Kun jotain hurmosliikettä ei saa arvostella, silloin on jo kaikki vaaran merkit. Oikea oppi kestää aina arvostelun ja arvioinnin, harhapäälliköt ja heidän oppinsa eivät.
Herjaaminen ja piikittely ei ole arvostelua eikä kritiikkiä. Se on kiusaa!
Harhaopin varmin tuntomerkki!
30
779
Vastaukset
- Matti E Simonaho
Taivasten valtakunta
1.
Tuomaan evankeliumi 3. Isa sanoi, "Jos teidän johtajanne sanovat teille, ’Katso, valtakunta on taivaalla,’ silloin taivaan linnut ovat teitä arvokkaampia. Jos he sanovat teille, ’Se on meressä,’ silloin kalat ovat teitä arvokkaampia. Ennemmin valtakunta on teissä ja teidän ulkopuolellanne. Kun te tunnette itsenne, te tulette tunnetuiksi, ja ymmärrätte, että olette elävän Jumalan lapsia. Mutta jos te ette tunne itseänne, silloin te elätte köyhyydessä, ja te olette köyhyys."
2.
Ilmestyskirja 13 Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa.
3.
Elaia : Luoja Kaikki mitä sinä näet silmilläsi niin kauas kuin vain voit nähdä, on mitä Elaia on luonut. Sinä todistat kaiken omin silmin samalla tavalla kuin eläimet, mutta sinä et ole eläin, vaan olet sielullinen ihminen. Kaiken mitä voit nähdä, sen ulkopuolella on Valtakunta. Eläin ei voi ymmärtää sitä ja tulos on "taivasten valtakunta".
4.
Elaia : Luoja Kaiken mitä sinä näet, mielesi tulkitsee - sama koskee eläimiä. Ero ihmisen ja eläimen välillä on, että ihmisen mieli on syntymähetkellä tyhjä kun taas eläimellä se on valmiiksi kaavailtu. On eläimiä jotka toimivat vain valmiin kaavan mukaan, ja eläimiä jotka voi oppia lisää koska mielessä on tyhjää tilaa. Mitä enemmän tyhjää tilaa eläimen mielessä on, sitä sosiaalisempi ja oppivaisempi se on.
5.
Elaia : Luoja Mieleen voi ulkopuolinen vaikuttaa koska mieli rakentuu ulkopuolisista vaikutteista, mutta sen yläpuolella - tai takana - on sielu. Samalla tavalla kuin Valtakunta on kaiken näkemäsi ulkopuolella, sielu on maallisen, kuolevan mielen ulkopuolella. Sinä et ole eläin, vaan sinä olet sielullinen ihminen. Sieluun ulkopuolinen ei voi vaikuttaa ja se ei kuole.
6.
Ainut tapa miten ulkopuolinen voi tuhota sielusi on, että se vaikuttaa väärillä opeilla mieleen tehden sinut mielenvikaiseksi. Kun olet mielenvikainen, sinä sanot vääriä sanoja ja teet vääriä tekoja ja hyväksyt "taivasten valtakunnan" kuten eläin.
7.
Sielullasi on yhteys sinne mikä on kaiken näkemäsi ulkopuolella koska ne on yhtä; Molemmat ovat kaiken maallisen ja kuolevan ulkopuolella. Eläimellä ei ole sielua, se ei voi ymmärtää että kaiken sen mitä se näkee, sen ulkopuolella voi olla jotain; Sielujen Valtakunta.
8.
Ole tarkkaavainen kaiken suhteen mitä sinulle sanotaan. Kaikki sanat ja lauseet mitkä missään mielessä häpäisee sinua sielullisena ihmisenä, ne sanat tekevät sinusta mielenvikaisen. Kaikki sanat ja lauseet mitkä ei ole ajallisesti oikein, tai jotka osoittaa maalliseen ja kuolevaan joka on katoavaista, on harhaoppisuutta.
http://kivi.suomalaiset.org/suomalaiskirje.pl?nayta=taivastenvaltakunta- Amos7
Mikä tekee sinusta mielenvikaisen?
- Vain Raamattu on tosi
Ei edes paavit keskiajalla saaneet muutetuksi oleellisesti Raamattua.
Se on ainoa tosi luotettava Jumalan kirja.
Room. 16:25
Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,
2. Tim. 2:8
Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä minun evankeliumini mukaan,
11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. [Luuk. 11:28; Jaak. 1:22]
14 Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. [Ap. t. 10:35]
15 Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä.
16 Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi.
[1. Kor. 4:5; 2. Kor. 5:10]
Roomalaiskirje 2.
Juutalaiset ja laki
17 Kuinka siis on? Sinä sanot itseäsi juutalaiseksi, sinä luotat lakiin ja ylpeilet Jumalastasi. [Room. 9:4 ]
18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää. [Ps. 147:19,20]
19 Sinä uskot olevasi sokeiden opastaja ja pimeydessä elävien valo,
20 ymmärtämättömien kasvattaja ja kokemattomien opettaja, kun sinulla on tieto ja totuus hallussasi lakiin kirjoitettuna.
21 Kun siis opetat muita, etkö opetakaan itseäsi? Varastatko itse, vaikka julistat, ettei saa varastaa? - Matti E Simonaho
Vain Raamattu on tosi kirjoitti:
Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,
Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä minun evankeliumini mukaan,
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. [Luuk. 11:28; Jaak. 1:22]
14 Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. [Ap. t. 10:35]
15 Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä.
16 Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi.
Roomalaiskirje 2.
Juutalaiset ja laki
17 Kuinka siis on? Sinä sanot itseäsi juutalaiseksi, sinä luotat lakiin ja ylpeilet Jumalastasi. [Room. 9:4 ]
18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää. [Ps. 147:19,20]
20 ymmärtämättömien kasvattaja ja kokemattomien opettaja, kun sinulla on tieto ja totuus hallussasi lakiin kirjoitettuna.
21 Kun siis opetat muita, etkö opetakaan itseäsi? Varastatko itse, vaikka julistat, ettei saa varastaa?"Tässä on selitys sille miksi Martin Luther teki pesäeron Rooman kirkon kanssa. Rooma ei hyväksynyt Martin Lutherin tekemiä muutoksia. Martin Luther ei ollut uskonpuhdistaja kuten se tänään propagandan jälkeen käsitetään; Hän pyyhki pois tiedot itsestään ja kansastaan; Pedot ja reptiilit korvasi eläimet ja matelijat. Yllä olevat tiedot todistaa sen, että Martin Luther ei ollut saksalainen. "
http://kivi.suomalaiset.org/suomalaiskirje.pl?nayta=kristinuskonhistoria2 - Matti E Simonaho
Vain Raamattu on tosi kirjoitti:
Roomalaiskirje 2.
Juutalaiset ja laki
21 Kun siis opetat muita, etkö opetakaan itseäsi? Varastatko itse, vaikka julistat, ettei saa varastaa?Raamattu on osittain Lutherin väärentämä, jos sinä leikkaat ja liimaat siitä, tai opetat siitä väärin tuntematta alkuperäistä kirjoitusta ja sen tarkoitusta, saatat leikata itsesi irti Elämän Kirjasta ja liimata itsesi helvettiin.
- neuvon
Amos7 kirjoitti:
Mikä tekee sinusta mielenvikaisen?
"joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." Matt. 5:22
- frihet
Matti E Simonaho kirjoitti:
Raamattu on osittain Lutherin väärentämä, jos sinä leikkaat ja liimaat siitä, tai opetat siitä väärin tuntematta alkuperäistä kirjoitusta ja sen tarkoitusta, saatat leikata itsesi irti Elämän Kirjasta ja liimata itsesi helvettiin.
Oletko itse edes alkuperäistä tekstiä nähnyt ja kuinka pitkälle sitä itse osaat tulkita?
