Välilevyn arpeutuminen

kohta toivonsa menettänyt

Nyt tarvisin muita kokemuksia tai tarinoita, siihen että minulta leikattiin nyt tästä hetkestä katsottuna välilevy 6 viikkoa sitten, ja kävin kontrollissa tälläviikolla. minua on alkanut säteilemään reiteen taas ja aivan helvetisti. kipua on kestänyt jo puolitoista viikkoa, koko ajan syön lääkkeitä diclomex rapidia ja sitten panadol forte 1g:tä, ne poistaa kivun muutamaksi tunniksi. Lääkäri sanoi minulle että kipu johtuu nyt siitä kun leikaus arpi välilevyssä painaa hermoihin. mietin tässä vaan että kuinka kauan tätä kestää, kunnes se arpi on rauhoittunut painamisen suhtee? onko kelölää tietoo/tai jotain kokemuksia? KIitän jo etukäteen....

10

4237

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikattu 2001

tuu pienenmään, ainoo hoito jos arpikudos painaa hermoon on uus leikkaus, mut sekin on riskipeliä sillä arpikudoksella on tapana kasvaa vai kahta kauheammin.. mee keskusteleen leikanneen lääkärin kanssa tai etsi itselles hyvä FYSIATRIAN erikoislääkäri, venytykset saattavat helpottaa. Kipuu ei sun tarvii kärsii, pyydä lääkäriltä vahvempaa lääkettä esim. panacodia, mutta käytä sitä vain pakon edessä öisin nimittäin sen sisältämä codeiini on riippuvaisuutta aiheuttava lääkeaines.. ja sen takia tietysti kolmiolääke. Voimiia jaksamiseen. :) Kohtalotoveri

• kohta toivonsa menettänyt

Mitä muita venytyksiä on hyvä tehdä kuin syvä kyykky?

• Kipu on ikuista

Leikkausten jälkeen tulleet hermovammat taitaa vaivata iänkaiken.

Mulla välilevyt paskana ja ei onneks alettu leikkaan,moni lääkäri sanoi et taitaa mennä ojasta alliikkoon eli tulee uusia vaivoja.

Tosin mulla pullistumat kerkes tehä hermovauriot joihin olen nyt syönyt 2 v hirveen monenlaiset mömmöt ja kun nyt olen niitä alasajanut ois (lääkkeistä huolimatta olin kipeä) niin nyt on kamalat vieroitusoireet.

Eipä ollut muuta mahista ku syyä kaikki mitä kirjoitettiin mm fysiatrit,kipulekurit ym....ja nyt vieroitusoireitten kans tässä kohta 3vk menty ku lopetin lääkkeet!!!

Jos oisin tiennyt miten noista on vaikeeta päästä eroon,olisin kai miettinyt 2 kertaa alanko syömään niitä, mut eipä ollut oikein muutakaan mahollisuutta kun kaikki oli kokeiltu eikä mistään tullut apua.

Mut tsemppiä sulle,kai ne hermovammat joillain paraneekin mut monen olen kuullut valittavan just noista arpikudoksen painamisista ja uusintaleikkauksista...

Mulle sanoi 2v sitten yks erikoislääkäri et kelle tämä tulee kohdalle,sen kans on opittava elämään...on hyviä ja on huonoja jaksoja. Valitettavasti niitä huonompia jaksoja vaan on enempi!!!

Joo, tuntuu että nyt jälkeen päin ei olisi pitäny mennä koko leikkaukseen, ku kipu on nyt koko ajan vaivana. ennen se anto nukkua yö rauhassa mutta pitkään istuminen teki kipeää, sitten kun olen vielä metsäkoneenkuljettaja niin se koneen ohjastaminen ei seisten oikein luonnistu. tuntuu siltä että nyt elämä monottaa päähän pahemman kerran, kohta sekooaa varmaan koko pää. ensiviikon loppu puolella jos ei valoa näy tunnelin päässä niin lekurin puheille. kumpa tätä ei olisi ikinä tapahtunutkaan, voimat tuntuu että välin loppuvat.

