Jonninjoutavaa hötkyilyä!!!

BilMan

Tuollaiset adressit ym. häätöjutut!

Jatkan keskustelupalstojen 60 / 70 / 80 valvojana toistaiseksi.
Samoin joukkoliikenne keskustelupalstalla.
Myös chat sheriffinä toimin kuten ennenkin.

Joten tämä tässä.

BilMan

77

6789

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zirkonia

kun olet poistanut kaikki asiaan liittyvät viestit.Jatkamisiin vaan.Joten se siitä.

• Zirkonia

Minua ei ainakaan haittaa tuo viestien poistelu, onhan netissä miljoonia mahdollisuuksia muuallakin.
        Enkä ole siis allekirjoittanut adressia.Mutta kuinka kukaan voi tietää mistä on kysymys, kun viestejä ei näy? herää kysymys.
        No, mitäs Sinulle muuten kuuluilee?Notkuiletko netissä päivät pitkät? Vai ehditkö tehdä jotain muutakin?Voithan kertoa.Varmaan helpottaisi arvostelijoitasikin.Ymmärtäisivät Sinuakin paremmin.

• Zirkonia kirjoitti:

Minua ei ainakaan haittaa tuo viestien poistelu, onhan netissä miljoonia mahdollisuuksia muuallakin.
        Enkä ole siis allekirjoittanut adressia.Mutta kuinka kukaan voi tietää mistä on kysymys, kun viestejä ei näy? herää kysymys.
        No, mitäs Sinulle muuten kuuluilee?Notkuiletko netissä päivät pitkät? Vai ehditkö tehdä jotain muutakin?Voithan kertoa.Varmaan helpottaisi arvostelijoitasikin.Ymmärtäisivät Sinuakin paremmin.

minuakaan viestien poistelu, vaikka on joskus tainnut omakin viesti poistua.
        Ei tämä ole eikä pidä olla tiukkapipoisten hommaa. Eikä kenenkään hengentuote ole niin arvokas, ettei se toisen mielestä ole pelkkää roskaa.

Pari tiukkapipoa on lähetellyt yllytyskirjeitä, että panehan nimesi. En pane, mutta jos tuollaiset lapselliset kirjeet eivät ala loppua, julkaisen palstalla niitten lähettäjien nimet.

Yksi oireista päätellen sairastanee alkavaa Alzheimerin tautia, mikäli nettidiagnoosit ovat edes suuntaa-antavasti oikeita. Hoitoon pitäisi raukka saada...

• BilMan
        Zirkonia kirjoitti:

Minun palstoilla oleskeluni on hyvinkin epäsäännöllistä.
        En "notku" täällä jatkuvasti.
        Nettiyhteys on käytännöllisesti 24h. aktiivinen.
        Muun ohessa käyn palstoilla 3-4 kertaa vuorokaudessa.
        Ylläpito (palvelun tarjoajana) valvoo viestien laatua myös jatkuvasti.

• pitääkö olla
        sitroen kirjoitti:

Ei tämä ole eikä pidä olla tiukkapipoisten hommaa. Eikä kenenkään hengentuote ole niin arvokas, ettei se toisen mielestä ole pelkkää roskaa.

Pari tiukkapipoa on lähetellyt yllytyskirjeitä, että panehan nimesi. En pane, mutta jos tuollaiset lapselliset kirjeet eivät ala loppua, julkaisen palstalla niitten lähettäjien nimet.

Yksi oireista päätellen sairastanee alkavaa Alzheimerin tautia, mikäli nettidiagnoosit ovat edes suuntaa-antavasti oikeita. Hoitoon pitäisi raukka saada...

Oletko lääkäri,kun osaat diagnoosin tehdä toisista.Sekö on kaunista,mikä sinä olet mitään toisten nimiä julkaisemaan,vai mielisteletkö sefua.

• ennättänyt
        BilMan kirjoitti:

lukemaan monta poistettua. Osa poistetuista on ollut ihan asiallisia juttuja. Suurin osa on inhottavia häirikköviestejä. Osa suorastaan HÄRSKEJÄ ja kielenkäyttö samaa rataa.

• sibyllavon

muuta osata kuin jauhaa tätä samaa asiaa?

• oli viestissä
        BilMan kirjoitti:

"jos kukaan niin sheriffi...".

• jos ei välitä
        sitroen kirjoitti:

siitä että holhotaan, väheksytään, suorastaan pidetään pilkkanaan vielä järjissään olevia ihmisiä.

Kyllä täällä on fiksuja kirjoittajia jotka pyytävät poistamaan OIKEASTI asiattomat viestit TARVITTAESSA.

Mutta yksi hyvä puoli onneksi on, tänne ei ole pakko tulla.

• Bilmannilla on luki häiriö
        BilMan kirjoitti:

Tuo ei ole Bilmannin tyyli käyttää suomea. Vaikuttaa vähän siltä että tunnukset ovat jonkun muunkin hallussa.

• näyt notkuvan
        BilMan kirjoitti:

täällä jatkuvasti vahtimassa moraaliamme.

• ehkä'
        Bilmannilla on luki häiriö kirjoitti:

Tuo ei ole Bilmannin tyyli käyttää suomea. Vaikuttaa vähän siltä että tunnukset ovat jonkun muunkin hallussa.

jo oma sihteeri

• yks tollo tää

täällä vaan, nääs toivoo

että ois seulasi harvempi

niin palstasi virkeempi

ja jutumme mielenkiintoisempia

eloa tänne nääs kaivataan

tämä tästä ja piste

• Tollotar ihimettelöö

näitä poistoja.
        Vuonna 2006,oiskohan ollunna loppupuolella,yks leski-immeinen,kyseli mitä tekis ku tunteet on vastakkaiseen sukupuoleen herännä uuvelleen?

Hää ol olluna jo parivuotta leskenä.
        Kysympä vaa mitä pahhaa siinä ol,ku het pilimanni poisti?
        No,kaippa se ol sitä jonnii joutavaa hötkyilyä.

• liian vanahoja
        Tollotar ihimettelöö kirjoitti:

näitä poistoja.
        Vuonna 2006,oiskohan ollunna loppupuolella,yks leski-immeinen,kyseli mitä tekis ku tunteet on vastakkaiseen sukupuoleen herännä uuvelleen?

Hää ol olluna jo parivuotta leskenä.
        Kysympä vaa mitä pahhaa siinä ol,ku het pilimanni poisti?
        No,kaippa se ol sitä jonnii joutavaa hötkyilyä.

Tähän ikkään piästyä jouttaa tuntteet heittee romukoppaan.
        Pittää alakkoo ajatella tuonpuolleissii.

• Kalle-Aaretti

Kyllä ny masentaa kauhiasti!!

• Zirkonia

kauhiast Kallea masentaa? Syysmasennus vai??

• Zirkonia

Nyt nukkumaan, hopi, hopi.
      Palaan joskus katsomaan, olitko vastatannut minulle.T.Zirkonia

• Onko kiusallista tuntea itsensä tärkeäksi?

Minusta on herttaista miten vakavasti ihmiset ottavat tämän kirjoittelun.
      Voisi melkein rinnastaa valtiollisiin vaaleihin joissa ääni hylätään ko. henkilön mielestä puutteellisin perustein.

Tietenkin on mukavaa saada siitä sisältöä elämäänsä.
      Niinhän minäkin teen.

Mielestäni olet omaksunut oikean asenteen kirjoitteluun.

Joillakin palstoilla keskustelijat menevät sikamaisuuksiin toisiaan herjatessaan.
      Se tuskin palvelee oikeasti muiden kuin herjaajien mielenterveyteen liittyviä tarpeita.
      Nyt joku pillastuu!

• silti...

herjata ketään, mutta puolueellisuus pois noista poistoista.

miksi toiset saavat herjata ja kirjoittaa pilkkakirjoituksia ja toiset eivät saa ilmaista omaa mielipidettäänkään, vaa se heti poistetaan?

Älkää nyt heti antako åeriksi ja muuttako mieltänne..?

J.k. en pillastunut.

• Samaa mieltä kuin Laiska-Lasse, "herttaista" tuo omien kirjoitusten yliarvostus. Omia kirjoituksiani saa poistaa ihan niin paljon kuin huvittaa. Vain kirjoitushetkellä on ollut olevinaan jotain sanottavaa, mutta sehän tuli sitten sanotuksi ja meni jo, enkä perään kysele, saati sitten vahdi, onko takuulla tallella.

• sitten
        tinat kirjoitti:

Samaa mieltä kuin Laiska-Lasse, "herttaista" tuo omien kirjoitusten yliarvostus. Omia kirjoituksiani saa poistaa ihan niin paljon kuin huvittaa. Vain kirjoitushetkellä on ollut olevinaan jotain sanottavaa, mutta sehän tuli sitten sanotuksi ja meni jo, enkä perään kysele, saati sitten vahdi, onko takuulla tallella.

tänne kirjoitteletkaan? Voithan poistaa tekstisi itse jo ennen lähettämistä; miksi nähdä lähettämisen vaiva.

