Armo automaatti

epätietoinen67

Onko oikein että ehtoollisella voi kuitata toisen vahingoittamisen, uskottomuuden ym pahuuden toista kohtaan ja ei tarvitse tuntea syyllisyyttä teoistaan. Olen harkinnut eroa kirkosta. Toisin hyvä kristitty menee nöyränä ehtoolliselle varsin itsekkäästi.

7

389

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

Mistä olet saanut päähäsi, että ehtoollinen olisi asia, jolla saadaan tehdyt työt tekemättömiksi? Ehtoollista viettämällä ei kuitata mitään pahoja tekojamme. Jeesuksen veri voi sovittaa tekomme,(ei sakramnetin vietto) mutta sovituksen kokeminen edellyttää sitä, että meistä ensin aidosti tulee syyllisiä. Mene äläkä enää syntiä tee, on ohje joka odottaa sovituksen kokenutta. Armoa ei voi koskaan ottaa automaatista.
      Tuleeko elämästäsi jotenkin parempaa ja vapaampaa, jos et kuulu kirkkoon? Luulen, että se on asia jolla ei loppujen lopuksi ole suurtakaan merkitystä. Merkitystä on sillä, elätkö sovussa itsesi ja Jumalan kanssa.

• sanottu!

Jeesushan ennen vangitsemistaan aterioi opetuslastensa kanssa.

sanoit: "sovituksen kokeminen edellyttää sitä, että meistä ensin aidosti tulee syyllisiä. "

Kuvittele, että juot Jeesuksen verta ja syöt hänen ruumistaan. Jeesuksen pettäjät, ne jotka Hänet tappoivat, toisin sanoen joivat Hänen vertaan ja söivät Hänen ruumistaan - pettivät Hänet.

Joillekkin taas ehtoollinen merkitsee ihan vaan rauhoittumista ja aterioimista Jeesuksen seurassa.

• Hode
        sanottu! kirjoitti:

sanoit: "sovituksen kokeminen edellyttää sitä, että meistä ensin aidosti tulee syyllisiä. "

Kuvittele, että juot Jeesuksen verta ja syöt hänen ruumistaan. Jeesuksen pettäjät, ne jotka Hänet tappoivat, toisin sanoen joivat Hänen vertaan ja söivät Hänen ruumistaan - pettivät Hänet.

Joillekkin taas ehtoollinen merkitsee ihan vaan rauhoittumista ja aterioimista Jeesuksen seurassa.

Ehtoollinen kuuluu vain ja ainoastaa niille pyhille joka alkukielessä tarkoitti :maailmasta erotetut.Protestanttinen kuten kaksi katollista kirkkokuntaa opettavat niin ,että kuuluessasi kirkkoon tahi johonkin protestanttisen uskontokunannan lahkoihin ,niin sinä olet silloin osallisena Kristuksen ruumiiseen ,Kristuksen morsiameen .
        Näin ei asia kuitenkaan ole Kristuksen ruumis on eriasia ,kuin tähän ruumiiseen liittyvät jäset ovat.
        On sanottu ehtoolisesta mm.näin j"oka juo ja syö sitä erottatta muusta ;syö ja juo sen silloin turmiokseen ,tuomiokseen". Aamen !

• ,,kk,,
        sanottu! kirjoitti:

Kannipalismia syödä lajitovereitaan:)
        Syyllisiä, mihin?
        Eletään vain elämäämme eikä mietitä joutavia.

• epätietoinen67

Kiitoksia asiallisista vastauksista. En ole itse ehtinyt kommentoida tai tarkentaa aihettani. Kirjoittakaa lisää aiheesta. Onko tavoittelemisen arvoista olla se 'hyvä tullimies' (hyvä kristitty joka tulee nöyrin mielin ehtoolliselle). Jos toisessa kupissa on parisuhteen uskollisuus. Näinkö tää homma menee??

• HODE

Ei ole ihme se,että Martti Luther olisi mieluimmin nähnyt ettei Raamatus olisi ollut muutamia kirjoja laisinkaan yksi tällainen piikki Martti Lutherin lihassa oli Jaakodin kirje .Muutamia sitaatteja tästästä Jaakobin 2-luku : Uusko ilman tekoja on kuollut."Joku ehkä sanoo :Sinulla on usko minulla on teot ";näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja,niin minä teoistani näytän sinulle ukon .
      Tämä Jaakobin kirje on erittäin paljastava kaikessa siinä harhaopissa ,miten alkuseurakun puhtaalle evankeliumille kävi esim.325 jkr. ekumeenisessa kirkolliskokouksessa. Tässä seuraavassa Jeesuksen persoonaa kuvaavassa Jaak.2:19 Sinä uskot ,että Jumala on yksi.Siinä teet oikein;riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.,mutta pakana keisari Konstantinus saneli ,miten tulee opettaa ,ettäli Jeesus oliJumala tosi Jumalasta syntynyt ei luotu valo tosi valosta jne... .tässä luotiin pohja kolmiyhteiselle jumalalle pakanoitten jumalalle ja herralle. Luuk.4:5_7 Aamen !

• hienouskonto

voin siis tappaa toisen ihmisen, uskoa jeesukseen ja päästä taivaaseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      179
      1702
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      109
      903
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      745
    4. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      97
      666
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      207
      644
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      133
      618
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      566
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      548
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      546
    10. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      16
      522
    Aihe