Oletko tavis?

tiltamari

Oletko tullut ajatelleeksi, että kaikkine elämänkokemuksinesi olet hyvin tavallinen ja pieni.

Sinulta on saattanut kuolla gerbiili tai olet sairastunut masennukseen - mitä väliä!!!!
Kaikki, kaikki on suhteellista.

89

3912

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei koskaan ole

ollut gerbiiliä. Ei se ole silloin voinut kuollakkaan, yksi koira kyllä ja lapsen marsu, nyt odotan kumpi kuolee ensin minä vai kissa.
      No ukkokin meni siinä samalla, mutta kaikkihan on suhteellista, elämä on.

• tarkotat

minä, minä ihminen.

• samaa ,,

mieltä kuin veli venäläinen, ettei yksilöllä ole niin väliä, vain suuret massat ovat tärkeitä?

Minä olen tärkeä, omasta mielestäni,kaikkine virheineni.
      Mutta sinusta olen mitätön tavis?

• tiltamari

...mutta mikä tekee sinusta tärkeän tai tärkeämmän kuin joku muu?

• samaa ,,
        tiltamari kirjoitti:

...mutta mikä tekee sinusta tärkeän tai tärkeämmän kuin joku muu?

jaksasitko elää ja nauttia elämästä, jos sinulle sanottaisiin, ettei sinua tarvita, ja olet ihan luuseri, jolla ei tee mitään?

Minä en ole tärkeämpi, mutta tärkeä esim.lapsilleni. Taviksilla tämä maapallo on täytetty. Ei julkkiksilla.

• tiltamari
        samaa ,, kirjoitti:

jaksasitko elää ja nauttia elämästä, jos sinulle sanottaisiin, ettei sinua tarvita, ja olet ihan luuseri, jolla ei tee mitään?

Minä en ole tärkeämpi, mutta tärkeä esim.lapsilleni. Taviksilla tämä maapallo on täytetty. Ei julkkiksilla.

.....minä, kun en välitä mitä muut minusta ajattelevat tai sanovat - taviksia hekin!

"Minä en ole tärkeämpi, mutta tärkeä esim. lapsilleni."

Et ole ehkä heidän koko elämänsä tärkein vaikuttaja?

Ajatteletko tosiaan, että että tavis ja julkkis ovat vastakohtia ????

• samaa ,,
        tiltamari kirjoitti:

.....minä, kun en välitä mitä muut minusta ajattelevat tai sanovat - taviksia hekin!

"Minä en ole tärkeämpi, mutta tärkeä esim. lapsilleni."

Et ole ehkä heidän koko elämänsä tärkein vaikuttaja?

Ajatteletko tosiaan, että että tavis ja julkkis ovat vastakohtia ????

voin ajatella mitä vaan julkkiksista, mutta mitäköhän helvettiä sinä ajat takaa.

Et edes vastanut kysymykseeni, en minäkään sinun....

• tiltamari
        samaa ,, kirjoitti:

voin ajatella mitä vaan julkkiksista, mutta mitäköhän helvettiä sinä ajat takaa.

Et edes vastanut kysymykseeni, en minäkään sinun....

... jaksaisitko elää ja nauttia elämästä, jos sinulle sanottaisiin, ettei sinua tarvita, ja olet ihan luuseri, jolla ei tee mitään?

Vastaus: Kyllä jaksaisin ja kyllä nauttisin!!!!!

Se koira älähtää, johon kalikka jne.

• säälimätön
        tiltamari kirjoitti:

... jaksaisitko elää ja nauttia elämästä, jos sinulle sanottaisiin, ettei sinua tarvita, ja olet ihan luuseri, jolla ei tee mitään?

Vastaus: Kyllä jaksaisin ja kyllä nauttisin!!!!!

Se koira älähtää, johon kalikka jne.

heittää kalikalla kaikkia "tiellään" olijoita ja räkättää kun satuttaa

• Otto-Vaan

Kuinka pieni olen 90:stä kilosta huolimatta tässä maailman kaikkeudessa.
      Hyvin hyvin tavallinenkin vielä,tärkeän näköisenä mutta ei korvaamattomana.

Elo ihmisen huolineen ja murheineen,väliaikaista kaikki on vaan.

• Suttura

mieleeni että olisin tavis ja pieni... 150 cm huolimatta! :)

• ????????

nimi sinulla, että taisi mennä vihne kurkkuun?
      Vastaa nyt tilta, kun kerran aloitit......

• emmä nyt tiiä

kun olen niin iso sinulle henriimari

• on helppoa

250 tuhatta lainaa,avensis,kyprokista koottu omakotitalo 600 neliömetrin tontilla,vaimo,kaksi lasta.naapuri pieru etäisyydellä.onnea.sitten se gerbiili kuoli ja kaikki oli menetetty.

• Buteo.lagopus

Olen äärettömän pieni,mikä minä tässä maailmankaikkeudessa olen?
      Pieni pieni ja pieni.

Mutta oon myös äärettömän ainutlaatuinen koska ei ole toista mua.
      On vaan yksi minä.

• maissi55

aivan tavis

• on tavis....tavallinen ihminen, keskiverto, normaali, ei kukaan?
        En tunnista itseäni tavikseksi mutta en myöskään usko että tavis on julkkiksen vastakohta.
        Olen ainutlaatuinen, korvaamaton ja aivan tavallinen samalla kertaa.

• mieluumin normaali.

Poislukien normaali-ihmisiin:

-En ole polttanut yhtään savuketta, tai ensimmäistäkään henkosta.
      -Myöskään alkoholin promille määrä ei taatusti ole milloinkaan ylittänyt 0,1.

-En ole absolutisti, en vain ole tarvinnut kumpaakaan kokemusta sen paremmin estojen vuoksi tai kuuluakseni joukkoon tai saadakseni "hyväksyntää".

Passiiviivista tupakointia olen paljonkin harrastanut sekä kaveriporukat, ystävät ovat aina olleet aivan "normi" hekilöitä kokemuksineen, tapoineen.

Ehkä en ole aivan tavis tai normaali suomalainen, koska itsetunto-ongelmista en ole koskaan kärsinyt. (Olen työläisperheen lapsi.)

Olen saanut todella vapaan kasvatuksen, mikä ainoastaan perustui vahhempien esimerkkiin, ei milloinkaan saarnaamiseen, ohjeistukseen, ehdoolisuuteen saati uhkailuun tulevaisuuden tai vanhempien tai muiden tahojen seurauksista.

Se miten pitää elää tai käyttäytyä on ainoastaan ollut omaehtoista omaksumista kodin ja ympäristön vaikutteista.

'Lapseni' ovat saaneet samanlaisen mahdollisuuden kehittyä omiksi persoonikseen samoin metodein, kuin itse aikanaan. Nähtäväksi jää, antaako tulevaisuus heille yhtä mahtavan elämänkaaren, jonka olen itse saanut kokea.

En vaihtaisi omaa elämääni kenenkään toisen kanssa.

En pelkää myöskään lasteni puolesta sen vuoksi, ettei heillä ei olisi riittävät valmiudet selviytyä omista valinnoistaan/kohtaloistaan, ympäristöistään myös tulevaisuudessa.

Se mitä sanot viimeisessä lauseessa,"kaikki, kaikki on suhteellista", on eräs maailmankaikkeuden kiistattomampia "totuuksia" ja siten pitää myös tämä kirjoitukseni ymmärtää!

Niin, ja, Hyvää viikonloppua kaikille!!

• MITÄ ON KOKEMINEN

MIKÄ ON TAVIS?

Se joka tuntee itsensä TASVIKSEKSDI vai sekö näkee toisen TAVIKSENA? Tässäpä pulma oi TILTYAMARI!!

Mitä on elämä ja elämänkokemus? Kokemuksesi ovat vain aistinelimien välittämiä rajallisia havaintoja ns. ulkomaailmasta.

Kun näet punaisen takin, se on vain "punainen"-nimisen aallonpituuden heijastumaa "takiksi" nimitetyn kohteen pinnasta.

Mitä on elämänkokemus? Se on vain erilaisten havaintojen ja tunnelatausten kertymistä aivojen muistineuroneihin.

Eli kaikki riippuu itsestä: Menetys tuntuu aina menetykseltä jos kyseessä on menetyksen kokijalle tärkeä asia. Menetys voi olla työpaikka, läheinen henkilö, lemmikkieläin jne.

Mitä on pienuus? Maailmankaikkeus on ääretön, tunnemme itsemme pieniksi tämän äärettömyyden edessä, koska rajallisine aivoinemme emme kykene koskaan ymmärtämään sitä, mitenpä rajallisilla välineillä tajuta rajatonta!!

Eli jos Tiltamari tuntuu kokemuksensa hieman suuremmiksi kuin muut niin silti hän on yhtä kaukana äärettömyydestä kuin hänen kannaltaan ne joiden kokemukset hän luokittelee pieniksi.

Sata ei ole yhtään lähempänmä ääretöntä kuin nolla!!

ELI SUURI VIISAUS: Olemme kaikki tärkeitä omalla paikallaan, omissa töissämme/työttömyyksissämme, lapsen vanhempina/lapsettomina, maan hiljaisina/julkkiksina jne

Totuuden paljastuminen: Tämän loogisen päättelyketjun tuloksena voimme näin todeta että Taviksia kuten myöskään Taviksen vastakohtia ei tunnetusta maailmankaikkeudesta tähän mennessä ole löytynyt.

• tavallinen tavis

Tavallisesti teen asiat aina samalla tavalla,
      se on vaan tullut jotenkin tavaksi. Joskus
      tavallisuuteni havahduttaa tekemään asiat
      eritavalla, esim. en laitakkaan aamulla vasenta
      kenkää ensin jalkaan vaan oikean. Valitettavasti
      monista yrityksistä huolimatta olen kuitenkin oikeasti vain hyvin tavallinen pieni tavis;)

• hildurvonhopsis

'Mitä nyt on,
      sitä on ollut jo ennenkin;
      ja se mitä vasta on tuleva,
      sitä on ollut jo ennenkin...'
      (Saarnaaja 3:15)

'Kaikella on määräaika, ja aikansa jokaisella asialla taivaan alla.
      Aika on syntyä ja aika on kuolla.
      Aika on istuttaa ja aika repiä istutus.
      Aika on surmata ja aika parantaa.
      Aika on purkaa ja aika rakentaa.
      Aika on itkeä ja aika nauraa.
      Aika on valittaa ja aika hypellä.
      Aika on heitellä kiviä ja aikä kerätä kivet.
      Aika on syleillä ja aika olla syleilmättä.
      Aika on etsiä ja aika kadottaa.
      Aika on säilyttää ja aika viskata pois.
      Aika on reväistä rikki ja aika ommella yhteen.
      Aika on puhua ja aika olla vaiti.
      Aika on rakastaa ja aika vihata.
      Aika on sodalla ja aika rauhalla(Saarnaaja 3:1-8)

*
      *
      *

Ihan tavis olen ja kaikki mitä minulle on tapahtunut, on tapahtunut jo aikaisemmin jollekin toiselle samoin ☺ ☺ ☺ ☺ ☻ ☻ ☻ ☻ ☺ ☺ ☺

Mitä on ollut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla.(Saarnaaja 1:9)

• asioille

on oma palstansa.

• hildurvonhopsis
        asioille kirjoitti:

on oma palstansa.

Täällä on aikuisia ihmisiä ja tilaa löytyi tältäkin palstalta.

Hyvää lauantai-iltaa sinulle.

• Buteo.lagopus
        asioille kirjoitti:

on oma palstansa.

...millekkä asioille on oma palstansa?
        Hopsiksen vastauksillekko?

• hildurvonhopsis
        Buteo.lagopus kirjoitti:

...millekkä asioille on oma palstansa?
        Hopsiksen vastauksillekko?

ettei tälle palstalle saa kirjoittaa mitään uskon asioita ja että kaikki uskoon viittavat pitää lokeroida USKONTO palstalle. Niin minä sen ainakin ymmärsin ja kerroin, että saa tännekin kirjoittaa "niistäkin" asioista.

• Buteo.lagopus
        hildurvonhopsis kirjoitti:

ettei tälle palstalle saa kirjoittaa mitään uskon asioita ja että kaikki uskoon viittavat pitää lokeroida USKONTO palstalle. Niin minä sen ainakin ymmärsin ja kerroin, että saa tännekin kirjoittaa "niistäkin" asioista.

..mä ymmärsin mitä hän tarkoitti,yritin vaan olla vähän "nokkela".
        Mutta eipä tuo ole vastannut mitään...

On se kumma kun uskonasiat pitäisi tällätä pelkästään uskontopalstalle.
        Ei tajua.

Eihän täällä eikä tuolla naapurissa (40 ) voisi sitte keskustella mistään,höh.
        Eikä oikein missään palstalla.
        Asuntoasiat huushollipalstalle,ruoka-asiat sörsselipalstalle,ihmissuhteet pariterapiapalstalle jne.

Asia erikseen on "tuputtaminen" ja julistaminen ym.
        Niile on oma palstansa varmaanki.

• Juniperus
        Buteo.lagopus kirjoitti:

..mä ymmärsin mitä hän tarkoitti,yritin vaan olla vähän "nokkela".
        Mutta eipä tuo ole vastannut mitään...

On se kumma kun uskonasiat pitäisi tällätä pelkästään uskontopalstalle.
        Ei tajua.

Eihän täällä eikä tuolla naapurissa (40 ) voisi sitte keskustella mistään,höh.
        Eikä oikein missään palstalla.
        Asuntoasiat huushollipalstalle,ruoka-asiat sörsselipalstalle,ihmissuhteet pariterapiapalstalle jne.

Asia erikseen on "tuputtaminen" ja julistaminen ym.
        Niile on oma palstansa varmaanki.

Raamatun sitaatti on aika pitkä ja siinä mielessä alkaa lähennellä saarnaa ja tuputtamista. Toinen näkökohta on sopiminen keskusteluun: puheenvuoron Aika on -litaniassa ei mielestäni ollut liittymäkohtia aiempaan keskusteluun tai avaukseen.

Uskonto sinänsä on hyvinkin mielenkiintoinen aihe samoin kuin mikä tahansa muukin ihmiselämän keskeinen ja mielipiteitä jakava teema. Uskontokeskustelun suurin ongelma on juuri saarnaaminen, joka ei ole keskustelemista.

• Buteo.lagopus
        Juniperus kirjoitti:

Raamatun sitaatti on aika pitkä ja siinä mielessä alkaa lähennellä saarnaa ja tuputtamista. Toinen näkökohta on sopiminen keskusteluun: puheenvuoron Aika on -litaniassa ei mielestäni ollut liittymäkohtia aiempaan keskusteluun tai avaukseen.

Uskonto sinänsä on hyvinkin mielenkiintoinen aihe samoin kuin mikä tahansa muukin ihmiselämän keskeinen ja mielipiteitä jakava teema. Uskontokeskustelun suurin ongelma on juuri saarnaaminen, joka ei ole keskustelemista.

Hopsiksen lainaukset Raamatusta oli toki pitkähköjä mutta itte en kokenut siinä tuputtamista tai saarnaamista.
        Ymmärsin vastauksen ja sitaatit,mitä niillä tarkoitti.

Mutta me kaikki koetaan asiat,varsinkin uskonasiat kovin eritavalla.
        Itsekin nousen ns. varpailleni jos oikein kiihkomielisiksi aletaan,heh.

Näistä uskonasioista pakkaa vaan helpolla tulla turhanpäiväistä väittelyä,ikävä kyllä.
        Vaikka maltilla saisi mainioita juttutuokioita.

• Juniperus
        Buteo.lagopus kirjoitti:

Hopsiksen lainaukset Raamatusta oli toki pitkähköjä mutta itte en kokenut siinä tuputtamista tai saarnaamista.
        Ymmärsin vastauksen ja sitaatit,mitä niillä tarkoitti.

Mutta me kaikki koetaan asiat,varsinkin uskonasiat kovin eritavalla.
        Itsekin nousen ns. varpailleni jos oikein kiihkomielisiksi aletaan,heh.

Näistä uskonasioista pakkaa vaan helpolla tulla turhanpäiväistä väittelyä,ikävä kyllä.
        Vaikka maltilla saisi mainioita juttutuokioita.

Jos ihminen uskoo johonkin Raamattuun, Koraaniin tai Mormonin kirjaan, opista tulee koko elämän perusta, eikä sitä luonnollisesti enää halua asettaa kyseenalaiseksi. Kun sitten keskustelun aiheena on esimerkiksi luomisoppi tai neitseestä syntyminen, fundamentalistiuskovainen voi nähdä erilaiset näkemykset yrityksenä kumota koko Raamattu.

Muuten uskovien kanssa keskustelu olisi mielenkiintoista, kun useat heistä ovat asiaa ajatelleetkin eivätkä vain uskoneet.

• hildurvonhopsis
        Juniperus kirjoitti:

Jos ihminen uskoo johonkin Raamattuun, Koraaniin tai Mormonin kirjaan, opista tulee koko elämän perusta, eikä sitä luonnollisesti enää halua asettaa kyseenalaiseksi. Kun sitten keskustelun aiheena on esimerkiksi luomisoppi tai neitseestä syntyminen, fundamentalistiuskovainen voi nähdä erilaiset näkemykset yrityksenä kumota koko Raamattu.

Muuten uskovien kanssa keskustelu olisi mielenkiintoista, kun useat heistä ovat asiaa ajatelleetkin eivätkä vain uskoneet.

"Muuten uskovien kanssa keskustelu olisi mielenkiintoista, kun useat heistä ovat asiaa ajatelleetkin eivätkä vain uskoneet."

Olen paljon ajatellut asioita niiden 19 vuoden aikan, joina olen ollut uskossa. Mormoonien kirjaa ja Raamattua ei voi verrata keskenään. En ole mormooni. Mormoonit kyllä lukevat Raamattuakin, mutta heidän opetuksensa eroaa suuresti Raamatun opeista.
        Koraanissa kirjoitetaan monissa kohdissa myös Jeesuksesta ja hänen äidistään Mariasta ja muslimit uskovat Jeesukseen. Heille Jeesus on "vain" yksi profeetoista. Moni asia, mikä on Raamatussa, löytyy myös Koraanista. Koraani ei käske ihmisiä tappamaan eikä myöskään silpomaan naista (vrt. tyttöjen ympärileikkaus). Muslimit ovat hyvin uskonnollisia ja vain ne äärirymät ja niissäkin vain jotkut ovat niitä terroristeja.

Keskustelu muiden uskontokunten edustajien kanssa toki avartaa näkemyksiä ja lisää suvaitsevaisuutta. Tuossa asiassa tieto EI LISÄÄ tuskaa, vaan auttaa ymmärtämään.

Olen pahoillani, jos joku loukkaantuu, kun laitan jotain Raamatun kohtia tänne. Voi kun voisinkin tuputtaa, mutta tiedän, etten voi tehdä kenestäkään uskovaista (ei kukaan voi) vaan usko ja uskominen on ihan vapaaehtoista.
        Vaikka uskonkin Isään Jumalaan, Poikaan Jeesukseen ja Pyhään Henkeen, niinkuin kirjoitettu on Raamatussa, niin olen avoin kaikenlaiselle muullekin keskustelulle ja mikään elämän osa-alue ei ole minulle vierasta.

Työssäni ja vapaa-aikana olen tutustunut ihmisen kaikkiin osa-alueisiin: fyysiseen, psyykkiseen, sosiaaliseen ja henkiseksistentialistiseen osa-alueeseen. Jokaisesta ihmisestä löytyy ne kaikki osa-alueet.

Tuolla lisää faktatietoa:
        http://www.helsinki.fi/teol/kurssit/usk/print_02.html
        "Entä mitä tämä voisi tarkoittaa uskontotieteellisen tutkimuksen kannalta? Eksistantialistinen uskontojen tutkimus lakeaisi uskontotieteen piirissä luontevasti uskontofenomenologian kategoriaan elämyksellisyytensä vuoksi. Eksistentialistisessa uskontofenomenologiassa voitaisiin tutkia, miten täydellinen oleminen, merkityksellisyys, voi totetutua uskonnollisen kielen ja toiminnan sisällä ja avulla. Näin saataisiin olemassaolon tai merkityksen tunteita koskevaa elämyksellistä tietoa uskonnollisista kokemuksista.
        Edellä esitetty pohdinta eksistentiaalisen uskontofenomenologian mahdollisuudesta on tietysti ainoastaan spekulaatiota. Sen tarkoituksena on osaltaan osoittaa, että uskontofenomenologista projektia ei välttämättä tarvitse hylätä siksi, että siinä käytetään tunteellista kokemusta tutkimuksen välineenä. Oleellista on, miten sitä käytetään."

Ajattelen - olen siis olemassa :0)

• Juniperus

"Muuten uskovien kanssa keskustelu olisi mielenkiintoista, kun useat heistä ovat asiaa ajatelleetkin eivätkä vain uskoneet."

Olen paljon ajatellut asioita niiden 19 vuoden aikan, joina olen ollut uskossa. Mormoonien kirjaa ja Raamattua ei voi verrata keskenään. En ole mormooni. Mormoonit kyllä lukevat Raamattuakin, mutta heidän opetuksensa eroaa suuresti Raamatun opeista.
        Koraanissa kirjoitetaan monissa kohdissa myös Jeesuksesta ja hänen äidistään Mariasta ja muslimit uskovat Jeesukseen. Heille Jeesus on "vain" yksi profeetoista. Moni asia, mikä on Raamatussa, löytyy myös Koraanista. Koraani ei käske ihmisiä tappamaan eikä myöskään silpomaan naista (vrt. tyttöjen ympärileikkaus). Muslimit ovat hyvin uskonnollisia ja vain ne äärirymät ja niissäkin vain jotkut ovat niitä terroristeja.

Keskustelu muiden uskontokunten edustajien kanssa toki avartaa näkemyksiä ja lisää suvaitsevaisuutta. Tuossa asiassa tieto EI LISÄÄ tuskaa, vaan auttaa ymmärtämään.

Olen pahoillani, jos joku loukkaantuu, kun laitan jotain Raamatun kohtia tänne. Voi kun voisinkin tuputtaa, mutta tiedän, etten voi tehdä kenestäkään uskovaista (ei kukaan voi) vaan usko ja uskominen on ihan vapaaehtoista.
        Vaikka uskonkin Isään Jumalaan, Poikaan Jeesukseen ja Pyhään Henkeen, niinkuin kirjoitettu on Raamatussa, niin olen avoin kaikenlaiselle muullekin keskustelulle ja mikään elämän osa-alue ei ole minulle vierasta.

Työssäni ja vapaa-aikana olen tutustunut ihmisen kaikkiin osa-alueisiin: fyysiseen, psyykkiseen, sosiaaliseen ja henkiseksistentialistiseen osa-alueeseen. Jokaisesta ihmisestä löytyy ne kaikki osa-alueet.

Tuolla lisää faktatietoa:
        http://www.helsinki.fi/teol/kurssit/usk/print_02.html
        "Entä mitä tämä voisi tarkoittaa uskontotieteellisen tutkimuksen kannalta? Eksistantialistinen uskontojen tutkimus lakeaisi uskontotieteen piirissä luontevasti uskontofenomenologian kategoriaan elämyksellisyytensä vuoksi. Eksistentialistisessa uskontofenomenologiassa voitaisiin tutkia, miten täydellinen oleminen, merkityksellisyys, voi totetutua uskonnollisen kielen ja toiminnan sisällä ja avulla. Näin saataisiin olemassaolon tai merkityksen tunteita koskevaa elämyksellistä tietoa uskonnollisista kokemuksista.
        Edellä esitetty pohdinta eksistentiaalisen uskontofenomenologian mahdollisuudesta on tietysti ainoastaan spekulaatiota. Sen tarkoituksena on osaltaan osoittaa, että uskontofenomenologista projektia ei välttämättä tarvitse hylätä siksi, että siinä käytetään tunteellista kokemusta tutkimuksen välineenä. Oleellista on, miten sitä käytetään."

Ajattelen - olen siis olemassa :0)

Miksi Mormonin kirjaa ei voisi verrata Raamattuun? Mikä niissä on oleellinen ero, jos unohdetaan, ettet ole mormoni? Muistaakseni mormonit myös hyväksyvät Raamatun kokonaan, toisin kuin islamilaiset tai juutalaiset.

Terrorismi ei ole tyypillisesti islamilainen ilmiö: juutalaiset ja kristityt ovat varmaan tappaneet monin verroin enemmän islaminuskoisia kuin päin vastoin.

• Buttiska
        Juniperus kirjoitti:

Miksi Mormonin kirjaa ei voisi verrata Raamattuun? Mikä niissä on oleellinen ero, jos unohdetaan, ettet ole mormoni? Muistaakseni mormonit myös hyväksyvät Raamatun kokonaan, toisin kuin islamilaiset tai juutalaiset.

Terrorismi ei ole tyypillisesti islamilainen ilmiö: juutalaiset ja kristityt ovat varmaan tappaneet monin verroin enemmän islaminuskoisia kuin päin vastoin.

...tässä alkaa olla sitä keskustelua!
        Mormoonien kirjaa en ole lukenut mutta Raamatusta on väännetty joitain kohtia eri muotoon,sen verran tiedän.
        Ja mormoonit ei usko Kolmiyhteiseen Jumalaan sekä heidän mielestään pelastuu vain tietty määrä ihmisiä.
        Ja hekin tekojen kautta.
        Että tärkeitä eroja näin Raamattuun verraten.
        Hopsiska osaa varmasti tarkentaa, :).

Nyt mulla on hirmu kiirus!
        Heipat.

• Tulipupu
        Juniperus kirjoitti:

Just joo: yks köyhkä löydettyään lippaan kannon tai kivenalta sanoo tämä on Raamatun jälkeinen kumousksellinen kirja joka paljastaa ja paikka puutteet. Seuratkaa minua.

Mie pompin pupuloikkaa ja löydän sateenkaaren aarteen ja sirottelen kimalteeksi Katajavuoren rinteille, sitten on satu sateenkaaren aarteesta pilalla.

Kalevala ja vastaavat ovat lähempänä elämän totuuksia kuin Mormoonien alati vaihtuva stoori. Myytti ja legenda (jopa nykymerkityksessä) ovat liian arvokkaita sanoja, saati sitten rinnastus Raamattuun, joka on alkuperäinen Jumalan Pyhä Ilmoitus ihmisille, ilmoitus joka pitää sisällään elämän avaimet ja koodit, pitäisi vain saada alkuperäiset tekstit. Alfa & Omega.    

• Juniperus
        Tulipupu kirjoitti:

Just joo: yks köyhkä löydettyään lippaan kannon tai kivenalta sanoo tämä on Raamatun jälkeinen kumousksellinen kirja joka paljastaa ja paikka puutteet. Seuratkaa minua.

Mie pompin pupuloikkaa ja löydän sateenkaaren aarteen ja sirottelen kimalteeksi Katajavuoren rinteille, sitten on satu sateenkaaren aarteesta pilalla.

Kalevala ja vastaavat ovat lähempänä elämän totuuksia kuin Mormoonien alati vaihtuva stoori. Myytti ja legenda (jopa nykymerkityksessä) ovat liian arvokkaita sanoja, saati sitten rinnastus Raamattuun, joka on alkuperäinen Jumalan Pyhä Ilmoitus ihmisille, ilmoitus joka pitää sisällään elämän avaimet ja koodit, pitäisi vain saada alkuperäiset tekstit. Alfa & Omega.    

Alkuperäisiä käsikirjoituksia ei ole jäljellä kummastakaan, Raamatusta tai Mormonin kirjasta, niin että alkuperäisiin teksteihin et pääse tutustumaan.

Mormonien Raamatussa voi olla eroja kristittyjen Raamattuun, mutta kumpi on oikeampi, ja kuka sen ratkaisee? Sinä uskot kristittyjen Raamattuun, mutta moni muu uskoo Mormonin kirjaan tai Koraaniin. Nehän voivat yhtälailla olla Jumalan ilmoitusta.

Jos Raamatun aikoo osoittaa alkuperäiseksi, on todisteet löydettävä Raamatun tekstien ulkopuolelta, muuten ajaudumme kehäpäätelmään.

• Juniperus
        Buttiska kirjoitti:

...tässä alkaa olla sitä keskustelua!
        Mormoonien kirjaa en ole lukenut mutta Raamatusta on väännetty joitain kohtia eri muotoon,sen verran tiedän.
        Ja mormoonit ei usko Kolmiyhteiseen Jumalaan sekä heidän mielestään pelastuu vain tietty määrä ihmisiä.
        Ja hekin tekojen kautta.
        Että tärkeitä eroja näin Raamattuun verraten.
        Hopsiska osaa varmasti tarkentaa, :).

Nyt mulla on hirmu kiirus!
        Heipat.

Kolminaisuusoppi on ilmeisen nuori kristillisessä kirkossakin (Konstanttinopolin kirkolliskokouksessako se vasta sovittiin?)eikä edes kaikkien Raamattuun uskovien hyväksymä. Sellaisenaan sitä ei kai Raamatusta sitten löydy?

Raamatussa on monia muitakin epäselviä kohtia, ja siksi sen tulkinnasta syntyy erimielisyyttä.

• Tulipupu
        Juniperus kirjoitti:

Alkuperäisiä käsikirjoituksia ei ole jäljellä kummastakaan, Raamatusta tai Mormonin kirjasta, niin että alkuperäisiin teksteihin et pääse tutustumaan.

Mormonien Raamatussa voi olla eroja kristittyjen Raamattuun, mutta kumpi on oikeampi, ja kuka sen ratkaisee? Sinä uskot kristittyjen Raamattuun, mutta moni muu uskoo Mormonin kirjaan tai Koraaniin. Nehän voivat yhtälailla olla Jumalan ilmoitusta.

Jos Raamatun aikoo osoittaa alkuperäiseksi, on todisteet löydettävä Raamatun tekstien ulkopuolelta, muuten ajaudumme kehäpäätelmään.

Koraani ja Vanhatestamentti ovat aika rinnasteista alkuperää, mutta Mormoonit ovat kyllä seestä vedetyn harhan seuraajia, vähän kuin Jehovat.

Paljon mielenkiintoisempi ja ihmeteltävämpi on http://www.drunvalo.net/ tämän setän tarinat.

Aika mielenkiintoista luettavaa suomeksi olivat hänen *Elämänkukka 1-2 teokset. Minulla ei aivokapasiteetti riitä oikein tajuamaan noita juttuja, mutta kiinnostavaa. Sääli että siihen ympärille on kehrätty helyhilehuuhaaista markkina-apaja spiritualiteettia ala new age style.

Teini-iässä käytiin likkojen kanssa monta hauskaa keskustelua niiden babyfase-pukukaksosten kanssa jotka kävivät säännöllisesti ovella tai pysäyttivät kaupungilla. Kaksikko vaihtui ja aina saatin uusi kirjanippu kainaloon. Luin läpi. Meillä meni joskus venäjän tunnit hukkaan kun luokan epäuskonnolliset pojat innostuivat oikein kunnolla ruotimaan Mormoonien kirjan harhoja ja heikkouksia, erityiseti sen löytötavan huteruus ja muuttuvat selitykset. Nieze ja Venäläiset klassikot olivat heille henki ja veri.    

• Tulipupu
        Juniperus kirjoitti:

Kolminaisuusoppi on ilmeisen nuori kristillisessä kirkossakin (Konstanttinopolin kirkolliskokouksessako se vasta sovittiin?)eikä edes kaikkien Raamattuun uskovien hyväksymä. Sellaisenaan sitä ei kai Raamatusta sitten löydy?

Raamatussa on monia muitakin epäselviä kohtia, ja siksi sen tulkinnasta syntyy erimielisyyttä.

liittyvät tekijät ovat soveltavasti tai kärjistäen ajateltaessa epäselviä. Epäileehän ihminen olemassaolonsa todellisuuttakin; elämkö vai olenko vain unta ja harhaa jonkun mun ajattelevan olennon unessa ;)) ....... ajatteleeko ihminen?

Miksi halutaan todistella sellaista oikeaksi tai vääräksi, jota on mahdotonta todistaa oikeaksi koska sen totuus on käsityskykymme ulkopuolella. Miksi tutkia mammuttia mikroskoopilla kokonaiskuvan hahmottamiseksi jos on nähnyt mammutista vain mikroskooppisen pienen partikkelin ja on samalla itse osa sitä, häviävän pieni?

• Juniperus
        Tulipupu kirjoitti:

Koraani ja Vanhatestamentti ovat aika rinnasteista alkuperää, mutta Mormoonit ovat kyllä seestä vedetyn harhan seuraajia, vähän kuin Jehovat.

Paljon mielenkiintoisempi ja ihmeteltävämpi on http://www.drunvalo.net/ tämän setän tarinat.

Aika mielenkiintoista luettavaa suomeksi olivat hänen *Elämänkukka 1-2 teokset. Minulla ei aivokapasiteetti riitä oikein tajuamaan noita juttuja, mutta kiinnostavaa. Sääli että siihen ympärille on kehrätty helyhilehuuhaaista markkina-apaja spiritualiteettia ala new age style.

Teini-iässä käytiin likkojen kanssa monta hauskaa keskustelua niiden babyfase-pukukaksosten kanssa jotka kävivät säännöllisesti ovella tai pysäyttivät kaupungilla. Kaksikko vaihtui ja aina saatin uusi kirjanippu kainaloon. Luin läpi. Meillä meni joskus venäjän tunnit hukkaan kun luokan epäuskonnolliset pojat innostuivat oikein kunnolla ruotimaan Mormoonien kirjan harhoja ja heikkouksia, erityiseti sen löytötavan huteruus ja muuttuvat selitykset. Nieze ja Venäläiset klassikot olivat heille henki ja veri.    

Kuka kykenee sanomaan, onko Mormonien kirja totta vai ei. Aika monet Amerikassa siihen uskovat, mutta se sinänsä ei todista mitään, kun amerikkalaisilla on tapana uskoa kaikkeen muuhunkin järjenvastaiseen, kuten luomisoppiin. Varmaan siihenkin, että jänis märehtii, kun Raamattu kerran niin todistaa.

Minulla ei ole tarvetta etsiä uusia uskontoja entisten lisäksi, ja siksi en aio lukea Elämänkukka-teoksia tai muuta vastaavaa. Lähimpänä minun ajatteluani olisi buddhalaisuus; se ei vaadi uskoa, jota minulla ei ole, eikä siinä edes ole jumalaa.

JK. Jehovalaiset uskovat Raamattuun siinä kuin kristitytkin. Vain eri tavoin tulkittuun.

• Tulipupu
        Juniperus kirjoitti:

Kuka kykenee sanomaan, onko Mormonien kirja totta vai ei. Aika monet Amerikassa siihen uskovat, mutta se sinänsä ei todista mitään, kun amerikkalaisilla on tapana uskoa kaikkeen muuhunkin järjenvastaiseen, kuten luomisoppiin. Varmaan siihenkin, että jänis märehtii, kun Raamattu kerran niin todistaa.

Minulla ei ole tarvetta etsiä uusia uskontoja entisten lisäksi, ja siksi en aio lukea Elämänkukka-teoksia tai muuta vastaavaa. Lähimpänä minun ajatteluani olisi buddhalaisuus; se ei vaadi uskoa, jota minulla ei ole, eikä siinä edes ole jumalaa.

JK. Jehovalaiset uskovat Raamattuun siinä kuin kristitytkin. Vain eri tavoin tulkittuun.

Elämä ja elämän sisältö on ihmisen kokemusmaailma ja ne ilmiöt jotka sen osasiksi "hyväksyy" tai jotka kohtalo oikkuineen sinne räväyttää. Ihmisen halu määrittelee sen mikä nousee sieltä suuremman mielenkiinnon kohteeksi ja niin on hyvä. Yksinäisyys ja/tai tyydyttämättömyys aikaansaa halun etsiä uutta silloin kun vanhat luut ovat loppuunkaluttuja ja vanhat ismit happanevat.

Liikkeellä maltillisesti oleva säilyttää riittävän yhteyden koettuun ja saa sopivin annoksin uusia elämyskulmia ja yhteyksiä tulevaisuuteen. Turha on kiinnittyä sellaiseen mitä ei voi kantaa mukana tai joka ei kulje samaa polkua. Olet söpö poika (?) Juniperus ;) ja aika kiltti.

• Buttiska
        Juniperus kirjoitti:

Siis sekoilin tuolla ennemmin,puhuin jehovista oikeesti mutta sekasin mormoonien kans...
        Oli niin kiirus.

Miten niin luomisoppi on järjenvastaista?
        Miten sää käsität luomisen?

Nämä aivot menee nytte luomaan unta,krooh.

• Juniperus
        Buttiska kirjoitti:

Siis sekoilin tuolla ennemmin,puhuin jehovista oikeesti mutta sekasin mormoonien kans...
        Oli niin kiirus.

Miten niin luomisoppi on järjenvastaista?
        Miten sää käsität luomisen?

Nämä aivot menee nytte luomaan unta,krooh.

Jos Genesiksen käsittää sananmukaisesti, niin kuin amerikkalaisista yli 70 % käsittää, joutuu ristiriitaan tieteen tosiasioiden kanssa. Minä en pidä Raamattua tieteellisenä dokumenttina, vaan juutalaisen kansallistunteen ilmauksena ja eräänlaisena historiankirjana.

• Juniperus
        Tulipupu kirjoitti:

Elämä ja elämän sisältö on ihmisen kokemusmaailma ja ne ilmiöt jotka sen osasiksi "hyväksyy" tai jotka kohtalo oikkuineen sinne räväyttää. Ihmisen halu määrittelee sen mikä nousee sieltä suuremman mielenkiinnon kohteeksi ja niin on hyvä. Yksinäisyys ja/tai tyydyttämättömyys aikaansaa halun etsiä uutta silloin kun vanhat luut ovat loppuunkaluttuja ja vanhat ismit happanevat.

Liikkeellä maltillisesti oleva säilyttää riittävän yhteyden koettuun ja saa sopivin annoksin uusia elämyskulmia ja yhteyksiä tulevaisuuteen. Turha on kiinnittyä sellaiseen mitä ei voi kantaa mukana tai joka ei kulje samaa polkua. Olet söpö poika (?) Juniperus ;) ja aika kiltti.

En ole söpö enkä edes poika, vaan vanha ukko. Kiltteydestäkin voi olla - niin kuin ollaankin - monta mieltä.

