Sillä pieni massaton auto voi olla vaarallinen
ihmiselle.
Uusi tuleva autoverotus suosii pieniä vähäpäästöisiä autoja isojen kustannuksella.
Taitaa käydäkkin niin, että turvattomammat pikkuautot tulevat valtiolle lopulta kalliimmaksi kun sairaanhoitokulut nousevat pilviin.
Lääke tähän: Ostakaa kaikki suuri iso 500 mersu ja ajelkaa turvallisemmin työmatkat, sillä siksihän suurin osa työssä käy jotta saa sen auton maksettua.
Nyt tukemaan suuria isoja autoja uudella lakiesityksellä johon kaikkien suomalaisten nimi ja se eduskuntaan!!
Tuetaanhan ydinvoimaloitakin jotta saadaan uusia työpaikkoja ihmisille, vaikka se on maailman vaarallisin aine ja samoin turvallisuusriski kuin pikkuautot maantiellä kuorma-autojen seassa sohjotiellä suolakurassa.
Pienet autot turvallisuusriski !!!
14
977
Vastaukset
- asklalkdmlasd
no onhan se vaarallista kävellä ulkonakin kun salama voi lyödä, näitäkin sattuu
jos nyt on niin että pieni auto on turvallisuusriski niin kartoitetaanpa. liikenteessä kuolee noin 400 vuodessa, noista on jo kolmannes rattijuoppojen aiheuttamia. jää noin 330 kuolemantapausta joista niistäkin puolet johtuu kulettajan ääliökäyttäytymisestä. jää noin 160 liikennekuolemaa jossa on vielä kevyen liikenteen ja moottoripyörien osuus 60. eli jää noin 100 kuolemantapausta vuodessa joissa ehkä jos oikein tutkitaan, voi auto olla pienuutensa puolesta se ratkaiseva tekijä.
eikö kannattaisi satsasta esim. itsemurhien estämiseen, 1400 kuolemantapausta vuodessa, alkoholinväärinkäytön estämiseen 3000 kuolemantapausta tai väärien elintapojen estämiseen 5000 - 10000 kuolemantapausta vuodessa.
otetaan nyt jotakin reaalimaailman riskienhallintaa siis käteen- estät
sitroen kirjoitti:
estämiseen?
Noin 8000 kuolemantapausta vuodessa Suomessa.Tupakoinnin?
Tulemalla mäkättämään tupakkapaikalle ja ottamaan kuonoosi, kunnes kukaan ei enää jaksa? - Isovalistaja
estät kirjoitti:
Tupakoinnin?
Tulemalla mäkättämään tupakkapaikalle ja ottamaan kuonoosi, kunnes kukaan ei enää jaksa?Mites näitä asioita maailmassa oikeasti kielletäänkään? Kieltääkö valtio huumeiden käytön myös siten, että palkataan kaveri lyömään huumeiden käyttäjiä kuonoon, ja lopettaa mikäli siinä mahdollisesti saa köniinsä?
Joten mitä jos palaat sinne isojen poikien leikkitarhaan, eli lähikapakkaan, ja jätät nämä suuret linjat muille..?
- ammattiliikenteessä!
Liikennesäännöt, liikennesäännöt sanon minä. Kävellen tai jopa ryömien, jos hätä tulee niin ambulanssilla teholle mielummin. MUTTA EI TAKSILLA! Jos joku joutuu taksilla kulkemaan, suosittelen tarkistaa onko kuskilla kaikki kotona, ajokortti, näkö kunnossa ja taito pitää turpansa kiinni.
- tukkirekkailija
En nyt menisi mitään 2-3:n tonnin riisikuppimersua pitämään turvallisena autona. Itse joudun työksenni ajamaan tukkirekkaa ja meillä on käytännössä kaikki kuormat ylikuormia ja painoa yhdistelmällä on 70-80 tonnia.
Aivan sama onko vastassa Nissan Micra tai Mersu. Turvattomia ne on molemmat. Parempi ehkä suosia Nissania, koska niiden tekemiseen menee enemmän rautaa, jota tarvitaan taas oikeasti rekoissa. - GBRF
Miksi sitten taksarit ajavat ilman turvavyötä?
Ei paljon auton koko vaikuta kun ilman turvavyötä rysäyttää. - etkö tiedä?
sairaanhoitokuluja vaan autoilija itse,koska pakollinen liikennevakuutus korvaa sairaanhoitokulut.Kaikkien muiden paitsi autoilijoiden sairaanhoitokulut maksaa valtio.
- Suuret vaarallisia
Jos katsot vaikka EuroNCAP:in törmäystestejä, niin törmäyksessä kiinteään esteeseen ei kokoluokkien välillä juurikaan ole eroa turvallisuudessa. Liikenteessä suurten autojen turvallisuus perustuu lähinnä siihen, että massaa on enemmän kuin vastapuolella. Jos kaksi suurta autoa törmää toisiinsa jälki on lähes yhtä pahaa kuin jos kaksi pientä autoa kolaroi keskenään. Parempi olisikin siis sanoa, että suuret autot ovat turvallisuusriski.
Törmätessäsi 60 tonnia painavaan täsyperävaunuyhdistelmään taas on aivan sama, onko allasi S-Mersu vai Toyota Yaris... - poppajoe
Uusimmassa moottori -lehdessä on selostettu EuroNCAP:n tekemä testi jossa törmäytettiin 50%:n nokkakolari uuden fiestan ja -80 -luvun lopun Sierran kanssa. Sierran kuski olisi kuollut, Fiestan jäänyt henkiin. Siinä lisää näkökulmaa keskusteluun "onko koolla väliä".
- Tulos ei yllätä
Onhan autojen koreissa varmaankin tapahtunut kehitystä turvallisuuden saralla, mikä näkyy painon noususssa.
Suurin yksittäinen syy tuohon turvallisuuden nousuun lienee kuitenkin turvatyynyt jotka yleistyivät vasta vuoden 1994 paikkeilla.
Lisäksi tuo uusi fiesta painaa hieman päälle 1100 kg kun sirran painoksi 1980-luvun loppupuolella on ilmoitettu alle 1100 kg painoja.
Eli, tuloshan on jo ennalta selvä. Aikojen saatossa ruosteen ym väsyttämä kori jossa turvasuunnittelu 80-luvulta, auto joka on painoltaan alempi ja ilman turvatyynyjä, törmää nykyaikaisen, hieman painavamman auton kanssa, jossa turvallisuussuunnitteluun on panostettu ja jossa turvatyyny(t). - sitroen.
Tulos ei yllätä kirjoitti:
Onhan autojen koreissa varmaankin tapahtunut kehitystä turvallisuuden saralla, mikä näkyy painon noususssa.
Suurin yksittäinen syy tuohon turvallisuuden nousuun lienee kuitenkin turvatyynyt jotka yleistyivät vasta vuoden 1994 paikkeilla.
Lisäksi tuo uusi fiesta painaa hieman päälle 1100 kg kun sirran painoksi 1980-luvun loppupuolella on ilmoitettu alle 1100 kg painoja.
Eli, tuloshan on jo ennalta selvä. Aikojen saatossa ruosteen ym väsyttämä kori jossa turvasuunnittelu 80-luvulta, auto joka on painoltaan alempi ja ilman turvatyynyjä, törmää nykyaikaisen, hieman painavamman auton kanssa, jossa turvallisuussuunnitteluun on panostettu ja jossa turvatyyny(t).ei riitä, pannaan rautaa. Tämä suunnitteluperiaate oli jo 60-luvulla Amerikassa vallalla ja nyt se on täälläkin. Kansa uskoi silloin Amerikassa aivan samoin kuin nämä innokkaat vaahtoajat tällä palstalla, että massa on turvallisuutta.
Ei sitten ole tullut mieleen, että jotain voisi tehdä sen kolarin estämiseksikin?
Ei ollut 60-luvun Amerikassakaan tullut mokoma mieleen. Autot olivat hirveitä ajettavia, vaikka oli automaatit ja tehostimet ja muut "hienoudet". Lelluvia ja huojuvia hoipertelijoita, joissa jarrutkin lähinnä muodon vuoksi. Ja painoivat tonneja!
Tämä on näitten vaahtoajien ajama periaate täälläkin. Se kolari kun on heille aivan varma tapaus jonka estämiseksi ei ole yhtään mitään tehtävissä. Pitää vain olla mahdollisimman painava auto, joka on täynnä poksahtelevia turpatyynyjä. Eikä sitä kolaria ajeta päin kiitolinjaa eikä kalliota, vaan aina pienempää ja kevyempää vastaantulijaa päin.
Sanoisinpa, että hyvin on mennyt perille öljy- ja elektroniikkateollisuuden lobbaus autonvalmistajien mainosten kautta näille junttiautoilijoille!
Vedä vain se herne nenääsi, minua se ei hetkauta pätkääkään. Olen jo lähes miljoona kolaritonta km ajanut pikkuautoilla enkä aio itse kolaria ajaa vastakaan. Jos sinä malmikasallasi minut telot, niin onpa tässä jo ehtinyt aika paljon nähdäkin kaikenlaista. - Sellaista peliä
sitroen. kirjoitti:
ei riitä, pannaan rautaa. Tämä suunnitteluperiaate oli jo 60-luvulla Amerikassa vallalla ja nyt se on täälläkin. Kansa uskoi silloin Amerikassa aivan samoin kuin nämä innokkaat vaahtoajat tällä palstalla, että massa on turvallisuutta.
Ei sitten ole tullut mieleen, että jotain voisi tehdä sen kolarin estämiseksikin?
Ei ollut 60-luvun Amerikassakaan tullut mokoma mieleen. Autot olivat hirveitä ajettavia, vaikka oli automaatit ja tehostimet ja muut "hienoudet". Lelluvia ja huojuvia hoipertelijoita, joissa jarrutkin lähinnä muodon vuoksi. Ja painoivat tonneja!
Tämä on näitten vaahtoajien ajama periaate täälläkin. Se kolari kun on heille aivan varma tapaus jonka estämiseksi ei ole yhtään mitään tehtävissä. Pitää vain olla mahdollisimman painava auto, joka on täynnä poksahtelevia turpatyynyjä. Eikä sitä kolaria ajeta päin kiitolinjaa eikä kalliota, vaan aina pienempää ja kevyempää vastaantulijaa päin.
Sanoisinpa, että hyvin on mennyt perille öljy- ja elektroniikkateollisuuden lobbaus autonvalmistajien mainosten kautta näille junttiautoilijoille!
Vedä vain se herne nenääsi, minua se ei hetkauta pätkääkään. Olen jo lähes miljoona kolaritonta km ajanut pikkuautoilla enkä aio itse kolaria ajaa vastakaan. Jos sinä malmikasallasi minut telot, niin onpa tässä jo ehtinyt aika paljon nähdäkin kaikenlaista.Öööh...
Olen nimimerkillä sitroen tottunut näkemään järkeviä, asiallisia ja kokemusperäisi kommentteja, nyt näemmä linjassa on muutos.
En ymmärrä mistä kiehahdit mutta eihän kirjoituksessani viitattu mihinkään siihen mistä kirjoitit.
No, kai meillä jokaisella on joskus huonoja päiviä. Tsemppiä.
- niin loppuu
paskamaha-kuskien lihapiirakan hajuinen rutina pikkuautoista
miksikäs ei , lontoon taksit ovat juuri sellaisia niinkuin taksin pitäisi ollakkin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760