Aftonbladet kirjoittaa, että juuri tänään 6/10 on maan asukkaat saavuttaneet kyseenalaisen rajapyykin. Nimittäin kulutuksemme on tästedes suurempi, kuin maan antamat resurssit!!!
Jo 40 - 50 vuoden kuluttua tarvitsisimme kokonaisen uuden maapallon resurssit täyttämään ihmiskunnan tarpeet jne.
VALITETTAVASTI, VAIN PIENI OSA IHMISISTÄ ON KUULLUT "HERÄTYSKELLON" ÄÄNEN!
Luonto itkee ja valitta jo nyt. Maan pelastaisi ainoastaan täydellinen takaisinmeno "vanhanaikaiseen" yhteiskuntaan, tai väkiluvun pienentäminen parilla miljardilla vähintäin.
Tänään 6:s lokakuuta alkavat maan resurssit
4
305
Vastaukset
- loginomi
Kehitys kehittyy kasvaen korkoa korolle, vaikka hinta on korkea.
Kysehän ei ole pelkästään "kulutusjuhlista" vaan ihmislajiin kuuluvan tiedonjanon tyydyttämisestä; jo Raamatun kirjoittajat oivalsivat tämän ja totesivat kehityksemme jatkuvan, kunnes olemme Jumalan kaltaisia neroja.
Äkkinäinen kuvittelisi ihmiskunnan olevan apuharvennuksen edessä ( ydinsota, sairaudet...), mutta tässä pattitilanteessa uskoisin ihmiskunnan löytävän tien itsesuojeluunsa ilman omaan pesäänsä kakkimista!
Kulutuksen järkeistäminen, uusien kulttuurillisten tavoitteiden asettaminen, poliittisen demokratian ja oikeudenmukaisuuden vankistaminen jo joidnekin olemassaolevien aatteiden ja ideologioiden mukaan ovat mahdollisuuksia; ettei tässä nyt sentään aivan keinottomia olla!!!muttei tahtoa. asiaan parhaiten voisivat vaikuttaa suurimpien valtioiden johtajat mutta yksikin keskittyy vaan varastamaan "jumalankäskystä" öljyä omaan käyttöönsä. siellä on vanhat jyyrät taustapiruina, mitä ne välittävät tulevaisuudesta...?
- loginomi
karvapää kirjoitti:
muttei tahtoa. asiaan parhaiten voisivat vaikuttaa suurimpien valtioiden johtajat mutta yksikin keskittyy vaan varastamaan "jumalankäskystä" öljyä omaan käyttöönsä. siellä on vanhat jyyrät taustapiruina, mitä ne välittävät tulevaisuudesta...?
sosiaalipolitiikan ja laajemminkin "yhteiskuntapolitiikan" kehittämisen aika!
Tilanne on sama kuin ennenvanhaan kun kapitalisti oli pakotettu sosiaalipolitiikan kehittämisen hyväksymiseen! ( Esim. Saksa 1800-luvun lopussa.)
Teollisen tuotannon oli mahdoton jatkua ennen suuria parannuksia työväenluokan elinehtoihin.
Tilanne on sama, joskin vakavampi; työväenluokan tilalla on nyt koko ihmiskunta ja Saksan tilalla koko maailman tuotanto- ja elinkeinoelämä! Jopa ihmislajin olemassaolosta on kyse!
Ainoa järkevä toimija on YK järjestöineen. Mutta, mikä on YK:n asema tämänpäivän maailmanmenossa? - vangin dilemmaa
loginomi kirjoitti:
sosiaalipolitiikan ja laajemminkin "yhteiskuntapolitiikan" kehittämisen aika!
Tilanne on sama kuin ennenvanhaan kun kapitalisti oli pakotettu sosiaalipolitiikan kehittämisen hyväksymiseen! ( Esim. Saksa 1800-luvun lopussa.)
Teollisen tuotannon oli mahdoton jatkua ennen suuria parannuksia työväenluokan elinehtoihin.
Tilanne on sama, joskin vakavampi; työväenluokan tilalla on nyt koko ihmiskunta ja Saksan tilalla koko maailman tuotanto- ja elinkeinoelämä! Jopa ihmislajin olemassaolosta on kyse!
Ainoa järkevä toimija on YK järjestöineen. Mutta, mikä on YK:n asema tämänpäivän maailmanmenossa?interaktiivisesti pääutislähetyksissä.Ehkei tarttis muutella sosiaalipolitiikkaa tai syytellä sitä yhtä öljymiestä tästäkin ongelmasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706654
- 594512
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283218- 613017
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271586- 151574
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401523- 341379
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471313