• 57 v mies

En nyt muista luentoja tarkkaan ja niitä prosenni
      lukemia siitä miten paljon ihminen käyttää
      hyväkseen aivokapasiteettiaan ja lahjakkuuksiaan.
      Mutta sen muistan,että lukemat ole kovasti
      matalaa tasoa.Mutta jos ajatellaan ihmisen
      tyytyväisyys prosessia analyyttisesti,niin tuleeko impulssit ulkoa? Vai omien kokemusten,
      itstutkiskelun,tuntemusten,kautta?Minusta olisi
      hienoa,kun jokaisen ihmisen elämä olisi ristiretki omaan minuuteen ja saisi olla!Silloin oma lahjakkuus olisi impulssi,eikä mikään monumentti.
      Mutta kuosta suhteellisuudesta mainittiin,ylensä sitä itse vältä,niin kuin selittelyä yleensä,
      niin miehenä pitää todeta,että Rakkaus suhde BellaMiaan on kyllä,lausuisinko kansan omaisesti,
      helvatan moinen kokemus!!!!

• hildurvonhopsis

Onnittelen sinua ja BellaMiaa.
        Täältäkö löysitte toisenne?

Minulla on tuolla treffipalstalla profiili ja avioliitossa olevia miehiä ja nuoria seikkailua hakevia poikia on jo estolistalla ainakin 50 - jos ei jo enemmän. Pian ei ole yhtään ehdokasta enää jäljellä - ilmeisesti. Harkitsen koko ajan, että poistan nimeni sieltä :(

Kerrohan missä ovat vapaat ja kunnolliset, raittiit miehet? Seurakunnissakin on vain naisia enimmäkseen. Tanssipaikoilla on humalaisia ja heistä en kovin välitä.

Onnea elämäänne rakastuneet BellaMia ja 57v mies.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

• 57 v mies

Minulla on tuolla treffipalstalla profiili ja avioliitossa olevia miehiä ja nuoria seikkailua hakevia poikia on jo estolistalla ainakin 50 - jos ei jo enemmän. Pian ei ole yhtään ehdokasta enää jäljellä - ilmeisesti. Harkitsen koko ajan, että poistan nimeni sieltä :(

Kerrohan missä ovat vapaat ja kunnolliset, raittiit miehet? Seurakunnissakin on vain naisia enimmäkseen. Tanssipaikoilla on humalaisia ja heistä en kovin välitä.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Itse teen sosiaali alalla vapaaehtoistyötä ja
        tunnen sitä kautta tavattoman monta miestä,
        joilla on taustat ja elämä kunnossa.On luonnetta,
        rehellisyyttä ja katsomusta.Varmasti sieltä
        löytäisit miehen jolla on sisäistä kulttuuria ja
        sellaista sopivaa miehisyyttä.Bellan kanssa
        aloimme jutella ja huomasimme vain olevamme samasta puusta veistetty ja rakastuminen tuli minulle ihan itsestään.Eli ei ulkoisen olemuksen kautta vaan sisällä oli ihminen,jota on koko ikänsä haikaillut.
        Hän antaa vastauksen niihin asioihin joita on aina ollut ikävä.Jokaisella pojakka on haaveena
        nuorena löytää sellainen tietynlainen nainen,
        joka vastaa sisäisiä odotuksia.Bella oli
        minulle vastaus.Mutta tämähän on lähtöpiste ja aikuisena pitää olla realisti.Mutta mukava olla
        rakastunut realisti.Sinä selkeästi tarvitset
        miehen jolla on sydän ja miehisyys
        tasapainossa.Kykyä olla hellä,mutta myös mies.
        Mitä vaan minulla on ,minä panen ristii ja toivon että löydät sellaisena.Ja uskon että löydät.
        Olet itse rehellinen oma itsesi ja kannusta toistakin olemaan vain se mitä on ja hyväksy
        hänet sellaisena.
        Koko sydämestä hyvää lauantaita sinulle!

• Pirre*
        57 v mies kirjoitti:

aloimme jutella ja huomasimme vain olevamme samasta puusta veistetty ja rakastuminen tuli minulle ihan itsestään.Eli ei ulkoisen olemuksen kautta vaan sisällä oli ihminen,jota on koko ikänsä haikaillut.
        Hän antaa vastauksen niihin asioihin joita on aina ollut ikävä.Jokaisella pojakka on haaveena
        minulle vastaus.Mutta tämähän on lähtöpiste ja aikuisena pitää olla realisti.Mutta mukava olla
        Mitä vaan minulla on ,minä panen ristii ja toivon että löydät sellaisena.Ja uskon että löydät.
        Olet itse rehellinen oma itsesi ja kannusta toistakin olemaan vain se mitä on ja hyväksy
        hänet sellaisena.

Onnea nyt Oikein Paljon Bella ja 57 mies! :)

Olkaa Onnellisia...

• Puidenhalaaja

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

...sillä, miten pian alkaa miettiä profiilin poistoa suoli24:sta. Olen aina pitänytkin sinua fiksuna ihmisenä:D

• 57 v mies
        Pirre* kirjoitti:

Olkaa Onnellisia...

Tämä oli Pirre vain oma ulostuloni tietyllä
        tavalla ja syynkin varmaan ymmärrät.Onhan toki
        aikuinen rakastuminen valtava voimavara ja iso viesti itselle,että on vielä sitä henkistä
        energiaa,rohkeutta,rakastua.Mitä enemmän
        ikää tule,sitä monimutkaisempihan se on myös
        tuo rakastumisen prosessi.Vaikkemme me iäkkäät
        tahdo,niin meillä on paha tapa monimutkaistaa asioitamme ja elämäämme.Selitää se,että muka
        olemme viisastuneet! En minä usko.Teemme samat
        virheet kun ennenkin,mutta vaan hitaanpaan tahtiin!
        Eli sinä viehättävänä ja vaaleana,naisena tiedät naisen luonnon ja Bella voi reagoida miten vain.Mutta Eihän sitä voi rakastua kuin
        yhdellä tapaa.
        Mukavaa iltaa sinulle!
        PS: Vieläkös aviomies ryppyjä laskee?

• 57 v mies

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Sen verran palaan,että poista ihmeessä tuo
        profiili,sieltä ei mitään tervettä löydy,
        pettymyksiä kyllä ja niitä en sinulle toivo.
        Tässä iässä tulemme entistä pelokkaimmiksi,
        jos vielä petymme,joudumme huijatuksi.
        Olet hieno nainen ja varmaan löydät ihan terveellä tavalla hienon miehen elämääsi.Voin vakuuttaa aivan omasta kokemuksesta,että niitä vapaana on.
        Oikein kivaa iltaa sinulle!

• Pirre*
        57 v mies kirjoitti:

Tämä oli Pirre vain oma ulostuloni tietyllä
        tavalla ja syynkin varmaan ymmärrät.Onhan toki
        aikuinen rakastuminen valtava voimavara ja iso viesti itselle,että on vielä sitä henkistä
        energiaa,rohkeutta,rakastua.Mitä enemmän
        ikää tule,sitä monimutkaisempihan se on myös
        tuo rakastumisen prosessi.Vaikkemme me iäkkäät
        tahdo,niin meillä on paha tapa monimutkaistaa asioitamme ja elämäämme.Selitää se,että muka
        olemme viisastuneet! En minä usko.Teemme samat
        virheet kun ennenkin,mutta vaan hitaanpaan tahtiin!
        Eli sinä viehättävänä ja vaaleana,naisena tiedät naisen luonnon ja Bella voi reagoida miten vain.Mutta Eihän sitä voi rakastua kuin
        yhdellä tapaa.
        Mukavaa iltaa sinulle!
        PS: Vieläkös aviomies ryppyjä laskee?

pitää lukua, ei pääse totuus minulta unohtumaan :)

P.s. tukkaväriä on vaaleaa ja tummaa..

• 57 v mies
        Pirre* kirjoitti:

pitää lukua, ei pääse totuus minulta unohtumaan :)

P.s. tukkaväriä on vaaleaa ja tummaa..

Sinun pitää hankkia puu mitta ja mitata hänen
        herkkä kohtansa joka ilta.Kuiskaat sitten korvaansa iloisesti että "taas on kaksi milliä pituudesta
        kadonnut".Unohtaa ehkä sinun ryppysi!!!!

PS:Kuvassasi ainakin on ihan sopiva väri!

• hildurvonhopsis
        57 v mies kirjoitti:

Sen verran palaan,että poista ihmeessä tuo
        profiili,sieltä ei mitään tervettä löydy,
        pettymyksiä kyllä ja niitä en sinulle toivo.
        Tässä iässä tulemme entistä pelokkaimmiksi,
        jos vielä petymme,joudumme huijatuksi.
        Olet hieno nainen ja varmaan löydät ihan terveellä tavalla hienon miehen elämääsi.Voin vakuuttaa aivan omasta kokemuksesta,että niitä vapaana on.
        Oikein kivaa iltaa sinulle!

Aina te jaksatte kannustaa ja olette niin kivoja.

Onnellista viikonvaihdetta ja onnea rakastuneille!

• Pirre*
        57 v mies kirjoitti:

Sinun pitää hankkia puu mitta ja mitata hänen
        herkkä kohtansa joka ilta.Kuiskaat sitten korvaansa iloisesti että "taas on kaksi milliä pituudesta
        kadonnut".Unohtaa ehkä sinun ryppysi!!!!

PS:Kuvassasi ainakin on ihan sopiva väri!

ei tuli tulella sammu. Vaikka kyllä miekin riitelen kun väsyn.:(

En ole yhtään parempi..

• Pirre* kirjoitti:

Olkaa Onnellisia...

mies 57 suttaa monen naisen viehättävyydellään:))

Muuta ei puutu,kuin hame:)

• Pirre*
        Mettäläinen kirjoitti:

mies 57 suttaa monen naisen viehättävyydellään:))

Muuta ei puutu,kuin hame:)

Nyt mehtään siitä takas hushus..ei saa ola tuhma...

• hildurvonhopsis
        57 v mies kirjoitti:

hänet sellaisena.

