KRISTUKSEN KÄRSIMYS JA KOROTUS
1. Piet. 3:18-22
--
3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
3:22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.
--
Kristuksen kärsimisen muisteleminen antaa meille rohkeuden noudattaa hänen jälkiään.
Kristuksen tähden meillä ”väärilläkin” on oikeus päästä Jumalan tykö( 18).
Tätä ilosanomaa Jeesus saarnasi myös ”vankeudessa oleville hengille” (19).
Kristuksen ristin työ koskee kaikkia.
Nooa pelastui arkissa veden kautta (20).
Vesi hukuttaa, mutta se myös pelastaa.
Kristillinen kaste on se väline, joka välittää Jumalan armon Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta (21).
--
1. Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle,
olen armoliitossa!
Minut kalliisti hän osti,
minut nosti kadotuksen kuopasta.
2. Armon Henki johdattaakoon,
kiiruhtakoon matkamiestä lähtemään
maailmasta turmeluksen,
ahdistuksen,
kotihinsa pyrkimään.
(Virsi 307:1,2)
Kristuksen kärsimys ja korotus, (1.Piet. 3:18-22)
5
144
Vastaukset
- tunnustamme
Jeesuksen Herraksemme ja Kuninkaaksemme ja sen kautta meillä on mahdollisuus saada usko, joka meidät pelastaa lihansaastalta, eli usko, joka synnyttää meidät uudeksi Jumalasta.
Meidän tulee ahkerasti opettaa, jotta kukaan ei jättäisi kastetta poissa ja, että jokainen saisi mahdollisuuden uskoa Jeesukseen ja näin päästä uudesti syntymisen kautta lihansaastasta iäksi irti.
Kaste ei kuitenkaan pelasta meitä tältä saastalta, vaikka se onkin tärkeä kuuliaisuusteko, mutta USKO PELASTAA MEIDÄT, sillä vain USKOVAINEN syntyy uudeksi.
Kaste jää monien kohdalla vain vedeksi, eli se ei koskaan tule käytäntöön, koska he eivät USKO.- Kasteessa me tunnustamme
Jeesuksen Herraksemme ja Kuninkaaksemme ".
Tämä kokemus jää vauvakasteessa pois! Kasteessa me tunnustamme kirjoitti:
Jeesuksen Herraksemme ja Kuninkaaksemme ".
Tämä kokemus jää vauvakasteessa pois!Kristuksen saamalla kasteella (Matt. 3:13-17) on läheinen suhde meidän saamaamme kasteeseen (Matt. 28:19).
Jeesuksen saamassa kasteessa tapahtui ensimmäisen kerran Pyhän Kolminaisuuden ilmestyminen ihmisille.
Kristusta kastattaessa itsensä taivas avautui ja Pyhä Henki tuli alas nähtävässä muodossa.
"...taivaasta kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt" (Matt. 3:17).
Samoin myös kristillisessä kasteessa vaikuttaa Isä ja Poika ja Pyhä Henki.
Kasteessa Jumala tunnustaa meidät lapsikseen.
Kaste ei ole pelkkää vettä!Sanot: "....näin päästä uudesti syntymisen kautta lihansaastasta iäksi irti".
---
1. Piet. 3:21 sanoo, että kaste ei poista lihan saastaa.
LIHAN SAASTA on ymmärrettävissä taipumuksena synnin tekemiseen. Tätä ihmisen luontaista taipumusta kaste eikä mikään voi poistaa ihmisestä täydellisesti.- mielikuvitus sinulla
Tapio522 kirjoitti:
Kristuksen saamalla kasteella (Matt. 3:13-17) on läheinen suhde meidän saamaamme kasteeseen (Matt. 28:19).
Jeesuksen saamassa kasteessa tapahtui ensimmäisen kerran Pyhän Kolminaisuuden ilmestyminen ihmisille.
Kristusta kastattaessa itsensä taivas avautui ja Pyhä Henki tuli alas nähtävässä muodossa.
"...taivaasta kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt" (Matt. 3:17).
Samoin myös kristillisessä kasteessa vaikuttaa Isä ja Poika ja Pyhä Henki.
Kasteessa Jumala tunnustaa meidät lapsikseen.
Kaste ei ole pelkkää vettä!"Kasteessa Jumala tunnustaa meidät lapsikseen."
Missä noin on kirjoitettu?
Pakotetaanko Jumalaakin tunnustukseen? Entä, jos
Hän kieltäytyy?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433444Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182678Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3882624Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821787- 861425
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541210SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs711026- 75995
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.28819- 68811