luomen poisto

apua !

Eli voisitteko kertoa koko luomen poiston toimenpiteen. minulta poistetaan syyslomalla 2 luomea( ½ senttinen ja 1 senttinen. Pelkään vaan,että se sattuu kun puudutus piikki laitetaan ja tikit otetaan pois. voisitteko kertoa kunnolla miten tämä kaikki siis tapahtuu.eli:
-sattuuko puudutuspiikin laitto?
-tehoaako se piikki varmasti?
-eikai sitä kunnolla oikein paineta ihon sisään siis ihan rajusti?
-kuinka kauan kestää?
sattuuko kun se ns. leikkaa sen?
-miten se leikkaa
-millä?
kuinka kauan tikkien pitää olla?
-saako käydä suihkussa/saunassa, tai voiko ne siis kastua?
-otetaanko tikit itse?
-sattuuko tikkien otto?
-jääkö kuinka pahaa jälkeä?
Sori kun kyselen niin paljon mutta en vaan uskaltaisi mennä sinne.Pliis.. vastailkaa.

5

4305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemukset

      Puudutuspiikin laitto ei satu sen kummemmin kuin rokotuskaan. Kyllä se puudutus tehoaa hyvin ja kestää kyllä reilusti sen ajan kun lääkäri leikkaa sitä luomea pois. Älä ajattele että nyt sinua leikataan. Vaikka ei satukaan yhtään, niin leikkaamisen ajatteleminen alkaa ainakin minulla kiertää mahassa. Luomi leikataan (kirurgin veitsellä) yleensä ihon juonteiden suuntaisesti ja syntynyt haava ommellaan muutamalla tikillä kiinni. Tikkejä pidetään yleensä viikon tai muutaman päivän yli, saat kyllä tarkat ohjeet koska pitää tulla tikkien poistoon. Siis tikit otetaan pois joko samassa paikassa tai terveyskeskuksessa tms. hoitajan toimesta. Tikkien aikana ei saa käydä saunassa, eikä ne saisi muutenkaan kastua (saat siitäkin ohjeet). Tikkien poisto ei yleensä satu lainkaan, ehkä pieni kirpaisu kun hoitaja tarttuu langan päähän pinseteillä, katkaisee langan ja vetää sen pois. Viimeksi kun minulta poistettiin luomenpoiston jälkeisiä tikkejä, en edes tuntenut kun tikit poistettiin. Jälkien (arpien) jäänti riippuu omasta paranemiskyvystä. Jollekin voi jäädä selvät arvet, joillakin arvet häipyy melko nopeasti näkymättömiin. Minulla ihotyyppi on sellainen että arvet katoavat aika nopeasti näkymättömiin. Mikäli vielä jäi jotain kysyttävää, kysy rohkeasti luomet leikkaavalta lääkäriltä ohjeet, hän kyllä kertoo kaiken.

      • Anonyymi

        Mun puudutus sattu tosi paljon enemmän kuin rokotus. Se riippuu vähän paikasta


    • Minni_Liina

      Voisiko kohdallasi sopia leikkauksen sijasta ns. kryomenetelmä. Itselläni poistettiin kaksi luomea kasvoista yksityisellä sillä menetelmällä. Maksoin muistaakseni yhteensä 40-50€. Ei arpia. 2 hoitokertaa. Ei kipuja. 1vrk ilman pesua. Luomet "tippuivat" ja hilsehtivät pois jäädytyshoidon seurauksena.

    • A-aa

      -Puudutus tuntuu hetken ikävältä
      -Riippuu luomesta, mulla meni kaikenkaikkiaan 45min kahden ison luomenpoistoon (samanaikaisesti)
      -Leikkaus ei satu - alue puudutetaan
      -Lääkäri leikkaa luomen kirurgiveitsellä
      -Mulla tikit on 2 viikkoa, kait ihan normiaika
      -Ei saunomista, uimista, urheilua kun tikit on kiinni
      -Tikit käydään poistattamassa esim. terkkarilla
      -Tikkien poisto ei satu
      -Joillakin jää pahemmat arvet kuin toisilla

      TsemppiÄ!

    • menet?

      Onko luomien poisto välttämätöntä. Ovatko hankaukselle alttiissa paikassa vai vaikuttavatko muuten patologiselta.

      En kannata luomien poistoa poistamisen ilosta. Täytyy olla selkeä syy.
      Poistosta jää AINA arvet, monasti rumentavat enemmän , mitä nuo luonnolliset luomet. Mieti kaksi kertaa kannattaako.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe