Naikaa tai rukoilkaa

1.Kor. 7:5 Älkää keskeyttäkö yhdyselämäänne, paitsi ehkä yhteisestä sopimuksesta joksikin aikaa, jotta voitte keskittyä rukoukseen; palatkaa sitten taas yhteen. Muutenhan Saatana pääsee kiusaamaan teitä, kun ette kuitenkaan pysty hillitsemään itseänne.

Minkähän takia Paavali antoi pariskunnalle vain kaksi tapaa elää, joko naida tai rukoilla.

Paavali itse oli kuitenkin naimaton ja siitä syystä keksi sen olevan yksi suurimmista armolahjoista "naimattomuuden armolahja".

13

628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mk81

      minusta tuo on ihan hyvä neuvo. Jos ny arkielämään liittäs ton, ni on hyvä naida ku tekee mieli, ja aina jakaa asiat ja sitten vaikka rukoilla asioita....tosin iham keskenään puhuminen on tehokkaampaa.
      Kyllä minä ainakin pystyn hillitsemään itteni ilma rukoustakin. Jos en pystyisi, olisin väärän ihmisen kanssa.

      • mk81

        niin, pointtihan oli että joko rukoilee tai nai. Huh, aika rankaa. Jos rukoilis vaikka tunnin, ni jäis 23h hommia vielä. oha ny hyväne aika pakko nukkua välillä! En minä jaksa ku 8h päivässä...


    • Ei Paavvali mitään tuollaista siinä opeta, en käsitä sinun logiigaasi?

      Paavalihan opettaa, että aviopuolisot hoitavat asiallisesti ja rakkaudessa myös aviolliset velvollisuudet, ettei ilampiiri koktona käy kireäksi. Ja tämä epäsopu vie pohjan pois rukoukselta, siksi on hyvä hoitaa kokonaisuus perheessä, tasapainottaa ,ettei mikään paina kun rukoukseen käydään. Ja jos painaa asiat pitää ensin hoitaa, kaikki , en nyt tarkoita ainoastaan seksiä, ja sitten on vapaa rukoukseen.
      Mutta sinähän et tiedä avioelämästä yhtään mitään, mutta silti opetat kyllä.

    • Naimaton kai se hänkin oli, munkkismies oikein.

      • Ja Rasputinin sanotaan olleen myös ihmeparantaja.

        Ihmettelen vaan miksi helluntailaiset ei noudata Paavalin ohjetta eli naimisen välissä pitää rukoilla jotta saatana ei tartu ja sitten taas himojen orgiat pystyyn jne.

        Helluntai-opissa kun ei saa himoita.
        Eräskin RitariOlevainen sanoi kerran että lasta alulle pantaessa ei saa himoita vaan kaikki lähtee Pyhästä hengestä


      • PakanainHuuto

        mutta hänen usko oli hlystiläisyyttä.
        "Venäläisen sielun pyhyydestä
        Hänessä [Rasputinissa] ruumiillistui eräs kauhistuttava perivenäläinen ominaisuus: hänellä oli hurskas sielu, joka eli jatkuvasti syntiä harjoittavassa ruumiissa. (R)

        Valmistaessaan sieluaan Pyhän Hengen tuloon he [hlystit] luonnollisesti saarnasivat ääriasketismia. Jälleen he päätyivät - perivenäläiseen tapaan - täysin odottamattomaan johtopäätökseen: lihanhimon tukahduttamiseen rajattomalla irstailulla. (R) " Lähde Edvard Radzinski


      • mk81
        Pe.ku kirjoitti:

        Ja Rasputinin sanotaan olleen myös ihmeparantaja.

        Ihmettelen vaan miksi helluntailaiset ei noudata Paavalin ohjetta eli naimisen välissä pitää rukoilla jotta saatana ei tartu ja sitten taas himojen orgiat pystyyn jne.

        Helluntai-opissa kun ei saa himoita.
        Eräskin RitariOlevainen sanoi kerran että lasta alulle pantaessa ei saa himoita vaan kaikki lähtee Pyhästä hengestä

        "Eräskin RitariOlevainen sanoi kerran että lasta alulle pantaessa ei saa himoita vaan kaikki lähtee Pyhästä hengestä"

        ai kauheeta:) Johan siinä veheje lerpahtaa samantien.