• sitten kirjoitti:

tänne kirjoitteletkaan? Voithan poistaa tekstisi itse jo ennen lähettämistä; miksi nähdä lähettämisen vaiva.

nähdäkseni sisältyi jo edelliseen puheenvuorooni.

• tinat tuhkaan
        tinat kirjoitti:

Samaa mieltä kuin Laiska-Lasse, "herttaista" tuo omien kirjoitusten yliarvostus. Omia kirjoituksiani saa poistaa ihan niin paljon kuin huvittaa. Vain kirjoitushetkellä on ollut olevinaan jotain sanottavaa, mutta sehän tuli sitten sanotuksi ja meni jo, enkä perään kysele, saati sitten vahdi, onko takuulla tallella.

mitäs hittoja sillä on väliä, mitä tänne kirjoitetaan; häviää kuitenkin, kuin pieru saharaan!
        Koeta kuitenkin "tinat" olla enempi siellä ylätuulen puolella; ei niin pahasti haise.

• änkeät
        tinat kirjoitti:

tänne ja puutut joka asiaan. Pysyisit omassa karsinassasi ja jättäisit palstalaisten kirjoitukset rauhaan. Avaa oma ketjusi !!!!
        Täällä ei ylimielistä arvosteluasi tarvita eikä kaivata.

• En vaivautuisi
        tinat kirjoitti:

lähettämään jos ajatukseni ovat niin yhdentekeviä.

Jos vaivaudun tänne kirjoittamaan ja lähettämään "hengentuotteeni", niin olettaisin että se myös saa olla täällä.
        Onhan minulla oikeus esittää mielipiteeni siinä missä muillakin.
        En hauku enkä arvostele ketään, en myöskään mainosta mitään.
        Mutta täällä katsotaan että olemme niin holhottavia ettei meidän ihan joka asiasta saa eikä tarvise puhua.
        Tämä on ikäryhmät palsta, joten ei ole mitään määrättyä aihetta mistä saa kirjoittaa, olen ymmärtänyt että täällä saisi 60 ihmiset jutella asiasta kuin asiasta.
        Mutta ei niin käytännössä ole.

• Lukija 27

On hyvinkin tavallista, että puhekuplat kirjoittavat monella nimimerkillä.

Näin he antavat sen kuvan, että heitä on paljon.

Sanoja, nimiä ym. on aasta ööhön paljon.

Ajatelkaa tilannetta, että palstalla äänestettäisiin. Rekisteröidyt ja vakinikit jäisivät selvästi alakynteen. Oikeinko??

Anteeksi tuo nimitys puhekupla. Sarjakuvissa noita näkee mutta niiissä on aina henkilö joka sanoo, täällä ei koskaan.

• tänne

kirjoittavat ovat mainitsemiasi puhekuplia.

• lisäksi ilman nikkiä,

joten HEILLÄ 1 = 101

se on nähty ja noteerattu.

• PellePeloton

Mielipide asiaan on, vaan ei käy sanominen.

• Oletko se tosiaan sinä ite?
        Poikkea nyt sitten Pystybaariinkin, kun kerran liikenteeseen olet lähtenyt.
        Siellä saat sanoa mielipiteesi, me emme sensuroi!

• Zirkonia
        Tellastiina kirjoitti:

Oletko se tosiaan sinä ite?

siltä, että täällä on leikkikoulu koolla.
        Eikös me kuitenkin olla kohtuullisen iäkkäitä jo?
        Voihan olla, että ollaan tulossa lapsiksi taas.
        Niin, että kiva leikkiä tätä leikkiä, kunhan ei liikaa nahistella.Tai muuten mä kerron mun isille, se on vahvempi kun sun isi.

• toimittaja*
        Zirkonia kirjoitti:

Niin, että kiva leikkiä tätä leikkiä, kunhan ei liikaa nahistella.Tai muuten mä kerron mun isille, se on vahvempi kun sun isi.

Haluaa vain muokata palstan näköiseksensä.

• Zirkonia
        toimittaja* kirjoitti:

Haluaa vain muokata palstan näköiseksensä.

mutta myös toimittaja muokkaa omalta osaltaan, ja samoin me kaikki muut.

• PellePeloton
        Zirkonia kirjoitti:

Juuri "vankilasta" päässeenä,sanon vain, että 'mun isi kyllä voittaa teidän kaikkien isit'. Suruksemme hän menehtyi jokunen vuosi sitten 98-vuotiaana, täysjärkisenä kansalaisena.
        Ketkä niistä isistä nyt niin vahvoja olisivat? Tai kaikki olivat.

• PellePeloton
        Tellastiina kirjoitti:

Oletko se tosiaan sinä ite?

Aikanaan, Telle, aianaan.
        Ensteks tarttee vähän piileskellä.

• Zirkonia

ettet kestä mitään sellaistakaan viestiä, jossa Sinua jollainlailla ymmärretään?? Kerro.
      Poistit juuri viestini jossa ikäänkuin hieman olin puolellasi.Enkä hyväksynyt ikäviä haukkuviestejä. Ihmettelee.

• BilMan*

Viestisi joutui ketjun jatkona roskikseen.
        Vastasit herjaviestiin joka poistettiin.

Vihje; -kun haluat vastata herjaan, niin klikkaa ensin ketjun aloittajan viestiä, ja vastaa. Siten säästyt mielipahalta ja Sinulle turhalta poistolta.

• BilMan*

On esimerkki.
      Näin ei joudu aiheetta poistetuksi.

• ja rauha maassa. Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille tasapuoliseti.

• mäkäräinen

ja hyviä sellaisia, kun sä uutena kulkijana tallaat joukossa valitussa ja hermot kestävät toivotella tällä palstalla rauhaa maassa! Pisteitä ja se kuuluisa pk-merkki.(papukaija)
        Kiva kuva sun sivullas...

• Tyytymättömät saavat tietysti purnata ja valittaa, mutta asiallisia pitäisi olla.

Palsta tarvitsee aina seriffin ja ainoastaan vaihto voi tulla kyseeseen.

Miksikö näin?

Tämän ovat palstalaiset itse osoittaneet omilla viesteillään.

Sellaista seriffiä ei löydykään, johon kaikki olisivat tyytyväisiä. Seriffejä on kuitenkin vain yksi ja palsta pullistelee asiattomista kirjoittajista.

Teidät voidaan vain ryhmänä mainita - raukkikset!

0 kpl teistä rohkenee astua areenalle vastaamaan sanoistaan.

Olen itsekin allekirjoittanut adressin - omalla nimelläni. Muutama muukin on näin tehnyt. Muiden kohdalla olisi pitänyt olla nimenä

Asiaton Suunsoittaja Raukkis

Keksikää vaan uusia nimikkeitä, muuhunhan ette pystykään.

• allekirjoittaja

Sinun kommenttisi jos mikä, oli asiaton. Silloin, kun annetaan suoraan kaksi vaihtoehtoa, tee näin tai tee noin, ne ovat molemmat yhtä hyväksyttyjä.
        Eli allekirjoita suoraan omalla nimelläsi tai klikkaa toista kohtaa.

Täällä on samat vaihtoehdot. Kirjoita rekisteröityneenä tai sitten ei. Molemmat tavat ovat hyväksyttyjä ja luvallisia.
        Ei pitäisi ryhtyä tuomitsemaan kovin vähin eväin.

On jokaisen oma asia, kumpaa annettua vaihtoehtoa missäkin tilanteessa käyttää.

• Mitäs tuosta....

Kyllä allekirjoittaessa pitää nimi ja paikkakunta ilmoittaa.
        Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko nimi tulee näkyviin tai sitten ei.
        Molemmat vaihtoehdot ovat yhtä luvallisia.

Ketä varten nimi pitäisi olla näkyvissä, allekirjoittajien nimet ovat siellä, ja yhteyden saa sellaiset henkilöt joiden se kuuluukin saada.
        Olet taas kerran ihan hakoteillä kuten usein muulloinkin.
        Tässä on paljolti kyse siitä että 60 palstan kirjoittajien arvostelukyky kyseenalaistetaan.

Ei täällä asiattomia ja loukkaavia kirjoituksia ole näkynyt.
        Mitä nyt joku haukkuu muita kirjoittajia raukkikseksi.

• tärkeintä on
        allekirjoittaja kirjoitti:

Sinun kommenttisi jos mikä, oli asiaton. Silloin, kun annetaan suoraan kaksi vaihtoehtoa, tee näin tai tee noin, ne ovat molemmat yhtä hyväksyttyjä.

Täällä on samat vaihtoehdot. Kirjoita rekisteröityneenä tai sitten ei. Molemmat tavat ovat hyväksyttyjä ja luvallisia.

että allekirjoittaa, nimi näkyviin tai ei.

• allekirjoittaja kirjoitti:

Olenkohan kirjoittanut laillisuudesta tai laittomuudesta.

Olen aina joutunut tekemään allekirjoitukset omalla nimelläni.

Kun en muuta allekirjoitustapaa tiedä, ne minulle kerrottakoon.

Lupa toimia nimettömänä lisää tietysti "allekirjoittajien" määrää, myös viestien määrää. Tällainen tuo paljon lisätuloja Enirolle.

• Laivat

omalla nimelläni ja ihan solidaarisuudesta. Ja ajatellen tulevia vuosia - jos en vaikka kyllästy palstakirjoitteluun ja harkitsen siirtymistä 60 palstalle.

Yleensäkin taistelen aina sananvapauden puolesta kun siihen on tilaisuus, sillä sananvapaus on yksi demokratian kulmakivistä. Tietysti pitää poistaa ne viestit, jotka selkeästi ovat sääntöjen vastaisia. Mutta kyllähän näin kauan eläneet ihmiset pääsääntöisesti itsekin ymmärtävät asioita. Liika holhoaminen tappaa keskustelun. Tosin tämä sheriffi -asia näyttää vilkastuttaneen keskustelua 60 -palstalla...

• Kalle-Aaretti

Joopa juupa. Taasen meni belletteihin. Mutta turha sunkin mua revitellä raukkikseksi. Mihinköhän sinäkin todella kykenet?? Tuskin siihenkään. Minä en tuollaisiin adresseihin nimeänini kirjoita. En oikeaa, en väärää. Päsinpäistä puuhaa.

• Laivat kirjoitti:

omalla nimelläni ja ihan solidaarisuudesta. Ja ajatellen tulevia vuosia - jos en vaikka kyllästy palstakirjoitteluun ja harkitsen siirtymistä 60 palstalle.

Yleensäkin taistelen aina sananvapauden puolesta kun siihen on tilaisuus, sillä sananvapaus on yksi demokratian kulmakivistä. Tietysti pitää poistaa ne viestit, jotka selkeästi ovat sääntöjen vastaisia. Mutta kyllähän näin kauan eläneet ihmiset pääsääntöisesti itsekin ymmärtävät asioita. Liika holhoaminen tappaa keskustelun. Tosin tämä sheriffi -asia näyttää vilkastuttaneen keskustelua 60 -palstalla...

Tuo lakiin kirjattu oikeus on suojelemisen arvoinen,

demokratia ja sananvapaus kuuluvat yhteen.

Kyllä meidän ikäiset ovat niin kypsiä ja

sivistyneitä, että itse tietävät mitä kirjoittaa.

:)

• pitkäksi

on tämä ketju päässyt venähtämään. Onkohan kulissien takana tapahtumassa jotakin?

• ............

Nyt poistetaan vain kaikkein "hankalimmat" viestit, vähemmän hankalat ovat saaneet jäädä, toisin kuin ennen.

• 1943

milloin mahtaa tulla loppu? Mikään muu aihe ei kiinnosta yhtä paljon. Tai kuka keksii jotain tosi mielenkiintoista.

• Miksi et

Tee kiinnostavaa aloitetta.
        Jos jokin aihe alkaa saada kiinnostuneita kirjoittajia se pätkitään torsoksi tai poistetaan kokonaan.
        Etkö kannata sananvapautta?
        Tulee tästä loppu ajallaan.

• Ystäväni taistelee

hengestään. Syöpä on ottamassa omansa. Tuenko puoliosoa vai hattuilenko hänelle?

Kiitos hyvistä ihjeista.

• 1943

on, että sairauden ja kuoleman tullessa kohdalle, ystävät kaikkoavat. En olisi uskonut, mutta niin se vain on. Monet muut ovat sanoneet samaa. Neuvon Sinua tukemaan hienotunteisesti. Mitä se hattuilu muuten on?

• 1956
        1943 kirjoitti:

on, että sairauden ja kuoleman tullessa kohdalle, ystävät kaikkoavat. En olisi uskonut, mutta niin se vain on. Monet muut ovat sanoneet samaa. Neuvon Sinua tukemaan hienotunteisesti. Mitä se hattuilu muuten on?

toivotan voimia ja jaksamista.
        Oma kokemukseni on täysin samanlainen....
        Niin se vain on ja sanoja ei ole ollenkaan,eikä niitä tarvitakkaan.

• ystäväni taistelee
        1943 kirjoitti:

vain ja ainoastaan keljuilua. Siis kaikkea mahdollista negatiivisessa mielessä.

• 1943
        ystäväni taistelee kirjoitti:

vain ja ainoastaan keljuilua. Siis kaikkea mahdollista negatiivisessa mielessä.

aina oppii uutta. Minulle tuli mieleen jonkinlainen hienostelu, hieno nainen hattu päässä. On tärkeää, että antaa aikaansa ystävälle. Itselläni on syövästä sen verran kokemusta, että mieheni sairasti syövän, mutta parani. Luulen, että toimintani auttoi häntä saamaan elämänuskonsa takaisin. Saimme 7 onnellista vuotta lisää. Luultavasti surutyö syövän yhteydessä helpotti lopullista surutyötä, kun mieheni menehtyi silmänräpäyksessä liikenneonnettomuudessa. Arvokkainta elämässä on läheinen ihminen.

• 1943
        1956 kirjoitti:

toivotan voimia ja jaksamista.
        Oma kokemukseni on täysin samanlainen....
        Niin se vain on ja sanoja ei ole ollenkaan,eikä niitä tarvitakkaan.

ynnä voimia ja myös aurinkoisia hetkiä. Olen saanut uusia ystäviä, jotka pitävät yhteyttä. Vanhat passiiviset olkoot omissa oloissaan. Ilmoittauduin tukihenkilökurssille, mutta nyt tuntuu olevan niin paljon kaikkea, etten tiedä ehdinkö.

• 1943 kirjoitti:

aina oppii uutta. Minulle tuli mieleen jonkinlainen hienostelu, hieno nainen hattu päässä. On tärkeää, että antaa aikaansa ystävälle. Itselläni on syövästä sen verran kokemusta, että mieheni sairasti syövän, mutta parani. Luulen, että toimintani auttoi häntä saamaan elämänuskonsa takaisin. Saimme 7 onnellista vuotta lisää. Luultavasti surutyö syövän yhteydessä helpotti lopullista surutyötä, kun mieheni menehtyi silmänräpäyksessä liikenneonnettomuudessa. Arvokkainta elämässä on läheinen ihminen.

Mieheni isoisällä oli ollut sama syöpä, hän menehtyi siihen Kivelän sairaalassa 50-luvulla.

Kun mieheni diagnoosi oli tuo sama syöpä, niin aluksi sen yritti torjuakin, mutta hyväksyähän se piti.

Hän oli alle 60-vuotias silloin, joten syöpä leviää sen ikäisellä herkästi lähettäen metastaaseja.

Hänen yleiskuntonsa oli kuitenkin niin hyvä, elämänhalu ja -ilo oli hänelle ominaista, että hän kesti hyväkuntoisena (myös tukkansakin säilyttäen) yli kymmenen vuotta aivan hyvänlaatuista elämää.

Loppu silti yllätti, olin shokissa sen tultua,
        kuin automaattiohjauksessa. Hänen kuolemansa oli
        suuri menetys.

Olen siitä kuitenkin toipunut, ei voi mennä selkä edellä menneitä miettien tulevaisuuteen, - katson eteenpäin, toivorikkaana ja kiitollisena: olen saanut elämältä paljon.
        :)

• ihmiskunta
        1943 kirjoitti:

Näin se vain on. Silloin kun sairastuu vakavasti ne ihmiset joita olet pitänyt ystävinäsi vuosikymmenet katoavat kuin tuhka tuuleen. Yksin jäät sen rakkaasi viereen.

Kriisitukea on tänä päivänä lähes joka lähtöön, vollotamme sydämen pohjasta julkkisten kuolemaa, henkilön jota emme koskaan ole tunteneet. Luonnonkatastrofin sattuessa toisella puolella maapalloa kriisiapua löytyy sille joka mahdollisesti on asiasta järkyttynyt.Läheisensä sairauteen menettäneelle sitä juurikaan ei löydy.
        Ystävän jonka olemme tunteneet vuosia, unohdamme sairaalaan kuolemaan yksin. Omaistakin juoksemme pakoon kadun toiselle puolelle jos tulee vastaan. Seurakuntani nuori diakonityöntekijäkin sanoi mieheni kuoleman jälkeen: ” Ei meillä nyt ole mitään erityistä apua tarjota. Kyllä kuolema kuuluu vaan kestä, tuossa teidän iässä se on ihan luonnollinen asia. ” Olin silloin juuri täyttänyt 60.

• olet kokenut
        ihmiskunta kirjoitti:

Näin se vain on. Silloin kun sairastuu vakavasti ne ihmiset joita olet pitänyt ystävinäsi vuosikymmenet katoavat kuin tuhka tuuleen. Yksin jäät sen rakkaasi viereen.

Kriisitukea on tänä päivänä lähes joka lähtöön, vollotamme sydämen pohjasta julkkisten kuolemaa, henkilön jota emme koskaan ole tunteneet. Luonnonkatastrofin sattuessa toisella puolella maapalloa kriisiapua löytyy sille joka mahdollisesti on asiasta järkyttynyt.Läheisensä sairauteen menettäneelle sitä juurikaan ei löydy.
        Ystävän jonka olemme tunteneet vuosia, unohdamme sairaalaan kuolemaan yksin. Omaistakin juoksemme pakoon kadun toiselle puolelle jos tulee vastaan. Seurakuntani nuori diakonityöntekijäkin sanoi mieheni kuoleman jälkeen: ” Ei meillä nyt ole mitään erityistä apua tarjota. Kyllä kuolema kuuluu vaan kestä, tuossa teidän iässä se on ihan luonnollinen asia. ” Olin silloin juuri täyttänyt 60.

Näinhän se tahtoo olla. Ei kuitenkaan aina. Seurakunnan työntekijän sanoja ihmettelen. joissakin seurakunnissa on sururyhmiäkin. Ei siihen tukemiseen aina tarvita ammattiauttajaa. Paras tuki tulee saman kokeneilta. Käydään yhdessä läpi samoja tuntoja ja tuntemuksia.

On niitäkin jotka tukevat toisia matkojen päästä. Itse olen saanut ja antanut niin etä- kuin lähitukea. Samojen sairauksien kanssa kamppailevilta/ville. Olen kuunnellut myös hidasta kuolemaa tekevän läheisiä. Joskus lähimmille on vaikea kertoa kaikkea mitä haluaisi. Sitä jotenkin kokee että valittaa läheisilleen. Kauempana olevalle on helpompi puhua.

Monille on käynyt niin että juuri eläkeiän kynnyksellä puoliso on lähtenyt. Niitä odotettuja yhdessä olon vuosia ei sitten tullutkaan. Kuvaan tulee suru, tuska ja menetys. Niin puolison kun oletettujen yhteisten vuosien. Toivon että löydät jonkun vertaisen jonka kanssa voit puhua kaikista asioista.

• 1943
        ihmiskunta kirjoitti:

minuakin pidettiin Estonia-onnettomuuden jälkeen kovana ihmisenä, kun en surrut, vaan sanoin, että minulle riittää, kun suren läheisteni poismenot. Tsunamin aikoihin mieheni kuoli äkillisesti auto-onnettomuudessa ja tyttärellini sanottiin, että varmaan ymmärrät hyvin onnettomuudessa kuolleiden omaisia, kun itse olet kokenut läheisen kuoleman. Ei tuossa tilanteessa ajattele muita, ei varsinkaan nuori tyttö, joka on menettänyt rakkaan isänsä. Kriisiapua toitotettiin lehdissä, ministerit olivat arkkuja vastassa. Ällötti koko touhu. Kyllä läheisen menetys tuntuu, vaikkei ketään muuta kuolisi samanaikaisesti. Työnsä puolesta monet hoitavat asiansa tökerösti. Meille ilmoitettiin onnettomuudesta puhelimitse, kun olin matkalla töistä kotiin. Tuttu poliisi on jälkeenpäin sanonut, ettei niin saisi tehdä. Olin Sinua vähän vanhempi, kun jäin leskeksi. Yritän itse tukea toisia vastaavanlaisissa tilanteissa.

• keskustelua..

tämän viestiketjun puitteissa.
      Miten ne liittyvät alkuperäiseen otsikkoon?

• päivänpaisteenkakku

konsti päästä jauhamasta jonninjoutavaa, jota taas tehdään uudella aloituksella.

• Oletko ollut live-

tilanteessa?
        Keskustelu polveilee ja rönsyää jokaisesta puheenvuorosta eteen päin.

JA HYVÄ NIIN.

• Suttura

menestyksestä! ;)

• evp upseeri

herää kysymys että eikö menestystä ole ollut muussa elämässä jos täällä pitää "menestyä" sensorina.

• vm -39

Tuo on miehen puhetta!

Ei täällä kaiken maailman höppänöiden kirjoituksia tarvitse vakavasti ottaa. Onneksi "adressin" "vastaanottajat" - jos niitä yleensä on - ovat järkevämpää joukkoa.

Sheriffimme jämerä linja herättää kunnoitusta. Kukoistakoon sen ansiosta 60 -palsta edelleenkin!

Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee.

• mielestäsi

palsta kukoistaa?
        Onnea vaan edelleenkin, moni on jo poistunut paremmille palstoille ja lisää lähtee!

• vm --39
        mielestäsi kirjoitti:

palsta kukoistaa?
        Onnea vaan edelleenkin, moni on jo poistunut paremmille palstoille ja lisää lähtee!

Kuten näkyy, palsta kukoistaa ja väkeä on kuin meren mutaa.
        On myös tulevia ja meneviä kuin millä tahansa suositulla palstalla.
        Jämerällä otteella tätä palstaa johdetaan. Niin pitääkin

• aatu a

Ajatelkaahan 60 -laiset , jos lapsenlapsenne - niillä, joilla sellaisia on - seuraisivat keskustelua yllä olevan aloituksen jälkeen.
      Pitäisivätkö ne teitä höppänöinä vai lapsellisina?

Tällainen keskustelu ei ole rakentavaa eikä kuulu palstalle.

Sheriffi tekisi viisaasti poistamalla aloituksensa js samalla tämän hötköilyn, näin kai voi sanoa, ellei sitten rakasta sitä, että saa olla puheenaiheena.

Samalla voisi poistaa nyt ja vastaisuudessa kaikki sanomat, joissa viitataan johonkin höppänäadressiin, jolla pelkästään nolataan 60 -joukkoa ja tehdään sitä naurunalaiseksi.

• tapani -

Sheriffi tekisi viisaasti, jos poistaisi koko tämän ketjun samoin kuin yleensä puheenvuorot, joissa viitataan "adressiin" tai arvostellaan sheriffin toimintaa. Sellaiset arvostelut kuuluvat muualle.

Tällainen vuoropuhelu palstalla ei ole tarpeen ja on kaikkea muuta kuin rakentavaa. Sitä paitsi se on naurettavaa ja toisaalta ärsyttävää. Että yli kuusikynppiet voivat ollakin noo-oin lapsellisia!

Sheriffi voisi nyt ryhdistäytyä ja osoittaa jämeryyttä, joka näkyy olleen hänelle ominaista, ja toimia ylempänä esitetyn mukaisesti.

Samalla siirryttäisiin yksinkertaiseen päiväjärjestykseen ja palstalla yleensä käytyyn leppoisaan keskusteluun.

Jos häiriköt saadaan pois, ei niitä jäädä kaipaamaan.

• sinäkään

et ole vakituinen palstalla kävijä.
        Ei ole ainoastaan häiriköistä kysymys, vaan asiallisista ketjuista ja viesteistä joita poistetaan.

Ellei arvostella ja sanota mielipiteitä, ei myöskään korjausta asioihin tule.

• Asiallisten

viestien poistot ovat siis jämäkkyyttä.
        Leppoisa keskustelu on sensuurin sanelemaa.
        Olisit pärjännyt hyvin ent. Neuvostoliitossa.

• t. omppeli
        Asiallisten kirjoitti:

viestien poistot ovat siis jämäkkyyttä.
        Leppoisa keskustelu on sensuurin sanelemaa.
        Olisit pärjännyt hyvin ent. Neuvostoliitossa.

Poistetut viestit eivät ole olleet sheriffin mielestä asiallisia ja sillä siisti.Se on jämäkkyyttä.
        Tuskinpa ne silloin muidenkaan mielestä (paitsi kirjoittajien) ovat asiallisia.

• ??????
        t. omppeli kirjoitti:

Poistetut viestit eivät ole olleet sheriffin mielestä asiallisia ja sillä siisti.Se on jämäkkyyttä.
        Tuskinpa ne silloin muidenkaan mielestä (paitsi kirjoittajien) ovat asiallisia.

Kyllä monet poistetut ovat olleet minunkin mielestäni asiallisia, vaikka en ole niitä itse kirjoittanutkaan, enkä edes osallistunut ketjuun.

Luulen, että sefu ei aina ymmärrä mitä kirjoitetaan ja poistaa varmuuden vuoksi, jos se kuitenkin on jotain laitonta.;)

Normaalin ihmisen mielestä uskoisin poistoon joutuvan vain lainvastaiset kirjoitukset, jotka luetellaan jo säännöissä, niin ja ilkeät herjat tietysti. Ei muuta.

Ketjusta on poistettu 98 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      51
      2759
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1662
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      104
      990
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      83
      915
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      59
      828
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      163
      760
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      749
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      741
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      732
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      675
    Aihe