Onko sinulla kivut ollut vuodesta 2001?.. oletko siitä saakka popsinut pillereitä?? ihan hirveetä. itse olen 24 vuotias mies. en olisi uskonut että tällä iällä menee selkä tällaiseen kuntoon. Kyllä tuo nappien vetäminen on niin hanurista. juu minulla on panacodiakin viel jäljellä, nappeja tuntuu kaapista löytyvän enenmän ku apteekista... Lääkäri kyllä vakuutti minulle että se menee ohi, ja kehotti tekemään ns. syväkyykky venytyksiä. kiitos tiedoistasi... toivotaan parasta ja pelätään pahinta...

• leikattu 2001

itseasiassa mä sain sentraalisen prolapsin vuonna 1995 työtapaturmaisesti mut leikattiin vasta vuonna 2001 ku ei enää jalat kantanut... panacodii ja tramalii popsin 95-2003 välin päivittäin en enää... pääsin kamoista eroon onneks.. meni siihen vuosi.. ikää mulla on 30.. ja vielä vuosia edessä. näiden särkyjen kanssa...

koita jaksaa..

• jatkuva kipu

Leikattiin välilevyprolapsi joka oli vaivannut jo murrosikäisestä. Uusi leikkaus piti tehdä jo 10 päivää sen jälkeen kun hermo pullistui uudestaan ja tulehtui tosi pahasti.
      Vuoden päivät leikkauksen jälkeen olin kunnossa ja ajattelin että olipa hienoa kun leikattiin, loppui selkävaivat, mutta sitten se arpikudos alkoi painaa hermoa ja nikamat hangata toisiaan vasten kun ei välilevyä ollut enää suojana.
      Leikannut kirurgi sanoi, että voidaan leikata vielä kerran ja poistaa se arpikudos, mutta en ole ainakaan vielä suostunut siihen, katsotaan nyt jos menee niin pahaksi ettei kertakaikkiaan voi olla. Nikamien hankaamisesta toisiaan vasten aiheutuu joskus aivan käsittämätön kipu, mutta kuten lääkärini lohdullisesti totesi; noin seitsemässä vuodessa ne ovat niin kuluneet, ettei kipua enää tunnu.
      Hanki itsellesi kunnon tropit, itse syön Oxy-Continia jjoka lienee vahvointa mitä nyt on saatavilla.

• nikamaväliin

Välilevyproteesin asettaminen prolapsilevyn tilalle korvaa tuhoutuneen välilevyn, ja pidä nikamat sopivan etäisyyden päässä toisitaan, jää hermoille tilaa.
        Vai onko hermoa puristavaa arpikudosta siinäkin leikkaustavassa luvassa heille joille sitä on kehittyäkseen. Arpikudoksen kasvuako joka tapauksessa riippuen potilaan kudostyypistä? Kuka tietää?

• nikamaväliin
        nikamaväliin kirjoitti:

Välilevyproteesin asettaminen prolapsilevyn tilalle korvaa tuhoutuneen välilevyn, ja pidä nikamat sopivan etäisyyden päässä toisitaan, jää hermoille tilaa.
        Vai onko hermoa puristavaa arpikudosta siinäkin leikkaustavassa luvassa heille joille sitä on kehittyäkseen. Arpikudoksen kasvuako joka tapauksessa riippuen potilaan kudostyypistä? Kuka tietää?

kuukeli löytää tietoa vaikka millä mitalla.
        Toivon parasta hoitoa teille leikatuille sekä kivuttomampia aikoja.

• leikattu 2001
        nikamaväliin kirjoitti:

kuukeli löytää tietoa vaikka millä mitalla.
        Toivon parasta hoitoa teille leikatuille sekä kivuttomampia aikoja.

vielä... Pullistuma siis prolapsi ainoastaan tyhjennettiin leikkauksessa. Harkinnassa ollut titaaniverkko proteesi-leikkaus mutta Professori Esa Kotilainen ei ollut sitä vielä halukas laittamaan vaan odotamme että miten selkä reakoi ensin lihaskunnon kuntoutuksen jälkeen mikä on osaltaan jo loppuvaiheessa...

Kipuja tietty vielä on mutta sen kanssa on opittava elämään vain.. mutta onneks on kipuja siitä tietää että on vielä hengissä. ( itseen kohdistuvaa sarkastista huumoria tuo ( ettei muut ota itseensä) )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      32
      7107
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4353
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      24
      3755
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      184
      3457
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2507
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      30
      2455
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2122
    8. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      26