Eli voisitteko kertoa koko luomen poiston toimenpiteen. minulta poistetaan syyslomalla 2 luomea( ½ senttinen ja 1 senttinen. Pelkään vaan,että se sattuu kun puudutus piikki laitetaan ja tikit otetaan pois. voisitteko kertoa kunnolla miten tämä kaikki siis tapahtuu.eli:
-sattuuko puudutuspiikin laitto?
-tehoaako se piikki varmasti?
-eikai sitä kunnolla oikein paineta ihon sisään siis ihan rajusti?
-kuinka kauan kestää?
sattuuko kun se ns. leikkaa sen?
-miten se leikkaa
-millä?
kuinka kauan tikkien pitää olla?
-saako käydä suihkussa/saunassa, tai voiko ne siis kastua?
-otetaanko tikit itse?
-sattuuko tikkien otto?
-jääkö kuinka pahaa jälkeä?
Sori kun kyselen niin paljon mutta en vaan uskaltaisi mennä sinne.Pliis.. vastailkaa.
luomen poisto
5
5282
Vastaukset
- kokemukset
Puudutuspiikin laitto ei satu sen kummemmin kuin rokotuskaan. Kyllä se puudutus tehoaa hyvin ja kestää kyllä reilusti sen ajan kun lääkäri leikkaa sitä luomea pois. Älä ajattele että nyt sinua leikataan. Vaikka ei satukaan yhtään, niin leikkaamisen ajatteleminen alkaa ainakin minulla kiertää mahassa. Luomi leikataan (kirurgin veitsellä) yleensä ihon juonteiden suuntaisesti ja syntynyt haava ommellaan muutamalla tikillä kiinni. Tikkejä pidetään yleensä viikon tai muutaman päivän yli, saat kyllä tarkat ohjeet koska pitää tulla tikkien poistoon. Siis tikit otetaan pois joko samassa paikassa tai terveyskeskuksessa tms. hoitajan toimesta. Tikkien aikana ei saa käydä saunassa, eikä ne saisi muutenkaan kastua (saat siitäkin ohjeet). Tikkien poisto ei yleensä satu lainkaan, ehkä pieni kirpaisu kun hoitaja tarttuu langan päähän pinseteillä, katkaisee langan ja vetää sen pois. Viimeksi kun minulta poistettiin luomenpoiston jälkeisiä tikkejä, en edes tuntenut kun tikit poistettiin. Jälkien (arpien) jäänti riippuu omasta paranemiskyvystä. Jollekin voi jäädä selvät arvet, joillakin arvet häipyy melko nopeasti näkymättömiin. Minulla ihotyyppi on sellainen että arvet katoavat aika nopeasti näkymättömiin. Mikäli vielä jäi jotain kysyttävää, kysy rohkeasti luomet leikkaavalta lääkäriltä ohjeet, hän kyllä kertoo kaiken.
- Anonyymi
Mun puudutus sattu tosi paljon enemmän kuin rokotus. Se riippuu vähän paikasta
- Minni_Liina
Voisiko kohdallasi sopia leikkauksen sijasta ns. kryomenetelmä. Itselläni poistettiin kaksi luomea kasvoista yksityisellä sillä menetelmällä. Maksoin muistaakseni yhteensä 40-50€. Ei arpia. 2 hoitokertaa. Ei kipuja. 1vrk ilman pesua. Luomet "tippuivat" ja hilsehtivät pois jäädytyshoidon seurauksena.
- A-aa
-Puudutus tuntuu hetken ikävältä
-Riippuu luomesta, mulla meni kaikenkaikkiaan 45min kahden ison luomenpoistoon (samanaikaisesti)
-Leikkaus ei satu - alue puudutetaan
-Lääkäri leikkaa luomen kirurgiveitsellä
-Mulla tikit on 2 viikkoa, kait ihan normiaika
-Ei saunomista, uimista, urheilua kun tikit on kiinni
-Tikit käydään poistattamassa esim. terkkarilla
-Tikkien poisto ei satu
-Joillakin jää pahemmat arvet kuin toisilla
TsemppiÄ! - menet?
Onko luomien poisto välttämätöntä. Ovatko hankaukselle alttiissa paikassa vai vaikuttavatko muuten patologiselta.
En kannata luomien poistoa poistamisen ilosta. Täytyy olla selkeä syy.
Poistosta jää AINA arvet, monasti rumentavat enemmän , mitä nuo luonnolliset luomet. Mieti kaksi kertaa kannattaako.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549