      • PakanainHuuto
        Pe.ku kirjoitti:

        Ja Rasputinin sanotaan olleen myös ihmeparantaja.

        Ihmettelen vaan miksi helluntailaiset ei noudata Paavalin ohjetta eli naimisen välissä pitää rukoilla jotta saatana ei tartu ja sitten taas himojen orgiat pystyyn jne.

        Helluntai-opissa kun ei saa himoita.
        Eräskin RitariOlevainen sanoi kerran että lasta alulle pantaessa ei saa himoita vaan kaikki lähtee Pyhästä hengestä

        Tsaari perheen pojan verenvuotoa tyrehdytti ja oli muutoinkin tsaariperheen suuri ystävä.

        Rasputinin seurakunnan jäsenet olivat pääasiassa naisia, jotka seurasivat mestariaan kaikkialle.

        Rasputin oli naimisissa ja hänellä oli myös lapsia aviosäädystä. Hän toi kotiinsakin seurakuntalaisiaan ja vaimosta se oli ok.


      • PakanainHuuto kirjoitti:

        Tsaari perheen pojan verenvuotoa tyrehdytti ja oli muutoinkin tsaariperheen suuri ystävä.

        Rasputinin seurakunnan jäsenet olivat pääasiassa naisia, jotka seurasivat mestariaan kaikkialle.

        Rasputin oli naimisissa ja hänellä oli myös lapsia aviosäädystä. Hän toi kotiinsakin seurakuntalaisiaan ja vaimosta se oli ok.

        Kysympä vetoaako Rasputiinin ulkonäkö naisiin?

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Rasputin_pt.jpg

        "hänen katseessaan outo tuli salamoi"


      • PakanainHuuto kirjoitti:

        mutta hänen usko oli hlystiläisyyttä.
        "Venäläisen sielun pyhyydestä
        Hänessä [Rasputinissa] ruumiillistui eräs kauhistuttava perivenäläinen ominaisuus: hänellä oli hurskas sielu, joka eli jatkuvasti syntiä harjoittavassa ruumiissa. (R)

        Valmistaessaan sieluaan Pyhän Hengen tuloon he [hlystit] luonnollisesti saarnasivat ääriasketismia. Jälleen he päätyivät - perivenäläiseen tapaan - täysin odottamattomaan johtopäätökseen: lihanhimon tukahduttamiseen rajattomalla irstailulla. (R) " Lähde Edvard Radzinski

        Paikkasit sivistykseni aukon...


      • mk81 kirjoitti:

        "Eräskin RitariOlevainen sanoi kerran että lasta alulle pantaessa ei saa himoita vaan kaikki lähtee Pyhästä hengestä"

        ai kauheeta:) Johan siinä veheje lerpahtaa samantien.

        Jos se lerppu onkin se pyhä henki joka täyttyy.


      • PakanainHuuto
        Pe.ku kirjoitti:

        Kysympä vetoaako Rasputiinin ulkonäkö naisiin?

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Rasputin_pt.jpg

        "hänen katseessaan outo tuli salamoi"

        Mutta hänellä oli kuulemma maaginen katse silmissä ja taikakalu housuissa, joka sai naiset hurmoksiin.
        Rasputin käytti naisia lystikseen minkä kerkisi, mutta mielenkiintoista oli se, että Rasputinin seuraajat eli hänen henkilökohtainen seurakunta tuli hyvin toimeen keskenään ja iloitsivat siitä, kun Rasputinin oli kaikkien kanssa ei siis ollut minkäänlaista mustasukkaisuuskohtauksia naisten välillä mestaristaan.


      • PakanainHuuto
        Työmies2 kirjoitti:

        Paikkasit sivistykseni aukon...

        ja samalla tapaa kuin kuin Amerikka täynnä eri uskonlahkoja. (siis tsaarien aikana) Muuta niitä ei sitten yhdistäkään kuin uskon lahkojen määrä.

        Venäjällä oli 1900-luvun alkupuolelle asti ennen vallankumousta ihan Rurikista alkaen, vallan lukemattomasti uusia kristuksia, jokainen sai sanoa itseään uudesti syntyneeksi kristukseksi, joka sitten perusti oman tippakunnan. Voimakkain näistä oli hlystiläisyys johon Rasputinikin kuului vaikka sen sittemmin kielsi miliisien puututtua hänen puuhiinsa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe