Rikollinen nuoriso-ohjaajana?

Pöyristyttävää!

Iltalehdessä kerrottiin Big brother-ohjeman osallistujasta Helistä. Tämä nuori nainen on potkunyrkkeilijä, joka oli kapakkatappelun aikana kännissä pahoinpidellyt uhriaan potkimalla tätä päähän. Hän on myös biseksuaali ja esiintynyt eroottisessa tanssiryhmässä. Heli opiskelee Järvenpäässä sosionomiksi. Järvenpäässä on yksi oppilaitos, joka valmistaa sosionomeja: DIAK eli Suomen kirkon seurakuntaopisto. Siellä koulutetaan kirkon diakoneja ja nuoriso-ohjaajia. Ei ole Seurakuntaopiston oppilasaines parantunut vuosikymmenten saatossa, laitoshan on aina ollut tunnettu siitä, että sinne pääsee kuka tahansa, vakaumukseen ja elämäntapaan katsomatta. Sieltä on valmistunut kirkon virkoihin pilvenpolttajia, homoja, lesboja, newagelaisia, alkoholiongelmaisia ja ties keitä.

5

474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^krisse^

      Hei.

      Haluan ensin kysyä että pidätkö itsäsi parempana ihmisenä kuin esim. Heli? On harmillista että tällaista tapahtuu, mutta haluan sanoa sinulle että sinä et ole se joka ihmiset tulee tuomitsemaan. Sosionomi voi tehdä muutakin kuin olla srk:lla töissä.se on väärin että jos menet töihin srk:lle etkä ole uskossa ja vielä puhut siitä. Mutta mistä voit tietää näiden ihmisten sielunelämästä?

      • njoo

        kuitenkin on hyvä, että ihmiset ovat mieltä asioista.
        Myös väärältä tuntuvat asiat on reippasti hyvä tuoda julki.

        Ei kukaan ole täydellinen, mutta onhan tuo outoa hyssyttelyä.
        Anna ihmisen puhua !
        Anna ihmisen elää.

        Tukahduttajat ovat elämästä irronneita mielestäni.


      • Pöyristyttävää!

        Toki sosionomi voi tehdä muutakin, mutta kylmä fakta on, että tuo laitos valmistaa kirkon työntekijöitä, ja että sieltä on lähtenyt kirkon virkoihin hyvin omituista väkeä. Sinun on turha tulla moralisoimaan tuomitsemisesta, en pidä itseäni parempana. Pidän itseäni uskovana, ja suurta osaa Srk-opiston käyneistä ei-uskovina. Se on ihan p.i.k.k.u.i.s.e.n eri juttu kuin parempana pitäminen. Ja usko huviksesi, minä tiedän, mistä puhun. Olen sattuneista syistä tuntenut muutaman sataa siellä opiskellutta ja sieltä valmistunutta. Sielunelämän tietää, kun tarpeeksi pitkään tutustuu ihmisiin.


      • Pöyristyttävää! kirjoitti:

        Toki sosionomi voi tehdä muutakin, mutta kylmä fakta on, että tuo laitos valmistaa kirkon työntekijöitä, ja että sieltä on lähtenyt kirkon virkoihin hyvin omituista väkeä. Sinun on turha tulla moralisoimaan tuomitsemisesta, en pidä itseäni parempana. Pidän itseäni uskovana, ja suurta osaa Srk-opiston käyneistä ei-uskovina. Se on ihan p.i.k.k.u.i.s.e.n eri juttu kuin parempana pitäminen. Ja usko huviksesi, minä tiedän, mistä puhun. Olen sattuneista syistä tuntenut muutaman sataa siellä opiskellutta ja sieltä valmistunutta. Sielunelämän tietää, kun tarpeeksi pitkään tutustuu ihmisiin.

        Hei.

        Niin kyllä minä sen tiedän etteivät kaikki kirkon työntekijät ole uskossa. Mutta se johtuu siitä että niihin oppilaitoksiin on helppo päästä.

        "Pidän itseäni uskovana, ja suurta osaa Srk-opiston käyneistä ei-uskovina."
        No voi että! Yleensä kun kirjoitan täällä niin minulla ei mene hermot vaikka ihmiset kyselisivät tyhmiäkin asioita. Mutta tuo lause kertoo sinusta aika paljon. Se että pidät itseäsi uskovana ei kerro mitä oikeasti olet.. Tuon lauseen perusteella et ole paljoa raamattua lukenut. Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisiin. Sinä ET VOI kertoa toisten ihmisten sielunelämästä yhtään mitään. Se on Jumalan ja sen kyseisen ihmisen oma asia. Esim. kirkossa työskentelevällä papilla on niin tiukat säännöt mitä hän saa puhua ja miten toimia ettei siitä tule mitään haittaa vaikka hän itse ei olisikaan uskossa. Vaikka ei se nyt ole täysin hyväksyttävääkään. Mutta Jumala voi silti puhua sellaisenkin ihmisen kautta jollekkin toiselle.


      • oikeuden
        tuiskutyttö kirjoitti:

        Hei.

        Niin kyllä minä sen tiedän etteivät kaikki kirkon työntekijät ole uskossa. Mutta se johtuu siitä että niihin oppilaitoksiin on helppo päästä.

        "Pidän itseäni uskovana, ja suurta osaa Srk-opiston käyneistä ei-uskovina."
        No voi että! Yleensä kun kirjoitan täällä niin minulla ei mene hermot vaikka ihmiset kyselisivät tyhmiäkin asioita. Mutta tuo lause kertoo sinusta aika paljon. Se että pidät itseäsi uskovana ei kerro mitä oikeasti olet.. Tuon lauseen perusteella et ole paljoa raamattua lukenut. Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisiin. Sinä ET VOI kertoa toisten ihmisten sielunelämästä yhtään mitään. Se on Jumalan ja sen kyseisen ihmisen oma asia. Esim. kirkossa työskentelevällä papilla on niin tiukat säännöt mitä hän saa puhua ja miten toimia ettei siitä tule mitään haittaa vaikka hän itse ei olisikaan uskossa. Vaikka ei se nyt ole täysin hyväksyttävääkään. Mutta Jumala voi silti puhua sellaisenkin ihmisen kautta jollekkin toiselle.

        olla ateisti? Olen omin korvin kuullut - keskustellessani ko. henkilön kanssa - luterilaisen nuorisopapin kertovan olevansa itseasiassa ateisti ja että hänen mielestään pappi voi ihan hyvin olla ateisti, koska pappeus on vain virka! Jostain syystä yhteistyöhaluni laimeni...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe