Onko kukaan uskovainen pohtinut miten kommunikointi sujuu siellä oletetussa taivaassa kun vartalot on jääneet maahan?
Eihän siellä näekään toisia näkymättömiä vai muuttaako Pietari portilla uskovaiset leijuviksi nimilapuiksi vaan eihän laputkaan pysty kommunikoimaan.
Nuo asiat kannattaa pohtia jo edeltä käsin kun turha siellä on haroa tukkaansa kun ei ole käsiä eikä tukkaa.
Kommunikointi taivaassa?
27
713
Vastaukset
- M@k3
Taivaassa käyneen henkilön mukaan kaikki tietävät siellä kaiken, joten kommunikointiin ei ole enää tarvetta.
- tulevaisuudenkuva.
Kun taivaassa tulee vastaan harvinaisen hemaiseva neito, niin ajatusten harhailua ei voi välttää. Ja neito tietää heti ajatuksesi ja läimäisee avokämmenellä päin näköä.
Vastaavasti jos tulee karsean näköinen harppu, niin mitä mahdat ajatuksillesi.
No. Onneksi tuonpuoleinen, taivas, ym. ovat satua.
- tempauksessa
Ainakin kun ylöstempaus tulee niin kaikki uskovat Jeesuksen omat temmataan ja he saavat uuden ylösnousemusruumiin. En valitettavasti osaa tätä tuon tarkemmin sulle kertoa (ja ethän sitä kuitenkaan uskokaan). Mutta annetaan jonkun toisen selittää lisää.
- nauraa
sinulle Pe.ku, sillä sinulla on niin erikoinen tietojen etsintätapa. Sain itsekin jälleen nauraa noille etsinnöillesi sydämeni pohjasta asti.
- todé
eikä lisäpohdinta ole pahasta. Mielenkiintoinen avauksen aihe...
Raamatun, myös oman kokemukseni, mukaan Jumala on henki. Siitä huolimatta Raamattu puhuu Jumalan otsasta, käsistä, sydämestä, suusta jne.
Mormonit opettavat, että henki on ainetta, tosi hienoa sellaista. En tiedä, mitä ainetta henki voisi olla. Luulenpa siis, että täss(kin) mormonit ovat hakoteillä.
Taivaassa kommunikoidaan ehkäpä samoilla taajuuksilla, kuin kommunikoidaan tässä elämässä.
Mm. Johanneksen Patmoksella näkemän näyn mukaan yhteislaulu on suuressa huudossa. Miten se toiminee ilman keuhkoja ja äänihuulia ym.?
Jumalan (=Karitsan) tukasta sanotaan muuten seuraavaa: "ja hiuksensa olivat valkoiset, niinkuin valkoinen villa valkoinen lumi.". Hengellä valkoiset hiukset?- rikospoliisin piirtäjä
hahmottelemaan kaikki Raamatusta löytyvät jumalan kuvat, niin todennäköisesti tuloksena on komppania eri näköisiä miehenkuvia.
Ainoa yhtäläisyys on, että Jumala on aina mies, jostain hauskasta syystä. Jumalalla on poika, mutta ei vaimoa. Jollei sitten Jumala kaapannut neitsyt Mariaa Joosefilta. Jos näin on, niin hyi hyi Jumalaa. - todé
rikospoliisin piirtäjä kirjoitti:
hahmottelemaan kaikki Raamatusta löytyvät jumalan kuvat, niin todennäköisesti tuloksena on komppania eri näköisiä miehenkuvia.
Ainoa yhtäläisyys on, että Jumala on aina mies, jostain hauskasta syystä. Jumalalla on poika, mutta ei vaimoa. Jollei sitten Jumala kaapannut neitsyt Mariaa Joosefilta. Jos näin on, niin hyi hyi Jumalaa.eikösse isä ole aika usein mies?
- Nasse.
ei voi enää kommunikoida koska mikä taivas se on missä etaantunut tavara haisee?
Nasse. kirjoitti:
ei voi enää kommunikoida koska mikä taivas se on missä etaantunut tavara haisee?
Sinähän käyttäydyt kuin uhmaiässä oleva häiriintynyt lapsi ilman mitään asiallista sanottavaa.
- todé
Raamatun mukaanhan vasta taivaassa Jumala paljastaa minulle kasvonsa eli koko salaisuutensa.
Apostoli Paavali sanoi asian niinkuin se on:
"sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista (myös Patmos-Johanneksen)...Sillä nyt me näemme, kuin kuvastimesta, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin." 1. Kor.13:9,12
Meinaatko mukamas, ettei Jumalalla ole aivoja ollenkaan? Mites se on mahdollista, kun Raamatussa puhutaan Hänen aivoituksistaan? Eikö sellainen toiminto ole jollakin tapaa yhteydessä aivotoimintaan?
