Nostan nyt esiin palstalla usein vastaan tulleen asian. Ns. uskovat markkinoivat muille ja jopa toisilleen koko ajan ns. "parannusta2, johon koko ajan kehottavat, koko ajan samaa hokevat. Kun sitten vastaa, että olen jo kristitty, eikä sinulle tipan tippaa kuule kuulu, kuinka hyvä tai huono jumalasuhteeni on, uskis ei kuule eikä kuuntele. Minusta parannushöpinä on silkkaa ilkeyttä, silkkaa oman itsen korottamista toisen yläpuolelle.
Esimerkkejä:
Nimimerkki Jukka on pitkät ajat horissut mm. minulle parannuksesta ja samaan hengenvetoon tulkinnut omapäisesti niin, että olen huono, en kelpaa Jumalalle, kun en suostu sanomaan juuri TÄSMÄLLEEN hänen vaatimillaan sanoilla uskoani. Niinpä hän sitten ylimielisesti katsoo oikeudekseen vaatia minulta parannusta, vaikka voisi pikemminkin katsella vaikka ihan peiliin.
Nimimerkki Ritari - nykyinen Mohikaani - puolestaan on tekopyhästi koristellut haukkumaviestejään vaatimuksella parannukseen. Kun olen sanonut, että KUKAAN ei synny kuin kerran mutta että Jumalaan kyllä uskon, olen saanut vain sama parannushouretta kuunnella uudelleen ja uudelleen. Sama hourija kaiken lisäksi vihjailee vielä, että pirukin kuulemma Jumalaan uskoo - ja siis helluntailaisille se ei tämä meikäläisen usko riitäkään...
Nuo olivat VAIN esimerkkejä.
Minusta on päivänselvää, että toisen ihmisen jumalasuhde ei kuulu muille eikä sen kuulu muita kiinnostaakaan, vaikka kuinka sitten oma elämä olisi tylsää ja haluttaisi toisten mailmaa puoskaroida ja tirkistellä. Kun hokee aina vain samaa parannusmantraa, loukkaa siinä yoisne oikeutta huolehtia ihan itse omasta uskostaan.
Lopettakaa tekopyhä ja uteleva parannuksen tyrkytys. Hankkikaa oma elämä. Se kannattaa.
Parannusvaatimus kiusaamista?
11
530
Vastaukset
- Punainen vai sininen lapio
Ihan vaan tiedoksi että uskonelämään ja samalla helluntailaisuuden sisälle tuo parannuksenteko kyllä kuuluu.
Mistä täällä palstalla saa sinun mielestäsi keskustella ja millä tavalla?
Ehkä olet samaa mieltä että ilkeydestä ja huonosta käyttäytymisestä jokaisen niin uskovan kuin uskosta osattoman kannattaa tehdä parannusta ihan yleisen hyvinvoinnin ja sovun säilymisen vuoksi? Kuten olet huomannut niin se on useimmiten helpommin sanottu kuin tehty. Vaikka aikuisia kai täällä suurin osa on? - mielen muuttumista
Sitä tarvitsemme.
>>Parannus tarkoittaa sanatarkasti mielen muuttamista. Sitä tarvitsemme. >>
Noinhan se taitaa olla. Kuitenkin, kysymys kuuluu: kenen tai keiden on tehtävä parannus? Tarvistsevatko parannuksen tekoa vain syntiset, uskosta osattomat "maailman lapset", vai kuuluuko myös uskovat tehdä parannusta eli muuttaa mielensä?
Uskovan kannalta katsottuna varmaan, kun uskosta osaton muuttaa mielensä ja alkaa uskomaan, asia on OK - parannus on tehty. Mutta miten on uskovaisen laita? Tuleeko hänenkin tehdä parannusta eli muuttaa mielensä ja jos tulee, niin millaiseksi häntulee mielensä muuttaa? Lakkaako hän kenties kokonaan uskomasta? Tämähän tuntuu aika mahdottomalta, joten lienee niin, ettei uskovaisen enää tarvitse tehdä parannusta lainkaan. Voiko niin olla? Miksi sitten puhutaan jokapäiväisestä parannuksen teosta ja "vanhan Aatamin" jokapäiväisestä kuolettAmisesta?
- eikö ikinä parannusta?
Muistanko väärin? Etkö sinä itse ole vaatinut RitariO:ta "parannuksen tekoon" valehtelusta? Voi olla ettet ole noita sanoja käyttänyt mutta tavallaan tarkoitus on ollut kai tuo?
Niin että et kai voi väittää ettei missään tapauksissa voi parannuksen tekoa toiselta vaatia. Mitenkäs jos toinen ihminen jatkuvasti vääristelee ja puhuu pahaa: eikö yhtään tee mieli edes ehdottaa tuosta ikävästä tavasta tekemään parannusta vai sanotko vaan että jatka vaan samaan malliin ja hyvää päivän jatkoa. ?- Lukihäiriöinen
Rukoilisimme yhdessä Poika lapsen puolesta.
"uskovaiset" iman täysi symmista uskoa ei hyväksy ketään, joka pokeaa joukosta.
Jumalahan on antanut oman Poikansa kaikkien edestä, ei siinä mainittu erikseen, ettei poika lasta, hyväksytä joukkoon.
Eihän ole niin veriruskeaa syntiä, jota Jeesus ei anna anteeksi.
Jokainen jonka sydän on taipunut pyytämään anteeksi, on se hänelle Jeesuksen nimessä anteeksi annettu.
Ei ketäään ihmistä tule tuomita, tuomiovaltaa ei meille annettu.
Jolta puuttuu lähimmäisen rakkaus, pyytäköön sitä Jeesukselta, joka ei armahda syntistä, hän ei itse tule armahdetuksi.
Eikö Poika lapsen soimaaminen jo riitä, oletko syytäjä synnitön?
Heikoissa Jeesus on väkevä, usko Poikalapsi Jeesukseen Hän on sinun ainoa tukesi ja turvasi.
Ihmiset ovat, joskus raatelevia susia.
Heikkoja puolustakaa niin tekee Jeesuskin ainoa esimerkkimme. - Luitko oikein
Lukihäiriöinen kirjoitti:
Rukoilisimme yhdessä Poika lapsen puolesta.
"uskovaiset" iman täysi symmista uskoa ei hyväksy ketään, joka pokeaa joukosta.
Jumalahan on antanut oman Poikansa kaikkien edestä, ei siinä mainittu erikseen, ettei poika lasta, hyväksytä joukkoon.
Eihän ole niin veriruskeaa syntiä, jota Jeesus ei anna anteeksi.
Jokainen jonka sydän on taipunut pyytämään anteeksi, on se hänelle Jeesuksen nimessä anteeksi annettu.
Ei ketäään ihmistä tule tuomita, tuomiovaltaa ei meille annettu.
Jolta puuttuu lähimmäisen rakkaus, pyytäköön sitä Jeesukselta, joka ei armahda syntistä, hän ei itse tule armahdetuksi.
Eikö Poika lapsen soimaaminen jo riitä, oletko syytäjä synnitön?
Heikoissa Jeesus on väkevä, usko Poikalapsi Jeesukseen Hän on sinun ainoa tukesi ja turvasi.
Ihmiset ovat, joskus raatelevia susia.
Heikkoja puolustakaa niin tekee Jeesuskin ainoa esimerkkimme.Missä minä sitten ja ketä tuomitsin? Ei ollut tarkoitus.
Ihan hyvin kirjoitit. Rukous on erittäin aiheellinen ja rukoilkaamme jokainen joka kokee tämän asian tärkeäksi.
- ole vaiti
Raamatun mukaan homo on saastainen ja iljetys Jumalalle.
Onko silloin loukkaavaa kirjoittaa esimerkiksi, että olet saastainen homo?
Eikö siinä vain lainata Raamattua.Eikös tuo ole vähän rumasti sanottu? Nimimerkinkin takana on joku ihminen: meidän molempien, Sinun ja minun kaltaiseni. Kaiken Raamatulla perustelu on vähän arveluttavaa. Israelin jumala oli melkonen despootti ainakin VT:n aikoiin. Mm. näissä jumalan sodssa joskus kaikki Israelin viholliset oli tapettava jotakuinkin uhtä tehokkaasti kuin amerikkalaiset tappoivat aiemmin Vietnamin sodssa ja nykyisin Irakissa.
mulla on taas toisinpäin. Mä haluisin että mulle joku sanoisi siitä parannuksesta jotakin, mutta eivät piittaa senkään vertaa.
Menen kirjoittamaan amo7:lle että lähtisi vaan.
täällä ei saa kehenkään mitään kontaktia kun se möykkää köörinsä kanssa.
On ku koneita kaikki(paitsi sä).- IslaLumia
Parannus on oman käsitykseni mukaan Jeesuksen puoleen kääntymistä kaikessa ja sitä kristityt tekevät joka ikinen päivä. Parannus on jokapäiväistä meille kaikille. Kukaan ei voi sanoa onko sydämessäsi oleva usko oikeaa uskoa vai ei, kukaan ei voi tuomita sinua muuta kuin Jumala. Kysymys sinulle poikalapsi: Miksi olet tällä palstalla niin paljon kun se sinua varmasti satuttaa kuulla fundamentalistien vihaisia höpinöitä? Itseäni ainakin satuttaa monet kommentit mitä tällä palstalla olen lukenut ja siksi pysyin täältä jonkin aikaa poissa. Ei kannata kiusata itseäänkään. Kukaan ei ole arvollinen tallaamaan uskoasi ja itsetuntoasia. Siunausta.
- poikalapsi
Olen nykyisin aika vähän tällä palstalla tai muutenkaan netissä. Tämän palstan toimintaa seurailen ja kommentoin siksi, että minusta minun niin kuuluu tehdä. En minä haavaa Ritarin ja muiden fundisten haukuista saa, oman pöllöytensäpä vain uudelleen ja uudelleen todistavat. On kuitenkin tärkeää tuoda täälläkin esiin se, että KAIKILLA ihmisillä on oikeus elää omana itsenään, huolehtia omasta itsestään ja yhteisistä ihmisoikeuksista. Niitä ei pidä antaa kenenkään "oikeassa olevan" talloa. Siksi olen mukana, olen ja pysyn. Luoja antaa voimia niin kauan, kuin hyväksi katsoo - ja piikkinä helluntailaisfundisten lihassa olen yhä. Raamatulla ei tule lyödä, vaikka se helluntailaisuudessa onkin lyömäase muutamille.
Minua lähinnä muutamien levittelemä valheellinen törky mm. homoista ja lesboista hävettää. Hävettää siksi, että olen itsekin ihminen ja häpeän ihmisen tyhmyyttä ja julmuutta. Fundamentalistin viha on vain suuria sanoja niin kauan, kuin räsäset ja ritarit eivät valtaa saa. Ja he eivät saa valtaa, kun sananvapaus säilyy. Siitä Luojalle kiitos, siitäkin.
Kiintoisinta viime viikkoina on ollut se vimma, jolla estettiin keskustelua kaksinaamisuudesta ja uskovista. On minusta edelleen aika erikoista se hiljaisuus, joka täällä vallitsee hiv-levittäjän tapauksesta. JOS hän olisi homo, riepotus olisi ihan toista sorttia. Kahdet kasvot on ikävän monella ihmisellä ja asiallakin. Eipä silti: eihän tuokaan tapaus liittyne tähän palstaan kovin isosti - paitsi kenties tuon vaiennusvimman kautta. Panee miettimään...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733305
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681889Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311881Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161431- 281381
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja251296Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61286Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631197Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101197Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.53945