Olin muutaman kuukauden tuolla treffipalstalla ja ei sieltä vapaata, fiksua miestä kyllä löytynyt. Avioliitossa olevat laitoin heti torjuttujen listalle. Laskin muuten ne torjutut: heitä oli 84.

Mitä ihmettä ukkomiehet hakevat treffipalstalta?
        Minua ei myöskään kiinnosta ne 23-26 vuotiaat "LIHAKSIKKAAT KOMEAT MIEHET, JOTKA ETSIVÄT SEIKKAILUA AIKUISEN NAISEN KANSSA" niinkuin he itsensä esittelivät. He joutuivat myös torjuttujen listalle.

Sinäkin 57 v mies olet todella fiksu ja ihana mies. En minä varmaan täältä palstalta poistu. Täällä voin keskustella ystävänä kaikenlaisten kivojen miesten ja naisten kanssa ihan kaikenlaisista asioista maan ja taivaan välillä.

♥ Hildur von Höpsis ♥

• Pirre* kirjoitti:

Nyt mehtään siitä takas hushus..ei saa ola tuhma...

muuta kuin ihmetellä ja jos nuo jutut tehoo naisiin, niin ei Mettis ymmärrä mistään mitään.

Ei helvetti sanon minä ja mehtään menen ja pitäkää hyvänänänne gigolonne, jos teitä naisia mies57 lepertelyt miellyttää.

• Pirre*
        Mettäläinen kirjoitti:

muuta kuin ihmetellä ja jos nuo jutut tehoo naisiin, niin ei Mettis ymmärrä mistään mitään.

Ei helvetti sanon minä ja mehtään menen ja pitäkää hyvänänänne gigolonne, jos teitä naisia mies57 lepertelyt miellyttää.

, huomannu.

Mutta onneksi meillä on tanu mies, mettis :)

• 57 v mies

Olin muutaman kuukauden tuolla treffipalstalla ja ei sieltä vapaata, fiksua miestä kyllä löytynyt. Avioliitossa olevat laitoin heti torjuttujen listalle. Laskin muuten ne torjutut: heitä oli 84.

Mitä ihmettä ukkomiehet hakevat treffipalstalta?
        Minua ei myöskään kiinnosta ne 23-26 vuotiaat "LIHAKSIKKAAT KOMEAT MIEHET, JOTKA ETSIVÄT SEIKKAILUA AIKUISEN NAISEN KANSSA" niinkuin he itsensä esittelivät. He joutuivat myös torjuttujen listalle.

Sinäkin 57 v mies olet todella fiksu ja ihana mies. En minä varmaan täältä palstalta poistu. Täällä voin keskustella ystävänä kaikenlaisten kivojen miesten ja naisten kanssa ihan kaikenlaisista asioista maan ja taivaan välillä.

♥ Hildur von Höpsis ♥

En ollut eilen illalla enää konella joten vastaan nyt.Joku oli kyllä nimissäni illalla kirjoittanut kaksi kirjoitusta ja piti niitä selvittää aamusta.
        Olen kovasti iloinen,että poistuit sieltä
        palstalta.Varmaan ukkomiehillä on käsitys,
        että yksin elävillä naisilla on kova puute seksin suhteen ja kumppaniksi kelpaa kuka tahansa.
        Samoin nuorilla pojilla varmaankin on saman tyylisiä ajatuksia.Tässä minusta unohdetaan kokonann
        naisen ihmis arvo ja järki.Kuvitellaan vain
        että nainen on kuin joku seksilelu,jolla ei ole
        järkeviä kiinnikkeitä elämään ja arvoihin.
        Tiedän miltä se sinusta tuntuu.Kyllä täällä
        aivan suurin osa on aivan mukavia ihmsiä ha
        varmasti on fiksuja miehiä.Täällä vaan ei
        hevin uskalla tuntemuksiaan avoimesti kirjoittaa,
        olet pian jyrän alla.Tämä miehiä estää sinulle ilnaisemasta mitä oikeasti ajattelee.
        Minä olen koittanut omalla esimerkillä osoittaa ettei ole rumaa täällä ihastua naiseen ja
        kertoa se.Minusta se on rohkeuden ja miehen
        merkki.Huutoja tulee,mutta pitää miettiä,onko tymempiä ne huutaja vai kohteet?
        Oikein kivaa sunnuntaita sinulle ja hymyä!

• 57 v mies
        Pirre* kirjoitti:

ei tuli tulella sammu. Vaikka kyllä miekin riitelen kun väsyn.:(

En ole yhtään parempi..

Vastaan nyt,kun en ollut illalla enää koneella,
        vaikka joku minuna oli siellä kirjoitellut.
        Leikkiä minä Pirre laskin ja olen ihan samaa
        mieltä,ettei parisuhde vastakkain asettamalla
        asioita toimi.Ja joka parisuhteessa ilmaa puhdistetaan riitelemällä.Ja eikös se ole parempi että heti käydään asiat läpi ja sitten piste?
        En minä ajattelekkaan sinua jumalaisena olentona.
        Olet vain luonteeltasi kiva ja pirteä ihminen ja tuot tälle sivulle ihan hyviä asioita!
        Kivaa sunnuntaita sinulle ja perheellesi!

• hildurvonhopsis
        57 v mies kirjoitti:

En ollut eilen illalla enää konella joten vastaan nyt.Joku oli kyllä nimissäni illalla kirjoittanut kaksi kirjoitusta ja piti niitä selvittää aamusta.
        Olen kovasti iloinen,että poistuit sieltä
        palstalta.Varmaan ukkomiehillä on käsitys,
        että yksin elävillä naisilla on kova puute seksin suhteen ja kumppaniksi kelpaa kuka tahansa.
        Samoin nuorilla pojilla varmaankin on saman tyylisiä ajatuksia.Tässä minusta unohdetaan kokonann
        naisen ihmis arvo ja järki.Kuvitellaan vain
        että nainen on kuin joku seksilelu,jolla ei ole
        järkeviä kiinnikkeitä elämään ja arvoihin.
        Tiedän miltä se sinusta tuntuu.Kyllä täällä
        aivan suurin osa on aivan mukavia ihmsiä ha
        varmasti on fiksuja miehiä.Täällä vaan ei
        hevin uskalla tuntemuksiaan avoimesti kirjoittaa,
        olet pian jyrän alla.Tämä miehiä estää sinulle ilnaisemasta mitä oikeasti ajattelee.
        Minä olen koittanut omalla esimerkillä osoittaa ettei ole rumaa täällä ihastua naiseen ja
        kertoa se.Minusta se on rohkeuden ja miehen
        merkki.Huutoja tulee,mutta pitää miettiä,onko tymempiä ne huutaja vai kohteet?
        Oikein kivaa sunnuntaita sinulle ja hymyä!

Ei niistä "huutelijoista" tarvitse välittää. Minun mielestäni sinä olet fiksu ja kirjoitat hyviä asioita. Luen mielellään sinun kirjoituksiasi.

Opiskeluaikoina eräs opettaja (nainen itsekin) kertoi jutun (olen sen kerran ennenkin tänne laittanut):
        Tuo opettaja oli työssä ollessaan saanut työpariksi oikein kauniin, pitkän ja hoikan nuoren naisen. Tuo opettaja ei ollut yhtään pitänyt tuosta naisesta aluksi ja ajatteli, ettei varmasti pysty työskentelemään tuon naisen kanssa. Se kaunis, pitkä, hoikka, nuori nainen oli kuitenkin ollut tosi kiva ja heillä oli synkannut hyvin ja työt sujuivat loistavasti. Tuo opettaja alkoi miettimään miksi häntä ärsytti niin suunnattomasti aluksi tuo nuori, kaunis, pitkä, hoikka nainen. Sitten hän huomasi, että häneltä itseltään puuttuivat nuo ominaisuudet ja hän olikin vain aluksi kateellinen tuolle nuorelle naiselle. Heistä tuli hyvät ystävät ja tuo opettaja kertoi tuolle työkaveilleen tunteistaan, kun ystävystyi hänen kanssaan.

Sitten tuota asiaa kertoessaan tuo aivan ihana opettaja nauroi ja sanoi itseään "lyhyeksi, liian lihavaksi ja vanhaksi". Yksi nuori mies opiskelija sanoi, että "niinhän sinä oletkin" ja tuo opettaja osasi nauraa sillekin ja sanoi "niinhän minä olenkin". (Se ei tietenkään ollut kovin korrektia käytöstä tuolta nuorelta mieheltä). Opiskeluajoilta juuri tuo opettaja jäi mieleen parhaimpana ja mukavimapana opettajana. Hän osasi nauraa myös itselleen ja oli sinut itsensä kanssa ja hyväksyi itsensä sellaisena kuin hän on.

Sellainen ihminen, joka sinuakin haukkuu, hän ehkä kadehtii sinua, kun sinä osaat kirjoittaa niin fiksusti ja olet tosi kiva ja pidetty mies täällä.

Haukkujalle olisi varmaan jokin itsetutkistelun tarve kohdallaan.

Oltais kaikki aikuisia ja annetaan kaikkien olla täällä oma itsensä! Jooko!

♥ Sitä suu puhuu, mitä sydän on täynnä ♥

♥ Hyvää sunnuntai iltaa sinulle ja kaikille palstalaisille ♥

• mies-v57

Ei niistä "huutelijoista" tarvitse välittää. Minun mielestäni sinä olet fiksu ja kirjoitat hyviä asioita. Luen mielellään sinun kirjoituksiasi.

Opiskeluaikoina eräs opettaja (nainen itsekin) kertoi jutun (olen sen kerran ennenkin tänne laittanut):
        Tuo opettaja oli työssä ollessaan saanut työpariksi oikein kauniin, pitkän ja hoikan nuoren naisen. Tuo opettaja ei ollut yhtään pitänyt tuosta naisesta aluksi ja ajatteli, ettei varmasti pysty työskentelemään tuon naisen kanssa. Se kaunis, pitkä, hoikka, nuori nainen oli kuitenkin ollut tosi kiva ja heillä oli synkannut hyvin ja työt sujuivat loistavasti. Tuo opettaja alkoi miettimään miksi häntä ärsytti niin suunnattomasti aluksi tuo nuori, kaunis, pitkä, hoikka nainen. Sitten hän huomasi, että häneltä itseltään puuttuivat nuo ominaisuudet ja hän olikin vain aluksi kateellinen tuolle nuorelle naiselle. Heistä tuli hyvät ystävät ja tuo opettaja kertoi tuolle työkaveilleen tunteistaan, kun ystävystyi hänen kanssaan.

Sitten tuota asiaa kertoessaan tuo aivan ihana opettaja nauroi ja sanoi itseään "lyhyeksi, liian lihavaksi ja vanhaksi". Yksi nuori mies opiskelija sanoi, että "niinhän sinä oletkin" ja tuo opettaja osasi nauraa sillekin ja sanoi "niinhän minä olenkin". (Se ei tietenkään ollut kovin korrektia käytöstä tuolta nuorelta mieheltä). Opiskeluajoilta juuri tuo opettaja jäi mieleen parhaimpana ja mukavimapana opettajana. Hän osasi nauraa myös itselleen ja oli sinut itsensä kanssa ja hyväksyi itsensä sellaisena kuin hän on.

Sellainen ihminen, joka sinuakin haukkuu, hän ehkä kadehtii sinua, kun sinä osaat kirjoittaa niin fiksusti ja olet tosi kiva ja pidetty mies täällä.

Haukkujalle olisi varmaan jokin itsetutkistelun tarve kohdallaan.

Oltais kaikki aikuisia ja annetaan kaikkien olla täällä oma itsensä! Jooko!

♥ Sitä suu puhuu, mitä sydän on täynnä ♥

♥ Hyvää sunnuntai iltaa sinulle ja kaikille palstalaisille ♥

Olen nyt rekisteröitynyt,eli kukaan ei voi enää
        minun nimissä huudella.Minä kirjoitan ja vastaan siis nyt vain mitä täältä kirjoitetaanh.Muuten
        säännöt on samat.Eli minulle voi huudella sydämen
        kyllyydestä aivan mitä vain.En loukkaannut,enkä provosoidu ja palaute lämpimän,syvän positiivista.
        Minä aina vastaan itselleni tärkeisiin aiheisiin
        jan toki pyrin vastaamaan asiallisesti.Sitä
        vartenhan minusta tämä sivu on.Miksi kiusata,
        loukata,riidellä?Kyllä tuo on totta,että vaaditaan usein kunnon yhteenotto,ennen kuin ihmiset
        löytävät toisensa ja keskinäisen kunnioituksen.
        Sinulle tahtoisin sanoa,että tuo ulkonäkö,
        niin paljon kun siitä puhutaankin,on miehelle lopulta vähemmän merkityksellinen.Kyllä se luonne ja että on kivaa yhdessä,hyvä olla,se on
        tärkeää.Luulot ja kuvitelmat on toiset,mutta
        tämä se totuus on.Minua ei ole kenelläkään
        syytä kadehtia.Olen vain eräs mies joka koittaa täällä asiallisesti kirjoitella.Toki ihmisiin tykästyy ihmisinä,mikä minusta on maailman luonnollisin asia.Sinun kirjoitus kun löytyy,
        aina tulee hymy minulle.Mukavasti ja iloisesti kirjoitat.
        Oikein kivaa päivää sinulle ja voimia!

• Pirre*

Tavishan mie vaan.

P.s. onko taviksissa miten montaa plaattua? :)

• Japalo

Kaikki me ollaan taviksia. Nekin, jotka luulevat olevansa jotakin (1%)...heilläkin on samat murheet, kuin muilla. Varallisuusasema saattaa tietenkin vaihdella. Muuta eroa en näe.

• Puidenhalaaja

Niinhän se on, että samat murheet on kaikilla. Mutta julkkisten murheet joutuvat iltalehtien lööppeihin ja murheet moninkertaistuvat. Tietysti myös ilot ovat suurempia kun puoli kansaa juhlii mukana häät ja lasten syntymät. Mutta minä en kyllä mistään hinnasta haluaisi olla julkkis. Minun mokiani ei tarvitse lukea lööpeistä, ihanaa.D

• Sinimarjanen

helpotus olla tavis. Voi olla ihan oma itsensä.
      Tälläinen tavallinen pulliainen.

• jartsev

Ja pitää paikkansa! "Taviksen" ei tarvitse esittää mitään, ei vetää jotain erilaista roolia kuin mitä itse luonnostaan on, tai tuntea luontaista huonommuuttakaan muiden joukossa. Hyvyys on tietenkin tavoiteltava ja kaunista. Toisilla se on ajatuksissa hyvin luontevana niin kuin sinulla Sinimarjanen, niin olen kokenut. Kuitenkin se vaatii kyllä suvaitsevaisuutta ja pitää olla ns:ti sinut itsetuntonsa kanssa jotta voi sanoa olevansa "Tavis". Toisaalta kuitenkin meitä taviksia on kaikista eniten ja niin kovin monenlaisia sekä erisorttisia mikä tekee tavisten joukosta todella mielenkiintoisen ja erityisen rikkaan. Ehkä suurin osa on niitä jotka eivät itse tiedä olevansa taviksia, tai eivät ainakaan halua tunnustaa sitä. Minusta on kivaa olla tavis juuri tuosta syystä mitä Sinimarjanen sanoi.

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

Ja pitää paikkansa! "Taviksen" ei tarvitse esittää mitään, ei vetää jotain erilaista roolia kuin mitä itse luonnostaan on, tai tuntea luontaista huonommuuttakaan muiden joukossa. Hyvyys on tietenkin tavoiteltava ja kaunista. Toisilla se on ajatuksissa hyvin luontevana niin kuin sinulla Sinimarjanen, niin olen kokenut. Kuitenkin se vaatii kyllä suvaitsevaisuutta ja pitää olla ns:ti sinut itsetuntonsa kanssa jotta voi sanoa olevansa "Tavis". Toisaalta kuitenkin meitä taviksia on kaikista eniten ja niin kovin monenlaisia sekä erisorttisia mikä tekee tavisten joukosta todella mielenkiintoisen ja erityisen rikkaan. Ehkä suurin osa on niitä jotka eivät itse tiedä olevansa taviksia, tai eivät ainakaan halua tunnustaa sitä. Minusta on kivaa olla tavis juuri tuosta syystä mitä Sinimarjanen sanoi.

Kiitos!! Tällä sitä pärjäileekin vähän aikaa.
        Samaten voisin sanoa Sinusta, niiden aikaisempien
        keskustelujen perusteella, tämän vuoden
        aikana. Olet hyvä ihminen!!

• tammikuun likka

Ehtopäivää :) Kyllä sitä taidan olla ihan tavis, silleen omanlaisenani. Kaikenlaistahan sitä elämänmatkalla tulee kohdattua iloineen ja suruineen. Molempia vuorotellen. Suruista ja murheista selviytyy ja kyllä ne jollakin lailla kasvattaa ihmisenäkin. Kattelee tätä elämää pikkusen eri tavalla, kiihkottomasti ja hyväksyvämmin kuin ennen, sanotaanko nyt vaikka muutama vuosi takapäin. No joo, ihan tavallinen mummoihminen olen ja omasta mielestäni hyväntuulinenkin :)

• Akaton mies

Sanasta "tavis" tuloo ensimmääseksi sorsalintu mielehen, sellaanen harmaa ja pieni rääpäles jolla ei oo palijon mitään virkaa. On se kuitenki Jumalan luama elään siinä ku kaikki muukki neli tai kaks jalakaaset, tai onhan niitä vissihin tuhatjalakaasiaki,hih.
        En minä mikään tavallinen mies ainakaan oo, eikä oo liioon tua tammikuun kultaanen likka mikään tavallinen tyttö.
        Ollahan pikkuusen kyllä pitempiä ja parempia ku nua muut,hih. En mä ny teitä toisia palstalaasia tarkoota, tarkootan niitä muita justihin, no niitä jokka ei kirijoota tänne tai sitten lue näitä viisahaksi tekeviä kulttuuri juttuja mitä tänne ehtoolla päivän päätteeksi väsätähän. Niitähän me tammikuun likan kans tarkootetahan, me kaksi samoon ajattelijaa. Tämä palsta oliis mitään iliman häntä. Oottako muutoon muut laittanehet merkiille notta aina ollahan tammikuun likaan kans samaa mieltä ja yhtäällepään ku sianjalaat. Niin ja Tiitu pikkuunen kolomantena, sellaanen trio ollahan, notta ei muualla moista. Hyviä me,hih. Ei missähän nimees mitään tavallisia, ne tavalliset on johonaan tunkion takana ja niistä ei puhuta, eikä lauleta koskaan mitään. Elekää ny vaan alako väittämähän kukaan vastahan, eikä päinvastoon. terv. minä itte, sitten varmahan tammikuun kulttaanen likka ja pieni rakas Tiitu-kani, täältä ja sieltä.

• tammikuun likka
        Akaton mies kirjoitti:

Sanasta "tavis" tuloo ensimmääseksi sorsalintu mielehen, sellaanen harmaa ja pieni rääpäles jolla ei oo palijon mitään virkaa. On se kuitenki Jumalan luama elään siinä ku kaikki muukki neli tai kaks jalakaaset, tai onhan niitä vissihin tuhatjalakaasiaki,hih.
        En minä mikään tavallinen mies ainakaan oo, eikä oo liioon tua tammikuun kultaanen likka mikään tavallinen tyttö.
        Ollahan pikkuusen kyllä pitempiä ja parempia ku nua muut,hih. En mä ny teitä toisia palstalaasia tarkoota, tarkootan niitä muita justihin, no niitä jokka ei kirijoota tänne tai sitten lue näitä viisahaksi tekeviä kulttuuri juttuja mitä tänne ehtoolla päivän päätteeksi väsätähän. Niitähän me tammikuun likan kans tarkootetahan, me kaksi samoon ajattelijaa. Tämä palsta oliis mitään iliman häntä. Oottako muutoon muut laittanehet merkiille notta aina ollahan tammikuun likaan kans samaa mieltä ja yhtäällepään ku sianjalaat. Niin ja Tiitu pikkuunen kolomantena, sellaanen trio ollahan, notta ei muualla moista. Hyviä me,hih. Ei missähän nimees mitään tavallisia, ne tavalliset on johonaan tunkion takana ja niistä ei puhuta, eikä lauleta koskaan mitään. Elekää ny vaan alako väittämähän kukaan vastahan, eikä päinvastoon. terv. minä itte, sitten varmahan tammikuun kulttaanen likka ja pieni rakas Tiitu-kani, täältä ja sieltä.

Kiitti vaan hyvistä nauruista :)) ja terveisiä leppeästä syysillasta, oli aivan mahtava kävellä syksyisessä ehtoossa. Kyllä tämä syksy on aina yhtä "rakas" vuodesta toiseen.
        Tuota noin, muuten hyvä kirjoitus kaikin puolin, yks mutta siihen tuli. Mä en kyllä ole kovin pitkä, sellanen tavis vaan :)) 160 cm.
        Ja nyt lättyjen paisdtoon.

• Akaton mies kirjoitti:

vähän parempii kuin muut:))

T. Mettis ja kultainen Kalle- kissa.:)

• Mettiselle
        Mettäläinen kirjoitti:

ja Kalle-kullalle lipaisu, muuan vaan pilvenpiirtäjän santra silkkihäntä kuunsillan takaa

• Puidenhalaaja
        Mettäläinen kirjoitti:

Päätit sitten kisailla Akattoman kanssa, hih. Täytyy kyllä todeta että tuo kissa on aikamoinen valttikortti sinulla. Kissat ovat niiin ihania ja oppivat useimmiten sisäsiisteiksi. Kanista minulla on aika huono kokemus, kun hyvän hyvyyttäni otin kerran leikkaamattoman uroskanin hoitooni. Se ehti tehdä puolen miljoonan vahingot sen parin kuukauden aikana: ruikki seinille niin että tapetit piti vaihtaa, jyrsi tietokonejohdot poikki, ei osannut tehdä papanoitakaan astiaan. No, onhan se Tiitu tietysti sisäsiisti ja muutenkin söpö, mutta kyllä kissa vie voiton:D

• Otto-Vaan
        Puidenhalaaja kirjoitti:

Päätit sitten kisailla Akattoman kanssa, hih. Täytyy kyllä todeta että tuo kissa on aikamoinen valttikortti sinulla. Kissat ovat niiin ihania ja oppivat useimmiten sisäsiisteiksi. Kanista minulla on aika huono kokemus, kun hyvän hyvyyttäni otin kerran leikkaamattoman uroskanin hoitooni. Se ehti tehdä puolen miljoonan vahingot sen parin kuukauden aikana: ruikki seinille niin että tapetit piti vaihtaa, jyrsi tietokonejohdot poikki, ei osannut tehdä papanoitakaan astiaan. No, onhan se Tiitu tietysti sisäsiisti ja muutenkin söpö, mutta kyllä kissa vie voiton:D

Kyllä minä vielä sen saunan teen.

Otto-Vaan ja kullaton villakoira jossain sohvan alla.:)

• Puidenhalaaja
        Otto-Vaan kirjoitti:

Kyllä minä vielä sen saunan teen.

Otto-Vaan ja kullaton villakoira jossain sohvan alla.:)

...sohvan alla on myös kova sana. Onhan teillä monellakin valttikortteja, kun vaan rohkenette tuoda ne esille. Mutta mistäs saunasta sinä puhut? Vai siitä Akattoman savusaunasta? No, ei se pelkkä sauna ratkaise, paljon on kiinni saunottajastakin;) Näen jo sinut silmissäni essu eessä omatekoisella tuoksuvalla vihdalla ropsuttelemassa. Vai vastako se on teilläpäin?

• Otto-Vaan
        Puidenhalaaja kirjoitti:

...sohvan alla on myös kova sana. Onhan teillä monellakin valttikortteja, kun vaan rohkenette tuoda ne esille. Mutta mistäs saunasta sinä puhut? Vai siitä Akattoman savusaunasta? No, ei se pelkkä sauna ratkaise, paljon on kiinni saunottajastakin;) Näen jo sinut silmissäni essu eessä omatekoisella tuoksuvalla vihdalla ropsuttelemassa. Vai vastako se on teilläpäin?

Tässä naureskellen kuunnellut cd levyltä jonka ostin
        tänään markkinoita,kipaletta yö linnun esitämänä.
        Se siitä saunan teosta.

Samalla levyllä on 22 suosituinta Suomalaista tanssia.
        Mutta toi saunan teko kipale oli huvittavuudessa yliveto.:)

• Suttura
        Akaton mies kirjoitti:

Minä melkein rakastan sinua akaton...
        Olet viisas, ovela ja ihana...;))

• Toisaalta kaikella on väliä niin kauan kuin on elossa ja jokaisella on oma arvomaailmansa...

Jollekin lemmikin kuolema on paljon raskaampi kuin tutun ihmisen ja jollekin maksumuistutus on maailmanloppu, kun joku taas on menettänyt koko omaisuutensa...

Kaikki on siis suhteellista, mutta harva meistä sivuuttaa/elää elämänsä vain olkapäitään kohautellen ja käsiään levitellen ...so what...-tyyliin :)

• hirveen sairas vääns

On rapuli ja ripuli. On eukko pahana. On mentävä latilleen. Eteisen nurkkaan potemaan.

Ei enää ikuna pilsneriä!

• En ole tavis. Elämänkokemuksineni en kuulu tavallisiin, vaikka pieni olen kyllä fyysiseltä olemukseltani.

Minä olen ainutlaatuinen ja minulla on harvinaisia elämänkokemuksia.

• jartsev

On varmaan totta että käsitys ja mielikuva sanan "Tavis" tulkinnasta vaihtelee. Jotkut pitää sitä jotenkin halventavana ilmaisuna, minusta se ei sitä ole, saattaa itsetunto kysymyksenä ilmaista vahvuuttakin. On aivan hyvä että voi sanoa että olen ainutlaatuinen niin kuin sinä. Niin me jokainen ollaan ja meillä on aivan ainutlaatuisia elämän kokemuksia, niin kuin sinulla varmasti on. Kivaa vain että on noin ja kivaa kuulla niistä jotain täällä palstoilla.

• jartsev kirjoitti:

On varmaan totta että käsitys ja mielikuva sanan "Tavis" tulkinnasta vaihtelee. Jotkut pitää sitä jotenkin halventavana ilmaisuna, minusta se ei sitä ole, saattaa itsetunto kysymyksenä ilmaista vahvuuttakin. On aivan hyvä että voi sanoa että olen ainutlaatuinen niin kuin sinä. Niin me jokainen ollaan ja meillä on aivan ainutlaatuisia elämän kokemuksia, niin kuin sinulla varmasti on. Kivaa vain että on noin ja kivaa kuulla niistä jotain täällä palstoilla.

Tavis. Pidän tavallisena ihmisenä olemista vahvuutena ja mielestäni tavis ei ole halventava vaan päinvastoin. Minä olen epätavallinen ja teen kaikkeni, jotta olisin kuin muutkin, siis tavallinen.

Epätavallisista positiivisista ja mukavista elämänkokemuksista on varmaan hauskaa kertoa ja lukea, mutta silloin jos epätavalliset elämäkokemukset eivät ole olleet sellaisia, niin niistä ei halua kertoa julkisesti.

• jartsev
        miljoona kirjoitti:

Tavis. Pidän tavallisena ihmisenä olemista vahvuutena ja mielestäni tavis ei ole halventava vaan päinvastoin. Minä olen epätavallinen ja teen kaikkeni, jotta olisin kuin muutkin, siis tavallinen.

Epätavallisista positiivisista ja mukavista elämänkokemuksista on varmaan hauskaa kertoa ja lukea, mutta silloin jos epätavalliset elämäkokemukset eivät ole olleet sellaisia, niin niistä ei halua kertoa julkisesti.

Sanoit kyllä juuri hyvin tuon...noin minäkin taviksen ymmärrän. Eihän kaikkea kokemaansa voi kertoa eikä pidäkään ja kivoja muistoja on aina positiivista muistellakin.

• henrii

tähän mennessä ei ole viellä tarvinnut seurata mitä tavalliset ihmiset tekee.

• nainen13

ymmärrettävää

• mies_vm56

taviksempi. Mutta tarkemmin ajatellen kaukana siitä.

• Wille-Repo

min oon suuri ja levvee ku ladon ovi ja ekolookiakin on ihan jättikokoa ihaan niiku tuota se , tuota niin no, 'se' . Siinähän se muailma onnii ja ne mun ystävät aateetee ja eekeekee tuolla pihakuusessa. Käyvät peijakkaat ikkunaverhoissa roikkumassa ja kisailemassa. Sisään torppaan haluaisivat mutta en päästä. Vois kollikissa HeremiasKaiku saaha mielitekoja.

• ibiza

olemme tavallamme "taviksia" ja pieniä ihmisiä...
      Onneksi ei kuitenkaan samalla "muotilla" valettuja....

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1083
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      847
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      783
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      728
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      529
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      294
      525
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      521
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      479
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Kalle irtisanoutui

Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin
      Orimattila
      53
      454
    Aihe