Virstan matka.

Naomi

Jeesus sanoo:

"Teille on opetettu: 'Silmä silmästä, hammas hampaasta.'
Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin.
Jos joku yrittää oikeutta käymällä viedä sinulta paidan, anna hänelle viittasikin.
Jos joku vaatii sinut mukaansa virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille, joka haluaa lainata sinulta.
"Teille on opetettu: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.'
Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta,
jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille.
Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin tee niin?
Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin?
Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen."

Meidän tulee rakastaa jokaista, aivan jokaista luotua. Se on Jumalan mielen mukaista. Ylenkatse toista ihmistä kohtaan, on myös ylenkatsetta Jeesuksen sanoja kohtaan... Jeesus opettaa rakastamaan aivan jokaista.

Virstan matkalle meidän tulee lähteä jokaisen kanssakulkijan kanssa... ei vain niiden jotka koemme ystäviksemme, ei vain niiden jotka ovat samaa mieltä kanssamme... vaan meidän tulee olla valmiita lähtemään sille virstan matkalle, aivan kaikkien kanssa.

Rakkaus ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa... sellainen on rakkaus. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.

27

1218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se matka totuuden tiellä kesti sinulla vain puoli vuotta.

• Sähköposteja?

Yritä niellä kostonhimosi.

• kysyväinen

Onko muuten Jeesuksen seuraaminen sinun mielestäsi samaa kuin Sunin seuraaminen?
        Ei tarvitse vastata. Minä vastaan puolestasi: Ehdottomasti EI!
        Naomi on valinnut hyvän osan ( Jeesus Kristus ) ja sitä häneltä ei oteta pois, vaikka kaikki maailman demonit sitä yrittäisivät tehdä.

• Sähköposteja? kirjoitti:

Yritä niellä kostonhimosi.

totuuden kertominen on kostoa?

• Devout

Miten?
        Kokiko saatana tulleensa narutetuksi, kun "paisti", meni sivu suun?

• kysyväinen

Toki voit kaivelemalla löytää Naomista kivityksen aiheen, mutta miten sinä, joka olet Syyttäjän palveluksessa, voit syytellä, joka kuitenkin olet yhtä syyllinen kuin Naomikin. Onko syyttäminen kivaa?

• Naomi

syytät rakas ystävä? Kuljetko kanssani virstan matkan.

• Devout

Lausuit jälleen väärän todistuksen lähimmäisestäsi..
        Toki annan kernaasti sen sinulle anteeksi, pyytämättä. Sinähän Sunin oppien mukaan pidät minua saatanana, jolta ei tarvitse anteeksi pyytää?

• Oliko tuo mielestäsi osuva vastaus kirjoitukseen, jossa tuotiin esille Mestarimme Jeesuksen opetusta pyyteettömästä rakkaudesta, rakkaudesta jopa vihamiehiä kohtaan?

• Devout
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Oliko tuo mielestäsi osuva vastaus kirjoitukseen, jossa tuotiin esille Mestarimme Jeesuksen opetusta pyyteettömästä rakkaudesta, rakkaudesta jopa vihamiehiä kohtaan?

Ei pidä sitä Totuutena.. Raamatun sanaa..

"Jos olisi mies, jonka usko siirtää vuoria, mutta hänellä ei rakkautta ole.."

• Devout kirjoitti:

Ei pidä sitä Totuutena.. Raamatun sanaa..

"Jos olisi mies, jonka usko siirtää vuoria, mutta hänellä ei rakkautta ole.."

Joka tapauksessa Suni näyttää toistuvasti kompastuvan kovin keskeisiin uskomme peruspylväisiin, rakkauteen ja anteeksiantamiseen.

Oppimista meillä on kaikilla, mutta kai Suni voisi "oikeana profeettana", kuten hän asian ilmaisee, näyttää raamatullista esikuvaa em. asioissa.

Olisiko Sunin isäntänä sittenkin vieras henki..
        No, odotellaan vielä uusia kannanottoja.

• Devout
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Joka tapauksessa Suni näyttää toistuvasti kompastuvan kovin keskeisiin uskomme peruspylväisiin, rakkauteen ja anteeksiantamiseen.

Oppimista meillä on kaikilla, mutta kai Suni voisi "oikeana profeettana", kuten hän asian ilmaisee, näyttää raamatullista esikuvaa em. asioissa.

Olisiko Sunin isäntänä sittenkin vieras henki..
        No, odotellaan vielä uusia kannanottoja.

Tämä on Kristinuskon keskeisin sanoma, jota vastaan Suni raivokkaasti sotii..
        Ei epäilystäkään, mikä henki, hänessä on..

• Devout

Raamatun sanan valossa , voimme päätelmämme tehdä..

• Devout

Lauseen perässä oli kysymysmerkki, se teki lauseesta kysymyksen, ei syytöksen.

• Jumalan Pyhä Henki antaa lahjan arvostella henkiä. 1. Kor. 12:10

Teuvo Sunissa vaikuttavan hengen voi tunnistaa suurella varmuudella vieraaksi hengeksi, joka ei ole Jumalalle alamainen. Murheellista, mutta totta.

• Matteuksen evankeliumi:
        7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.

• Naomi

tietääkseni en henkilönä sinua ole loukannut.

Ymmärrät kai, etten voi vaieta siitä... että tiedän sen, mikä "sunilaisuutta" todellisuudessa ohjaa. Se EI ole Jumalasta. Haluan sinunkin parastasi KariHenrik, siksi en voi vaieta siitä minkä tiedän todeksi. Velvollisuuteni on kertoa.

En ole syyttänyt sinua, koskaan ei tulisi mieleenikään sellainen, sydämessäni ei ole minkäälaista syytöstä. Asioilla on aina tarkoituksensa, myös "sunilaisuuden" vaiheelle elämässäni... sekin oli siksi...jotta näkisin ja oppisin... matkalle on aina tarkoituksensa rakas ystävä. Kaikelle on hetkensä ja tarkoituksensa...

• En ole sinulle vihainen enkä katkera, KariHenrik, vaikka olet kanssani eri aallonpituudella T.Sunin suhteen ja muutenkin hengellisissä asioissa.

Tuon edellisen sanon sen takia, ettet vain pitäisi minua minkään asteisena vihamiehenäsi.

En halua etsiä Jumalaa sieltä kuivasta erämaasta, mihin Suni on sinut eksyttänyt. Eikä minun tarvitse enää edes etsiä.
        Olen vuosia vuosia sitten löytänyt Jumalan ja Pelastajani Jeesuksen Kristuksen ilman, että kukaan ihminen olisi minua ollut ohjailemassa.

Sinä sen sijaan olet Sunin perässä ja hänen sokaisemanaan lähtenyt torvet soiden ahtaanportin seikkailuihisi ilman Jumalan Sanan ohjausta.

Voit väittää vastaan, mutta tulosta et siitä saa.

Olen ennenkin voimakkaasti kehottanut sinua hylkäämään Sunin porttisekoilut ja lähtemään kuuliaisesti ja nöyrästi Jumalan Sanan viitoittamalle tielle.

Tee nyt ratkaisusi Jumalan puoleen ennen kuin paadutat sydämesi lopullisesti!

• Naomi

en ole käynyt Armin tykönä kevättalvella... se oli joskus viime joulunajan tienoilla. Eli vuosikin oli vielä 2006... ihan muuten vaan mainitakseni :)

• Devout

Joita voin miettiä myös omalle kohdalleni..

Valitettavasti Suni ei pidä tuotakaan sanomaasi Totuutena..
      Siinä tuli se "paha sana", ja monta kertaa..

• Vaikka rakkaudesta puhutaan ja kirjoitetaan aika usein, ei silti liikaa voi korostaa rakkauden keskeistä asemaa uskovan vaelluksessa.
      Ilman rakkautta me olemme Paavalin sanoin vain "helisevä vaski tai kilisevä kulkunen".

En kerskaa mitään itsessäni, mutta Jumalan kunniaksi sanon, että olen saanut alkaa kokea rakkautta myös niitä kohtaan, jotka tavalla tai toisella ovat minua vastaan.

Uskon, että sellainen rakkaus on Hengen hedelmää, joka tulee Pyhän Hengen osallisuuden kautta.
      Oma lihallinen luonto ei koskaan kykene rakastamaan edes arvostelijoita saati sitten vihamiehiä.

Jumala on rakkaus.
      Kun Jumalan Pyhä Henki saa lisää asuinsijaa ja hallintavaltaa meissä, johtaa se rakkauden lisääntymiseen arkisen vaelluksemme keskellä.

"sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu." Room. 5:5

• Pysy aloituksessa

Armi, miksi tehtailet aloituksia? Voit jatkaa tätä ketjua.

• vastaan, mutta muuten en tähän ketjuun osallistu
        sillä valheenpuhujan aloituksiin en voi enempää
        tulla.
        Kun näin on etten tällaisiin valheellisiin aloituksiin voi tulla niin asia on tuotava esiin
        uudella aloituksella.

Sillä aivan noin on kun aloituksessa sanoin
        Ei ole rakkaudettomuudesta kyse kun tuodaan
        sanomaa joka JUMALASTA ON.

Ei ole kyse ihminen ihmistä vastaan vaan
        TODELLA ON KYSYMYS JUMALAN HENGESTÄ JA
        SAATANAN HENGESTÄ NE EIVÄT VOI YHTÄ OLLA.

Ymmärrätkö?

• ArmiK kirjoitti:

vastaan, mutta muuten en tähän ketjuun osallistu
        tulla.
        Kun näin on etten tällaisiin valheellisiin aloituksiin voi tulla niin asia on tuotava esiin
        uudella aloituksella.

Ymmärrätkö?

osallistun kyllä muiden ketjuihin
        mutta niihin ketjuihin en voi mennä jotka ovat
        lähtöisin saatanan valkeuden enkelin hengestä
        sillä tällaiset ihmiset tuovat sitä petollisinta
        eksyttävintä sanomaa joka Jumalan Hengelle on ällötystä.

• Naomi
        ArmiK kirjoitti:

vastaan, mutta muuten en tähän ketjuun osallistu
        tulla.
        uudella aloituksella.

Ymmärrätkö?

jos osallistuisit enemmälti myös tämän ketjun "puheenvuoroihin"... koska kuitenkin omassa aloituksessasi lainaat sitä aloitusta jonka olin tehnyt...

Armi, kelpaako sinulle keskustella meidän muiden kanssa, myös minun kanssani?

Pyydän sinua osallistumaan keskusteluketjuuni mukaan.

Voisitko kertoa millä tavoin elämässäsi toteutuvat ne Jeesuksen sanat, joista aloituksessani kerroin?

• oivaltaja.
        Naomi kirjoitti:

jos osallistuisit enemmälti myös tämän ketjun "puheenvuoroihin"... koska kuitenkin omassa aloituksessasi lainaat sitä aloitusta jonka olin tehnyt...

Voisitko kertoa millä tavoin elämässäsi toteutuvat ne Jeesuksen sanat, joista aloituksessani kerroin?

Hänelle ihmiskunnia on käsittääkseni tärkeä asia ja hän haluaa päteä aloituksillaan.

• Jumala,.,
        Naomi kirjoitti:

>>>osallistun kyllä muiden ketjuihin
        mutta niihin ketjuihin en voi mennä jotka ovat
        lähtöisin saatanan valkeuden enkelin hengestä
        sillä tällaiset ihmiset tuovat sitä petollisinta
        eksyttävintä sanomaa joka Jumalan Hengelle on ällötystä .

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      6218
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      69
      4105
    3. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      20
      3131
    4. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      34
      3085
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      193
      2908
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      40
      2542
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2469
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      19
      2400
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      150
      1479
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      322
      1477
    Aihe