outo vatsakipu?

AUTTAISITTEKO?

Heräsin tänään tosi kovaan pistokseen alavatsan/alapään seudulla. Kipu vaan koveni ja oli sellainen aaltomainen,en pystynyt liikkumaan sängystä itkin ja huusin vaan kivusta,ja yritin aina voimakkaamman "kipuaallon" välissä nousta ylös ja hakea särkylääkettä. En pystynyt liikkumaan. Loppujen lopuksi oli pakko päästä lääkekaapille ja kipu oli niin kova että meinasin pyörtyä,otin Panacodin ja nyt 5h jälkeen kivut tuntuu lähinnä kovilta menkka kivuilta vaan.

Lisäksi mulla on ollu viimepäivinä erittäin voimakkaan ja epämiellyttävän hajuista vuotoa.

Kipu tuntui samalta kun voisin kuvitella supistusten tuntuvan jos on raskaana. Kipu tuntuu myös enemmän kun alapää on kosketuksissa esin penkin kanssa tai jos jalat on ristissä. Tuntuu kun joku puukolla viiltelis sisälläni.

Onko kellään ollut vastaavaa? Mikä ihme mulla vois olla?

Yhdynnässä en oo ollu 5 viikkoon ja epäilin raskautta mutta menkat tulivat ja sen jälkeen kyllä oudot parin päivän tiputtelut ilman menkka kipuja tai mitään..yleensä kovat kivut ja runsaat vuodot jotka jatkuu pitkään.

Maha on ihan turvonnu ihan kun viimesillään raskaana,lisäks kun käy vessassa niin vatsakipu on kovempi,eikä pysty tekeen asioita..Ei siis mitään kirvelyy tai kutinaa oo mut sattuu sillai viiltelemällä mahaan.

Onko kellään antaa apua tai neuvoo mikä mulla vois olla?

9

1008

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäriin!

Vaikka päivystykseen.

Oli sitten kyse gynekologisesta vaivasta (kohdunulkoinen raskaus, tulehdus ym) tai muusta, noin voimakas kipu täytyy selvittää pian.
      Ei ole missään nimessä normaalia...

Hae apua...
      Esim. tuo kohdunulkoinen raskaus voi aiheuttaa sisäisen verenvuodon ja siitä onkin sitten leikki kaukana.

• maha, onko

ollut ummetusta. Minulla jos ummetus vaivaa, se aiheuttaa samantapaisia kipuja, kova uloste painaa jotakin elintä tms, sanoi lääkäri . Tämä vaan tällainen minun vaivani, joka tietenkään ei välttämättä Sinulla, sitä ei tiedä ennenkuin tutkitaan.

• haisevaa vuotoa

myöskin, kipujen lisäksi, niin sulla voi olla jonkinlainen gynekologinen tulehdus. Kannattaisi soittaa heti huomenaamuna päivystysaikaa lääkärille, tulehduksen kanssa ei kauaa kannata odotella, jos pääsee pahaksi ja on hoitamatta niin munatorvet voi arpeutua jne eikä sit saa lapsia. Jos kovat kivut palaa, mee vaikka jo tänään päivystykseen.

• Alkuperäinen...

Kiitos tiedosta,eli joo ei ilmeisesti sit oo mikään normaali kipu kun kukaan ei teistäkään niin ajatellu.Särkylääkkeen voimalla tänään menty ja huomenna sitten yksityiselle kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin.
        Toivottavasti ei sit ois toi kohdun ulkoinen raskaus tai mikään vakavampi juttu.

• jokin on kyllä vialla
        Alkuperäinen... kirjoitti:

Kiitos tiedosta,eli joo ei ilmeisesti sit oo mikään normaali kipu kun kukaan ei teistäkään niin ajatellu.Särkylääkkeen voimalla tänään menty ja huomenna sitten yksityiselle kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin.
        Toivottavasti ei sit ois toi kohdun ulkoinen raskaus tai mikään vakavampi juttu.

Paras lähteä lääkärille, jos mahdollista heti.
        Gynegologille ja kunnolliselle, siis ei terveyskeskukseen miel.
        Kyllä siellä on nyt jokin paha tulehdus, tai jokin muu asia, joka vaatii pikaista lääkärintutkimusta.

• saat
        Alkuperäinen... kirjoitti:

lisätietoa gynekologisista vatsakivuista ja pääsivulta etsimällä myöskin muista.

Termistö voi olla kyllä hankalaa; ovat lääkäreille tarkoitettuja sivuja ; )

• unohtui : (

• on ollut

joskus tuollaisia helvetin moisia vatsakipuja. Istuminen sattuu hulluna ja kun kävelee niin vatsa tärähtää, sekin tuntui kamalalta :(
      Kivut voi kestää kolmekin päivää mutta häipyvät hyvin pikkuhiljaa pois. Ne on vissiin sellaisia sisäisiä suonen vetoja tai jotai sellasta. Lepo auttaa hieman. mutta jos kivut vain jatkuvat mene lääkärrin

• sattuusattuusattuuu

oireita täälläkin. Nyt on ollut muutaman kuukauden viiltävää vatsakipua, joka tulee nopeasti kuin sähköisku, että oikein säpsähtää kun se tulee. Tuntuu todellakin kun joku tuikkaisi puukolla mahaan. Ennen kipuilua tuli vaan jos on menkat alkamassa, nykyään sitä tulee lähes päivittäin.

En todellakaan tiedä mistä johtuu. Yksi epäilys on, että syy olisi ehkäisyrenkaassa, koska kipu alkoi suunnilleen samoihin aikoihin kun aloin käyttämään sitä. Ennen käytin pillereitä.

Olisi kiva tietää mistä johtuu tai että onko vakavaa, koska olen (valitettavasti) sen tyyppinen ihminen että lääkäriin menen vasta kun on pää kainalossa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe