Taas salakavala koukku!

Tuli kauppaketjun lehti, Yhteishyvä, ja mitäs siellä olikaan! Sivulla 86 mainos Raamattukursseista eikä kuten tavallista mitään mainintaa, että kyseessä on adventtikirkon kurssitus.

Rahallisesti ilmaisia eksytyskursseja, mutta voi sitä, joka ahneuttaan tai rahattomuuttaan tai jopa hädissään sen koukun nielee. Siinä on vaarassa, että luopuu uskosta tai ettei ikinä tule uskoon, kun Raamattu käännetään elleniksi ja demoniset adventistiopit hämärtävät evankeliumin.

20

631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SUURI JA IHANA LAKI - vapaaehtoinen toki

      4. Moos. 5:20-24

      20 Mutta jos olet pettänyt miehesi ja saastuttanut itsesi ja joku muu kuin miehesi on maannut sinun kanssasi,
      21 niin' -pappi vannottakoon vaimoa kirovalalla ja pappi sanokoon vaimolle-'tehköön Herra sinun nimesi kiroukseksi ja sadatukseksi sinun kansasi keskuudessa, kuihduttakoon Herra sinun lanteesi ja paisuttakoon vatsasi;

      22 menköön tämä kirovesi sinun sisuksiisi, niin että vatsasi paisuu ja lanteesi kuihtuvat.' Ja vaimo sanokoon: 'Amen, Amen'.
      23 Ja pappi kirjoittakoon nämä kiroukset ja huuhtokoon kirjoituksen kiroveteen.
      24 Sitten hän juottakoon vaimolla sen katkeran kiroveden, ja menköön kirovesi häneen, tuskaksi hänelle.

      Joos. 1:8
      Älköön tämä lain kirja sinun suustasi poistuko, vaan tutkiskele sitä päivät ja yöt, että tarkoin noudattaisit kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu, sillä silloin sinä onnistut teilläsi ja silloin sinä menestyt.


      Gal. 3:12
      Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

      On toinenkin tie, verraton tie:

      1. Kor. 12:31
      Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

      1.Kor 13:4-10
      4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
      5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
      6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;

      7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
      8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

      9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
      10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.

      • Miten olisiko nimeksi sopiva

        "Adventismin vastustajat RY." Antti Kantola& Uskova1?


      • Miten olisiko nimeksi sopiva kirjoitti:

        "Adventismin vastustajat RY." Antti Kantola& Uskova1?

        Jes. 57:4
        Kenelle te oikein nauratte, kenelle irvistelette ja näytätte kieltänne? Itsehän olette rikoksen lapsia, valheen sikiöitä!


    • Olen käynyt parit

      sellaiset kurssit. Ellenistä ei mitään mainintaa. Ainoa jota suositellaan näillä kursseilla, on Jeesus Kristus.

      Ja sehän ei ole kenellekään pahasta, paitsi tietenkin saatanan palvojille, kun he voivat pahoin jo Jeesuksen nimestäkin.

      Nämä OVAT raamattukurssit ja niillä opetetaan yhtä puhdasta Jumalan sanaa, kuin vaikkapa Luterilaisen kirkon kursseilla.

      Adventtiseurakunnan pastorit ovat myöskin uskonnon opettajina tuhansissa suomen peruskouluissa, joten nou problemm.

      • Ei tietenkään mainita Ellenistä mitään, täytyyhän kala vetää luterilaisesta/helluntailaisesta/tms. sammiosta omaan sumppuun ennenkuin kerrotaan, että sammio on täytetty ellenmyrkyillä.


      • ja sai aineiston

        Täyttä puppua ja adventismin oppien ujuttamista oli. Ja kyllä papan pää punotti, kun sai tietoonsa ,että kyseessä oli adventistien kurssi. Näin käytännön läheisesti!


      • sentään

        tuhansissa.


