Muuten on ihan kiva olla tämänikäinen, mutta unenlahjoja kadehdin nuoremmilta. Lähes joka yö herään aamuyöstä, haen lehden ja, jos on vapaapävä, otan vielä aamunokoset. Mutta nyt ei ollut vielä lehti laatikossa, vaihtunut tetysti jakaja, tullut joku nuori jakaja ja nukkunut pommiin:(
Miten on, ikätoverit, nukutteko hyvin vai huonosti?
Olispa kiva nukkua puoleenpäivään...
44
1477
Vastaukset
Minä nukun lähes aina hyvin. Tosi aikaisesti, jo 21 on mentävä nukkumaan ja jos iltarientoihin olen menossa tai aion katsoa myöhäisleffaa, on pakko ottaa päiväunet.
Nukun koko yön yleensä aina ihan sikeästi, ja herään vasta kun kello soi. Nukahdan helposti ja nukun mieluiten noin kymmenen tuntia.
Ongelmani on mieluimmin just se, että kun saisi ottaa ne päivätirsat. Siis töiden jälkeen neljältä ne ovat mielestäni liian myöhäiseen ajankohtaan, ja siksi sinnittelen mieluimmin yhdeksään ja sit yöunille.- kuokkija.muualta..
heräisin puoliltapäivin,koko ihana päivä pilalla,nukuttuna!
Menen nukkumaan 22.00 ja herään 5.20 harvoin tarviin edes herätyskelloa.
Varmuuden vuoksi laitan jos pitää mennä 7.00 työhön, mutta silti herään ennen sen soittoa.
Sii,nukun hyvin! Ei nokosia. - Puidenhalaaja
kuokkija.muualta.. kirjoitti:
heräisin puoliltapäivin,koko ihana päivä pilalla,nukuttuna!
Menen nukkumaan 22.00 ja herään 5.20 harvoin tarviin edes herätyskelloa.
Varmuuden vuoksi laitan jos pitää mennä 7.00 työhön, mutta silti herään ennen sen soittoa.
Sii,nukun hyvin! Ei nokosia.Uskoin löytäväni kohtalotovereita, mutta taidankin olla yksin uniongelmani kanssa. Taitaa olla sukuvika. Isä heräsi myös vanhemmiten tosi aikaisin. Kerran hän tuli meille kylään sunnuntaiaamuna klo 7. Lapset olivat pieniä mutta hekin nukkuivat vielä, samoin muu porukka. Isälle se oli ihan sopiva vierailuaika, hän oli ollut hereillä jo monta tuntia...
- frage
6h yössä ja sen on mulle ihan riittävä,en voi sietää sellaisia jotka nukkuvat puoleenpäivään vaikka viikonloppuna menisikin vähän pidempään ravintolassa tai muualla
- pilalla
Minulla on vaikeuksia päästä uneen, pyöriskelyä pari tuntia, mutta kun vimein nukahdan niin nukun aika hyvin. Jos olen sattunut nukkumaan klo 9, on päivä jo melkin pilalla. Olen kai niin kaavoihin kangistunut, että kaiken pitää tapahtua tietyssä järjestyksessä. Mielestäni klo 9 titäisi kodin olla tip top kunnossa ja aamutoimet tehtynä. Töihin minun ei tarvitse mennä.
- Heikunkeikku
..todella vähän unta. 5-6 tuntia. Olen semmonen yökyöpeli. Yöllä tulevat "inspiraatiot". Voin lukea vaikka aamuun asti jos en malta ja kykene lopettamaan. Tai kuuntelen musiikkia. Tai piirtelen tai soitan pianoa. Onneksi ei tarvitse mennä aikaisin aamulla töihin, se olisi kauhistus.
Normaalisti menen sänkyyn n klo 1 jos alan lukemaan, muuten kahden kieppeillä. Kun päätän, että alan nukkumaan, nukahdan muutamassa minuutissa. Edesmennyt mieheni kyllä sanoi, että hengitän 2 kertaa ja sitten jo nukun. Ja sitten kun nukun, niin olen kuin tajuton. Mut vois varmasti siirtää vaikka toiseen sänkyyn, enkä heräisi siihen. Viiden kuuden tunnin kuluttua herään, enkä mitenkään enää saisi nukuttua enempää. En jää koskaan loikoilemaan sänkyyn vaan ponnahdan heti ylös. Päiväunia en nuku koskaan. Kun oon täyttänyt vuoden, en ole kuulemma nukkunut enää päiväunia. - Pistaasihalva
Muistan miten äitini "kärsi" unettomuudesta viisikymppisenä.
