farisealaisuus

Tämä jae on AkselValen-Sendstadin "jäähyväiset uskonnolle"-kirjan mukaan tarkoitettu fariseuksille:"Mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailman ajan voimia ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevat"(Hebr 6:4-6)Kirjan kirjoittaja kirjoittaa, että"Tällainen ihminen on sydämessään lukkiutunut pinnallisuuteen ja välinpitämättömyyteen, niin että siitä on tullut elämäntyyli, jota on vaikea muuttaa. Kuuleepa hän Jumalan sanasta millaista julistusta tahansa, hänen valheellinen uskonnollisuutensa vääristää kaiken, niin että se voi soveltua hänen farisealaiseen perusasenteeseensa."
Mutta se mun mielestä on kaikkein kauheinta että ne liikkuvat ovelasti laumoissa! Ne tietää sen, että enemmistön kanta on se joka ratkaisee.
Oon jostain Raamatusta lukenut kuinka Hän varoittaa niiden "hapatuksesta". Se on pelottavaa, koska kun/jos kuuntelet heitä on seurauksena automaattisesti se että jälkeenpäin huomaat että Jeesus jäi sivuun.
Poikalapsi on kirjoittanut että eivät kaikki ole helluntaikirkossa näitä fariseuksia vaan vaan jotkut.
Ne, jotka on, on niitä, jotka näkevät Jeesuksen aina vaan ristillä verissään heidän vuokseen.
Vaikka jo uskontunnustuksessa sanotaan, että Hän istuu Isän oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
Hän ei enää ole ristillä eikää meidän tule etsiä hänen haavoitettuja käsiään, jotka niin hoitavat.
Jeesus ei tarvitse meidän apuamme, vaan me tarvitsemme Häntä ja Pyhää Henkeä puolustajaksi.
Jeesus, Sanan mukaan, on nähnyt että niin on parempi. Me olemme Pyhän Hengen temppeli.
Tuon hebrealaiskirjeen mukaan PyhäHenki ei tule sellaiseen ihmiseen, joka palvoo haavoitettua ja hävinnyttä Jeesusta.
Mä oon tällaistä tänään miettinyt. En haluais olla penseä.

6

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yli-Vainion sanoin

      Aikoinaan Niilo Yli-Vainio sanoi saarnatessaan että hänellä ei ole mitään sanottavaa fariseuksille. Fariseukset ovat kuin puhvelihärkiä, ne ei muutu eikä ne suutu. Niille ei ole muuta annettavaa kuin kalossinkuva persuksiin. Että tätä mieltä Niilo oli fariseuksista. Tässä ajatuksen aihetta palstan fariseuksille.

      • sellasen kuvan oon saanut kun olen lukenut raamattua. Sain tehtäväksi lukea evankeliumit ja apostolien teot.


    • Matti E Simonaho

      Farisealaisuutta on esimerkiksi että osoittaa kansan maallisen ja sielullisen perimän väärin. Maallinen ja sielullinen perimä on 1 - eli ei saa olla kuin 1 identiteetti joka perustuu Luojan Liiton Ehtoihin; IO Käskyyn. Eli, "olen suomalainen ja [mikä_uskonlako_tahansa]lainen" on väärin ja IO Käskyä on rikottu.

      • et ymmärtänyt tuosta itsekkään mitään.


      • Matti E Simonaho
        auroraboreallis kirjoitti:

        et ymmärtänyt tuosta itsekkään mitään.

        Ihmisellä ei saa olla kuin 1 identiteetti, koska sinua ei ole kuin 1.

        Jos sanot; "Olen suomalainen ja lutherilainen", et ole 1 - jompi kumpi identiteetti valehtelee.

        Kaikessa yksinkertaisuudessaan.


      • Matti E Simonaho kirjoitti:

        Ihmisellä ei saa olla kuin 1 identiteetti, koska sinua ei ole kuin 1.

        Jos sanot; "Olen suomalainen ja lutherilainen", et ole 1 - jompi kumpi identiteetti valehtelee.

        Kaikessa yksinkertaisuudessaan.

        kuin lutherilainen. Ja kyllä minä ymmärrän sinut yhdeksi ja samaksi henkilöksi vaikka sanoisitkin sen noin.
        Hauska näkökulma farisealaisuuteen.
        Tai oikeesti en voi ymmärtää miten se asiaan liittyikään? Taarkoitit varmaan että kukaan ei halua myöntää olevan sa fariseus koko identiteetiltään?
        Jos Jumala(ja Jeesus)on rakkaus, miksi sellainen viha tiettyä ihmisryhmittymää kohtaan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      201
      5220
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      125
      3209
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2445
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2384
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2002
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1576
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1531
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1413
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1101
    Aihe