Eiköhän se pelastus löydy vielä suomenkielisestä Raamatusta ja uskoisin, että tästä viimeisemmästäkin painoksesta, vaikka se ei monia miellytä, mut kyl siitä perusteet löytyy ja onhan meillä Biblia ja -38 käänös ja monet muut.
Ei se nimi taivaan kirjasta joka käänteessä lähde, eihän meidän maallinen isäkään hyljännyt meitä vaan saimme pitää nimemme, vaikkemme aina täyttäneet hänenkään tahtoa. - Matti E Simonaho
frihet kirjoitti:
Oletko itse edes alkuperäistä tekstiä nähnyt ja kuinka pitkälle sitä itse osaat tulkita?
Eiköhän se pelastus löydy vielä suomenkielisestä Raamatusta ja uskoisin, että tästä viimeisemmästäkin painoksesta, vaikka se ei monia miellytä, mut kyl siitä perusteet löytyy ja onhan meillä Biblia ja -38 käänös ja monet muut.
Ei se nimi taivaan kirjasta joka käänteessä lähde, eihän meidän maallinen isäkään hyljännyt meitä vaan saimme pitää nimemme, vaikkemme aina täyttäneet hänenkään tahtoa.Minun ei välttämättä tarvitse lukea alkuperäisiä kirjoituksia, koska minä luen sieltä mistä alkuperäiset kirjoitukset on kirjoitettu. Mutta jotta te ymmärtäisitte, minun täytyy viitata siihen minkä te tunnette.
Vuoden 1992 Raamattu on tuomittu käyttökelvottomana. Ne muutokset jotka siihen on tehty, ei seuraa pyhää kaavaa.
Ne osat mitkä sitä edeltäneessä on tahallisesti väärin käänneety harhaanjohtaviksi, ne osat ovat kelvottomia. Luther, ja joka ikinen joka suoraan tai epäsuoraan osallistui tietoisesti IO Käskyn rikkomiseen, palaa helvetissä.
Sen tähden, olkaa varvaisia kun opetatte, sillä leikkaamalla ja liimamalla ja opettamalla väärin, te leikkaatte itsenne pois Elämän kirjasta, ja liimaatte itsenne helvettiin.
Niin Saarikallen kuin Helluntailaistenkin hurmosliikettä voi arvostella.
Helluntailaisuushan syntyi hurmosliikkeeksi baptistien ja metodistien afrikkalaisperäisten kannattajien toimesta ihan Saarikallemaiseen tyyliin.
Saarikalle helluntailaisuuteen kasvaneena on hyvinkin voinut keksiä hyvän markkinaraon kun itse helluntailiike näivettyy ideoiden puutteessa.
Saarikallen videoita kun katsoo niin ne on ihan aitoa Yli-Vainiota tähän päivään siirrettynä.- Amos7
Ei lapsikasteenarmo riitä!
- Robert N'Keri
Sina rassisti! Rotu sortaja! Sa viha afrikkalaiset!
- vilpittömät sen tekee
Jumalan valtakunta ei ole vielä tullut näkyvällä tavalla - sen se tekee vasta Sak 14. luvun mukaisesti, kuten eräs on täällä toitottanut iahn kyllästymiseen asti - niinpä toistaiseksi Valtakunta on vilpittömissä sydämissä.
Motiivin paljastuminen aina ratkaisee, onko arvostelu valhetta vaiko totuutta.
Jos arvostelun tarkoitus on painaa alas, se on saatanasta - vaikka siinä sattuisi jotain osumaan kohdalleen.
Rakentaja esittää myös oikeat ratkaisut tai sen tapaista - nostavaa. silloin hän pysyy totuudessa.
Joku arvosteli täällä esim Veli Saarikallea.
Suoralta kädeltä voi sanoa, että sen tyylistä mustamaalaamista, koko suvun, mitä siinä oli - se oli saatanasta.
Kun vaikkapa advari tekeytyy vaikkapa helalriksi ja sitten hurskaanoloisesti arvioi hellareita hellarina muka - se on saatanasta.
eikä rakenna mitään, eikä sillä koetetakaan rakentaa mitään.
Harhaopin varmin tuntomerkki on tekeytyminen joksikin muuksi, kuin mitä on.
Vaikkapa todelliseksi lainnoudattajaksi tekeytyminen. Sillä aito lainnoudattaja ei voi kauan lainnoudattaja olla - vaan hänelle käy, kuten kävi Saulus Tarsolaiselle, Paavalille.
Eivät seurakunant repimällä rakennu.- Valtakunta on vilpittömissä...
Oliko tuo kirjoitus Jumalasta? Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, maailman murhe tuottaa kuoleman.
Kun Jumala jostain nuhtelee, Hän ei syytä.
Miksi sinä syytät?
- Amos7
Kaikki tulee koetella ja se mikä on Jumalasta kestää koettelun. Raamattu kehoittaakin siihen.
Väärä profeetta on ryöhkeä ja itsepäinen.- Matti E Simonaho
Ensimmäinen Raamattu
1.
Elaia : Luoja Raamattu on kirjoitettu huomattavasti viisaammalle ihmiselle kuin se joka levitti kristinuskoa oli. IO Käskyä on Sielujen Valtakunnan ja Elaian Laki : Liiton Ehdot.
2.
Raamattu 1944/1938
2. Mooseksen kirja 34 Ja Elaia sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa". Ja hän oli siellä Elaian tykönä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin liiton sanat, ne kymmenen sanaa.
3.
Mitä Raamattuun on kirjoitettu Liiton ja IO Käskyn jälkeen, kirjoitettua ei saa koskaan käyttää IO Käskyn rikkomiseen. Ensimmäinen Ramattu koskee maallista ja sielullista ja ne on sidottu toisiinsa mikä merkitsee sitä, että jos rikkoo 1 niin rikkoo useita.
4.
Tehdään sopimus: Jos minä olen väärässä, minä joudun Helvettiin. Jos sinä olet väärässä, sinä joudut Helvettiin. Käytetään vain Ensimmäistä Raamattua jonka nykyään tunnemme Liiton 10 Käskynä ja Sielujen Valtakunta on tuomari.
5.
Minä sanon heidän edessään; "Olen syytön ja synnitön ja niin on myös kaikki ne jotka ennen minua ovat olleet riippumatta siitä mitä syntinen ja perisyntinen on heistä esittänyt ja mitä syntinen ja perisyntinen heistä esittää".
6.
Elaia : Luoja Sinä esität Elaian ja Sielujen Valtkunnan edessä, vain Ensimmäiseen Raamattuun - IO Käskyyn viitaten kaikki syytökset ja todisteet siitä että minä olen syntinen.
7.
Elaia : Luoja Ja esität todisteet esivanhempieni syntisyydestä ja syyllisyydestä, ja todisteet siitä, että kaikki mitä heistä on esitetty historiassa on totta.
8.
Elaia : Luoja Ja esität todistukset siitä, että mitä esivanhemmilleni on tehty, on tehty Sielujen Valtakunnan ja Elaian Liiton IO Käskyä noudattaen.
9.
Elaia : Luoja Todista syntisyytemme ja syyllisyytemme Sielujen Valtakunnan silmien alla Liiton IO Käskyyn viitaten tai vaikene niistä ikuisesti.
10.
Jos et pysty todistamaan syntisyyttäni ja syyllisyyttäni, minä ja esivanhempani olemme syyttömiä ja synnittömiä, ja se mistä oppisi olet ottanut, sitä ei ole.
11.
Kysy itseltäsi tuonpuoleista elämääsi koskeva tärkein kysymys perustuen tähän; "Jos sinä olet väärässä, sinä joudut Helvettiin", koska toisella puolella on kaksi ovea ja molemmat on avattu. Sinä itse päätät tämän jälkeen kaikilla teoillasi ja sanoillasi kummasta ovesta astut sisään.
http://kivi.suomalaiset.org/suomalaiskirje.pl?nayta=ensimmainenraamattu - Matti E Simonaho
Syntinen ja perisyntinen
1.
Kaikki rikokset mitä aikanaan on tehty, elää kaikkien esitettyjen valheiden myötä. Riippumatta siitä tehtiinkö rikos kansaamme vasten I tai IOOO vuotta sitten, kaikki rikokset tehtiin tänään. Kun tekee historiatieteellistä tutkimusta, tekee samalla rikospaikkatutkimusta.
2.
Tapahtumaketjussa syyllinen ei koskaan löydy ketjun lopusta jossa me olemme. Syyllinen ei myöskään löydy ketjun keskeltä jossa kaikki esi-vanhempamme ovat. Syyllinen löytyy aina tapahtumaketjun alusta jossa He ovat.
3.
He jotka pakottivat esi-vanhemmillemme kristinuskon sanoivat; "Synnymme syntisinä, olemme syntisiä ja olemme perisyntisiä. Usko tai kuole". Tunnustus on esi-vanhempiemme kautta annettu sinulle ja pätee vielä tänä päivänäkin.
4.
Kansamme ei ole syntinen eikä perisyntinen, sillä meidät on pakotettu uskomaan että me olemme kuten he, mutta Me ja He ei ole ikinä sama. Me emme ole Lutherilaisia (nykyinen nimi Ruotsalaisia), vaan me olemme Suomalaisia.
5.
Koskien syntisyyden ja perisyntisyyden taakkaa ja tunnetta, me saamme heittää sen taakan kokonaan harteiltamme, koska se ei meille koskaan ole kuulunut.
6.
Kaikki mikä on ollut tai on sinua tai kansaasi missään mielessä alentavaa sen opeissa, älä usko, vaan revi korvasi irti sen puheista; Ole kuuntelematta.
7.
Ja mitä tahansa se esittääkin tositteena sinun silmiesi edessä, älä usko, vaan revi silmäsi irti siitä; Älä katso. Sillä kaikki mitä syntiseksi syntynyt ja perisyntinen sanoo tai esittää totuutena, on valetta.
8.
Jokaisen ihmisen mieli ja sielu on henkilökohtainen. Jos sinä mielesi ja sielusi pohjalta tunnet olevasi syntinen ja perisyntinen, se ei merkitse sitä että me olemme, tai että meidän pitää olla. Se koskee vain ja ainoastaan sinua.
9.
Riippumatta siitä mihin kirjoitukseen viittoilet ja kuka tahansa ne on kirjoittanut, jos sinä väität että yksikään kansastani on syntinen ja perisyntinen, sinä rikot Sielujen Valtakunnan Lakia, Pyhän Liiton Ehtoa jonka tunnemme 10 Käskynä.
http://kivi.suomalaiset.org/suomalaiskirje.pl?nayta=syntisyys
- RIENAA!
SINÄ PENSEÄ, JOKA ET HALUA OTTAA VASTAAN JUMALAN VOIMAA, OLET AINA RIENAAMASSA ASIOITA JOISTA ET MITÄÄN TIEDÄ! VOI SINUA!
- Amos7
Valittettavasti en ymmärtänyt mitä tarkoitit tuolla. Selvennätkö? Onko ajatus selvä sinulle itsellekään?
- Matti E Simonaho
"Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät. "
- Matti E Simonaho
Matti E Simonaho kirjoitti:
"Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät. "
Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt teille julistetaan niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Valkoisessa Kivessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja sama koskee kaikkia kansoja. Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen rakkauteen, joka teille tarjotaan Jeesuksen Luojan lapsen ilmestymisessä. Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte, vaan sen Valaistun mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
Sillä kirjoitettu on: "Olkaa Valaistut, sillä minä olen Valaistu".
