Iltalehdessä kerrottiin Big brother-ohjeman osallistujasta Helistä. Tämä nuori nainen on potkunyrkkeilijä, joka oli kapakkatappelun aikana kännissä pahoinpidellyt uhriaan potkimalla tätä päähän. Hän on myös biseksuaali ja esiintynyt eroottisessa tanssiryhmässä. Heli opiskelee Järvenpäässä sosionomiksi. Järvenpäässä on yksi oppilaitos, joka valmistaa sosionomeja: DIAK eli Suomen kirkon seurakuntaopisto. Siellä koulutetaan kirkon diakoneja ja nuoriso-ohjaajia. Ei ole Seurakuntaopiston oppilasaines parantunut vuosikymmenten saatossa, laitoshan on aina ollut tunnettu siitä, että sinne pääsee kuka tahansa, vakaumukseen ja elämäntapaan katsomatta. Sieltä on valmistunut kirkon virkoihin pilvenpolttajia, homoja, lesboja, newagelaisia, alkoholiongelmaisia ja ties keitä.
Rikollinen nuoriso-ohjaajana?
5
474
Vastaukset
- ^krisse^
Hei.
Haluan ensin kysyä että pidätkö itsäsi parempana ihmisenä kuin esim. Heli? On harmillista että tällaista tapahtuu, mutta haluan sanoa sinulle että sinä et ole se joka ihmiset tulee tuomitsemaan. Sosionomi voi tehdä muutakin kuin olla srk:lla töissä.se on väärin että jos menet töihin srk:lle etkä ole uskossa ja vielä puhut siitä. Mutta mistä voit tietää näiden ihmisten sielunelämästä?- njoo
kuitenkin on hyvä, että ihmiset ovat mieltä asioista.
Myös väärältä tuntuvat asiat on reippasti hyvä tuoda julki.
Ei kukaan ole täydellinen, mutta onhan tuo outoa hyssyttelyä.
Anna ihmisen puhua !
Anna ihmisen elää.
Tukahduttajat ovat elämästä irronneita mielestäni. - Pöyristyttävää!
Toki sosionomi voi tehdä muutakin, mutta kylmä fakta on, että tuo laitos valmistaa kirkon työntekijöitä, ja että sieltä on lähtenyt kirkon virkoihin hyvin omituista väkeä. Sinun on turha tulla moralisoimaan tuomitsemisesta, en pidä itseäni parempana. Pidän itseäni uskovana, ja suurta osaa Srk-opiston käyneistä ei-uskovina. Se on ihan p.i.k.k.u.i.s.e.n eri juttu kuin parempana pitäminen. Ja usko huviksesi, minä tiedän, mistä puhun. Olen sattuneista syistä tuntenut muutaman sataa siellä opiskellutta ja sieltä valmistunutta. Sielunelämän tietää, kun tarpeeksi pitkään tutustuu ihmisiin.
Pöyristyttävää! kirjoitti:
Toki sosionomi voi tehdä muutakin, mutta kylmä fakta on, että tuo laitos valmistaa kirkon työntekijöitä, ja että sieltä on lähtenyt kirkon virkoihin hyvin omituista väkeä. Sinun on turha tulla moralisoimaan tuomitsemisesta, en pidä itseäni parempana. Pidän itseäni uskovana, ja suurta osaa Srk-opiston käyneistä ei-uskovina. Se on ihan p.i.k.k.u.i.s.e.n eri juttu kuin parempana pitäminen. Ja usko huviksesi, minä tiedän, mistä puhun. Olen sattuneista syistä tuntenut muutaman sataa siellä opiskellutta ja sieltä valmistunutta. Sielunelämän tietää, kun tarpeeksi pitkään tutustuu ihmisiin.
Hei.
Niin kyllä minä sen tiedän etteivät kaikki kirkon työntekijät ole uskossa. Mutta se johtuu siitä että niihin oppilaitoksiin on helppo päästä.
"Pidän itseäni uskovana, ja suurta osaa Srk-opiston käyneistä ei-uskovina."
No voi että! Yleensä kun kirjoitan täällä niin minulla ei mene hermot vaikka ihmiset kyselisivät tyhmiäkin asioita. Mutta tuo lause kertoo sinusta aika paljon. Se että pidät itseäsi uskovana ei kerro mitä oikeasti olet.. Tuon lauseen perusteella et ole paljoa raamattua lukenut. Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisiin. Sinä ET VOI kertoa toisten ihmisten sielunelämästä yhtään mitään. Se on Jumalan ja sen kyseisen ihmisen oma asia. Esim. kirkossa työskentelevällä papilla on niin tiukat säännöt mitä hän saa puhua ja miten toimia ettei siitä tule mitään haittaa vaikka hän itse ei olisikaan uskossa. Vaikka ei se nyt ole täysin hyväksyttävääkään. Mutta Jumala voi silti puhua sellaisenkin ihmisen kautta jollekkin toiselle.- oikeuden
tuiskutyttö kirjoitti:
Hei.
Niin kyllä minä sen tiedän etteivät kaikki kirkon työntekijät ole uskossa. Mutta se johtuu siitä että niihin oppilaitoksiin on helppo päästä.
"Pidän itseäni uskovana, ja suurta osaa Srk-opiston käyneistä ei-uskovina."
No voi että! Yleensä kun kirjoitan täällä niin minulla ei mene hermot vaikka ihmiset kyselisivät tyhmiäkin asioita. Mutta tuo lause kertoo sinusta aika paljon. Se että pidät itseäsi uskovana ei kerro mitä oikeasti olet.. Tuon lauseen perusteella et ole paljoa raamattua lukenut. Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisiin. Sinä ET VOI kertoa toisten ihmisten sielunelämästä yhtään mitään. Se on Jumalan ja sen kyseisen ihmisen oma asia. Esim. kirkossa työskentelevällä papilla on niin tiukat säännöt mitä hän saa puhua ja miten toimia ettei siitä tule mitään haittaa vaikka hän itse ei olisikaan uskossa. Vaikka ei se nyt ole täysin hyväksyttävääkään. Mutta Jumala voi silti puhua sellaisenkin ihmisen kautta jollekkin toiselle.olla ateisti? Olen omin korvin kuullut - keskustellessani ko. henkilön kanssa - luterilaisen nuorisopapin kertovan olevansa itseasiassa ateisti ja että hänen mielestään pappi voi ihan hyvin olla ateisti, koska pappeus on vain virka! Jostain syystä yhteistyöhaluni laimeni...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568