Jes 55:3 Vanha käännös
Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
Jes 55:3 Uusi käännös
Kuulkaa minua, tulkaa minun luokseni, kuulkaa, niin te saatte elää! Minä teen ikuisen liiton teidän kanssanne ja lupaan olla liitossani uskollinen, niin kuin olin uskollinen Daavidille.
[2. Sam. 7:15; Ps. 89:29; Jes. 54:10; Ap. t. 13:34]
MINKÄ LAATUISET ARMOT ?
Daavid ja Mefiboset - 2.Sam. 9. luku
1 Daavid kysyi: "Mahtaako Saulin suvusta olla enää jäljellä ketään, jolle voisin Jonatanin tähden osoittaa ystävyyttä?"
2 Saulin talossa oli ollut Siba-niminen palvelija. Hänet kutsuttiin Daavidin luo, ja kuningas kysyi: "Oletko sinä Siba?" Hän vastasi: "Olen, herrani."
3 Kuningas kysyi: "Eikö Saulin suvusta ole enää jäljellä ketään, jolle voisin osoittaa ystävyyttä, niin kuin Jumala vaatii?" Siba vastasi kuninkaalle: "On yksi, Jonatanin rampa poika."
[2. Sam. 4:4]
4 Kuningas kysyi: "Missä hän on?" Siba sanoi: "Hän on Ammielin pojan Makirin talossa Lo-Dabarissa." [2. Sam. 17:27-29]
5 Kuningas lähetti palvelijansa hakemaan hänet sieltä.
6 Tultuaan kuninkaan luo Mefiboset, Saulin pojan Jonatanin poika, heittäytyi kunnioittavasti maahan hänen eteensä. Daavid sanoi: "Mefiboset!" Hän vastasi: "Olen palvelijasi."
7 Daavid sanoi hänelle: "Älä pelkää. Minä haluan osoittaa sinulle ystävyyttä isäsi Jonatanin tähden. Minä annan sinulle isoisäsi Saulin koko maaomaisuuden, ja saat aina syödä minun pöydässäni."
[1. Sam. 20:15]
8 Mefiboset kumarsi kunnioittavasti ja sanoi: "Mikä olen minä, sinun palvelijasi, kun käännyt tällaisen koiranraadon puoleen?" [1. Sam. 24:15]
9 Kuningas kutsui luokseen Saulin palvelijan Siban ja sanoi hänelle: "Kaiken sen, mikä on kuulunut Saulille ja hänen suvulleen, minä annan herrasi pojalle.
10 Viljele poikiesi ja orjiesi kanssa hänen maataan ja korjaa sato, niin että herrasi poika saa siitä toimeentulonsa. Mefiboset, herrasi poika, saa kuitenkin aina syödä minun pöydässäni." Siballa oli viisitoista poikaa ja kaksikymmentä orjaa.
[2. Sam. 19:18]
11 Hän vastasi kuninkaalle: "Minä teen niin kuin herrani ja kuninkaani käskee." Siitä alkaen Mefiboset söi Daavidin pöydässä kuninkaan poikien joukossa.
12 Mefibosetilla oli pieni poika, jonka nimi oli Miika. Koko Siban talonväki jäi Mefibosetin palvelukseen,
13 mutta Mefiboset itse asui Jerusalemissa, koska hän sai aina syödä kuninkaan pöydässä; ja hän ontui kumpaakin jalkaansa.
Ei mitään vaatimuksia - kaikki on lahjaa, liiton ansiosta!
Entäs, kun tuli rikkeitä Mefibosetille?
Hän ei lähtenyt mukaan, edes kuormastoon liittyen, kun Daavid kiirehti sotatantereelle.
Daavid ihmetteli ja kysyi selitystä.
Mutta kun Mefiboset alkoi selitellä, niin Daavidille riitti jo pelkkä Mefibosetin halu selvittää asia!
2.Sam.19:29 (19:30)
Kuningas sanoi hänelle: "Ei sinun tarvitse puhua enempää. Minä käsken, että sinä ja Siba saatte jakaa sukusi maat keskenänne."
LIHAMME EI KOSKAAN LOPETA KAPINAANSA
Mefibosetilla oli kaikki, mitä ajatelal voi.
silti hänen lihansa haikaili kuninkuutta!
Olemme käsittämättömän jääräpäisiä, kun on kyse omien ansioiden metsästämisestä.
Herra meitä armahtakoon! Kyllä armahtaakin, (kuten voimme todeta 2.Sam.19:28).
2.Sam.16:3-4 :
3 Kuningas kysyi: "Missä on isäntäsi?" Siba vastasi: "Hän jäi Jerusalemiin. Hän näet ajattelee, että Israelin heimot antavat nyt hänelle takaisin hänen sukunsa kuninkuuden."
[2. Sam. 19:28]
4 Silloin kuningas sanoi Siballe: "Kaikki, mitä Mefiboset omistaa, on nyt sinun." Siba vastasi: "Kiitän ja kumarrun eteesi. Kunpa saisin aina pysyä herrani ja kuninkaani suosiossa!"
Matt. 9:27
Kun Jeesus jatkoi sieltä matkaansa, hänen peräänsä lähti kaksi sokeaa. He huusivat: "Armahda meitä, Daavidin Poika!" [9:27-31: Matt. 20:29-34]
armahdettu syntinen; kristitty
Lujat ja vakaat, mutta mitkä?
3
89
Vastaukset
- ei koskaan
lopeta kapinaansa, sinulla ei ole osaa eikä arpaa Jumalan valtakunnasta. Pietari kirjoittaa:
2 Piet. 1:4, 9 "Näin hän on meille lahjoittanut suuret ja kalliit lupaukset, jotta te niiden avulla pääsisitte pakoon turmelusta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee, ja tulisitte osallisiksi *jumalallisesta luonnosta* ... Se taas, jolta kaikki tämä puuttuu, on likinäköinen, suorastaan sokea. Hän on unohtanut, että hänet on kerran puhdistettu aikaisemmista synneistään."Miksi alati koetat painaa vääryyden alle totuuden, joka vielä 1000-vuotisessa rauhanajassakin pätee.
Nimittäin että liha ei edes voisi alistua Hengen alle. Tuhatvuotisessa Hesekiel kertoo synnintekijän kuolevan jo 100-vuotiaana.
Ja Ilmestyskirja kertoo, kuinka irtipäästetty saatana saa 1000-vuotisen lopussa kaikki kansat jälleen yrittämään Jerusalemin hävitystä.
Petät itseäsi, kun uskottelet, ettei synti alati
riipu lihassasi kiinni.
Olet kuunnellut aivan vääriä opettajia. Toisaalta jo kehon kielen pitäisi kieliä siitä, että synti riippuu juuri sinussa kiinni - minusta puhumattakaan.
Room. 8:7
Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
[Matt. 12:34; Room. 5:10; Kol. 1:21; Jaak. 4:4]
Juuri tämän vuoksi on viisainta seurata jumalallisen rakkauden ääntä ja siten palvelal kanssaihmisiä! Eikä omaa lihaansa kiillotella.
Joko lain alla tai
Kirjoittanut: armon alla! 2.10.2007 klo 12.35
Galatalaiskirje:
3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
1.Timoteuksen kirje:
1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
Mistä alkaen kristittyjen on pitänyt tutkia lakia?
Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Onko laki vielä voimassa?
---------------------------------------
laki on
Kirjoittanut: ikuisesti olemassa 2.10.2007 klo 13.16
koska Jumala on ikuisesti olemassa. Sinä et selvästikään ymmärrä ollenkaan, mikä on lain luonne. Etkä näytä ymmärtävän sitäkään, mitä Paavali teksteillään tarkoittaa.
1Kor 7:19 "On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on JUMALAN KÄSKYJEN NOUDATTAMINEN."
----------------------------------------------------
Niinpä
Kirjoittanut: niin... 2.10.2007 klo 13.45
Jos vielä kertoisit, mitä Jumalan käskyjä Paavali tarkoittaa? Oliko Paavalilla jo silloin tiedossa, mitkä "kymmenen käskyä" Luther raamatusta tulisi valitsemaan ja numeroimaan? ---------------------------------
Siinä kirkasta evankeliumia !
Kirjoittanut: ansioitta armahdettu 2.10.2007 klo 14.10
(Gal 3:24-25, 1.Tim.1:9, Gal 3:19)
Enpä osaisi noin vähin sanoin sanoa sitä noin selvästi - enkä pitemmälläkään tekstillä!
Herra antakoon Sinulle vielä lisääkin leivisköitä totuuden sanan jakamisen saralla!!
Lain alla syntivelka kasvaisi kaiken aikaa, vaikka kuinka koettaisimme vaikkapa vain yhtä kohtaa täyttää, sapattisäädöksiä.
Kaiken anteeksi saanut sensijaan maksaa rakkaudenvelkaa vapaaehtoisesti - ei pyri mitään ansaitsemaan.
Ja kuitenkin joku väittää aivan muuta. Mistä lie oppinsasaanut? Ei ole vielä tutustunut itseensä!
>>> laki on
Kirjoittanut: ikuisesti olemassa 2.10.2007 klo 13.16
koska Jumala on ikuisesti olemassa. Sinä et selvästikään ymmärrä ollenkaan, mikä on lain luonne. Etkä näytä ymmärtävän sitäkään, mitä Paavali teksteillään tarkoittaa.
1Kor 7:19 "On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on JUMALAN KÄSKYJEN NOUDATTAMINEN."
Noin siis PAAVALI.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522