Haluisin tietää mikä tämän jalkojen pidennysleikkauksen nimi on? Olen saanut koko ikäni kärsiä pienestä koostani ja alkanut harkitsemaan tätä mutta en tiedä tehdäänkö tätä leikausta suomessa n.160cm pitusille ihmisille. Videon olen nähnyt leikkauksesta joskus monta vuotta sitten ja yhdelle tutulle on tehty samantapainen leikkaus mutta vain toiseen jalkaan. Tahtoisin tietää leikkauksen riskeistä ja hinnasta.
Jalkojen pidennys
10
5452
Vastaukset
- 162 cm
Siis tarkoitatko, että olet 160 cm ja haluaisit mennä johonkin kinttujen pidennysleikkaukseen? Miksi ihmeessä? Ja jos tuo on pituutesi, niin missä ja minkälaisissa tilanteissa olet "lyhyydestäsi" kärsinyt?
- pieni ihminen
moi
Haluan kirjoittaa sulle koska ite olen harkinnut samanlaista leikkausta. Olen 158cm. Riskit ovat kuitenkin aivan liian suuret, joten tulin hyvin vakuuttuneeksi siitä etten enää harkitsekaan tuota leikkausta. Saatat menettää liikuntakyvyn, ja vähintään liikkumisestasi tulee vaikeampaa/rajoittuneempaa leikkauksen jälkeen.
Haluaisin edelleen olla pitempi, mutta tässä tapauksessa niin minun kuin sinunkin pitää hyväksyä oma pituutesi. Sitäpaitsi 160cm ei ole edes mikään lyhyt pituus naiselle! Esimerkiksi Shakira on 156cm ja minusta hän on tosi kaunis.
Minusta kuulostat tapaukselta, joka löytää itsestään virheitä ja huonoja puolia, vaikka hyviä puolia on paljon enemmän. Voin sanoa, että sinulla on paljon hyvää, terveys, liikkumiskyky, muut asiat ulkonäössäsi jne. Jos alat tuojottamaan vain pituuttasi, saatat tehdä jotain mikä tekee tilanteestasi oikeasti pahan. (esimerkiksi jalkojen pidennys leikkaus ja siitä koituvat komplikaatiot) Ja silloin toivoisit vain että olisit hyväksynyt itsesi kun vielä olit terve.
Jos haluat kirjoitella mun kanssa ja puhua asiasta lisää, anna minulle s-postiosoitteesi. Itse käyn tällä hetkellä terapiassa, koska en hyväksy ulkonäköäni (juuri nimenomaan lyhyyttäni) ja onhan siin muutakin. Haluaisin auttaa sinua ymmärtämään että todella on tärkeää pitää hyvää huolta siitä, mitä sinulla ON! - 152 cm
mut 160 ei ole mielestäni lyhyt, vaikka suomalaisten naisten keskipituus on noin 166. minähän olen siitä 14 cm lyhyempi!
varmaan leikkauksessa on suuret riskit kuten aina leikkauksissa. itse sain rutiinileikkauksesta vaikean haavatulehduksen, jota hoidettiin antibioottitiputuksella sairaalassa, että näin.
ja huom. monet miehet tykkää pienistä söpöistä naisista. sekä lyhyet, keskipituiset että pitkät. kyllä sulle löytyy mies löytyy ja useampikin jos tarpeen. - 150cm
Minä olen ylpeä pityydestani, en halua mitään rumia arpia "koristamaan" sileitä ja kauniita sääriäni =)
- 154cm
niin minäkin tein. Pidemmät ystäväni kadehtivat minua koska olen pieni ja söpö. Miehet eivät koskaan ole torjuneet minua pituuteni takia. Seurustelin joskus yli 190cm miehen kanssa, eikä pituusero tuottanut mitään ongelmia.
- Pienehkö
Itse olen mies 20 vuotta :) saanut haukkuja koko ikäni pituudesta. En kauheesti piittaa noista haukuista mut alkaa ottaa päähän koska olen aika lyhyt ammattiin mihin valmistuin jota en aijo tehdä ja tämä pituus on yksi syy siihen. Sattumoisin olen masentunut ja siihen johtuu monet muut asiat. Pidän pitkistä miehistä mutta en jaksa sitä kun ihmiset pitää minua pikkupoikana ja eikä ketään 180-190cm pitunen oikein viitsi kävellä mun vieressä koska olen niin lyhyt. Olen ajatellut että kohta alkaa olla liian myöhäistä tehdä koko leikkaus kun ikää alkaa tulee lisää ja mitä nuorempana sen tekee sitä nopeemmin paranee.
- 111
Pienehkö kirjoitti:
Itse olen mies 20 vuotta :) saanut haukkuja koko ikäni pituudesta. En kauheesti piittaa noista haukuista mut alkaa ottaa päähän koska olen aika lyhyt ammattiin mihin valmistuin jota en aijo tehdä ja tämä pituus on yksi syy siihen. Sattumoisin olen masentunut ja siihen johtuu monet muut asiat. Pidän pitkistä miehistä mutta en jaksa sitä kun ihmiset pitää minua pikkupoikana ja eikä ketään 180-190cm pitunen oikein viitsi kävellä mun vieressä koska olen niin lyhyt. Olen ajatellut että kohta alkaa olla liian myöhäistä tehdä koko leikkaus kun ikää alkaa tulee lisää ja mitä nuorempana sen tekee sitä nopeemmin paranee.
ymmärrän huolesi vaikka olenkin tyttö,enkä voi muuta kuin kannustaa jaksamaan..mielestäni leikkaus ei ole se oikea vaihtoehto tässä tapauksessa.
itse olen aina tykännyt lyhyistä miehistä ja pari entiset miesystäväni olivat n. 160-162cm. mielestäni lyhyet miehet ovat hurjan söpönnäköisiä ;) ja jotenkin seksikkäitä omalla tavallaan
- 157 cm
Jossain Aasiassa (Kiinassa?) kuulemma tehdään näitä leikkauksia, kun nuoret tytöt haluavat välttämättä olla pitkiä ja länsimaistaa muuten myös ulkonäköään. Jossain lehdessä oli jokin aika sitten aiheesta juttu (Kuukausiliite?, en muista).
Leikkaus ja siitä toipuminen oli kuvattu erittäin tuskalliseksi ja lopullinen toipuminen vasta kuukausien-vuoden kuluttua. Pitkään vain sängyssä makaamista ensin... juoksun sai unohtaa loppuiäksi.
Itsekin olen pätkä, tosin naisihminen, mutta ymmärrän kyllä sinua. Valitettavasti ei taida jalkojen pidennys kuitenkaan olla realistinen vaihtoehto. Henk.koht. olen huomannut, että ikä tuo itsevarmuutta eniten enkä enää jaksa murehtia sitä mitä ei voi muuttaa. - Juttaaaa
Itse olen 141cm pitkä mutta itse olen menossa ehkä samankaltaiseen leikkaukseen vasemman jalkani takia joka on 2,5cm lyhyempi kuin toinen. Liikuntakieltoa kuulemma 6 viikkoa ja pidennys prosessi lääkärin mukaan on kivulias.
En suosittele leikkauttamaan jalkoja vain lyhyyden takia, vaikken kasva itse enään ollenkaan olisi kiva olla hiukan pidempi mutta tällainen olen ja olen tyytyväinen siihen. - Tappi159
Itse olen myös lyhyt, 159 cm tyttö, mutten ikinä ole harkinnut ko leikkausta. Päinvastoin, olemukseni on mielestäni ihanan siro ja kevyt! Ja lyhyille miehille: meitä lyhyitä naisia on ihan riittävästi ilman että mahdollisesti tuhoatte jalkanne lopullisesti. Pituus ei aina ratkaise kaikkea. Myös se miten kantaa itsensä on tärkeää.
P.s. En moiti leikkaukseen päätyviä, jokaisen kroppa ja sen muuttaminen on jokaisen oma asia. Kukin tehköön mitä haluaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek195183Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5502633Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.192352Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1512220- 242007
- 821654
- 1461535
- 1271241
- 128946
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40899