Nätisti laulaa warren moottori :)

2Stroke

24

8034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 311

      se on voima joka jyllää. Kyllähän tosta tonnisesta koneesta ovat 120hv.ottaneet ulos. Aina kaks tahtia edellä.

      • DDR-fani

        Tuhatkuutioinen on hyvä moottori. Tehokas ja taloudellinen. Liikkuvia osia vain seitsemän. Helppo peruskorjata. Ei tarvita öljynvaihtoa eikä ventiilien säätöä. On lisäksi kevyt. Vesipumppu ja termostaatti poistivat aikaisemmat ylikuumenemisongelmat ja mahdollistivat kunnollisen lämmityslaitteen. Ja joka haluaa autourheilua harrastaa, niin viritysmahdollisuuksiakin on monenlaisia.


    • V8_rumble

      vauhtiakin taisi kotterolla olla jopa 80-90 km/h. Suoralla tieosuudella.

      • 311

        milläs v8 päästään näihin litratehoihin? vastaus ei millään !


      • 140 km/h

        ja pienin muutoksin sai vielä lisävauhtia.

        Aikoinaan tuli nuo rajoitukset voimaan ja sain sakot Hämeenkyrössä. Poliisille yritin väittää vastaan, ettei tällaisella autolla voi päästä sakkonopeutta.

        Eivät uskoneet.

        Sillä Warrella sai monet hauskat naurut aikoinaan, kun bemarin kuski lähti risteyksestä kiihdyttämään "tärpättilingon" ohi ja minä annoin kaksitahdille vieressä kaasua niin eipäs kallis rauta päässytkään ohi vaan piti alistua ajelemaan hetken perässä. (sillä koneella on kiihtyvyys yllättävän hyvä)

        Seuraavana päivänä bemari oli viisastunut ja Warressa kuraläpät lepattivat väärään suuntaan, kun johtaja ohitti arvon kakstahdin.


      • xxy

        Lisäksi piti olla alamäki ja myötätuuli! Puppua!
        Miltä tuntuisi vakiokuntoisella Warrella jättää motarilla Datsun 1600 taakseen. Jäi, kun Warren (vm- 73)nopeusneula oli ollut jo jonkin aikaa tapissa, 150km/h. Tämä juttu on tosi!


    • lähtee

      helposti tuostakin moottorista ja sitten se vasta iloisesta visertää..

      • Mutta miten helposti

        No miten helposti otat siitä 999 kuutioisesta 130 hevosvoimaa?


      • löytyivät
        Mutta miten helposti kirjoitti:

        No miten helposti otat siitä 999 kuutioisesta 130 hevosvoimaa?

        aikoinaan moposportin myymästä viritysohjeesta, mutta viimeistä konstia ei sieltä löydy, kuinka kilpailuun saa tehoja lisää niin, että kilpailun lopussa se täyttää taas säännöt!


      • Warre... ....
        löytyivät kirjoitti:

        aikoinaan moposportin myymästä viritysohjeesta, mutta viimeistä konstia ei sieltä löydy, kuinka kilpailuun saa tehoja lisää niin, että kilpailun lopussa se täyttää taas säännöt!

        Onhan se mahdollista, mutta ei tuo 58kW lisää ihan helposti tule, kun vakiona on 37kW.

        Esim. 500-kuutioisissa Suzukin Gammassa ja Yamahan RD-pyörissä tehot olivat 80 hevosvoiman luokkaa, ja nämä olivat kireimpiä sarjavalmisteisia 'isoja' kaksitahtisia.

        Piikkiluokassa tehoja on irroiteltu litratehoina enemmänkin, mutta silloin lähtökohdat ovat olleet aivan erilaiset kuin sarjavalmisteisissa autonmoottoreissa.

        En löytänyt Warren virityksestä tietoa, oliskohan kellään linkkejä?


      • 2Stroke
        Warre... .... kirjoitti:

        Onhan se mahdollista, mutta ei tuo 58kW lisää ihan helposti tule, kun vakiona on 37kW.

        Esim. 500-kuutioisissa Suzukin Gammassa ja Yamahan RD-pyörissä tehot olivat 80 hevosvoiman luokkaa, ja nämä olivat kireimpiä sarjavalmisteisia 'isoja' kaksitahtisia.