Minä katson asiaa toisesta näkökulmasta: lyhyt yöuni merkitsee sitä, että on enemmän aikaa muuhun.
Valvon lähes kaikki aamuyöt, joten lehden rapsaus luukustaa saa minut laukkaamaan paikalle iloisena kuin cockerspanielin.
Luen paljon, joten kirjoillekin riittää hyvin aikaa.
Minulle riittävät 4-6 tunnin yöunet. Iän lisäksi siihen vaikuttaa varmaan meditointi, monella se korvaa osan yöunesta. Jos joskus väsyttää enemmän, nukun luonnostani enemmän. Mitään ongelmaa ei ole, kun en koe sitä sellaiseksi.- Puidenhalaaja
Kun päivien määrä on vähenemään päin, niin vuorokauteen mahtuu enemmän tunteja kun ei tarvitse enää nukkua niin paljon. Yritän ottaa oppia tuosta:)
- Otto-Vaan
Päivä on ihan pihalla ,pilalla jos aamun pitkällään viettää.
5-7 tuntia tuhraantuu YÖLLÄ nukkumiseen ja yleensä unikin tulee kun painonapista.:)
Lehtikin tuli taas talveksi tilattua,tunti-puolitoista
siinä menee aikaa aamulla selatessa. - Sinimarjanen
vuoden olen pärjäillyt vähemmillä yöunilla.
Aijemmin menin illalla n.21.30 nukkumaan.
Nykyisin se on hieman myöhempi. Viimeistään
kuitenkin klo 23.00. Aamulla heräilen jo
kohtalaisen varhain, nousen ylös viim.kuitenkin, työaamuina
6.30-7.00. Lomalla nousen ylös aamuisin viimeistään klo 6.00,
ettei varsinkin kesäpäivä menisi ihan harakoille.
Olen monesti kesällä lakkasuolla aamulla kuuden
jälkeen.- susa51
Olen nuoresta pitäen mennyt myöhemmin nukkumaan, unet on silti riittäneet hyvin. Työhön jaksaa herätä ja vapaalla olen esim kuntosalilla jo kuuden jälkeen.
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa että kesäaamut ovat hienoja. - Sinimarjanen
susa51 kirjoitti:
Olen nuoresta pitäen mennyt myöhemmin nukkumaan, unet on silti riittäneet hyvin. Työhön jaksaa herätä ja vapaalla olen esim kuntosalilla jo kuuden jälkeen.
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa että kesäaamut ovat hienoja.on parasta, siksi niitä ei kannata käyttää
nukkumiseen. Varsinkin lomalla ja mökillä
on hienoa seurata luontoa, kävästä uimassa
aamuvarhaisella, istuskella rannalla ja olla
vaan. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
on parasta, siksi niitä ei kannata käyttää
nukkumiseen. Varsinkin lomalla ja mökillä
on hienoa seurata luontoa, kävästä uimassa
aamuvarhaisella, istuskella rannalla ja olla
vaan.Minullakin tulee kesällä herättyä varsin aikaisin vaikka illalla ei meinaa malttaa nukkumaan. Se on vähän sellainen tunne että päivä menee hukkaan jos ei ole jotain tekemässä tai ainakin tietoisesti olemassa. Lomalla ja mökiltä käyn monesti lenkillä tai sitten jotain...marjastuskin on kivaa. Toisaalta kyllä monesti kesäilloissakin on jotain todella viehättävää. Riippuu tietenkin tilanteesta jossa sen kokee.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Minullakin tulee kesällä herättyä varsin aikaisin vaikka illalla ei meinaa malttaa nukkumaan. Se on vähän sellainen tunne että päivä menee hukkaan jos ei ole jotain tekemässä tai ainakin tietoisesti olemassa. Lomalla ja mökiltä käyn monesti lenkillä tai sitten jotain...marjastuskin on kivaa. Toisaalta kyllä monesti kesäilloissakin on jotain todella viehättävää. Riippuu tietenkin tilanteesta jossa sen kokee.
Sinustakin pitkästä aikaa.)
Se on totta että kesäillatkin on niin ihanat,
että silloin ei kyllä malta mennä nukkumaan,
eikä oikeastaan nukutakkaan. Kesällä pitäisi
olla aina hereillä, kun kesä on niin lyhyt.)) - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
Sinustakin pitkästä aikaa.)
Se on totta että kesäillatkin on niin ihanat,
että silloin ei kyllä malta mennä nukkumaan,
eikä oikeastaan nukutakkaan. Kesällä pitäisi
olla aina hereillä, kun kesä on niin lyhyt.))Kesä on lyhyt ja ihana täällä meillä. Kivaa että "nettituttuja" tapaa kun nyt illat pimenee ja syystuulet puhaltaa. Kävin pikkulenkillä ja oli tosiaan aika vilpoista ulkona. Mutta niin kuuluu olla ja kivaa vaihteluahan syksykin elämään tuo.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Kesä on lyhyt ja ihana täällä meillä. Kivaa että "nettituttuja" tapaa kun nyt illat pimenee ja syystuulet puhaltaa. Kävin pikkulenkillä ja oli tosiaan aika vilpoista ulkona. Mutta niin kuuluu olla ja kivaa vaihteluahan syksykin elämään tuo.
tänään upea päivä. Auringonpaistetta.
Oli Tikkurilan maalaismarkkinat.
Siellä tuli käytyä. Olin useita tunteja.
Päivällä oli 17 lämmintä. Nyt illala en ole ollut ulkona.
Käsittääkseni nytkin on vielä lämmintä. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
tänään upea päivä. Auringonpaistetta.
Oli Tikkurilan maalaismarkkinat.
Siellä tuli käytyä. Olin useita tunteja.
Päivällä oli 17 lämmintä. Nyt illala en ole ollut ulkona.
Käsittääkseni nytkin on vielä lämmintä.Ja ajelin täällä aikapaljon pohjoisemmassa, johtuu varmaan siitä. Ei tuo tuuli kovaa ollut, mutta ajoviima pyöräillessä ja tihutti vähän vettä niin se kai sai kylmäntunteen. Sinä kun marjastat usein niin oletko kerännyt puolukoita tänä syksynä, löysitkö helposti.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Ja ajelin täällä aikapaljon pohjoisemmassa, johtuu varmaan siitä. Ei tuo tuuli kovaa ollut, mutta ajoviima pyöräillessä ja tihutti vähän vettä niin se kai sai kylmäntunteen. Sinä kun marjastat usein niin oletko kerännyt puolukoita tänä syksynä, löysitkö helposti.
puolukoita ihan kohtalaisenkin paljon.
Ei tosin ihan niin paljon kuin viime vuonna,
mutta vanhemmalle sukukunnalle tuli kerättyä,
olisko yhteensä seitsemän ämpärillistä,
eikä tarvinnut mökistä pitkälle mennä.
Pyöräillessä se viima tuntuukin ja onhan nyt
kuitenkin syksy jo.
Miten Sinulla muuten on mennyt?
On todellakin kiva kuulla Sinusta.)) - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
puolukoita ihan kohtalaisenkin paljon.
Ei tosin ihan niin paljon kuin viime vuonna,
mutta vanhemmalle sukukunnalle tuli kerättyä,
olisko yhteensä seitsemän ämpärillistä,
eikä tarvinnut mökistä pitkälle mennä.
Pyöräillessä se viima tuntuukin ja onhan nyt
kuitenkin syksy jo.
Miten Sinulla muuten on mennyt?
On todellakin kiva kuulla Sinusta.))Kesällä aloitin pesuhuoneen- ja saunan remontoinnin tässä vakiasunnossa. Nyt se on valmis. Tein valtaosiltaan sen itse vaikka en mä mikään rakennusmies ammatiltani ole. Olen kuitenkin elämänvarrella yhtä ja toista rakennellut niin en epäröinyt ryhtyä nyt tuohonkaan.
Ja kyllä siitä minusta aivan hyvä tuli ja todella huolellinen kyllä olin kaikessa ja erityisesti noissa vesieritys jutuissa. Oli minulla eräs rakennusinsinööri tuttava jolta kyselin niitä juttuja joista en ollut itse varma.
Puolukkaretkellä kävin kanssa. Löytyi niitä vaikka keräsin vain pari sangollista. Karpaloita sanovat tulevan runsaasti, ne vai ovat vielä aika raakoja. Pitäis odottaa myöhempään tai käydä jäässä niin sitten sen jälkeen ne olisivat parhaimmillaan. Pitää käydä myöhemmin katselemassa. Oletko sinä "rämpinyt" niitä suolta tai suolampien rannoilta. - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Kesällä aloitin pesuhuoneen- ja saunan remontoinnin tässä vakiasunnossa. Nyt se on valmis. Tein valtaosiltaan sen itse vaikka en mä mikään rakennusmies ammatiltani ole. Olen kuitenkin elämänvarrella yhtä ja toista rakennellut niin en epäröinyt ryhtyä nyt tuohonkaan.
Ja kyllä siitä minusta aivan hyvä tuli ja todella huolellinen kyllä olin kaikessa ja erityisesti noissa vesieritys jutuissa. Oli minulla eräs rakennusinsinööri tuttava jolta kyselin niitä juttuja joista en ollut itse varma.
Puolukkaretkellä kävin kanssa. Löytyi niitä vaikka keräsin vain pari sangollista. Karpaloita sanovat tulevan runsaasti, ne vai ovat vielä aika raakoja. Pitäis odottaa myöhempään tai käydä jäässä niin sitten sen jälkeen ne olisivat parhaimmillaan. Pitää käydä myöhemmin katselemassa. Oletko sinä "rämpinyt" niitä suolta tai suolampien rannoilta.on kovasti ollutkin. Sen verran olen nähnyt
joskus noita remonttijuttuja. Kaakeloitko
kanssa? Siinä säästää rahallisesti
paljon, kun itse pystyy remontoimaan.
Tosin onhan se rankkaa ja varsinkin vielä,
jos tekee töiden ohella vapaa-aikana.
Karpalossa tykkäisin käydä. Meillä tuolla
kotipuolessa tuli tie niihin maisemiin, jossa
aina kävin karpalossa. Keräsin aina ennen
lokakuussa. Syyskuussa olisin nyt voinut
poimia, kun olin syyslomalla, mutta
eiväthän ne silloin vielä kypsiä ollut.
Tiilikan kansallispuistossa oli kyllä Karpalon
poimijoita, mutta niissä oli kyllä toinen puoli
ihan valkoinen. Parhaimmillaan ne minusta on,
kun on ollut vähän pakkasia. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
on kovasti ollutkin. Sen verran olen nähnyt
joskus noita remonttijuttuja. Kaakeloitko
kanssa? Siinä säästää rahallisesti
paljon, kun itse pystyy remontoimaan.
Tosin onhan se rankkaa ja varsinkin vielä,
jos tekee töiden ohella vapaa-aikana.
Karpalossa tykkäisin käydä. Meillä tuolla
kotipuolessa tuli tie niihin maisemiin, jossa
aina kävin karpalossa. Keräsin aina ennen
lokakuussa. Syyskuussa olisin nyt voinut
poimia, kun olin syyslomalla, mutta
eiväthän ne silloin vielä kypsiä ollut.
Tiilikan kansallispuistossa oli kyllä Karpalon
poimijoita, mutta niissä oli kyllä toinen puoli
ihan valkoinen. Parhaimmillaan ne minusta on,
kun on ollut vähän pakkasia.Kyllä mä itse kaakeloin. Meni siinä aikaa, lomaa ja töiden ohessa sitten loppua. Tiilikasta varmaan löytyy karpaloita, pitää vielä antaa olla ja kerätä sitten vähän myöhemmin.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Kyllä mä itse kaakeloin. Meni siinä aikaa, lomaa ja töiden ohessa sitten loppua. Tiilikasta varmaan löytyy karpaloita, pitää vielä antaa olla ja kerätä sitten vähän myöhemmin.
tarkkaa puuhaa, olen näin joskus huomioinut.
Tiilikkaan karpaloon on pitkä matka, mutta
jos lomailee niin sitten ne tulee tavallaan
niin kuin loman kylkiäisinä.
Nyt kuitenkin pitää ostaa tai olla ilman
niitä. Tulihan noita muita marjoja.
Nyt kuiteskin menen nukkumaan.
Öitä. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
tarkkaa puuhaa, olen näin joskus huomioinut.
Tiilikkaan karpaloon on pitkä matka, mutta
jos lomailee niin sitten ne tulee tavallaan
niin kuin loman kylkiäisinä.
Nyt kuitenkin pitää ostaa tai olla ilman
niitä. Tulihan noita muita marjoja.
Nyt kuiteskin menen nukkumaan.
Öitä.Minä suunnittelin niitä kaikkia juttuja ennen tekemistä huolella. Aikaa meni mutta onhan tuota kun ei minulla mihinkään kiirettä ollut. Pitkäjänteisyyttä siinä kyllä vaadittiin ja kärsivällisyyttä. Lopulta kun leipätöiden ohessa sitä tein, alkoi kyllä jo väsyttämään aivan fyysisestikin. Se lisäsi työtä kun innostuin ja rakentelin saunanlauteet ja kaikki seinälle tulevat nojat ja koristukset itse. Katselin noita Harvian malleja ja sovelsin niitä omiin tekemisiini. Leppälautaa ja haapaa käytin niin sain sopivasti värikontrastia. Valmis se nyt on, pitää vain nyt katsoa miltä se tuntuu pitkänpäälle.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Minä suunnittelin niitä kaikkia juttuja ennen tekemistä huolella. Aikaa meni mutta onhan tuota kun ei minulla mihinkään kiirettä ollut. Pitkäjänteisyyttä siinä kyllä vaadittiin ja kärsivällisyyttä. Lopulta kun leipätöiden ohessa sitä tein, alkoi kyllä jo väsyttämään aivan fyysisestikin. Se lisäsi työtä kun innostuin ja rakentelin saunanlauteet ja kaikki seinälle tulevat nojat ja koristukset itse. Katselin noita Harvian malleja ja sovelsin niitä omiin tekemisiini. Leppälautaa ja haapaa käytin niin sain sopivasti värikontrastia. Valmis se nyt on, pitää vain nyt katsoa miltä se tuntuu pitkänpäälle.
on varmasti tullut nätti. Värejä tuossa vaan
ajattelin. Hyvin suunniteltu, puoliksi tehty.
Vapaa-aikaa ei varmasti ole enää jäänyt,
voin hyvin kuvitella. Rasitusta ihan riittämiin.
Ajattelin pikapäin vilkaista näin
aamusta tänne koneelle, ennen ulkoilua ja
huomasin Sinun kirjoitelleen.)
Ihan kiva! - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
Ihan kiva!Pitää tunnustaa että kurkkailen Formulakilpailujen teksti selostusta iltalehtien palstoilta ja samalla välissä kirjoittelen. Kimi johtaa! vautsi!
- jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
Ihan kiva!Katselin tosiaan tuota selostusta noista Formuloista. Tulee aina seurattua Suomalaisten edesottamuksia täältä tekstipuolelta. En ole hankkinut maksu-TV:n katselukortteja niin sen takia näin. Kimi voitti kilpailun Kiinassa. Kiva juttu. Hyvää päivää sinulle, minäkin lähden ulkoilemaan.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Katselin tosiaan tuota selostusta noista Formuloista. Tulee aina seurattua Suomalaisten edesottamuksia täältä tekstipuolelta. En ole hankkinut maksu-TV:n katselukortteja niin sen takia näin. Kimi voitti kilpailun Kiinassa. Kiva juttu. Hyvää päivää sinulle, minäkin lähden ulkoilemaan.
että Räikkönen voitti.
Mikähän lienee pisteiden kokonaistilanne?
En ole niin paljon nyt seuraillut.
Ulkona olikin leppoisa ilma.
Hyvää ulkoilupäivää ja sunnuntaita! - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
että Räikkönen voitti.
Mikähän lienee pisteiden kokonaistilanne?
En ole niin paljon nyt seuraillut.
Ulkona olikin leppoisa ilma.
Hyvää ulkoilupäivää ja sunnuntaita!Kävin pyöräilemässä ja sitten pikaisesti mökilläkin. Laitoin viimeisiä valmisteluja talven varalle. Sääennusteessa kylmää lupasivat ensiviikolle niin sen takia. Tuli aivan haikeamieli siinä pihalla kun olin niin ylitseni lensi matalalla viiden joutsenen aura suoraan etelää kohti ja toitottivat mennessään kuin hyvästiksi. Niitä on siinä järvellä näkynyt pitkin kesää. Silkkiuikutkin olivat kai jo lähteneet. Ne yleensä viipyvät pitkään.