- tuntomerkki
on se, että se väittää itseään (ainoaksi?!) oikeaksi opiksi.
- ylifariseus
Tuntomerkki on harhaoppinen julistaja, joka luulee olevansa oikeaoppinen, vaikka opettaa laittomuuden ruhtinaan sanomaa, joka sanoo, että Jeesus on kumonnut lain, vaikka Jeesus on lain täyttänyt. Siitähän nämä kaksi vastahohtaa selviävät.
ylifariseus kirjoitti:
Tuntomerkki on harhaoppinen julistaja, joka luulee olevansa oikeaoppinen, vaikka opettaa laittomuuden ruhtinaan sanomaa, joka sanoo, että Jeesus on kumonnut lain, vaikka Jeesus on lain täyttänyt. Siitähän nämä kaksi vastahohtaa selviävät.
Ei Jeesus kumonnut lakia vaan täytti sen aina kuolemaan asti. Kuitenkin kun Hän oli kuollut, lailla ei ollut enää mitään valtaa Häneen - laki nimittäin ei "hetkauta" tippaakaan kuolleita.
Kun ja jos kristitty elää Jeesuksessa Kristuksessa, hän on kuollut tämän kanssa, eikä laki niin ollen hetkauta häntä yhtään enempää kuin kuollutta konsanaan.- ylifariseus
Epiktetos kirjoitti:
Ei Jeesus kumonnut lakia vaan täytti sen aina kuolemaan asti. Kuitenkin kun Hän oli kuollut, lailla ei ollut enää mitään valtaa Häneen - laki nimittäin ei "hetkauta" tippaakaan kuolleita.
Kun ja jos kristitty elää Jeesuksessa Kristuksessa, hän on kuollut tämän kanssa, eikä laki niin ollen hetkauta häntä yhtään enempää kuin kuollutta konsanaan.Että laki säilyisi iankaikkisesti, sen vuoksi Hän kuolemallaan täytti lain puolestamme, ettei meidän täytyisi kuolla syntiemme tähden.
Kun kristitty rakkauden himoissaan sortuu syntiin, hetkahtaakin laki eloon, sillä on vain yksi joka ei hetkahda mihinkään syntiin. ylifariseus kirjoitti:
Että laki säilyisi iankaikkisesti, sen vuoksi Hän kuolemallaan täytti lain puolestamme, ettei meidän täytyisi kuolla syntiemme tähden.
Kun kristitty rakkauden himoissaan sortuu syntiin, hetkahtaakin laki eloon, sillä on vain yksi joka ei hetkahda mihinkään syntiin.Lienetkö tarkoittanut himojensa rakkaudessa? - Tietysti on niin, että laki "herää henkiin" heti ihmisen "langettua pois hengestä" ja seurauksena on "kuolema". "Liha ja henki" kamppailevat näin koko ajan ihmisessä lähes kehdosta hautaan.
- Amos7
ei myöskään kestä kritiikkiä.
Haukkuminen ei ole kritiikkiä.
Narsisti sanoo; tein tämän sinun parhaaksi, vaikka olisi kyseessä julma ilkeys. Suomi24 historiassa yksi ihminen pyysi julkisesti saako olla ilkeä. Typerää!- olla ilkeä?
en ole huomannut. huomaan sinun usein olevan hyvin ilkeä. miksi? eihän sinulla ole lupaakaan.
- Amos7
Sairaalloisen itsekäs pyyntö!
- tapakasvatusta
Amos7 kirjoitti:
Sairaalloisen itsekäs pyyntö!
Sinulla taas ei tunnu minkäänlaisia käytöstapoja löytyvän, onkohan niitä koskaan ollutkaan? Kyllä uskovaisen on hyvä osata myös käyttäytyä, yritä edes opetella.
- Amos7
Puskis ei omaa alkeellisimpikaan käytöstapoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.162121Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162011670Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1701624Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1011389Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno391229Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1511029Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu501009- 84978
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.144889Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14861