        Piikkiluokassa tehoja on irroiteltu litratehoina enemmänkin, mutta silloin lähtökohdat ovat olleet aivan erilaiset kuin sarjavalmisteisissa autonmoottoreissa.

        En löytänyt Warren virityksestä tietoa, oliskohan kellään linkkejä?

        Morjens,

        Tossa yksi linkki missä on Warren viritys-ohjeita.

        http://www.schreibfaulheit.de/wartburgtuning/

        Itelle ei saksa uppoa, mutta babelfishin kauttahan voi hyvin tsiikailla sivuja enkuksi.


      • linkistä
        2Stroke kirjoitti:

        Morjens,

        Tossa yksi linkki missä on Warren viritys-ohjeita.

        http://www.schreibfaulheit.de/wartburgtuning/

        Itelle ei saksa uppoa, mutta babelfishin kauttahan voi hyvin tsiikailla sivuja enkuksi.

        Babelfish kääntää ymmärrettävälle englannille.


    • Retku

      kyseessä olevan rajummankin kulkupelin.

    • tosta moottorista

      saa tehoja hirveesti, onhan 2-tahti monttu pyörissäki 125cm3 niin jopa 45hv!

      • xxy

        Warren koneessa tuleekin sitten raja vastaan pyörivien osien ja edestakaisten liikkeiden massojen vuoksi. Kierrosluku ei saisi nousta kovin ylös. Mutta sitten mennään. Mitä mutkaisempi tie, sen suurempi vauhti!Ei 4- vetoinen Pg 205 pysynyt perässä.


      • Ei voi olla
        xxy kirjoitti:

        Warren koneessa tuleekin sitten raja vastaan pyörivien osien ja edestakaisten liikkeiden massojen vuoksi. Kierrosluku ei saisi nousta kovin ylös. Mutta sitten mennään. Mitä mutkaisempi tie, sen suurempi vauhti!Ei 4- vetoinen Pg 205 pysynyt perässä.

        "Ei 4- vetoinen Pg 205 pysynyt perässä."

        Tuota on erittäin vaikea uskoa. Kun tehtaalla ei tuollaista sarjatuotantomallia ollut, täytyy kyseessä olla putkirunkoinen rallipeli jossa tehoa 500hv luokassa.

        Noitahan verrattiin formula ykkösiksi ralliautovarusteisina....

        Tietysti jos tuo teksti tarkoittaa että 205 ei pysynyt perässä eli meni ohi, tarina muuttuu uskottavammaksi.


    • 3110

      OIS SE POIKAA AJELLA ITÄPELEILLÄ AIKANAAN WARRELLA.LADALLA.MOSSELLA.SKODA < TSEKKOSLOVAKIA 60-80 LUKU.TSHAIKALLA.VOLGALLA JA WARRELLA.KORTIN KERA JA SITTE MM VAZ 2106TOSELLA TUPLAVALOT JA SITTEN SELLAISET BEMARIPENKIT

    • warre 353

      Isä vainaalla oli varre vm 73.
      Sillä kerittiin ajaan 60 000 km ilman vikoja.
      Sen jälkeen se myytiin pois.
      Myytiin vuonna 81.

      • Wartburg 311,312,353.

        Isälläni on 14. Warre juuri ajossa.On kertonut ajavansa 2-tahtisella hautaan saakka, eikä osta neliahtista.Ikää on nyt 79 vuotta.Kaikki kytkinremontit on tehnyt itse, eikä niihin paljo muuta ole tarvinnutkaan tehdä. Esimmäiset autot olivat 311 mallia ja yksi 312 eli vm.66 jossa oli vielä se vanha mallin, eli 311 erittäin kaunis kori ja 353 mallin alusta. Näitä 353 on ollut 9 autoa. Yksi muutettiin osittain betrooli käyttöiseksi. 330000 km. ajettiin ainakin. yhdellä autolla.Asuntovaunujakin niillä on vedetty. Itellä on nyt 2 Warrea 353 avo ja 353 sedan. -81 vuonna oli 3v. eka Warreni. Velipojalla on ollut 3 ja siskolla 3 ja tädilläni 2 sekä isäni veljellä 2. Sukulaisella oli 60 luvulla Wartburg 311 Coupe. Eli se kaunis 2 ovinen hard top. Warrekuskit on persoonalisuuksia, eivätkä mitään naapuriensa varjoja.