Kimi on muuten seitsemän pistettä jäljessä kärkeä. Jännää tulee siitä Brasilian kilpailusta. - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Minä suunnittelin niitä kaikkia juttuja ennen tekemistä huolella. Aikaa meni mutta onhan tuota kun ei minulla mihinkään kiirettä ollut. Pitkäjänteisyyttä siinä kyllä vaadittiin ja kärsivällisyyttä. Lopulta kun leipätöiden ohessa sitä tein, alkoi kyllä jo väsyttämään aivan fyysisestikin. Se lisäsi työtä kun innostuin ja rakentelin saunanlauteet ja kaikki seinälle tulevat nojat ja koristukset itse. Katselin noita Harvian malleja ja sovelsin niitä omiin tekemisiini. Leppälautaa ja haapaa käytin niin sain sopivasti värikontrastia. Valmis se nyt on, pitää vain nyt katsoa miltä se tuntuu pitkänpäälle.
kun tuo kohta täyttyi, mihin vastaus
olisi kuulunut tulla.
Tänään oli kiva sää. Piti katsoa se Kimin
tilanne tekstitv:stä. Kokonaistilanteesta
en ollut oikein selvillä.
Meilläkin on ollut mökillä Joutsenia, useita
kesän aikana. Ne jo tottui siihen että liikettä
oli rannassa ja kun ei hirveesti kolissut,
niin ei ne välittäneeet mitään.
Yöpyivät useinkin siinä meidän rannassa,
pikkusaaressa. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
kun tuo kohta täyttyi, mihin vastaus
olisi kuulunut tulla.
Tänään oli kiva sää. Piti katsoa se Kimin
tilanne tekstitv:stä. Kokonaistilanteesta
en ollut oikein selvillä.
Meilläkin on ollut mökillä Joutsenia, useita
kesän aikana. Ne jo tottui siihen että liikettä
oli rannassa ja kun ei hirveesti kolissut,
niin ei ne välittäneeet mitään.
Yöpyivät useinkin siinä meidän rannassa,
pikkusaaressa.Näen aivan mielikuvituksen silmin sinun maisemasi. Mun mökkirannassa tai siinä järvellä ne kanssa usein uiskentelevat. Panevat päänsä siiven alle ja nukahtelevatkin ilmeisesti. Silkkiuikut oppivat käymään mun katiskalla. Minulla oli rannassa yksi katiska. Siihen meni aina särkiä ja ahvenia. Silkki uikku oppi että siinä on silmissä pyristelemässä pikkusärkiä ja kävi niitä siitä noukkimassa. Aika veitikka se oli. Parikertaa päivässä se sen tarkistuksen teki, se sukelti sen katiskan ympäri ja katsoi näkyykö kaloja. Kiva oli sitä katsella.
Pitää lähteä nukkumaan.Hyvää yötä! - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Näen aivan mielikuvituksen silmin sinun maisemasi. Mun mökkirannassa tai siinä järvellä ne kanssa usein uiskentelevat. Panevat päänsä siiven alle ja nukahtelevatkin ilmeisesti. Silkkiuikut oppivat käymään mun katiskalla. Minulla oli rannassa yksi katiska. Siihen meni aina särkiä ja ahvenia. Silkki uikku oppi että siinä on silmissä pyristelemässä pikkusärkiä ja kävi niitä siitä noukkimassa. Aika veitikka se oli. Parikertaa päivässä se sen tarkistuksen teki, se sukelti sen katiskan ympäri ja katsoi näkyykö kaloja. Kiva oli sitä katsella.
Pitää lähteä nukkumaan.Hyvää yötä!Silmät on melkein jo kiinni..ei ihan vielä.
- Japalo
Sama juttu. Nukuin vielä muutama vuosi sitten kuin pieni lapsi. Heräämäättä ainakin 8 tuntia. Nyt nukun 3-5 tuntia, ja senkin levottomasti. Joskus en nuku lainkaan; katselen kelloa 15 min välein. Tähän tilaan on vaikuttanut vaikuttanut iän lisäksi monet muutkin seikat: avioero (jota en halunnut), omaisten kuolemat ym.Outoa on kuitenkin se, että en ole lainkaan väsynyt. Aika vain tulee pitkäksi: eihän yöllä saa kehenkään (työ)kontaktia.
- Puidenhalaaja
Viime yönäkin nukuin varmaankin 4 jaksossa yhteensä nelisen tuntia. Se ei kyllä riitä minulle. Ja yöllä on tosi kurja valvoa, ei oikein jaksa lukeakaan mitään kirjaa, on erilainen vastaanottokyky kuin päivällä. Olisi tosi ihana nukkua sikeästi edes 5 tuntia heräilemättä. Puoleenpäivään nukkuminen on ihan utopiaa:(
Yhtäjaksoisen unen määrä on jo vuosia ollut parin-kolmen tunnin luokkaa, mikä on elimistön kannalta huono juttu...
Muutenkin ravintola-alan työ on pitänyt huolen epäsäännöllisestä rytmistä koko aikuisikäni.
Olen herkkä äänille (paitsi televisiolle, jostain kumman syystä). Miehen kuorsaus ja kissojen kohellus ovat kai enimmäkseen "äänilähteinä" :)
Lisäksi on noita tykyttelyjä ym. herättelemässä.
Onneksi pääsin vaivooistani eläkkeelle ja voin levätä milloin tahdon - päikkärit iltapäivällä auttavat paljon ;D- Pirre*
saanko kysyä millaisia tykytyksiä tarkoitat, kun olen jonkun aikaa kuulostellut tuota tykyttäjääni minäkin..?
Onko sinulla sydämessä millainen vika, jos voi sellaista kysyä täällä? Pirre* kirjoitti:
saanko kysyä millaisia tykytyksiä tarkoitat, kun olen jonkun aikaa kuulostellut tuota tykyttäjääni minäkin..?
Onko sinulla sydämessä millainen vika, jos voi sellaista kysyä täällä?Totaaliblokki, kolme vuotavaa läppää, joista yksi tulossa leikkaukseen, laajentunut eteinen...synnynnäinen vika, joka "kehittynyt" kurjemmaksi aikojen kuluessa.
Nyt jo toinen tahdistin ja (olen aiemminkin kertonut) mahdollisesti sudämensiirto myöhemmin tulevaisuudessa.
Tykytellä voi ihan tervekin sydän...ei vaarallista yleensä, sillä voi johtua stressistä/vaihdevuosista tms.
Toivottavasti et pitkästynyt vastaukseeni...;D
- mies_vm56
vain nuorempia. Minuutti, kaks pään tyynyyn laskemisesta ja kanttuvei. "Tiedoton tila" ilman katkoja jatkuisi hyvinkin sinne puolille päiville, vaan väkisin on aamulla kangettava itsensä ylös, jotta koira pääsee aamuhädille.
Edes kesän öiset ukonilmat eivät ole nukkumista häirinneet.- Puidenhalaaja
Nukahdinpa taas sohvalle teeveen ääreen. Nyt en noussutkaan sieltä sänkyyn nukkumaan, koska siitä olisi seurannut tuntikausien unen odottelu. Nyt tässä vähän surffailen ja lueskelen, sitten otan aamutirsat. Aamulla pyöräilen digikuvauskurssille, laitoin oikein kellon soimaan kaiken varalle. Taitaa tuo sohva ollakin jatkossa kovassa käytössä. Telkulla on kyllä yliluonnollisia kykyjä, ihan vaan sen vuoksi kannattaa maksaa TV-lupa. Lisää vaan tylsiä ohjelmia, kiitos!
- Otto-Vaan
Pisulle,pesulle ja nukkumaan,sunnuntaita ei pilata
puoleenpäivään torkkumalla.:) - Otto-Vaan
Minä sinä hän
me te he
tämä tuo se
nämä nuo ne
kuka ken
kumpi kumpainen
ja muutama muukin siellä jo on.:)- Otto-Vaan
Pirrejuupas kirjoitti:
hevosko?
Kaikenlaisia liinaharjoja ja oriitta sielä oli,
muutama varsa ja ehkä siellä oli joku ruunakin.:)
Toisin sanoen Isot Maalais markkinat oli kaksipäivää kestävät.
Yli neljäsataa myyjää ympäri Suomen,enämpikin
olisi tulossa,vain tilan puute on esteenä.
Kansaa saapuu useita tuhansia,tinkimään ja
katselemaan tuotteita.Myyjien joukossa on aika
paljon vielä aitoja käsityön taitajia,
pässinpökkimistä sepän taivuttamiin
rautakoukkuihin asti ja kaikkea siltä väliltä.
edes sunnuntaisin..mutta sen minkä nukun nukun yleensä hyvin.., viime yönä taas särki päätäni jostain syystä ja unet jäi kekkuloinniksi..hohoijjaa..
Niin kyllä oisi nuorena nukuttanu, - heleposti oisi puoleenpäiväänkin unta riittänyt.
Mutta pitää ajatella positiivisesti, - saammehan näin lisäaikaa, edes tunteja..:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701083
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132847- 84783
- 51728
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55529Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294525Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37521Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53454