LYRICA, selkäkivut ja eläminen niiden kanssa

Depardieu

Hei,

Olen kärsinyt pitkään ajoittaisista selkäkivuista. Nyt selvisi, että minulla on revennyt välilevytyrä, joka painaa pahasti oikeaa puolta. Olen syönyt lyricaa n.1,5 kk hermokipuihin. Tällä hetkellä annostukseni on 150MG aamuin illoin 3*600mg buranaa. Haluaisin tietää kokemuksia alkoholin käytöstä, kannattaako lyrican kanssa ottaa ollenkaan? Seuraava sovittu kontakti kirurgille on vasta kuukauden päästä ja tekisi mieli ottaa saunakalja tai useampi.

Lisäksi onko muut havainneet muutoksia erektiossa/haluttomuudessa? Itselläni on ollut selkeitä oireita. Myös vessassakäynnin kanssa on välillä ongelmia.

Haluaisin mielelläni kommenteja myös välilevyn pullistuman leikkauksesta. Suositteletteko? Vai kannattaako elää vuosi lääketokkurassa nauttimatta normaalista elämästä ollenkaan? Itselläni on päätöksen aika n.kuukauden sisällä varsinkin jos muutosta ei ole tapahtunut. Tällä hetkellä kivut ovat kestäneet kolme kuukautta. Olen vielä melko nuori ja työelämä/opiskelu parhaimmassa vaiheessa.

Kiitos kommenteista.

10

8318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1/2 vuotta söin

Mulla meni Lyrica max annoksella puolivuotta.Kaameaa oli alussa mut huimaus ja muut oireet hävisi. Virtsausongelmat paheni,sanottiin et ois hermotusongelmia tullut tosta tyrästä ja repeämästä. Sit tuli täydellinen virtsaumpi ja painokin oli noussut lääkkeen aikana melkoisesti!

Lyrica pois ja lennosta vastaava lääke eli Gabrion tilalle ja taas maxannokseen asti koska muut ei auttaneet ja rinnalla Cymbalta 60m Burana 800mg depot 3x pv (kuureina vähän väliä). Aikaa meni mut Gabrion rupes toppaamaan kipuihin eikä siitä sivuvaikutuksia niin paljon ku Lyricasta. Näin söin vuoden sitten noita lääkkeitä ja Gabrion pikkuhiljaa pois ja Cymbalta kerrallaan ja jestamandeera mitkä viekkarit tuli 3 vk-ksi tästä Cymbaltan poisjätöstä (on hermokipulääke ja masennuslääke, jaksaa kuulemma kipua paremmin???)

No nyt sitten vaan syön Buranaa tarv ja olen kipeä,kivun kanssa olen oppinut jtk elämään, ne tulee ja menee välillä kipu jää päälle ja on kohdallani kroonistunut. Mulölahan kerkesi tulla hermovaurioitakin et ne kai vaivaa sit mua?

Uudelleenkoulutus edessä, sairaslomilla olen ollut 2v. Hermot on menneet,rahat on menneet ku tulot puonneet ja kovasti olen eripaikoissa koittanut kuntouttaa yksityisesti mut aina mä meen vaan pahempaan kuntoon ku aletaan hoitaan et se siitä...

Mutta,kun olen seurannut näitä juttuja nyt 2v,aikas moni on valitellut tosta leikkauksesta et kivut hävis heti mut sit tulee näitä arpimuodostelmia jotka taas sitten hermoa painavat ja niitä operoitu ja taas uusia ongelmia sitä kautta. Ota ja tiedä...osa lääkäreistä on hanakampia leikkaamaan ku toiset, jotku taas sanoo ettei antais leikata jos oma selkä ois kyseessä. Jokainen tapaus on omanlaisensa.

Toivon sulle tsemppiä selän kanssa,mä itse kuulun niihin 10%-iin jotka jää tälläsiksi "kitujiksi" ;))) toivottavasti sä kuulut siihen 90 %_n joukkoon jotka paranee.

Tärkeintä kai ois saada kipukierre heti pois ettei kroonistu!!!

• että yleensähän

alkoholi ei sovi minkään lääkkeen kanssa mut kyl mävälillä olen aina vähän ottanut (se paras kipulääke).

Ole varovainen ku testaat alkoa,jokainen reagoi omallalaillaan. Rapula ainaskin mulle tuli Lyrican aikana vaikka muulloin ei ennen, et silleen mulle vaikutti.

Seksuaalisuuteen en huomannut vaikuttavan mulla (nainen 42v) ;) TSEMPPIÄ!!!

• Depardieu
        että yleensähän kirjoitti:

alkoholi ei sovi minkään lääkkeen kanssa mut kyl mävälillä olen aina vähän ottanut (se paras kipulääke).

Ole varovainen ku testaat alkoa,jokainen reagoi omallalaillaan. Rapula ainaskin mulle tuli Lyrican aikana vaikka muulloin ei ennen, et silleen mulle vaikutti.

Seksuaalisuuteen en huomannut vaikuttavan mulla (nainen 42v) ;) TSEMPPIÄ!!!

paljon näistä vastauksista. Itsellänihän ei tilanne näiden lukemieni juttujen perusteella ole ollenkaan paha. Mutta kun jalka pettää aina välillä alta ja jos jättää esim.buranankin syömättä päivällä kivut yltyvät suuriksi niin sitä rupeaa miettimään nopeaa parannusta.

Olen nyt leikkauksen harkintavaiheessa ja en tiedä mitä tekisin kun suurin osa on sitä vastaan ja paljon leikkauksen kannalla olevia puheenvuoroja en ole kuullut. Toisaalta olen 26v, enkä haluaisi joutua pahaan lääkekierteeseen mikä estää normaalin elämän täysin. Harrastan aktiivisesti urheilua, joten siltäkin kantilta kolmen kuukauden täydellinen toimimattomuus on ollut raskasta.

Kiitos myös alkoholiin liittyvistä neuvoista, ajattelin kokeilla varovasti, mutta pelottaa hieman seuraavan päivän vaikutukset.

Jos jollakin on leikkauksen kannalla olevia mietteitä, kuuntelisin niitä mielelläni.

Tästä eteenpäin.

• kans
        Depardieu kirjoitti:

paljon näistä vastauksista. Itsellänihän ei tilanne näiden lukemieni juttujen perusteella ole ollenkaan paha. Mutta kun jalka pettää aina välillä alta ja jos jättää esim.buranankin syömättä päivällä kivut yltyvät suuriksi niin sitä rupeaa miettimään nopeaa parannusta.

Olen nyt leikkauksen harkintavaiheessa ja en tiedä mitä tekisin kun suurin osa on sitä vastaan ja paljon leikkauksen kannalla olevia puheenvuoroja en ole kuullut. Toisaalta olen 26v, enkä haluaisi joutua pahaan lääkekierteeseen mikä estää normaalin elämän täysin. Harrastan aktiivisesti urheilua, joten siltäkin kantilta kolmen kuukauden täydellinen toimimattomuus on ollut raskasta.

Kiitos myös alkoholiin liittyvistä neuvoista, ajattelin kokeilla varovasti, mutta pelottaa hieman seuraavan päivän vaikutukset.

Jos jollakin on leikkauksen kannalla olevia mietteitä, kuuntelisin niitä mielelläni.

Tästä eteenpäin.

Menee lyrica iltaisin hermokipuun. Lääkäri sanoi ensimmäiseksi, että alkoholi KOKONAAN pois lääkityksen aikana, myös lyrican mukana tulevassa ohjelappusessa sanotaan, että alkoholista tulisi pidättäytyä hoidon aikana. jokin ainesosa siinä lääkkeessä, että voi aiheuttaa todella ennalta-arvaamattomia seurauksia alkoholin kanssa.

Aiemmin söin panacod 1-2 tabl max 3 krt päivässä, silloin tuli otettua myös alkoholia silloin tällöin, eikä ainakaan mulle aiheuttanu mitään sen kummempia ongelmia. Lääkkeet kuitenkin aikalailla erilaisia. Ainoa yhteisvaikutus Panacodilla ja alkoholilla oli se, että alkoholi tehosti Panacodin vaikutusta aika paljon, joten lääkettä ei sitte tarvinnu ottaa ihan maksimiannosta saunaoluen nauttimisen jälkeen ;)

• Itsellä on annostus neljä kertaa 300mg vrk ylittää
        lääketehtaan suosituksen puolella,kipupolilta sain
        lääkemääräyksen jossa on niiden joku koodi niin ei
        kela ala pottuilee hyvä lääke mutta kallis.Jos kysyt minkä takia on näin karmee annostus niin on
        piilotuehdus on tuhonnut hermosäikeitä ,patolookinen löydös oli ohutsäije-
        neuropaattia.Jos on mahdollista saada kortisoonia
        40mg niin siinä on melkein paras kipulääke mutta
        täytyy myös syödä lääkärin määräämiä kalkkitabletteja muuten voi iskeä luukato näillä
        käsikaupan lääkkeillä mitä saat apteekista ei ole
        muuta vaikutusta kuin eurot vähenee näin sano
        lääkäri.

• ploah

Itelläin määrättiin hermokipuun selässä...toimi kyllä mutta munat veti ruususen unta sillä erolla että edes pusu ei herättänyt...vermaat alkoi toimia kun lopetin lääkkeen käytön...korvaavaa lääkettä etsieesä _/

• romnis

Lyrica ja alkoholi ei sovi yhteen, on melko paljon kuoleman tapauksia kyseisellä yhdistelmällä, eli kannattaa ottaa vakavasti.
      Lyrica on myös erittäin koukuttava lääke. Mitä kauemmin sitä syö ja mitä isommalla annoksella, sitä kamalammat viekkarit tulee vaikka vähitellen jättäis pois. Itsellä kokemusta lyricasta ja sen tiputtamisesta, aivan kauheet olot tulee vähennyksistä. Mieli menee niin mustaksi että hyvä kun ei ihteensä lahtaa.
      Olkaa varovaisia...lyrica on aikamoinen myrkky.

• Timpaus

Ei lyrica mikään myrkky ole, hyvä ja tehokas lääke. Älkää uskoko paskapuheita, ite oon syöny jo 8v aamuin illoin lähes max. annoksia. Ei mitään sivuoireita.
        Viinaakin on tullu juotua silloin tällöin, en kuitenkaan suosittele Lyrican kanssa.
        Missä niitä kuolemantapauksia on sattunu? Ite en oo kuullu...

• Anonyymi
        Timpaus kirjoitti:

Ei lyrica mikään myrkky ole, hyvä ja tehokas lääke. Älkää uskoko paskapuheita, ite oon syöny jo 8v aamuin illoin lähes max. annoksia. Ei mitään sivuoireita.
        Viinaakin on tullu juotua silloin tällöin, en kuitenkaan suosittele Lyrican kanssa.
        Missä niitä kuolemantapauksia on sattunu? Ite en oo kuullu...

Se on paras lääke kipuun mulla iskias ja mielialaan kedkittymiseen paniikkioireisiin ja nukkumiseen .lääkäri katkisi 6kuukaudeksi oli kauheeta en osqnnut olla ees itseni kanssa!ostin katukaupasta kalliilla koko ajan lähes.mutta kaksi viikkoa jotka olin ilmam lyrikaa olivat yhtä tuskallista helvettiä!olin syönyt 2vuotta 4 x150mg vrk.katjaistiin seinään koska seulassa oli thc

• Hjkkbkb

Lyrica tekee sen alkoholin vaikutus voimistuu.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      57
      3715
    2. 45
      3116
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      151
      2934
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      37
      2773
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      72
      2383
    6. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      59
      1881
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      22
      1854
    8. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      117
      1728
    9. Mitä tarkalleen tunnet

Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      68
      1160
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      82
      1131
    Aihe