      • Warre...
        Wartburg 311,312,353. kirjoitti:

        Isälläni on 14. Warre juuri ajossa.On kertonut ajavansa 2-tahtisella hautaan saakka, eikä osta neliahtista.Ikää on nyt 79 vuotta.Kaikki kytkinremontit on tehnyt itse, eikä niihin paljo muuta ole tarvinnutkaan tehdä. Esimmäiset autot olivat 311 mallia ja yksi 312 eli vm.66 jossa oli vielä se vanha mallin, eli 311 erittäin kaunis kori ja 353 mallin alusta. Näitä 353 on ollut 9 autoa. Yksi muutettiin osittain betrooli käyttöiseksi. 330000 km. ajettiin ainakin. yhdellä autolla.Asuntovaunujakin niillä on vedetty. Itellä on nyt 2 Warrea 353 avo ja 353 sedan. -81 vuonna oli 3v. eka Warreni. Velipojalla on ollut 3 ja siskolla 3 ja tädilläni 2 sekä isäni veljellä 2. Sukulaisella oli 60 luvulla Wartburg 311 Coupe. Eli se kaunis 2 ovinen hard top. Warrekuskit on persoonalisuuksia, eivätkä mitään naapuriensa varjoja.

        on Warre,mut se on loistava peli!Samoja sarjoja on esim skodan joku rs-malli..aah tai muutkin.Eihän nää nykyautot ole minkään väärti verrattuna näihin aikoinaan oikeasti tehtyihin oikeisiin autoihin!


    • onks varma?

      Korimallin perusteella voisi olla myös nelitahtinen 1,3 litran moottori ko. kulkineessa

      • Wartburg 311,312,353

        Isälläni ja itsellä juuri tuo korimalli. Polon koneella olevassa on esim. isommat takavalot.
        Ja sitten tärkein ÄÄNI on oikean Warren ääni. Siis 2-tahtisen pakoäänet siinä laulaa! Ei Polon koneella saada tuota aikaan. Olen siis 110 varma!


      • alpo
        Wartburg 311,312,353 kirjoitti:

        Isälläni ja itsellä juuri tuo korimalli. Polon koneella olevassa on esim. isommat takavalot.
        Ja sitten tärkein ÄÄNI on oikean Warren ääni. Siis 2-tahtisen pakoäänet siinä laulaa! Ei Polon koneella saada tuota aikaan. Olen siis 110 varma!

        Asiaa Warren virityksestä.
        Kone puretaan ja hiotaan imukanavat sileiksi.
        Sen jälkeen ne kanavat pitää kiilloittaa. Sitten on
        vuorossa kaasuttimen viritys. Kun on saatu minimi-
        kulutukseksi 13,5litraa/per/100km ja kone polttaa
        kaiken kunnolla eli ottaa kierroksia voimalla.
        Asia on kohtalaisesti kunnossa jos 120km vauhdissa
        painaa kaasun pohjaan niin selkään sattuu.
        Varoitus!---Käytä yksiasteöljyä SAE30 4% seos.
        Kone ei vedä pienillä kierroksilla, eli ykkösvaihde
        tuntuu kakkoselta. Vuonna 1966 vanhan tien aikaan
        Tampereelta Helsinkiin tunti ja vartti!

        Lisätehoja saa jos otetaan moottorin kannesta
        2mm pois


    • Anonyymi

      Warrea ei ihan kyllästymiseen asti näe enää liikenteessä. Aika urheaa on eikä ihan halpaakaan jos joku uuttera yhä vaalii ja ylläpitää. Kysehän ei tarvii olla aatteen palosta vaan valistamisesta, opettamisesta ja todistamisesta millenniaaleille mitä sosialismista seuraa. No jos joku sosialisti on tosissaan ni sanoista tekoihin kerrankin! Itse olen miettinyt kerääväni kokoelman jossa toimii kaikki polttoaineet, myös sähkö ja kaksitahtinen. Aina kulkee. Ehkä jotain moottoripetroolia sentään ei enää saa. Meniskö muuten warre esilämmitetyllä dieselillä tai jämäöljyllä, jollain sopivalla pakosarjan lämmönvaihtimella tuunattuna? VAI SAVUTTAAKO LIIKAA??????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1016
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1010
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      299
      908
    9. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe