TV1:ltä kuinka kreationistinen hömppä valloittaa maailmaa. Jos halutaan nyt kuitenkin sanoa Jumalan luoneen maailman, niin ei siinä mitään, kunhan ei uskota kirjaimellisesti juutalaisiin taruihin, jotka syntyaikoinaan saattoivat olla "pätevää tietoa" mutta joiden KIRJAIMELLISESTA totuusarvosta aika on ajanut auttamatta ohitse.
Siitäs näitte,
Prismasta
6241
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
Vastaukset 6
Vanhimmat
No niin! Fundamentaliset kreationistit taitavat tehdä itse asiassa karhunpalveluksen koko uskonnolle pitäytymällä epäuskottavaan kirjaimelliseen raamatuntulkintaan. Jos uskovalle esitettävänä vaatimuksena on kirjaimellinen raamatunsanaan uskominen, "lapsi voi tulla heitetyksi pois pesuveden mukana". Älyllinen rehellisyys kieltää pitämästä totena asioita joita ei millään muotoa voi pitää tosina vaan ainoastaan vertauskuvina, analogioina ja aikaansa sidottuina käsityksinä. Se, mikä Raamatussa on ajatonta ja arvokasta voi jäädä kokonaan huomiotta tuollaisen fundamentalistisen uskonvaatimuksen tallaamana. Koko Pyhä kirja voi tulla leimatuksi pelkäksi humpuukiksi.
nuo järkeviä kirjoittele. tää hihhuliporukka putoaa kärryiltä jo nimittäin ekassa mutkassa.
raamatuntulkinta on todellakin kuolettavaa eikä eläväksi tekevää. On ihan älytöntä vedota luonnollisiin 24-tuntisiin luomispäiviin, koska luonnollisia päiviä määrittävät valotkin kutsuttiin esiin vasta neljännen päivän aikana!
2. Kor. 4:6
"Sillä Jumala, joka sanoi: »Loistakoon valkeus pimeydestä», on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa".
Jumala ei luonut maata ja taivaita auringon valolla vaan ymmärryksen valolla ja Jumalan päivät eivät ole ihmisten mitattavissa!
Sananl. 3:19
"Viisaudella Herra loi maan perustan, ymmärryksellä hän rakensi taivaat",
niin hyvällä syyllä sitä voi sanoa humpuukiksi.
Raamatun selittämiseen tieteen raameihin. Jumalan päivän pituuden määrittäminen maapallon tieteellisen iän perusteella on älytöntä.
Satoja vuosia Raamattua pidettiin totuutena ja maan ikää 6000 - 10000 vuotena.
Miksi se olisi mihinkään muuttunut?
Säälittävää selittelyä.
ja jakeessa Jeesus ja apostolit selittivät maan iäksi 6000-10000 vuotta?
Se on varmuudella todettu ja laskettu asia, että nykyisin naapurigalakseilta näkyvien tähtien valo on lähtenyt sieltä liikkeelle jopa satojatuhansia valovuosia sitten, ja on havaittavissa vasta nyt meidän aikanamme.
Tämä apostoli Pietarin toteamus sen sijaan on yhtäläinen matemaattisten laskelmien kanssa:
2. Piet. 3:5
"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta"
Ajat ja hetket Kaikkivaltias Jumala haluaa pitää omassa hallussaan, eikä ilmoita kaikkea edes Pojalleen, ennen kun omana aikanaan:
Matt. 24:36
"Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin".
Ap. t. 1:7
"Hän sanoi heille: »Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut»",
Aikalaskelmillaan fundamentalistit liikkuvat heille kuulumattomilla alueilla.