKAA??????
- Anonyymi
DIGGAAN 353 WARTBURGIA.. AI AI JA TRABANT 601 AUTOJA JOSTA 2000-L SYNTYNEET JUNNUT NÄKEE UNIA
- Anonyymi
OIS KIVA ITE OMISTAA 311 WARTBURG. 353 JA JOPA WARTBURG FARMARI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse2366607Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r524656Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1004441Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli74229Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s393723Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1173628Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan683606Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava233511SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha713283Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739532425