Minulla on ollut useiden viikkojen ajan seuraavanlaisia oireita,
-kipua vasemmasta suupielesta viistosti alaspäin leukaluuhun saakka. Kipu tulee ja menee aaltomaisesti ja sen voimakkuus vaihtelee
-ajoittain pistelyä samassa kohtaa
-leukanivelessä painon tunnetta
-kun avaan suun, kipuileva puoli jotenkin klonksahtaa leukanivelestä ja pompahtaa ulospäin. Sen oikein näkee, kun katsoo peilistä, kun avaa suun
-toisinaan aristusta poskiluun alla
-saman puolen hartiaseudussa aristusta, jonka voimakkuus vaihtelee
Onko jollakulla kokemusta tuollaisesta vaivasta ja mistä se johtui? Eniten tässä mietityttää tuo suupielen alle/leukaluuhun sijoittuva kipu. Hampaissa ei pitäisi olla reikiä, eikä kipu tunnu hampaassa eikä ikenissä, vaan leuan/posken sisällä.
Leuka/poskikipu
2
1546
Vastaukset
- Kokemuksia?
-saman puolen silmän takana vaihtelevasti kipuilua
- hammasröntgeniä?
Tervehdys! Onko otettu hammasröntgeniä? Siellä näkyy, jos on leukanivelessä kulumaa tai muuta vauriota. Sattuuko purenta yhtään? Pystytkö syömään kovaa, kuten porkkana, näkkileipä jne?
Hampaiden narskutus voi olla toinen vaihtoehto. Mulla on itselläni leukanivelvamma, kai se on kulunut tai jotain ja ollut aiemmin narskuttelua. Mulla se vaikuttaa juuri suun avaamisen vaikeuteen, eikä esim. hampaiden paikkausta / poistoa voi tehdä ilman nukutusta, kun ei pysty niin kauaa oleen suu auki. Ja kipu on välillä kova. Kaiken kovan pureksimisen ( sis. kuorellinen ruisleipä jne. ) on saanut suosiolla unohtaa.
Siispä suosittelen hammaslääkärin ottamaan hammasröntgenin, jossa näkyy leukanivelien tila, että onko ne kuluneet vai ei.
Toivottavasti ois ollu apua tästä ees hiukan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251298
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa289955- 43845
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html144610- 38587
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528518Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44501- 106477