Uskoa tai älä, sydämellä ja aivoilla on edelleenkin jotakin yhteyttä, ja sen yhteyden ydin on rakkaus. Tuskinpa sinunkaan rakkautesi kytee luissa ja lihoissa? - todé
Pe.ku kirjoitti:
Sinähän käyttäydyt kuin uhmaiässä oleva häiriintynyt lapsi ilman mitään asiallista sanottavaa.
Nasse pitää yllä tietoisuutta siitä, etteivät ihan kaikki ei-uskikset ole fiksua väkeä.
todé kirjoitti:
Raamatun mukaanhan vasta taivaassa Jumala paljastaa minulle kasvonsa eli koko salaisuutensa.
Apostoli Paavali sanoi asian niinkuin se on:
"sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista (myös Patmos-Johanneksen)...Sillä nyt me näemme, kuin kuvastimesta, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin." 1. Kor.13:9,12
Meinaatko mukamas, ettei Jumalalla ole aivoja ollenkaan? Mites se on mahdollista, kun Raamatussa puhutaan Hänen aivoituksistaan? Eikö sellainen toiminto ole jollakin tapaa yhteydessä aivotoimintaan?
Uskoa tai älä, sydämellä ja aivoilla on edelleenkin jotakin yhteyttä, ja sen yhteyden ydin on rakkaus. Tuskinpa sinunkaan rakkautesi kytee luissa ja lihoissa?Aivoitus on suomen kieltä.
Raamatunkäännöksissä aivoituksilla tarkoitetaan mielipiteitä tai ajatuksia mutta ei aivoja.
Toki Agricola kääntäessään jo tiesi ihmisen ajattelevan aivoilla.- todé
Pe.ku kirjoitti:
Aivoitus on suomen kieltä.
Raamatunkäännöksissä aivoituksilla tarkoitetaan mielipiteitä tai ajatuksia mutta ei aivoja.
Toki Agricola kääntäessään jo tiesi ihmisen ajattelevan aivoilla.Agricolakin tiesi, että kantasana on "aivot", kun puhui aivoituksesta.
- PakanainHuuto
asiaa, niin ajattelen että kaikkein järkevin on siellä vain leijua uuden sielun kanssa, siis uusi sielu ja mieli on uudesti synnytetty jo täällä maanpäällä. Eli ei uskovatkaan, jotka ovat uudestisyntyneitä voi tietää mikä heitä odottaa hattaroiden tuolla puolen.
Ja miksi eivät voi tietää? koska hekin ovat täällä maanpäällä vain lihaa, luita, jänteitä yms.jota ihmiskeho tarvitsee pystyäkseen joka päiväiseen toimintaa. Uskovan aivotkin ovat ihan samanlaiset kuin uskosta osattomienkin. Raamattua, mutta et tunne, koska nytkin sanot, että "vartalot" jäävät tänne!
Eivät jää! Vaan
"Kristuksessa kuolleet nousevat ensin, sitten meidät jotka olemme elossa, temmataan yhdessä heidän kanssaan yläilmoihin Herraa vastaan, ja niin me saamme olla Herran kanssa, aina ja iankaikkisesti."
Ei jää Peku vartalomme tänne, eikä jää sinunkaan, mutta huolehdi siitä nyt, tässä ajassa, että se vartalosi ei joudu tuhoon, ja henkesi väärään paikkaan, missä tuli ei sammu, eikä mato kuole, vaan pääsisit samaan ylöstempaukseen, mistä tuossa edellä Raamatusta luettiin. Mieti tarkkaan, sinä yksin olet siitä vastuussa, missä iankaikkisuutesi vietät.
Etkä missään tapauksessa voi sanoa, että et tiennyt!
Et paranna tilannettasi pätkääkään Jumalan edessä, haukkumalla ja arvostelemalla jo uskossaan olevia, päinvastoin, parjaukset voi tulla omaan niskaasi!- todé
Pe.ku kirjoitti:
Noita asioita ei löydy raamatusta.
Yli-Vainionkin luut on vielä maassa kaluttavina.Ylivainio nousee luineen päivineen haudasta. Se sama Jumalan ylösnousemusvoima, joka nosti Jeesuksenkin haudasta, nostaa myös Niilon:
"sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut j anoussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesusken kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä Hänen kanssaan.
sillä sen me sanomme teille Herran sanana (!!!), jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin..." Tess. 4:14-
Siinä oli yksi monista Raamatun kohdista, jotka valaisevat ylösnousemusta. todé kirjoitti:
Ylivainio nousee luineen päivineen haudasta. Se sama Jumalan ylösnousemusvoima, joka nosti Jeesuksenkin haudasta, nostaa myös Niilon:
"sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut j anoussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesusken kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä Hänen kanssaan.
sillä sen me sanomme teille Herran sanana (!!!), jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin..." Tess. 4:14-
Siinä oli yksi monista Raamatun kohdista, jotka valaisevat ylösnousemusta.tätä maalista ruumista itsenään, vaan siinä asuva mielen sisäinen ihminen, 'joka ilolla yhtyy Jumalan lakiin', se ihminen muuttuu Kristuksen kirkastetun ruumiin kaltaiseksi:
2. Kor. 5:1
"Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty".
1. Kor. 15:50
"Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta".todé kirjoitti:
Ylivainio nousee luineen päivineen haudasta. Se sama Jumalan ylösnousemusvoima, joka nosti Jeesuksenkin haudasta, nostaa myös Niilon:
"sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut j anoussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesusken kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä Hänen kanssaan.
sillä sen me sanomme teille Herran sanana (!!!), jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin..." Tess. 4:14-
Siinä oli yksi monista Raamatun kohdista, jotka valaisevat ylösnousemusta.katseltavaa taivaassa jos ne uskovaiset sinne haudoistaan nousee leikeltyinä ja kaiketi vielä ruumiinavauspöytäkirja mukanaan.
"viisaan" kertoneen, että vaatteet jäävät ylöstempauksen sattuessa maahan. Taivas sumenee alastomista hihhuleista.
todé kirjoitti:
Ylivainio nousee luineen päivineen haudasta. Se sama Jumalan ylösnousemusvoima, joka nosti Jeesuksenkin haudasta, nostaa myös Niilon:
"sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut j anoussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesusken kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä Hänen kanssaan.
sillä sen me sanomme teille Herran sanana (!!!), jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin..." Tess. 4:14-
Siinä oli yksi monista Raamatun kohdista, jotka valaisevat ylösnousemusta.uskovainen, joka on poltettu?
- todé
Työmies2 kirjoitti:
uskovainen, joka on poltettu?
Raamatun mukaan uskovaiset, poltetutkin, samoin kuin "meren antamat kuolleet" (Ilm. 20:13), saavat "lunastetun ja kirkastetun ruumiin".
"..muutumme saman kuvan kaltaiseksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muutta Herra, joka on henki.":
Raamattu kertoo Jumalan olemuksen olevan sellaista kirkkauden luokkaa, ettei ihminen voi kuolematta kohdata häntä kasvoista kasvoihin. Vain Mooseksen Raamattu kertoo kohdanneen Jumalan "kasvoista kasvoihin" - sekin kohtaaaminen aikamoisilla seuraamuksilla.
Siksi varmaankin ihminen "puetaan uuteen ruumiiseen" (2. Kor.5:4), jotta voisi kohdata Jumalan ylösnousemuksessa. - todé
Pe.ku kirjoitti:
katseltavaa taivaassa jos ne uskovaiset sinne haudoistaan nousee leikeltyinä ja kaiketi vielä ruumiinavauspöytäkirja mukanaan.
Tuonko sinä olet lukenut Raamatustasi?
- PakanainHuuto
Työmies2 kirjoitti:
uskovainen, joka on poltettu?
ihmisen näkymätön henki nousee maaksi muuttuneesta uurnasta taivaaseen ihan samalla tavalla kuin v. 0 kuollut Kristukseen uskonut toinen ryöväri ristin puulta, jonka Jeesus vapautti Jumalan luokse viime hönkäyksellään.
ja myös meidän ylösnousemusruumiimme ovat hengellisiä ruumiita:
1. Kor. 15:44
"kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen. ... ...
50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta".
Raamatun mukaan iankaikkinen elämä on täydellistä ätydellisen totuuden tuntemista:
Joh. 17:3
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".
Iankaikkinen elämä näyttää siis olevan enemmän laadullista kuin paikallista vajavaisuuden tuntemista. Täydellisessä jumalayhteydessä tulemme kukin olemaan Kristuksen hengellisen ruumiin jäseninä osa Jumalaa!
1. Kor. 13:12
"Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan".
Hepr. 12:29
"sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli".
Ja jos olemme ja pysymme Jumalan palvelijoina, on hän tekevä meidätkin kaltaisekseen:
Hepr. 1:7
"Ja enkeleistä hän sanoo: »Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi»";
Samaa todisti Jeesus "ylösnousemuksen lapsista":
Luuk. 20:36
"Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat Jumalan lapsia, koska ovat ylösnousemuksen lapsia".ei tarvitse tulta ja kuumuutta pelätä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18659Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat271631- 77598
- 104574
- 54547
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49513Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet88438