Taas on iffin kanssa kinaa.
Autooni murtauduttiin ja halusin korvauksen kertakorvauksena.
Nyt väittävät että heidän ei tarvitse korvata sitä sumaa mitä auton korjaus maksaa korjaamolla vaan alennettu hinta. Korjaamon hinta on 61.5eeora tunti ja vakuutusyhtiö maksaa vain 30 euroa tunti. Sitten vielä yritti saada varaosistakin hintaa alsa mutta siinä taitaa olla nyt tinkuu tuotaa tulosta!
Kertokaa kokemuskia ja antakaa vinkkejä mitä voi vaatia!
Kertakorvaus
9
2036
Vastaukset
- ttt
..ainakin ennen oli niin että saat 80%? siitä mikä on liikkeen hinta-arvio korjauksesta. Tuosta prosentista en ole ihan varma, mutta sitä suuruusluokkaa. Voit itse hakea merkkiliikkeestä tarjouksen ja kiikuttaa sen yhtiöösi. Ei pitäisi olla mitään napisemista.
- kriz
Eli tais olla prossa 70-80 sekä arvonlisavero vahennetaan tietenkin ko. korvaussummasta eli 18,03%....
Menee siis sinne puoleen karkeesti. - Eräs
kriz kirjoitti:
Eli tais olla prossa 70-80 sekä arvonlisavero vahennetaan tietenkin ko. korvaussummasta eli 18,03%....
Menee siis sinne puoleen karkeesti.Mielestäni missään vakuutusehdoissa ei tällaisesta alennuksesta puhuta. Arvonlisäveron nyt jotenkin ymmärrän mutta en muuta.
Osista esim tarkastaja oli osasta valmis korvaamaan koko sen summan mitä liikkeesä maksaa mutta joitakin ei. Osia EI ole saatavana käytettynä. Näin totesi myös tarkastaja.
Myös maalauksessa hintaa alennettiin. Tätäkään en nyt millään käsitä. - kolli
Eräs kirjoitti:
Mielestäni missään vakuutusehdoissa ei tällaisesta alennuksesta puhuta. Arvonlisäveron nyt jotenkin ymmärrän mutta en muuta.
Osista esim tarkastaja oli osasta valmis korvaamaan koko sen summan mitä liikkeesä maksaa mutta joitakin ei. Osia EI ole saatavana käytettynä. Näin totesi myös tarkastaja.
Myös maalauksessa hintaa alennettiin. Tätäkään en nyt millään käsitä.Yleensä kertakorvaus asioissa hyötyy molemmat osapuolet. Sun ei siis ole pakko ottaa niitä rahoja vaan vie sit se autos korjaamolle, kyllä se vakuutus sen korvaa. Jos otat kertakorv. niin saat tehdä niillä rahoilla mitä haluat ja etsiä halvemman korjaamon tai tee vaikka itse ja jäät yleensä voitolle, niin jää myös vakuutus yhtiösi. Tällainen kuvio se on. Jos autosi on uudehko, niin älä ota kertakorvausta vaan korjauta se. Vaikka ei se ihan uudehko taida olla kun tuolla puhuttiin NS. B-osista.
- Eräs
kolli kirjoitti:
Yleensä kertakorvaus asioissa hyötyy molemmat osapuolet. Sun ei siis ole pakko ottaa niitä rahoja vaan vie sit se autos korjaamolle, kyllä se vakuutus sen korvaa. Jos otat kertakorv. niin saat tehdä niillä rahoilla mitä haluat ja etsiä halvemman korjaamon tai tee vaikka itse ja jäät yleensä voitolle, niin jää myös vakuutus yhtiösi. Tällainen kuvio se on. Jos autosi on uudehko, niin älä ota kertakorvausta vaan korjauta se. Vaikka ei se ihan uudehko taida olla kun tuolla puhuttiin NS. B-osista.
Siis mielestäni minulla oikeus ottaa korvaus rahana...sen ei pitäisi yhtiölle kuulua mitä rahoilla teen korjaan missä haluan ja maksan miten asian parhaaksi nään. ei sen pitäisi heille kuulua vaikka itse korjaan. Maksettava silti sama summa. On siinä jo tarpeeksi nielemistä kun käytännössä uudet streot sai 30% ikävähennyksen. Soitin asiasta myös vakuutusneuvontaan ja he olivat sitä mieltä että korjaamo kustannuksissa noin 1/3 on max alennus.
- kolli
Eräs kirjoitti:
Siis mielestäni minulla oikeus ottaa korvaus rahana...sen ei pitäisi yhtiölle kuulua mitä rahoilla teen korjaan missä haluan ja maksan miten asian parhaaksi nään. ei sen pitäisi heille kuulua vaikka itse korjaan. Maksettava silti sama summa. On siinä jo tarpeeksi nielemistä kun käytännössä uudet streot sai 30% ikävähennyksen. Soitin asiasta myös vakuutusneuvontaan ja he olivat sitä mieltä että korjaamo kustannuksissa noin 1/3 on max alennus.
Voithan tietysti sanoa vakuutusyhtiöllesi, että haastat heidät oikeuteen jos et ole korvauspäätökseen tyytyväinen. Jos se ei kuitenkaan auta, niin haasta sit kanssa.
- kolli
Noi merkkiliikkeet ei ainakaan meillä anna minkäänlaisia arvioita jos maksajana on vakuutusyhtiö.
Ainoastaan vahinkotarkastajat antaa arviot ja he kysyvät hintoja sieltä merkkiliikkeistä, esim. osille. - kriz
kolli kirjoitti:
Noi merkkiliikkeet ei ainakaan meillä anna minkäänlaisia arvioita jos maksajana on vakuutusyhtiö.
Ainoastaan vahinkotarkastajat antaa arviot ja he kysyvät hintoja sieltä merkkiliikkeistä, esim. osille.Merkkiliikkeesta arviohinnan ja jouduin itseasiassa sita hieman alaspain tinkimaan, etteivat olisi vakuutusyhtiossa lunastaneet hyvaa autoa. Peraosumakin ja keskelle niin oli helppo oikasta... jai ehka kertakorvauksen ja korjauksen jalkeen katetta noin 90% ko summasta ja autokin tuli myytya sitten parin vuoden jalkeen...
- eräs
kolli kirjoitti:
Voithan tietysti sanoa vakuutusyhtiöllesi, että haastat heidät oikeuteen jos et ole korvauspäätökseen tyytyväinen. Jos se ei kuitenkaan auta, niin haasta sit kanssa.
sain vaatimani vakuutsyhtiöltä...pieneen alennukseen jouduin taipumaan koska sen oli autoliike myöntänyt tarkastajan ollessa heihin yhteydessä. Eil sain periaatteessa 100% kertakorvauksen vrt. korjaamon hintaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216705Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562303- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981055- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.89953Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767