      • UnaFortuna
        uskova_1 kirjoitti:

        Ei tietenkään mainita Ellenistä mitään, täytyyhän kala vetää luterilaisesta/helluntailaisesta/tms. sammiosta omaan sumppuun ennenkuin kerrotaan, että sammio on täytetty ellenmyrkyillä.

        tulee vahvana tuolta Riitan postista Ihan on oksettava hajuilmiö pitää pysytellä kaukana.


    • evankeliumia julista!

      Mat.19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      1 Kor. 9:16. Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!
      17. Sillä jos vapaasta tahdostani sitä teen, niin minulla on palkka; mutta jos en tee sitä vapaasta tahdostani, niin on huoneenhaltijan toimi kuitenkin minulle uskottu.
      18. Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää.

      Ellenin kautta on tullut tuhansia ihmisiä tuntemaan Kristuksen tien. Ellen Whiten kautta vieläkin kääntyy ihmisiä uskoon ja tekevät parannuksen elämässään ja lähtevät seuraamaan Mestaria.

      En tosin tiedä yhtäkään, joka olisi sinun kautta tullut uskoon?

      Onko uskova_1:n Kristuksen vihollinen?

      Todistustehtävä on annettu jokaiselle uskovalle. Todistus Kristuksen uutta luovasta, vapauttavasta voimasta ja pelastuksen lähteestä. Tämänkö haluat kieltää toisilta?

      • ihan vähä

        Kovin vähän, jos tuhansia 150000 joukosta.Verrattain vähän!


      • on saarnaajista
        ihan vähä kirjoitti:

        Kovin vähän, jos tuhansia 150000 joukosta.Verrattain vähän!

        parhain. Saa kaikkein eniten saalista?

        Miksiköhän?


      • UnaFortuna
        on saarnaajista kirjoitti:

        parhain. Saa kaikkein eniten saalista?

        Miksiköhän?

        Jäseninä suurin osa kristittyjä Ja muslemit vielä laupan tekijäisiksi. Oikeita Kristittyjä on maailmassa, niin vähän, kuin on pisara vesisangon uurteessa.

        Lusiferin seurakunmalla ei ole mitään rajoja, kaikki on samaa veljeyttä ja pahuuden puhuminen
        on sitä Lusiferilaista rakkautta. Ihmeitä tapahtuu valtavasti Lusiferin hengen alla. Mun yks hyvä tuttu näytti Afrikkalaisen Poppamiehen näytöstä, jossa useampia ihmisiä leijailee ilman painovoimaa ilmassa. Tätä ilmiötä tavoittelevat
        Kristittyjen saarnaajat itselleen rahasammoksi.


      • yks advari
        UnaFortuna kirjoitti:

        Jäseninä suurin osa kristittyjä Ja muslemit vielä laupan tekijäisiksi. Oikeita Kristittyjä on maailmassa, niin vähän, kuin on pisara vesisangon uurteessa.

        Lusiferin seurakunmalla ei ole mitään rajoja, kaikki on samaa veljeyttä ja pahuuden puhuminen
        on sitä Lusiferilaista rakkautta. Ihmeitä tapahtuu valtavasti Lusiferin hengen alla. Mun yks hyvä tuttu näytti Afrikkalaisen Poppamiehen näytöstä, jossa useampia ihmisiä leijailee ilman painovoimaa ilmassa. Tätä ilmiötä tavoittelevat
        Kristittyjen saarnaajat itselleen rahasammoksi.

        mene ohi vaan, äläkä tähän jää källäilemään----


    • ylifariseus

      Riittahan seuraa aikaansa, lehtien välityksellä.

      Nythän monet tulevat oikeaan uskoon, kun Riitan ansiosta löytävät sellaisen kirjekursin, josta selviää kaikki väärät uskomukset ja voi suuntautua oikeaan opetukseen.
      Aina on tiedettävä kaikki täysin väärä opetus, että osaa tehdä eron oikean ja väärän välillä.

      Erikoisesti olisi luettava Kirja " Suuri Taistelu " siitähän niitä emävalheita oikein löytyy, siinähän on kaikki suurten uskonpuhdistajien kirjoitukset, jotka nousevat Katolista kirkkoa vastaan, kuten Martti Lutherin oppi uskon vanhurskaudesta.
      Tuo salakavala koukku eksyttää pois laittomuudesta ja saa uskomaan ettei Jeesus olekkaan kumonnut lakia, vaan täyttänyt sen pienintä piirtoa myöten.

      Minustakin se eksytys tuntuu aivan oikealta ja Riittakin on tarttunut siihen koukkuun, eikä pääse irti vaikka kuinka pyristelisi vastaan.

    • kenenkään ole

      pakko mitään koukkuja niellä, jokainen saa vapaasti päättää ketä haluaa seurata, joko Raamatun sanaa vai ihmisoppeja, luulen että jokaiselle Jumala on antanut sentähden älyn että osaa valikoida ketä palvelee.

      Turhaan sinä Riitta näet vaivaa noilla peloituksillasi, ei ne tehoa kuin joihinkin lapsenmielisiin höperöihin.

      • se siitä

        Mutta onhan se rumaa erehdyttää ihmisiä ilmoittamatta kirkkokunnan nimeä. Ei ole kiva tehdä huomiota ja todeta tuhlanneensa aikaansa turhuuteen, kun tosiasia tulee kuitenkin esille. Adventtikirkolta todella rumaa juoksuttamista. Tuollaiseen pitäisi saada lakiin sanktio korvausten muodossa.


      • auni1
        se siitä kirjoitti:

        Mutta onhan se rumaa erehdyttää ihmisiä ilmoittamatta kirkkokunnan nimeä. Ei ole kiva tehdä huomiota ja todeta tuhlanneensa aikaansa turhuuteen, kun tosiasia tulee kuitenkin esille. Adventtikirkolta todella rumaa juoksuttamista. Tuollaiseen pitäisi saada lakiin sanktio korvausten muodossa.

        niihin kysymyksiin Raamatulla vastataan niin mitä rumaa se silloin on, eihän Raamatun luku kai rumaa ole,vai onko ja miten se voi olla ihmisten erehtyttämistä, ja vai lakia sinä aivan toivot Raamatun lukuun?


      • annaskumnääki
        auni1 kirjoitti:

        niihin kysymyksiin Raamatulla vastataan niin mitä rumaa se silloin on, eihän Raamatun luku kai rumaa ole,vai onko ja miten se voi olla ihmisten erehtyttämistä, ja vai lakia sinä aivan toivot Raamatun lukuun?

        uskonnollisen kirjekurssin järjestäjä pitää olla ilmoitettuna. Esitteleväthän ihmisetkin itsensä vieraalle. Senjälkeen asiansa. Adventistien Kirjekurssi antaa erehdyttävää kuvaa luotettavuudesta kun käyttää Raamattua houkuttimena omalle asialleen. Kyllä se vaatisi lakiin muutoksen ja korvausvelvollisuuden vahingon kärsineelle.


      • Muutamille ovat vain
        auni1 kirjoitti:

        niihin kysymyksiin Raamatulla vastataan niin mitä rumaa se silloin on, eihän Raamatun luku kai rumaa ole,vai onko ja miten se voi olla ihmisten erehtyttämistä, ja vai lakia sinä aivan toivot Raamatun lukuun?

        muutamat Raamatun kohdat vaikeita.

        Esimerkiksi että VAIN Jumala on ikuinen ja että ihmisen iankaikkinen elämä on VAIN Jumalan Pojassa.

        Eräät haluavat mielellään ohittaa nämä Raamatun totuudet, ne kun eivät sovi heidän omaan uskoonsa. He kun uskovat että ihminen elää vaikka olisi erossa elämän lähteestä Jumalasta.


    • eivät opeta edes

      sielun kuolemattomuutta helvetin tulijärvessa. Kyl on salakavalaa touhua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe