haaste uskikselle

Tuo Jumalasi luokseni, otetaan nyöritetyssä neliössä matsi ja voittaja on voittaja.

Aikaa lokakuun puoliväliin.

*Nasse tietää pokkaavansa ykkössijan, onhan Nassella joku etu kaikkiin jumaliin nähden, Hän On.

55

1673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tällä kertaa OLISI KANNATTANUT edes kirjoittaa tuo "Jumalasi" pienellä... No, sinun onneksesi Jumala voi kyllä antaa sinulle aikaa vielä pitempään, mutta kaikella on aikansa.

• .-.--.

"mun isi hakkaa sut sit ku sä oot kuollu" xD

• ei tuoda luoksesi

muutoin, kuin kirjoitukset julistamalla. Sinun tulee ottaa vastaan Jumala Jeesuksessa Kristuksessa uskon kautta. Et vain kaikista viesteistäsi päätellen siihen kykene ja halua.

• osaltaan..

oikeassa olet jumaliin nähden, sinä ole oman aikasi, mutta katoat, Jumala on ja pysyy! Hän on aina ollut, se ei vain sinun kuuppaasi näy mahtuvan. Tämä näkyvä ajallinen katoaa, näkymättömät pysysyvät aina ja iankaikkisesti.

• tarkoititko kuluvan vuoden lokakuun puoliväliä?
      Niinkö vähän Jumala on antanut Sinulle aikaa parannuksen tekoon?

Kiitetty olkoon Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on kuullut monet rukoukset!

• apostoli_tz

"20 Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä hullu! Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta takaisin. Ja kaikki, minkä olet itsellesi varannut -- kenelle se joutuu?' "(Luuk.12:20)

tai

"3 Matkalla, Saulin ollessa jo lähellä Damaskosta, taivaasta leimahti yhtäkkiä valo hänen ympärilleen.
      4 Hän kaatui maahan ja kuuli äänen sanovan: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
      5 Hän kysyi: "Herra, kuka sinä olet?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
      6 Nouse ja mene kaupunkiin. Siellä saat kuulla, mitä sinun on tehtävä."(Apt.9:3-6)

Jälkimmäinen vaihtoehto olisi kyllä mukavampi, olisi hienoa nähdä kuin Nas.se julistaa ex-ateistina Kristusta!

• Nasse.

minun lainata Tex Willeriä tähän?

Hei, juuri siksi tein avauksen ettei uskiksen tarvitse länkyttää paskaa, vaan sen sijaan tuoda Jumalansa paikalle, niin otetaan matsi ja katsotaan kumpi on kovempi, Nasse vai uskiksen Jumala.

• apostoli_tz
        Nasse. kirjoitti:

Hei, juuri siksi tein avauksen ettei uskiksen tarvitse länkyttää paskaa, vaan sen sijaan tuoda Jumalansa paikalle, niin otetaan matsi ja katsotaan kumpi on kovempi, Nasse vai uskiksen Jumala.

on rajallinen. Elämäsi päättyminen on Jumalan käsissä. Jo se kertoo kumpi on kovempi.

Tex Willer ei ole koskaan elänyt, Paavali on. Analogiasi ovat syvältä tai hissisi alkaa hyytymään tosi pahasti. Taidat olla tulossa uskoon;).

• apostoli_tz kirjoitti:

on rajallinen. Elämäsi päättyminen on Jumalan käsissä. Jo se kertoo kumpi on kovempi.

Tex Willer ei ole koskaan elänyt, Paavali on. Analogiasi ovat syvältä tai hissisi alkaa hyytymään tosi pahasti. Taidat olla tulossa uskoon;).

lapsellista uhkailla mielikuvitushahmon tappavan minut.

Varsinkin kun noita on n 1 kappaletta, mielikuvitusta kaikki.

Tiedät itsekin että uskot valheeseen, kusetukseen, siksi heität noin huonoja vetoja kehiin.

Tuo se jumalasi esille, hakkaan siitä paskat pihalle.

• pehmee sä ootkin
        Nasse. kirjoitti:

Miten niin "kovempi"? Tolla avauksellashan sä viimeistään just paljastit, kuinka pehmee sä oot päästäs... Voiko ihminen oikeesti olla noin tyhmä?

• "tasa-arvoisuuttako"
        Nas.se kirjoitti:

Tiedät itsekin että uskot valheeseen, kusetukseen, siksi heität noin huonoja vetoja kehiin.

Onko toi sun mielestä naiselle sopivaa puhetta, vai mitä se on; "tasa-arvoisuuttako", sun mielestäs?

• apostoli_tz
        Nas.se kirjoitti:

sydämesi pysähtyy, hengitys lakkaa ja olet kuollut. Tämä hetki ei ole sinun päätettävissäsi, vaan täysin sinun kontrollisi ulkopuolella.

"Tiedät itsekin että uskot valheeseen, kusetukseen, siksi heität noin huonoja vetoja kehiin. "

Alkaako kädet vapista, hissin vaijeri pätkiä? Elämä ei ole sinun käsissäsi, uskoit sitten Jumalaan tai et. Jos tietäisin, ettei Jumalaa ole, en kirjoittelisi täällä uskovana. Minä en usko mihinkään mikä ei ole totta. Kuten sinun profiilisi ei ole. Et ehkä ole oikea ihminen puhumaan valheesta, kun kirjoitat jatkuvasti valheen takaa, valheellisen profiilin suojissa.

"Tuo se jumalasi esille, hakkaan siitä paskat pihalle."

Millä, kosmetologin puuterihuiskullako?
        Älä viitsi naurattaa, tulee vatsa kipeäksi moisesta uhoamisesta.

"10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,
        11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra." (Fil.2:10-11)

Ja tällöinkin Jeesus katsoo sinuun lempein, surullisin silmin ja puistaa hiljaa päätään. Voin nähdä jopa kyyneleen hänen silmissään, kun Hän katsoo sinuun viimeisellä Tuomiolla, jos et tee parannusta ja usko Häneen ennen sitä.

"Nas.se, sinulle kerrottiin minusta monta kertaa, miksi sinä et uskonut? Minä kolkutin ovellesi, mutta käskit minut pois. Uhkasit jopa hakata minusta paskat pihalle. Miksi? Minut hakattiin jo ennen ristiinnaulitsemista. Minä rakastin sinua niin, että kuolin puolestasi ja sinä haluat silti hakata minut?"

Ja niin ei Nas.sen nimeä löytynyt elämänkirjasta ja hänen piti asettua kadotukseen menevien ihmisten jonoon, heidän, jotka olivat kääntäneet selkänsä Kristukselle ja ristintyön sovittavalle vaikutukselle...

Jatka vain uhoamista, sinä olet jo hävinnyt.

• apostoli_tz kirjoitti:

sydämesi pysähtyy, hengitys lakkaa ja olet kuollut. Tämä hetki ei ole sinun päätettävissäsi, vaan täysin sinun kontrollisi ulkopuolella.

"Tiedät itsekin että uskot valheeseen, kusetukseen, siksi heität noin huonoja vetoja kehiin. "

Alkaako kädet vapista, hissin vaijeri pätkiä? Elämä ei ole sinun käsissäsi, uskoit sitten Jumalaan tai et. Jos tietäisin, ettei Jumalaa ole, en kirjoittelisi täällä uskovana. Minä en usko mihinkään mikä ei ole totta. Kuten sinun profiilisi ei ole. Et ehkä ole oikea ihminen puhumaan valheesta, kun kirjoitat jatkuvasti valheen takaa, valheellisen profiilin suojissa.

"10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,
        11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra." (Fil.2:10-11)

Ja tällöinkin Jeesus katsoo sinuun lempein, surullisin silmin ja puistaa hiljaa päätään. Voin nähdä jopa kyyneleen hänen silmissään, kun Hän katsoo sinuun viimeisellä Tuomiolla, jos et tee parannusta ja usko Häneen ennen sitä.

"Nas.se, sinulle kerrottiin minusta monta kertaa, miksi sinä et uskonut? Minä kolkutin ovellesi, mutta käskit minut pois. Uhkasit jopa hakata minusta paskat pihalle. Miksi? Minut hakattiin jo ennen ristiinnaulitsemista. Minä rakastin sinua niin, että kuolin puolestasi ja sinä haluat silti hakata minut?"

Ja niin ei Nas.sen nimeä löytynyt elämänkirjasta ja hänen piti asettua kadotukseen menevien ihmisten jonoon, heidän, jotka olivat kääntäneet selkänsä Kristukselle ja ristintyön sovittavalle vaikutukselle...

"Jokuhan sinut lopulta kuitenkin tappaa sydämesi pysähtyy, hengitys lakkaa ja olet kuollut. Tämä hetki ei ole sinun päätettävissäsi, vaan täysin sinun kontrollisi ulkopuolella."

Eli on täysin mahdotonta kuolla ilman tappavaa persoonaa?

"Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."

Kaksi kysymystä:
        1. Eikö tuolla tilanteella voida päästä ihmisiä Taivaaseen?
        2. Eikö tuo osoita, että jumalanne ei kunnioita ihmisten vapaata tahtoa?

"Ja tällöinkin Jeesus katsoo sinuun lempein, surullisin silmin ja puistaa hiljaa päätään. Voin nähdä jopa kyyneleen hänen silmissään, kun Hän katsoo sinuun viimeisellä Tuomiolla, jos et tee parannusta ja usko Häneen ennen sitä."

Oletko aivan varma, että Jesse katsoo juuri Nasseen? Mistä sinä sen voit tietää? Kuka on sinulle antanut valtuudet puhua jumalanne puolesta? Oletko sinä Jumala?

"Nas.se, sinulle kerrottiin minusta monta kertaa, miksi sinä et uskonut?"

Johon Nasse voi vastata: Koska yksikään heistä ei antanut mitään hyvää syytä uskoa sinuun, vaan yrittivät luikerrella kuin myrkkykäärmeet (tai se taikapuutarhan puhuva käärme) tarjoamasta mitään konkreettista syytä. Etkö sinä käskenyt tallaamaan myrkkykäärmeiden päät?

"Minä kolkutin ovellesi, mutta käskit minut pois."

Milloin? Jälkeenjäänneiden seuraajiesi muodossa? Pilailetko?

"Ja niin ei Nas.sen nimeä löytynyt elämänkirjasta ja hänen piti asettua kadotukseen menevien ihmisten jonoon, heidän, jotka olivat kääntäneet selkänsä Kristukselle ja ristintyön sovittavalle vaikutukselle..."

Tuo lienee Kaanain kieltä ja tarkoittaa: BÖÖ!

• Nasse.
        apostoli_tz kirjoitti:

että voi kerralla laittaa mielikuvitusolennot järjestykseen.

Uskista vaan harmittaa kun hänen mielikuvitusystävänsä ei voi ottaa haastetta vastaan.

• jason_dax kirjoitti:

"Jokuhan sinut lopulta kuitenkin tappaa sydämesi pysähtyy, hengitys lakkaa ja olet kuollut. Tämä hetki ei ole sinun päätettävissäsi, vaan täysin sinun kontrollisi ulkopuolella."

"Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."

Kaksi kysymystä:

"Ja tällöinkin Jeesus katsoo sinuun lempein, surullisin silmin ja puistaa hiljaa päätään. Voin nähdä jopa kyyneleen hänen silmissään, kun Hän katsoo sinuun viimeisellä Tuomiolla, jos et tee parannusta ja usko Häneen ennen sitä."

Oletko aivan varma, että Jesse katsoo juuri Nasseen? Mistä sinä sen voit tietää? Kuka on sinulle antanut valtuudet puhua jumalanne puolesta? Oletko sinä Jumala?

Johon Nasse voi vastata: Koska yksikään heistä ei antanut mitään hyvää syytä uskoa sinuun, vaan yrittivät luikerrella kuin myrkkykäärmeet (tai se taikapuutarhan puhuva käärme) tarjoamasta mitään konkreettista syytä. Etkö sinä käskenyt tallaamaan myrkkykäärmeiden päät?

"Ja niin ei Nas.sen nimeä löytynyt elämänkirjasta ja hänen piti asettua kadotukseen menevien ihmisten jonoon, heidän, jotka olivat kääntäneet selkänsä Kristukselle ja ristintyön sovittavalle vaikutukselle..."

Hyvä on että on varotettu! Luuk. 16:28

Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'

Ja vaikka nasse ei ole Veli !!

Hes. 3:17

"Ihminen, minä olen pannut sinut Israelin kansalle vartijaksi. Kun kuulet suustani sanan, sinun tulee varoittaa heitä minusta. [Jer. 6:17; Hes. 33:7]

Jotkut kuule ja jotkut ei !

Room. 1:20

Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,

Mutta puolusta ei kukaan itte voi tuomiopäivänä!

Saarn. 3:1

Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla.

Dan. 11:35

Ja taidollisista jotkut kompastuvat, että heidän joukkonsa koeteltaisiin, seulottaisiin ja puhdistettaisiin lopun ajaksi, sillä vielä kestää, ennenkuin määräaika on.

En tahtoisi olla Nassen vaatteissa,, kun hänen ylpeyden himo on ajannut hänet haastamaan jopa Jumala. Jäädän odottamaan määräaika,, ja katsotaan, ottaako Jumala haaste vastaan? Koska Hänen Kunniasta on kait kyse? Tuliko hikinen paita jo Nasse Rakas ??

• apostoli_tz
        Nasse. kirjoitti:

että voi kerralla laittaa mielikuvitusolennot järjestykseen.

Uskista vaan harmittaa kun hänen mielikuvitusystävänsä ei voi ottaa haastetta vastaan.

Jumala tulee ottamaan haasteesi vastaan. Tulet Hänet kohtaamaan, mutta Hän määrää ajan ja paikan, et sinä.

• apostoli_tz
        jason_dax kirjoitti:

Kaksi kysymystä:

"Eli on täysin mahdotonta kuolla ilman tappavaa persoonaa?"

Kaikki on Jumalan kädessä tai sallimuksessa. Mitään ei tapahdu Hänen tietämättään. Jokaisen aika on rajallinen ja ajan loppumisesta päättää Jumala. Jopa itsarin tehnyt on saanut sen tehdä, koska Jumala jostain syystä sallii ihmisen ottaa itseltään hengen. Moni taas on epäonnistunut lukuisista yrityksistä huolimatta.

"Kaksi kysymystä:
        1. Eikö tuolla tilanteella voida päästä ihmisiä Taivaaseen? "

Ei, koska päätös pitää tehdä elinaikana tai ennenkuin Jeesus tulee takaisin.

Ei, koska tuo kumartaminen tapahtuu ihmisen vapaasta tahdosta tuolloin, kaikki tajuavat ja näkevät Jeesuksen olevan Herra, jopa maan alla olevat vallat, eli pimeyden voimatkin kumartavat Jeesusta tuolloin. Jumalan pyhyys on sellainen voima, että se saa ihmisen lankeamaan polvilleen ja olemaan hiljaa Herran edessä. Se saa myös paholaisen joukot polvilleen, sehän nähtiin jo Jeesuksen kohdatessa niitä. Ne olivat aivan rähmällään Kristuksen edessä ja pyysivät armoa, jonka Jeesus antoikin häätämällä ne pois, eikä tuhoamalla.

"Oletko aivan varma, että Jesse katsoo juuri Nasseen? Mistä sinä sen voit tietää? Kuka on sinulle antanut valtuudet puhua jumalanne puolesta? Oletko sinä Jumala?"

Hän katsoo jokaiseen. En minä ole Jumala, mutta jokainen kristitty on Kristuksen lähettiläs, seuraaja ja perillinen. Näin sanoo Sana. Jeesus Kristus itse on antanut uskoville valtuudet puhua Hänestä ja itseasiassa se on Pyhä Henki joka kirkastaa Kristusta ja opettaa Hänestä. Raamatun mukaan Pyhä Henki asuu uskovassa, joten uskova puhuu Pyhän Hengen valtuutuksella.

"11 Kuka muu kuin ihmisen oma henki tietää, mitä ihmisessä on? Samoin vain Jumalan Henki tietää, mitä Jumalassa on.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan Jumalan oman Hengen, jotta tietäisimme, mitä hän on lahjoittanut meille.
        13 Siitä me myös puhumme, mutta me käytämme Hengen emmekä ihmisviisauden opettamia sanoja ja selitämme hengelliset asiat Hengen avulla. 14 Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla."(1.Kor.2:11-14)

""Minä kolkutin ovellesi, mutta käskit minut pois."

Milloin? Jälkeenjäänneiden seuraajiesi muodossa? Pilailetko? "

Miksi olet noin ylimielinen ja tyly? Kysymyksesi on silti aiheellinen. Kyllä, Jumala käyttää heitä, jotka maailman silmissä eivät ole mitään. Eipä ole siis paljon aihetta ylpeilyyn...;).

"Tuo lienee Kaanain kieltä ja tarkoittaa: BÖÖ! "

Ei, vaan se on epätoivottu tilanne.

• Nasse.
        apostoli_tz kirjoitti:

Jumala tulee ottamaan haasteesi vastaan. Tulet Hänet kohtaamaan, mutta Hän määrää ajan ja paikan, et sinä.

että hän näkee asian vain uskonnoton vs. Jumala juttuna ymmärtämättä ollenkaan että Jumalia on tuhansia.

Voi hyvinkin olla että apostolille tulee Jumala vastaan ja Allah kertoo että ei Paratiisiin, heippa vaan.

Tosin Allah on armollisempi kuin apostolin epäjumala, Hän ei lähetä ihmisiä helvettiin.

On nääs osannut hoitaa luomishomman ilman perisyntejä ja heikosti käyttäytyviä enkeleitä, kyseessähän on todellinen monteistinen uskonto.

• apostoli_tz kirjoitti:

Kaikki on Jumalan kädessä tai sallimuksessa. Mitään ei tapahdu Hänen tietämättään. Jokaisen aika on rajallinen ja ajan loppumisesta päättää Jumala. Jopa itsarin tehnyt on saanut sen tehdä, koska Jumala jostain syystä sallii ihmisen ottaa itseltään hengen. Moni taas on epäonnistunut lukuisista yrityksistä huolimatta.

"Kaksi kysymystä:

Ei, koska tuo kumartaminen tapahtuu ihmisen vapaasta tahdosta tuolloin, kaikki tajuavat ja näkevät Jeesuksen olevan Herra, jopa maan alla olevat vallat, eli pimeyden voimatkin kumartavat Jeesusta tuolloin. Jumalan pyhyys on sellainen voima, että se saa ihmisen lankeamaan polvilleen ja olemaan hiljaa Herran edessä. Se saa myös paholaisen joukot polvilleen, sehän nähtiin jo Jeesuksen kohdatessa niitä. Ne olivat aivan rähmällään Kristuksen edessä ja pyysivät armoa, jonka Jeesus antoikin häätämällä ne pois, eikä tuhoamalla.

"Oletko aivan varma, että Jesse katsoo juuri Nasseen? Mistä sinä sen voit tietää? Kuka on sinulle antanut valtuudet puhua jumalanne puolesta? Oletko sinä Jumala?"

Hän katsoo jokaiseen. En minä ole Jumala, mutta jokainen kristitty on Kristuksen lähettiläs, seuraaja ja perillinen. Näin sanoo Sana. Jeesus Kristus itse on antanut uskoville valtuudet puhua Hänestä ja itseasiassa se on Pyhä Henki joka kirkastaa Kristusta ja opettaa Hänestä. Raamatun mukaan Pyhä Henki asuu uskovassa, joten uskova puhuu Pyhän Hengen valtuutuksella.

"11 Kuka muu kuin ihmisen oma henki tietää, mitä ihmisessä on? Samoin vain Jumalan Henki tietää, mitä Jumalassa on.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan Jumalan oman Hengen, jotta tietäisimme, mitä hän on lahjoittanut meille.
        13 Siitä me myös puhumme, mutta me käytämme Hengen emmekä ihmisviisauden opettamia sanoja ja selitämme hengelliset asiat Hengen avulla. 14 Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla."(1.Kor.2:11-14)

Miksi olet noin ylimielinen ja tyly? Kysymyksesi on silti aiheellinen. Kyllä, Jumala käyttää heitä, jotka maailman silmissä eivät ole mitään. Eipä ole siis paljon aihetta ylpeilyyn...;).

"Kaikki on Jumalan kädessä tai sallimuksessa. Mitään ei tapahdu Hänen tietämättään."

Ja koska jumalan tieto on absoluuttista, niin ihmisillä ei enää ole vapaata tahtoa. Jumala tietää minun kuolevan ateistina, joten minun on pakko kuolla ateistina. Jos en kuolisi ateistina, niin silloin jumala olisi väärässä eikä enää kaikkitietävä. Toisin sanoen koko maailmankaikkeus ei ole dynaaminen, vaan kuin videokasetti. Kaikki menee prikuulleen jumalan tiedon mukaan eikä mikään voi koskaan siitä poiketa.

"Ei, koska päätös pitää tehdä elinaikana tai ennenkuin Jeesus tulee takaisin."

Sanoo kuka?

"Ei, koska tuo kumartaminen tapahtuu ihmisen vapaasta tahdosta tuolloin, kaikki tajuavat ja näkevät Jeesuksen olevan Herra, jopa maan alla olevat vallat, eli pimeyden voimatkin kumartavat Jeesusta tuolloin. Jumalan pyhyys on sellainen voima, että se saa ihmisen lankeamaan polvilleen ja olemaan hiljaa Herran edessä."

Eli se tapahtuu ihmisen vapaasta tahdosta, koska jumalan pyhyys pakottaa ihmisen siihen...ah, nyt minä ymmärrän ;)

"En minä ole Jumala, mutta jokainen kristitty on Kristuksen lähettiläs, seuraaja ja perillinen. Näin sanoo Sana. Jeesus Kristus itse on antanut uskoville valtuudet puhua Hänestä ja itseasiassa se on Pyhä Henki joka kirkastaa Kristusta ja opettaa Hänestä. Raamatun mukaan Pyhä Henki asuu uskovassa, joten uskova puhuu Pyhän Hengen valtuutuksella."

Ja millä tavalla tuo pätee sinuun? Kai tiedät mitä Raamattu sanoo vääristä profeetoista? Tai mitä mieltä Raamattu on niistä, jotka vain sanovat Jessen olevan herra? Miksi yksikään näistä ei sovellu sinuun, mutta soveltuu aina muihin?

"Miksi olet noin ylimielinen ja tyly? Kysymyksesi on silti aiheellinen. Kyllä, Jumala käyttää heitä, jotka maailman silmissä eivät ole mitään. Eipä ole siis paljon aihetta ylpeilyyn...;)"

Ja sitten ihmetellään, miksi 99,999% ihmiskunnasta ei pääse Taivaaseen ;)

• ateitse

Lupaatko pidättää hengitystä sillä aikaa, kun näitä odotetaan tapahtuvaksi?

• apostoli_tz
        Nasse. kirjoitti:

että hän näkee asian vain uskonnoton vs. Jumala juttuna ymmärtämättä ollenkaan että Jumalia on tuhansia.

Voi hyvinkin olla että apostolille tulee Jumala vastaan ja Allah kertoo että ei Paratiisiin, heippa vaan.

Tosin Allah on armollisempi kuin apostolin epäjumala, Hän ei lähetä ihmisiä helvettiin.

On nääs osannut hoitaa luomishomman ilman perisyntejä ja heikosti käyttäytyviä enkeleitä, kyseessähän on todellinen monteistinen uskonto.

"Tosin Allah on armollisempi kuin apostolin epäjumala, Hän ei lähetä ihmisiä helvettiin. "

Kyllä muuten lähettää.

"On nääs osannut hoitaa luomishomman ilman perisyntejä ja heikosti käyttäytyviä enkeleitä, kyseessähän on todellinen monteistinen uskonto. "

Koraanissa on saatana ja saatanaa muslimit kuvannollisesti kivittävät Mekan reissullaan eräässä laaksossa. Lopettaisit nämä, paljastat vain tietämättömyytesi. Keskity lakkaamaan niitä kynsiä ja olemaan kaunis, jooko? Ai niin, parta ajamatta se on hiukan vaikeaa;).

• Satunnainen...
        apostoli_tz kirjoitti:

Nyt tuli paha rasti.

Sanoit

Nyt aloit profetoimaan, mikä ei liene sallittua. Erityisen pahan synnin teit siinä, että *sinä* kerrot "Nas.se":n joutuvan kadotukseen.

Olet juuri tehnyt suurimman synnin, jota uskoasi kunnioittava ihminen voi tehdä. Miten luulet oman taivaspaikkasi kanssa käyvän? Ihan oikeasti. Vai eikö säännöt koskekaan sinua? Laskit vaan hupaisasti leikkiä - nooo, kyllä kaikki ymmärtää heh. ?

• apostoli_tz
        Satunnainen... kirjoitti:

Nyt tuli paha rasti.

Sanoit

Nyt aloit profetoimaan, mikä ei liene sallittua. Erityisen pahan synnin teit siinä, että *sinä* kerrot "Nas.se":n joutuvan kadotukseen.

Olet juuri tehnyt suurimman synnin, jota uskoasi kunnioittava ihminen voi tehdä. Miten luulet oman taivaspaikkasi kanssa käyvän? Ihan oikeasti. Vai eikö säännöt koskekaan sinua? Laskit vaan hupaisasti leikkiä - nooo, kyllä kaikki ymmärtää heh. ?

että profetoiminen olisi kiellettyä?

"Olet juuri tehnyt suurimman synnin, jota uskoasi kunnioittava ihminen voi tehdä. Miten luulet oman taivaspaikkasi kanssa käyvän? Ihan oikeasti. Vai eikö säännöt koskekaan sinua?"

Pyhän Hengen pilkka on suurin synti, eikä profetointi, vaikka ei olisikaan ryppyotsaisesti väännetty.

• apostoli_tz
        jason_dax kirjoitti:

"Kaikki on Jumalan kädessä tai sallimuksessa. Mitään ei tapahdu Hänen tietämättään."

Ja koska jumalan tieto on absoluuttista, niin ihmisillä ei enää ole vapaata tahtoa. Jumala tietää minun kuolevan ateistina, joten minun on pakko kuolla ateistina. Jos en kuolisi ateistina, niin silloin jumala olisi väärässä eikä enää kaikkitietävä. Toisin sanoen koko maailmankaikkeus ei ole dynaaminen, vaan kuin videokasetti. Kaikki menee prikuulleen jumalan tiedon mukaan eikä mikään voi koskaan siitä poiketa.

Sanoo kuka?

"Ei, koska tuo kumartaminen tapahtuu ihmisen vapaasta tahdosta tuolloin, kaikki tajuavat ja näkevät Jeesuksen olevan Herra, jopa maan alla olevat vallat, eli pimeyden voimatkin kumartavat Jeesusta tuolloin. Jumalan pyhyys on sellainen voima, että se saa ihmisen lankeamaan polvilleen ja olemaan hiljaa Herran edessä."

Eli se tapahtuu ihmisen vapaasta tahdosta, koska jumalan pyhyys pakottaa ihmisen siihen...ah, nyt minä ymmärrän ;)

"En minä ole Jumala, mutta jokainen kristitty on Kristuksen lähettiläs, seuraaja ja perillinen. Näin sanoo Sana. Jeesus Kristus itse on antanut uskoville valtuudet puhua Hänestä ja itseasiassa se on Pyhä Henki joka kirkastaa Kristusta ja opettaa Hänestä. Raamatun mukaan Pyhä Henki asuu uskovassa, joten uskova puhuu Pyhän Hengen valtuutuksella."

Ja millä tavalla tuo pätee sinuun? Kai tiedät mitä Raamattu sanoo vääristä profeetoista? Tai mitä mieltä Raamattu on niistä, jotka vain sanovat Jessen olevan herra? Miksi yksikään näistä ei sovellu sinuun, mutta soveltuu aina muihin?

"Miksi olet noin ylimielinen ja tyly? Kysymyksesi on silti aiheellinen. Kyllä, Jumala käyttää heitä, jotka maailman silmissä eivät ole mitään. Eipä ole siis paljon aihetta ylpeilyyn...;)"

En jauha enempää vapaasta tahdosta. Sinulla on siitä lukkoonlyöty näkemys, eikä se muutu.

"Eli se tapahtuu ihmisen vapaasta tahdosta, koska jumalan pyhyys pakottaa ihmisen siihen...ah, nyt minä ymmärrän ;)"

Höpsis. Kun kosin vaimoani, hänen ihanuutensa ja rakastumiseni häneen sai minut polvistumaan. Menetinkö silloin vapaan tahtoni? Ymmärrät, mutta et halua ymmärtää????

"Ja millä tavalla tuo pätee sinuun? Kai tiedät mitä Raamattu sanoo vääristä profeetoista? Tai mitä mieltä Raamattu on niistä, jotka vain sanovat Jessen olevan herra? Miksi yksikään näistä ei sovellu sinuun, mutta soveltuu aina muihin? "

Ai sekö sinua ärsyttää? Juu tiedän mainitsemasi asiat. Tottakai ne koskevat myös minua. En nyt lähde latelemaan enempää raamatunjakeita, joilla osoittaisin, että Paavalin sanat koskevat KAIKKIA USKOVIA, eivät vain minua tai jotakuta muuta. Ne ovat lupaus, kuten Roomalaiskirjeestä kahdeksannesta luvusta voit lukea tai Efesolaiskirjeen alusta 1-2 luvuissa, jos oikein muistan. Ne ovat lupauksia, jotka koskevat kaikkia uskovia.

"Ja sitten ihmetellään, miksi 99,999% ihmiskunnasta ei pääse Taivaaseen ;) "

Osaisitko sinä paremmin? Etkö katso kuuluvasi niihin, jotka eivät maailman silmissä ole mitään, vaan enemmänkin päinvastoin? Suhtautumisesi uskoviin on jatkuvasti ylimielistä, alentuvaa ja loukkaavaa. Sekö on jotenkin ihailtavaa, älykästä ja tavoittelemisen arvoista?

Onko sinulla oikeasti noin huono itsetunto, että sinun pitää kohottaa sitä tallomalla uskovien päälle, pilkkaamalla meitä ja olemalla ilkeä? Vittumainen?

Taitaa olla.

• Satunnainen...
        apostoli_tz kirjoitti:

että profetoiminen olisi kiellettyä?

"Olet juuri tehnyt suurimman synnin, jota uskoasi kunnioittava ihminen voi tehdä. Miten luulet oman taivaspaikkasi kanssa käyvän? Ihan oikeasti. Vai eikö säännöt koskekaan sinua?"

Pyhän Hengen pilkka on suurin synti, eikä profetointi, vaikka ei olisikaan ryppyotsaisesti väännetty.

"Ja niin ei Nas.sen nimeä löytynyt elämänkirjasta ja hänen piti asettua kadotukseen menevien ihmisten..."

Sinä ilmeisesti tiedät, että "Nas.sen" nimeä ei löydy elämänkirjasta, joten tiedät tulevasta. Vai?

Kuka on valtuuttanut sinut kertomaan moisia asioita?

• apostoli_tz

"Ja niin ei Nas.sen nimeä löytynyt elämänkirjasta ja hänen piti asettua kadotukseen menevien ihmisten..."

Sinä ilmeisesti tiedät, että "Nas.sen" nimeä ei löydy elämänkirjasta, joten tiedät tulevasta. Vai?

Kuka on valtuuttanut sinut kertomaan moisia asioita?

tekstissä ensin.... Jos ihminen kieltää Jeesuksen, eikä usko Häneen, niin hänen nimeään ei silloin löydy elämänkirjasta. Ei siihen mitään profetointia tarvita, vaan se lukee Raamatussa.

Alkaa tämä valtuutuskysely kuulostamaan tutulle. Kirjoittaako täällä useampikin multinikeillä vai miksi kysymys tuntuu niin tutulle?

• Satunnainen...
        apostoli_tz kirjoitti:

tekstissä ensin.... Jos ihminen kieltää Jeesuksen, eikä usko Häneen, niin hänen nimeään ei silloin löydy elämänkirjasta. Ei siihen mitään profetointia tarvita, vaan se lukee Raamatussa.

Alkaa tämä valtuutuskysely kuulostamaan tutulle. Kirjoittaako täällä useampikin multinikeillä vai miksi kysymys tuntuu niin tutulle?

"Ja niin ei Nas.sen nimeä löytynyt..."

Etkö tosiaan ymmärrä syytä, miksi muutkin kuin minä kyselevät "valtuutuksiesi" perään? Luultavammin muutkin kuin minä ovat sitä mieltä, että nostat itsesi melkeinpä varajeesukseksi tai paavaliksi. Tuomitset niin eläviä ja en ihmettelisi yhtään ettet myös kuolleitakin.

Jos sinä olet saanut rauhan elämässäsi, niin ihan hyvä juttu. Kannattaisi kuitenkin pitää kieli keskellä suuta, ettei käy hassusti.

• Reiska.

Etkö tosiaan ymmärrä syytä, miksi muutkin kuin minä kyselevät "valtuutuksiesi" perään? Luultavammin muutkin kuin minä ovat sitä mieltä, että nostat itsesi melkeinpä varajeesukseksi tai paavaliksi. Tuomitset niin eläviä ja en ihmettelisi yhtään ettet myös kuolleitakin.

Jos sinä olet saanut rauhan elämässäsi, niin ihan hyvä juttu. Kannattaisi kuitenkin pitää kieli keskellä suuta, ettei käy hassusti.

mikä vimma Apostolilla on munata itsensä vähän joka palstalla. Se kai kuuluu marttyyrin rooliin.

• apostoli_tz
        Nasse. kirjoitti:

"Tosin Allah on armollisempi kuin apostolin epäjumala, Hän ei lähetä ihmisiä helvettiin."

If you believe in only part of the Scripture, you will suffer in this life and go to hell in the next. 2:85

Osoitit juuri, ettet tiedä mitä puhut.

• apostoli_tz kirjoitti:

En jauha enempää vapaasta tahdosta. Sinulla on siitä lukkoonlyöty näkemys, eikä se muutu.

"Eli se tapahtuu ihmisen vapaasta tahdosta, koska jumalan pyhyys pakottaa ihmisen siihen...ah, nyt minä ymmärrän ;)"

Höpsis. Kun kosin vaimoani, hänen ihanuutensa ja rakastumiseni häneen sai minut polvistumaan. Menetinkö silloin vapaan tahtoni? Ymmärrät, mutta et halua ymmärtää????

"Ja millä tavalla tuo pätee sinuun? Kai tiedät mitä Raamattu sanoo vääristä profeetoista? Tai mitä mieltä Raamattu on niistä, jotka vain sanovat Jessen olevan herra? Miksi yksikään näistä ei sovellu sinuun, mutta soveltuu aina muihin? "

Ai sekö sinua ärsyttää? Juu tiedän mainitsemasi asiat. Tottakai ne koskevat myös minua. En nyt lähde latelemaan enempää raamatunjakeita, joilla osoittaisin, että Paavalin sanat koskevat KAIKKIA USKOVIA, eivät vain minua tai jotakuta muuta. Ne ovat lupaus, kuten Roomalaiskirjeestä kahdeksannesta luvusta voit lukea tai Efesolaiskirjeen alusta 1-2 luvuissa, jos oikein muistan. Ne ovat lupauksia, jotka koskevat kaikkia uskovia.

"Ja sitten ihmetellään, miksi 99,999% ihmiskunnasta ei pääse Taivaaseen ;) "

Osaisitko sinä paremmin? Etkö katso kuuluvasi niihin, jotka eivät maailman silmissä ole mitään, vaan enemmänkin päinvastoin? Suhtautumisesi uskoviin on jatkuvasti ylimielistä, alentuvaa ja loukkaavaa. Sekö on jotenkin ihailtavaa, älykästä ja tavoittelemisen arvoista?

Onko sinulla oikeasti noin huono itsetunto, että sinun pitää kohottaa sitä tallomalla uskovien päälle, pilkkaamalla meitä ja olemalla ilkeä? Vittumainen?

Taitaa olla.

"En jauha enempää vapaasta tahdosta. Sinulla on siitä lukkoonlyöty näkemys, eikä se muutu."

Minulla ei ole lukkoonlyöty näkemys, vaan perusteltu näkemys ettei kaikkitietävä jumaluus ja vapaa tahto kuulu samaan todellisuuteen. Jos kykenet selittämään perustellusti miten kaikkitietävyys ja vapaa tahto EIVÄT sulje toisiansa pois, niin sitten näkemykseni vaihtuu. Ei se ole tämän monimutkaisempaa.

"Höpsis. Kun kosin vaimoani, hänen ihanuutensa ja rakastumiseni häneen sai minut polvistumaan. Menetinkö silloin vapaan tahtoni? Ymmärrät, mutta et halua ymmärtää????"

Tämä vastaa Viimeisen Tuomion tapahtumia miten? Ok, kysymys: Onko yhdelläkään ihmisellä vapaus tai mahdollisuus olla polvistumatta ja sanomasta "Jesse on herra"?

"Ai sekö sinua ärsyttää? Juu tiedän mainitsemasi asiat. Tottakai ne koskevat myös minua. En nyt lähde latelemaan enempää raamatunjakeita, joilla osoittaisin, että Paavalin sanat koskevat KAIKKIA USKOVIA, eivät vain minua tai jotakuta muuta."

Et vastannut kysymykseen. Miten nuo asiat koskevat juuri sinua? psst...vastaukseksi ei käy "No, tottakai ne koskevat minua". Aivan yhtähyvin ne samalla koskevat minua eikä minun koskaan tarvitse "tulla uskoon" päästäkseni "Taivaaseen". Miksi se pätee minuun? Noh, tottakai se pätee myös minuun.

"Etkö katso kuuluvasi niihin, jotka eivät maailman silmissä ole mitään, vaan enemmänkin päinvastoin?"

Ja mitäs tekemistä tällä on minkään kanssa?

"Suhtautumisesi uskoviin on jatkuvasti ylimielistä, alentuvaa ja loukkaavaa."

Minun suhtautuminen idiootteihin on ylimielista, alentavaa ja loukkaavaa, koska en halua antaa kuvaa tyhmyyden hyväksyvyydestä. Päinvastoin, tyhmyydestä tulee kärsiä ja sillä pitää olla negatiivisia seurauksia.

On vain surkuhupaisa yhteensattuma, että useimmat idiootit ovat usein samalla uskovia.

"Onko sinulla oikeasti noin huono itsetunto, että sinun pitää kohottaa sitä tallomalla uskovien päälle, pilkkaamalla meitä ja olemalla ilkeä?"

Read above. Sori, jos en nuole teidän perseitänne, mutta idiotismia täytyy vastustaa. Jos joku ihan oikeasti uskoo puhuviin käärmeisiin, näkymättömiin paholaisiin ja jumaliin, taikapuusta syöviin kylkiluusta veistettyihin naisiin...jonkun on kyseenalaistettava nämä uskomukset.

• Endorfiinihumala
        jason_dax kirjoitti:

Sanoo kuka?

Niin, tuo oli muistaakseni ensimmäinen ristiriita, jonka huomasin silloin kun aloin pohdiskella jumalan olemassaoloa.

Kristittyjen mukaan ihmisellä on vapaa tahto: ihminen voi päätöksillään ja tekemisillään vaikuttaa elämänsä kulkuun (esim. uskoon tulo). Kuitenkin jumala on kaikkitietävä, hän tietää siis myös tulevaisuuden. Jos jumala tietää, mitä tulevaisuudessa tapahtuu, se tarkottaisi sitä, että ihmisillä on kohtalo. Tulevaisuus olisi ennalta määrätty, ja näin ollen vapaata tahtoa ei olisikaan olemassa. Joten siis, joko jumala ei tiedä kaikkea, tai sitten olemme kohtalomme orjia, jo syntymästä saakka joko tuomittuja kuoleman jälkeiseen ikuiseen kärsimykseen tai loputtomaan euforiaan.

Olen esittänyt kysymyksen uskovaisille, mutta he eivät ole oikein osanneet vastata (tutkimattomia ovat herran tiet ym eivät mielestäni ole kovin vahvoja perusteluja).

• apostoli_tz
        jason_dax kirjoitti:

"En jauha enempää vapaasta tahdosta. Sinulla on siitä lukkoonlyöty näkemys, eikä se muutu."

Minulla ei ole lukkoonlyöty näkemys, vaan perusteltu näkemys ettei kaikkitietävä jumaluus ja vapaa tahto kuulu samaan todellisuuteen. Jos kykenet selittämään perustellusti miten kaikkitietävyys ja vapaa tahto EIVÄT sulje toisiansa pois, niin sitten näkemykseni vaihtuu. Ei se ole tämän monimutkaisempaa.

"Höpsis. Kun kosin vaimoani, hänen ihanuutensa ja rakastumiseni häneen sai minut polvistumaan. Menetinkö silloin vapaan tahtoni? Ymmärrät, mutta et halua ymmärtää????"

Tämä vastaa Viimeisen Tuomion tapahtumia miten? Ok, kysymys: Onko yhdelläkään ihmisellä vapaus tai mahdollisuus olla polvistumatta ja sanomasta "Jesse on herra"?

"Ai sekö sinua ärsyttää? Juu tiedän mainitsemasi asiat. Tottakai ne koskevat myös minua. En nyt lähde latelemaan enempää raamatunjakeita, joilla osoittaisin, että Paavalin sanat koskevat KAIKKIA USKOVIA, eivät vain minua tai jotakuta muuta."

Et vastannut kysymykseen. Miten nuo asiat koskevat juuri sinua? psst...vastaukseksi ei käy "No, tottakai ne koskevat minua". Aivan yhtähyvin ne samalla koskevat minua eikä minun koskaan tarvitse "tulla uskoon" päästäkseni "Taivaaseen". Miksi se pätee minuun? Noh, tottakai se pätee myös minuun.

"Etkö katso kuuluvasi niihin, jotka eivät maailman silmissä ole mitään, vaan enemmänkin päinvastoin?"

Ja mitäs tekemistä tällä on minkään kanssa?

"Suhtautumisesi uskoviin on jatkuvasti ylimielistä, alentuvaa ja loukkaavaa."

Minun suhtautuminen idiootteihin on ylimielista, alentavaa ja loukkaavaa, koska en halua antaa kuvaa tyhmyyden hyväksyvyydestä. Päinvastoin, tyhmyydestä tulee kärsiä ja sillä pitää olla negatiivisia seurauksia.

On vain surkuhupaisa yhteensattuma, että useimmat idiootit ovat usein samalla uskovia.

"Onko sinulla oikeasti noin huono itsetunto, että sinun pitää kohottaa sitä tallomalla uskovien päälle, pilkkaamalla meitä ja olemalla ilkeä?"

Read above. Sori, jos en nuole teidän perseitänne, mutta idiotismia täytyy vastustaa. Jos joku ihan oikeasti uskoo puhuviin käärmeisiin, näkymättömiin paholaisiin ja jumaliin, taikapuusta syöviin kylkiluusta veistettyihin naisiin...jonkun on kyseenalaistettava nämä uskomukset.

"Minulla ei ole lukkoonlyöty näkemys, vaan perusteltu näkemys ettei kaikkitietävä jumaluus ja vapaa tahto kuulu samaan todellisuuteen. "

Kuten ei varmaankaan virrassa meloessa mahdollisuus pysähtyä, kääntyä tai jopa meloa vastavirtaan? Vapaa tahto ei ole sama asia kuin rajaton tahto tai rajattomat mahdollisuudet. Ihmisellä on valinnan vapaus toimia virrassa nimeltä "Elämä". Valinnan vapaus ei koske ihmisen omaan syntymää ja aika harvoin myöskään kuolemaa, sen paikkaa tai aikaa. Tässä mielessä ihmisen mahdollisuus vaikuttaa elämänsä kulkuun tai mahdollisuuksiin on rajallinen. Jumala tietää mitä ihminen valitsee, mutta ei välttämättä vaikuta ihmisen valintoihin. Tietyssä mielessä ihmisellä ei ole vapaata tahtoa, vaan hänen halujansa ja päätöksiänsä ohjaavat useat ulkopuoliset impulssit. Kuinka puhtaasti ihminen lopulta päättää mitään ilman ulkopuolisia vaikutteita?

Vapaan tahdon olemassaolo varmaan riippuu myös siitä, miten sen määrittelee.

"Tämä vastaa Viimeisen Tuomion tapahtumia miten? Ok, kysymys: Onko yhdelläkään ihmisellä vapaus tai mahdollisuus olla polvistumatta ja sanomasta "Jesse on herra"? "

Mieti sitä, miten se vastaa. Ja vastaus. On, mutta yksikään tuskin haluaa sitä tehdä kohdatessaan Kristuksen kasvoista kasvoihin, todellakin kaikkien silmien nähtävänä. Polvistuminen ja tunnustus kumpuaa ihmisen ja kaikkien elävien sisältä, koska Jumalan olemus aiheuttaa sen, kuten rakkauden ja Pyhyyden kokemus aika usein muutenkin.

"Minun suhtautuminen idiootteihin on ylimielista, alentavaa ja loukkaavaa, koska en halua antaa kuvaa tyhmyyden hyväksyvyydestä. Päinvastoin, tyhmyydestä tulee kärsiä ja sillä pitää olla negatiivisia seurauksia."

Miksi sitten vastusta helvettiä? Pidät oikeana, että tyhmät tai mielestäsi idiootit kärsivät? Jos perusteena on aika (ikuisuus), ymmärrän. Pidät kärsimystä oikeutettuna, jos joku on idiootti. Kiitos tästä vastauksesta.

"Read above. Sori, jos en nuole teidän perseitänne, mutta idiotismia täytyy vastustaa. Jos joku ihan oikeasti uskoo puhuviin käärmeisiin, näkymättömiin paholaisiin ja jumaliin, taikapuusta syöviin kylkiluusta veistettyihin naisiin...jonkun on kyseenalaistettava nämä uskomukset. "

Asioita voidaan kyseenalaistaa monella tavalla. Jos kaikki noudattaisivat tapaasi, eikä rauhanomaista neuvottelua ja ohjausta, niin tämä olisi maanpäällinen helvetti. Väkivaltaa on myös sanallista, ymmärrätkö? Tapasi haukkua uskovia on sanalliseen väkivaltaan syyllistymistä. Kommenttisi täyttävät kaikki kriteerit. Sanoista ei ole kovin pitkä matka tekoihin. Sinä joko siunaat ihmistä tai kiroat. Kumpaa sinä teet? Siunaaminen tarkoittaa toiselle kaiken hyvän toivomista, alkukielen mukaan.

• apostoli_tz

elämän kirjasta, jos ei ole uskonut Jeesukseen Kristukseen. Jos Nas.se tulee uskoon elinaikanaan, silloin se löytyy. Tämä on Raamatun ilmoitus asiasta, eikä siihen mitään sen kummempia valtuutuksia tarvita.

"Kannattaisi kuitenkin pitää kieli keskellä suuta, ettei käy hassusti. "

Totta, uskova voi julistaa sanomaa ns. "lihassa", eli ihmismielen mukaan. Myönnän, että sorruin sarkasmiin, saivarteluun ja negatiiviseen skenaarioon Nas.sen suhteen, sen sijaan että rukoilisin hänen puolestaan, siunaisin häntä ja anoisin Jumalaa pelastamaan hänetkin siltä, ettei nimeä löydy elämänkirjasta. Tekoni ei ollut Hengen hedelmän mukainen, mutta niin Jeesuskin maalasi fariseuksien silmien eteen aika ikäviä kuvia, elleivät he kääntyisi ja tekisi parannusta. Niinkuin Isä lähetti Pojan, niin on Poika lähettänyt seuraajansa ja valtuuttanut heidät Pyhän Hengen kautta toimimaan Hänen lähettiläänään. Siinä sinulle niitä valtuuksia. Meillä on täysi valtakirja. Lue Sanasta, niin näet.

"21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."(Joh.20:21-23)

• apostoli_tz kirjoitti:

"Minulla ei ole lukkoonlyöty näkemys, vaan perusteltu näkemys ettei kaikkitietävä jumaluus ja vapaa tahto kuulu samaan todellisuuteen. "

Kuten ei varmaankaan virrassa meloessa mahdollisuus pysähtyä, kääntyä tai jopa meloa vastavirtaan? Vapaa tahto ei ole sama asia kuin rajaton tahto tai rajattomat mahdollisuudet. Ihmisellä on valinnan vapaus toimia virrassa nimeltä "Elämä". Valinnan vapaus ei koske ihmisen omaan syntymää ja aika harvoin myöskään kuolemaa, sen paikkaa tai aikaa. Tässä mielessä ihmisen mahdollisuus vaikuttaa elämänsä kulkuun tai mahdollisuuksiin on rajallinen. Jumala tietää mitä ihminen valitsee, mutta ei välttämättä vaikuta ihmisen valintoihin. Tietyssä mielessä ihmisellä ei ole vapaata tahtoa, vaan hänen halujansa ja päätöksiänsä ohjaavat useat ulkopuoliset impulssit. Kuinka puhtaasti ihminen lopulta päättää mitään ilman ulkopuolisia vaikutteita?

Vapaan tahdon olemassaolo varmaan riippuu myös siitä, miten sen määrittelee.

"Tämä vastaa Viimeisen Tuomion tapahtumia miten? Ok, kysymys: Onko yhdelläkään ihmisellä vapaus tai mahdollisuus olla polvistumatta ja sanomasta "Jesse on herra"? "

Mieti sitä, miten se vastaa. Ja vastaus. On, mutta yksikään tuskin haluaa sitä tehdä kohdatessaan Kristuksen kasvoista kasvoihin, todellakin kaikkien silmien nähtävänä. Polvistuminen ja tunnustus kumpuaa ihmisen ja kaikkien elävien sisältä, koska Jumalan olemus aiheuttaa sen, kuten rakkauden ja Pyhyyden kokemus aika usein muutenkin.

"Minun suhtautuminen idiootteihin on ylimielista, alentavaa ja loukkaavaa, koska en halua antaa kuvaa tyhmyyden hyväksyvyydestä. Päinvastoin, tyhmyydestä tulee kärsiä ja sillä pitää olla negatiivisia seurauksia."

Miksi sitten vastusta helvettiä? Pidät oikeana, että tyhmät tai mielestäsi idiootit kärsivät? Jos perusteena on aika (ikuisuus), ymmärrän. Pidät kärsimystä oikeutettuna, jos joku on idiootti. Kiitos tästä vastauksesta.

"Read above. Sori, jos en nuole teidän perseitänne, mutta idiotismia täytyy vastustaa. Jos joku ihan oikeasti uskoo puhuviin käärmeisiin, näkymättömiin paholaisiin ja jumaliin, taikapuusta syöviin kylkiluusta veistettyihin naisiin...jonkun on kyseenalaistettava nämä uskomukset. "

Asioita voidaan kyseenalaistaa monella tavalla. Jos kaikki noudattaisivat tapaasi, eikä rauhanomaista neuvottelua ja ohjausta, niin tämä olisi maanpäällinen helvetti. Väkivaltaa on myös sanallista, ymmärrätkö? Tapasi haukkua uskovia on sanalliseen väkivaltaan syyllistymistä. Kommenttisi täyttävät kaikki kriteerit. Sanoista ei ole kovin pitkä matka tekoihin. Sinä joko siunaat ihmistä tai kiroat. Kumpaa sinä teet? Siunaaminen tarkoittaa toiselle kaiken hyvän toivomista, alkukielen mukaan.

"Ihmisellä on valinnan vapaus toimia virrassa nimeltä "Elämä". Valinnan vapaus ei koske ihmisen omaan syntymää ja aika harvoin myöskään kuolemaa, sen paikkaa tai aikaa. Tässä mielessä ihmisen mahdollisuus vaikuttaa elämänsä kulkuun tai mahdollisuuksiin on rajallinen. Jumala tietää mitä ihminen valitsee, mutta ei välttämättä vaikuta ihmisen valintoihin."

Tarkennus: Jos jumala tietää minun ostavan huomenna kaupasta maitoa mutten piimää, voinko minä ostaa huomenna kaupasta piimää mutten maitoa?

Jos vastaus on kyllä: Jumalalla on väärää tietoa eikä ole kaikkitietävä.
        Jos vastaus on ei: Minulla ei ole vapaata tahtoa edes kauppaostosten suhteen.

"On, mutta yksikään tuskin haluaa sitä tehdä kohdatessaan Kristuksen kasvoista kasvoihin, todellakin kaikkien silmien nähtävänä. Polvistuminen ja tunnustus kumpuaa ihmisen ja kaikkien elävien sisältä, koska Jumalan olemus aiheuttaa sen, kuten rakkauden ja Pyhyyden kokemus aika usein muutenkin."

Eli jumala on luonut kaikkeen elolliseen pienen kytkimen, joka laittaa kaiken elollisen kumartumaan ja tunnustamaan "Jeesus on Herra" itsensä läsnäollessa. Tämähän on juuri sitä vapaan tahdon rajoittamista.

"Miksi sitten vastusta helvettiä? Pidät oikeana, että tyhmät tai mielestäsi idiootit kärsivät? Jos perusteena on aika (ikuisuus), ymmärrän. Pidät kärsimystä oikeutettuna, jos joku on idiootti. Kiitos tästä vastauksesta."

Minä vastustan helvettiä, koska sen olemassaolo perustuu sadistiseen kostonhimoon ja kidutukseen.

Olet oikeassa, tyhmyyden tulee mielestäni sattua. En tarkoita että tyhmiä ja idiootteja tulisi ulkopuolelta lähteä kiduttamaan tai vahingoittamaan. Yleensä tyhmyys satuttaa jo itsessään. Jos idiootti kuvittelee voivansa naulata naulan betoniseinään otsallaan, niin siinä tapauksessa ei tarvita enää ulkopuolista tekijää aiheuttamaan auts-tekijää. Sama on uskomusten kanssa: Jos te levitätte tyhmiä uskomuksia, niin älkää loukkaantuko, jos niitä kutsutaan oikealla nimellä.

"Asioita voidaan kyseenalaistaa monella tavalla. Jos kaikki noudattaisivat tapaasi, eikä rauhanomaista neuvottelua ja ohjausta, niin tämä olisi maanpäällinen helvetti."

Niin, mutta miten kyseenalaistaa niille, jotka uskovat olevansa täysin oikeassa ja näkevät kaiken kyseenalaistamisen heidän kantaansa vahvistavana tekijänä? Kerros minulle, miten uskonnollisia uskomuksia kyseenalaistetaan? Miten minä voin kyseenalaistaa sen, että sinä pidät jotain Raamatun kohtaa vertauskuvallisena, mutta Jessen kuolemaa ja ylösnousemusta en?

"Väkivaltaa on myös sanallista, ymmärrätkö? Tapasi haukkua uskovia on sanalliseen väkivaltaan syyllistymistä. Kommenttisi täyttävät kaikki kriteerit."

Kyllä minä sen tiedän. Minä olen yksinkertaisesti turhautunut. Uskovaisten kanssa ei voi keskustella. Lukemattomat Ad Hoc-argumentit turhauttavat todella nopeasti. Oletko koskaan kirjoittanut todella huonoon argumenttiin asiallisen ja pitkän vastauksen, vain huomataksesi että sama kirjoittaja esittää viikon päästä täsmälleen saman argumentin?

"Sanoista ei ole kovin pitkä matka tekoihin. Sinä joko siunaat ihmistä tai kiroat. Kumpaa sinä teet? Siunaaminen tarkoittaa toiselle kaiken hyvän toivomista, alkukielen mukaan."

Vau, nyt yrität vihjata, että minä haluaisin fyysisesti vahingoittaa uskovia. Kuules Apostoli, minä en ole narkkisnuori enkä minä todellakaan halua vahingoittaa yhtäkään ihmistä. Järjettömät ja kritiikiltä suojatut uskomusjärjestelmän taas vahingoittavat ihmisiä, joten minä vastustan niitä.

Sitten tuo musta-valkonäkökanta: "Sinä joko siunaat tai kiroat!" Oletko todella noin putkinäköinen, ettei mielestäsi ihminen voi koskaan tehdä mitään muuta?

• apostoli_tz kirjoitti:

elämän kirjasta, jos ei ole uskonut Jeesukseen Kristukseen. Jos Nas.se tulee uskoon elinaikanaan, silloin se löytyy. Tämä on Raamatun ilmoitus asiasta, eikä siihen mitään sen kummempia valtuutuksia tarvita.

"Kannattaisi kuitenkin pitää kieli keskellä suuta, ettei käy hassusti. "

Totta, uskova voi julistaa sanomaa ns. "lihassa", eli ihmismielen mukaan. Myönnän, että sorruin sarkasmiin, saivarteluun ja negatiiviseen skenaarioon Nas.sen suhteen, sen sijaan että rukoilisin hänen puolestaan, siunaisin häntä ja anoisin Jumalaa pelastamaan hänetkin siltä, ettei nimeä löydy elämänkirjasta. Tekoni ei ollut Hengen hedelmän mukainen, mutta niin Jeesuskin maalasi fariseuksien silmien eteen aika ikäviä kuvia, elleivät he kääntyisi ja tekisi parannusta. Niinkuin Isä lähetti Pojan, niin on Poika lähettänyt seuraajansa ja valtuuttanut heidät Pyhän Hengen kautta toimimaan Hänen lähettiläänään. Siinä sinulle niitä valtuuksia. Meillä on täysi valtakirja. Lue Sanasta, niin näet.

"21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."(Joh.20:21-23)

Miksi kaikkitietävä olento tarvitsee muistikirjaa? Tai oikeastaan edes suunnitelmaa? Eikö jumalanne edes tiedä mitä tekee?

• Böö itsellesi
        apostoli_tz kirjoitti:

"Kaksi kysymystä:

Kohdasta yksi, yksi kysymys.
        Miksi luulet että päätös siitä missä vietät loputtoman pitkän ajan pitää tehdä täällä maan päällä?
        Oletko tyhmä vai valehteletko tahallasi?

• selvillä. Hän on Jeesus Kristus Jumalan Poika. Sinun päiviesi määrä on hänen kädessään. Muista: Hän ei tee virheitä. Käytä aikasi viisaasti. Rukoilen.

• apostoli_tz

on se, että ihmiset pilkkaavat ja ivaavat Häntä, joka on elämän antanut ja voi sen myös ottaa pois milloin tahansa. Kukaan ei päätä päiviensä määrää, mutta useimmat elävät kuin luulisivat elävänsä ikuisesti... Ne taas, jotka uskovat iankaikkisuuteen, elävät usein niin, että maallinenkin elämän muodostuu pitemmäksi. Aika jännä yhtälö?

Mutta eräänä päivänä tämäkin tulee tapahtumaan:

• Elwen
        apostoli_tz kirjoitti:

on se, että ihmiset pilkkaavat ja ivaavat Häntä, joka on elämän antanut ja voi sen myös ottaa pois milloin tahansa. Kukaan ei päätä päiviensä määrää, mutta useimmat elävät kuin luulisivat elävänsä ikuisesti... Ne taas, jotka uskovat iankaikkisuuteen, elävät usein niin, että maallinenkin elämän muodostuu pitemmäksi. Aika jännä yhtälö?

Mutta eräänä päivänä tämäkin tulee tapahtumaan:

teoriaa, millaisesta aineksesta ikuisesti kestävät polvet ja kieli koostuvat? Molekyylit, solurakenne, hermojärjestelmä yms.

• apostoli_tz
        Elwen kirjoitti:

teoriaa, millaisesta aineksesta ikuisesti kestävät polvet ja kieli koostuvat? Molekyylit, solurakenne, hermojärjestelmä yms.

Mutta tuskin asia Jumalalle mikään ongelma on sellaisia luoda. Kun on luonut nykyisenkin.

• Elwen
        apostoli_tz kirjoitti:

Mutta tuskin asia Jumalalle mikään ongelma on sellaisia luoda. Kun on luonut nykyisenkin.

sellaisen teorian laatimista, vaikka olisit feikkikin, jottet vaikuttaisi aivan höyhenenkevyelta ateistien käännyttäjältä.

"Mutta tuskin asia Jumalalle mikään ongelma on sellaisia luoda. Kun on luonut nykyisenkin." = virhepäätelmä.

• apostoli_tz
        Elwen kirjoitti:

sellaisen teorian laatimista, vaikka olisit feikkikin, jottet vaikuttaisi aivan höyhenenkevyelta ateistien käännyttäjältä.

"Mutta tuskin asia Jumalalle mikään ongelma on sellaisia luoda. Kun on luonut nykyisenkin." = virhepäätelmä.

en ala kehittelemään mitään teoriaa. Voit lueskella vaikka Paavalin teoriaa asiasta:

35 Joku ehkä kysyy: "Millä tavoin kuolleet herätetään? Millainen ruumis heillä silloin on?"
        36 Mikä järjetön kysymys! Eihän se mitä kylvät tule eläväksi, ellei se ensin kuole. 37 Ja kun kylvät, et kylvä tulevaa kasvia vaan pelkän siemenen, vehnänjyvän tai jonkin muun kasvin siemenen.
        38 Mutta Jumala antaa sille sellaisen varren kuin hän on nähnyt hyväksi, jokaiselle siemenelle sellaisen kuin sille kuuluu.
        39 Ei kaikkien elollisten ruumis ole samanlainen, vaan ihmisellä on oma ruumiinsa, nelijalkaisilla omansa, linnuilla omansa ja kaloilla omansa.
        40 On taivaallisia ja maallisia ruumiita, mutta taivaallisten loisto on aivan toisenlainen kuin maanpäällisten. [Matt. 13:43]
        41 Auringolla on oma loistonsa, kuulla omansa ja tähdillä omansa, ja toinen tähti loistaa toista kirkkaammin.
        42 Samoin tapahtuu kuolleiden ylösnousemuksessa. Se, mikä kylvetään katoavana, nousee katoamattomana.
        43 Mikä kylvetään vähäpätöisenä, nousee kirkkaana. Mikä kylvetään heikkona, nousee täynnä voimaa. [Fil. 3:21]
        44 Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen.
        45 Onkin kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä olento." Mutta viimeisestä Aadamista tuli eläväksi tekevä henki. 46 Ensimmäisenä ei siis ole hengellinen vaan ajallinen; vasta sen jälkeen tulee hengellinen.
        47 Ensimmäinen ihminen on maallinen, maasta lähtöisin, toinen ihminen on taivaasta. 48 Millainen tuo maallinen ihminen oli, sellaisia ovat kaikki maalliset ihmiset, ja millainen tuo taivaallinen ihminen on, sellaisia tulevat olemaan taivaalliset ihmiset.
        49 Ja niin kuin me nyt olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me tulemme kerran taivaallisen ihmisen kaltaisiksi. 50 Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta. 51 Nyt ilmoitan teille salaisuuden: Me emme kaikki kuole, mutta kaikki me muutumme,
        52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet herätetään katoamattomina ja me muut muutumme."

• on silloin
        apostoli_tz kirjoitti:

en ala kehittelemään mitään teoriaa. Voit lueskella vaikka Paavalin teoriaa asiasta:

35 Joku ehkä kysyy: "Millä tavoin kuolleet herätetään? Millainen ruumis heillä silloin on?"
        36 Mikä järjetön kysymys! Eihän se mitä kylvät tule eläväksi, ellei se ensin kuole. 37 Ja kun kylvät, et kylvä tulevaa kasvia vaan pelkän siemenen, vehnänjyvän tai jonkin muun kasvin siemenen.
        38 Mutta Jumala antaa sille sellaisen varren kuin hän on nähnyt hyväksi, jokaiselle siemenelle sellaisen kuin sille kuuluu.
        39 Ei kaikkien elollisten ruumis ole samanlainen, vaan ihmisellä on oma ruumiinsa, nelijalkaisilla omansa, linnuilla omansa ja kaloilla omansa.
        40 On taivaallisia ja maallisia ruumiita, mutta taivaallisten loisto on aivan toisenlainen kuin maanpäällisten. [Matt. 13:43]
        41 Auringolla on oma loistonsa, kuulla omansa ja tähdillä omansa, ja toinen tähti loistaa toista kirkkaammin.
        42 Samoin tapahtuu kuolleiden ylösnousemuksessa. Se, mikä kylvetään katoavana, nousee katoamattomana.
        43 Mikä kylvetään vähäpätöisenä, nousee kirkkaana. Mikä kylvetään heikkona, nousee täynnä voimaa. [Fil. 3:21]
        44 Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen.
        45 Onkin kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä olento." Mutta viimeisestä Aadamista tuli eläväksi tekevä henki. 46 Ensimmäisenä ei siis ole hengellinen vaan ajallinen; vasta sen jälkeen tulee hengellinen.
        47 Ensimmäinen ihminen on maallinen, maasta lähtöisin, toinen ihminen on taivaasta. 48 Millainen tuo maallinen ihminen oli, sellaisia ovat kaikki maalliset ihmiset, ja millainen tuo taivaallinen ihminen on, sellaisia tulevat olemaan taivaalliset ihmiset.
        49 Ja niin kuin me nyt olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me tulemme kerran taivaallisen ihmisen kaltaisiksi. 50 Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta. 51 Nyt ilmoitan teille salaisuuden: Me emme kaikki kuole, mutta kaikki me muutumme,
        52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet herätetään katoamattomina ja me muut muutumme."

hylättävä kun se osottautuu vääräksi.

>>41 Auringolla on oma loistonsa, kuulla omansa ja tähdillä omansa, ja toinen tähti loistaa toista kirkkaammin

• vihtuilija

Mää oon aina sanonu, et tuokaa jumala eteeni viimeiselle tuomiolle!

Pääseex siis tuomariksi?

Ja hei, ihan turhaa olla huolissaan puolueellisuudesta, sillä onhan historia täynnänsä esimerkkejä kristillisestä puolueettomuudesta;)

• "Mää oon aina sanonu, et tuokaa jumala eteeni viimeiselle tuomiolle!

Pääseex siis tuomariksi?"

Tosin Nasselle riittää pokkaaminen, ensimmäistäkään vastustajaa ei ilmesty paikalle.

• vihtuilija
        Nas.se kirjoitti:

"Mää oon aina sanonu, et tuokaa jumala eteeni viimeiselle tuomiolle!

Tosin Nasselle riittää pokkaaminen, ensimmäistäkään vastustajaa ei ilmesty paikalle.

" ensimmäistäkään vastustajaa ei ilmesty paikalle. "

Määrään tuomarin ominaisuudessa asiamiehen antamaan kootut selitykset. Todistukseksi siitä että on oikea asiamies riittää joku yksinkertainen ihme. Vaikkapa simbsalabim, vesi muuttuu viiniksi.

• Nas.se kirjoitti:

"Mää oon aina sanonu, et tuokaa jumala eteeni viimeiselle tuomiolle!

VASTAAN JA OLI MENOSSA OTTAMAAN KIINNI USKOVAISIA,MITEN KÄVIKÄÄN KUN JUMALA ILMESTYI SAULUKSELLE(PAAVALI)NÄKÖ MENI VÄHÄKSI AIKAAN JA LOPPU ON SUORASTAAN FANTASTINEN,HÄNESTÄ TULI PAKANOITEN APOSTOLI.

• sata sanaa

Naura vain, kun me alamme "räkättää" sinulle! Itse tätä haluat.
      Noin konkreettinen haaste olisi nähtävä, vaan se kun ei ole mahdollista. Jumalan ei antaudu sinun toiveittesi vietäväksi. Voit hosua siellä kehässäsi joka suuntaan ja siltikään et olisi voittaja. Tulisi itku pimmuun, joten voit lopettaa haaveilusi.
      Turha sinun on potkia tutkainta vastaan.

Nouse, ole kirkas!

• nasse, ikä 35 v.

tuo matsi, niin katsotaan kuinka käy. Taitaisin puristaa sinut rintaani vasten niin, että tuntisit kerrankin miehen syleilyn.

• wpoefew

On tämä hauskaa luettavaa kun uskikset yrittää rationalisoida itselleen miksi Jumala ei pysty voittamaan nassea saati edes näyttäytymään.

Uskiksille sen verran että ehkä olisi kannattanut olla sanomatta mitään nassen avaukseen. Olisitte näyttäneet edes hiukan järkeviltä.

• Uskiksista

Ei ole järkeviä, kuten huomaatte!

Ne ei uskalla ottaa edes selvää siitä miten raamatun kirjoitukset on koottu ja millä aikavälillä jne.

Ei ne lue historiaa eikä mitään todellista tietoa! Ne pelkää ottaa asioista selvää. Ne jauhavat kuin papukaijat toisten heille kertomaa. Kiivailevatkin tosissaan! Sitä se sokea usko teettää! Jos ne ottais asioista selvää ja miettisivät lukemaansa se olis liian kova paikka.

• , verrattuna

Tyypillistä: tekipä uskikset niin tai näin, on se kuitenkin, aten mielestä, aina tehty typerimmin päin. Jos ei olisi kukaan vastannut Nassen tyhmääkin tyhmempään avaukseen, olisitte kai sanoneen että "johan meni krisseleillä luu kurkkuun" tms...

Mikähän teistä ateisteista tekee muka niin kovin "järkeviä" ja mitähän niin vallan erinomaista ja mainittavaa olette sillä saavuttaneet että teidän muka kannattaa rintojanne röyhistellä? Ateistisen ajatusmallin suurimpia saavutuksia, verrattuna kristillisten yhteiskuntien saavutuksiin: ???

Ja huom., eiväthän kai Neukkulankaan, esim. avaruuden valloituksen saavutukset aikoinaan olleetkaan sitten ateismin, vaan sosialismin saavutuksia, ainakaan tämän palstan ateistien aiemmista kommenteista päätellen...

• mutta en muuta odottanutkaan

On sinulla mennyt aika pahasti asiat sekaisin. Ei ihminen voi käskeä Jumalaa tekemään yhtään mitään. Pyytää toki voi, mutta on Jumalan asia, mitä hän tekee. Jos haluat ottaa pari erää Jumalan kanssa, sinun kännattaa kysyä suoraan Jumalalta. Jos edes me ihmiset emme noudata lähimmäistemme hulluja kehotuksia, niin miten voit kuvitella Jumalan tekevän niin.

• herjaaja tietämätön

Kuinka kohtaan pyhän Jumalan?

Raamattu kertoo muutamien harvojen ihmisten nähneen Jumalan - tai Jumalan kirkkauden. Poikkeuksetta he ovat kauhistuneet: Jesaja putosi polvilleen ja huusi omaa syntisyyttään (Jes. 6), Elia kauhistui Jumalan ilmestymistä edeltävää myllerrystä (1. Kun. 19) ja Ylösnousseen nähnyt Johannes kaatui maahan kuin kuollut (Ilm 1). Kun Pietari ymmärsi kohdanneensa Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa, hän rukoili Herraa menemään pois hänen luotaan (Luuk. 5:8).

Pyhän Jumalan edessä ihminen joutuu valaistuksi huikaisevalla valolla. Silloin ei kenenkään tarvitse syyttää häntä synnistä eikä selitellä eroa pyhän Jumalan ja syntisen ihmisen välillä. Eron huomaa jokainen itse ja jokainen ymmärtää sanomattakin, ettei syntinen voi tulla pyhän Jumalan eteen.

Teksti on sivulta:

http://www.sley.fi/luennot/ESITYS/KuinkaEK.html

• vihtuilija eiku tuomari

Haluuxä tarjota lahjuksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2535
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      40
      1664
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      143
      1305
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      297
      1121
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      315
      1085
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      1032
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      22
      1030
    8. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      946
    9. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      12
      845
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      843
    Aihe