Jonnekin sydäntäni puran

on niin paha mieli

kun kaikkensa yrittää ja aina vaan tulee EI tai EIKÄ
meinaan mun mieheltäni.Tänäänkin pyysin josko lähdettäis jonnekin kun on niin kaunis päivä.ARVATKAA MIKÄ OLI VASTAUS.Minua alkoi itkettää ja on piisannu jo monta tuntii,kyllä se sit pyysi mut olin muuttanu mieleni ja aijon muistaa jatkossakin.
Tämä ei ole mikään tänhetken juttu vaan sitä on kestäny vuosia.
Hän haluaa hallita ja pitää mielensä ja eihän se haittaa mut joskus vois sanoo että vois harkitakin
mulla loppuu keinot ja rakkaus häneen.
LEIPÄÄNTYMINENKÖ LIE OIKEA SANA.Ero ei ole ratkaisu ,mutta kun osais edes puhuu vaikka ei enää pussaakkaan.
Yksinäinen, se toinen pirre

29

1774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harmi kun miehesi ei sinua huomio. Yritä nyt vaan tehdä sitten yksin niitä asioita mistä tykkäät. Ja soita ystäviä kaveriksi kävelylle. Jos saat tuon pahan mielesi pois voi mieskin piristyä. Onnea nimpparipäivänä.

• einniin

Aivan kuin itse olisin kirjoittanut.
      Minun mies on hokenut viimeiset 10 vuotta tuota ei, eikä, ei nyt, ei me tarvita, jos jotain pitäisi ostaa.
      Oli asia mikä vain .
      Jos pyydän lenkille,ei lähde.
      Ostoksille ei viitsi.
      Ostaisi itselleen jonkin uuden vaatteen, ei tarvi.
      Jos jotain itselleni olen hankkimassa, sinullahan on
      Olisi kiva edes yhden ainoan kerra kuulla hänen suustaan. kyllä tehdään niin.
      Olen niin täynnä sitä EIITÄ
      No toisaalta olen kyllä nyttemmin viisastunut, esim. ostoksilla, en edes kysy, lyön kärryyn mitä tarvitaan kyselemättä, mies katselee nenän vartta pitkin sanomatta mitään.
      Mihinkään kodin ulkopuolelle häntä en saa, menen yksin. Sanon hänelle vaan minne menen.
      Joskus vaan käy kateeksi, kun pariskunnat tekevät yhdessä ostoksia ja suunnittelevat yhdessä mitä tehdään. meillä minä YKSIN.
      Ei meilläkään puhuta eikä pussailla.
      Joskus kysyin jotain, ei tullut vastausta, kysyin että miksi ei vastaa, sanoi että vastaa itse niin saat myöntävän vastauksen.
      Voi itku.

• Meitä on monta

miestä ja naista samassa tilanteessa. Ja me vain jaksetaan ja jaksetaan... miksi!?

• hildurvonhopsis

Toivottavasti sinua helpotti. Luin tuon nimimerkki miljoona'n tekstin ja sinä oli hyviä neuvoja. Tuollaisia syitä minullakin oli erooni vähän yli 20 vuotta sitten. Mikään mistä minä pidin, ei kiinnostanut miestäni. Minä sisustin kotiani ja hoidin lastani ja olin aina yksin kotona. Lapsenikin sanoi alle kaksi vuotiaana kerran riemuissaan: "Äiti kato, isisetä tuli käymään meillä". Usein isi tuli kotiin kun minä ja lapsi olimme jo nukkumassa ja lähti kun me vielä nukuimme. "Isisetä" valvoi, kun me nukuimme ja nukkui kun me valvoimme. Minä en jaksanut enää ja lähdin pois.

Jos kuitenkin jatkat avioliittoasi, niin tuo miljoonan neuvo oli hyvä: pyydä ystävättäriäsi kävelylle, elokuviin, shoppailemaan, syömään. Jos et jatka avioliittoasi, niin todella ymmärrän sinua. Olet varmaan yrittänyt puhua miehellesi?? Laittoiko hänkin stereokuulokkeet korviinsa, kun kerroit, että sinulla on paha olla? Voimia sinulle ♥

• olla uskollinen

myötä- ja vastamäessä
      mieshän voi olla masentunut
      sie vielä lisäät masennusta

• Pirre*

kirkkaamman kruunun saat, - niinhän se pitäs.

• on masentunut

ei siinä vaimon mitkään teot auta. Mies lääkäriin ja ja hoitoa saamaan, sitten vasta asiat korjaantuu..

• Onneksi edes täältä löytyy juttukavereita ja sympatiaa.

Oletko ajatellut, että lähtisit halutessasi itseksesi liikkeelle ellei miehesi halua lähteä mukaan? Saisit itsellesi virkistystä ja ehkä hänkin vähitellen aktivoituisi. Kuka tietää vaikka havahtuisi muutenkin tekemään jotain suhteenne hyväksi.

Jos vaimo itsenäistyy, alkaa harrastaa jotain kodin ulkopuolella ja osaa lähteä itsekseen liikkeelle, mieskin saattaa muuttaa asennettaan. Tilannetta voi muuttaa muuttamalla omaa käyttäytymistään. Ehdotan, että kun voimasi riittävät alat etsiä positiivista sisältöä elämääsi, etkä anna miehesi enää yksin hallita sitä.
      Jaksamista ja onnea sinulle!

• haleja

Koskettele ja pussaa,siitä mies tykkää.

• ??????????
        haleja kirjoitti:

Koskettele ja pussaa,siitä mies tykkää.

ei anna koskea eikä pussata,kännissä örisee useimmiten viikonloput.
        Mittani alkaa olla piripinnassa,mutta miten tuosta voi erotakaan ressukasta.

• Pirre*

Semmoisiahan nämä - juntturat.
      Mieki aiemmin aina alistuin sen ein edessä, mutten enää; ostan mitä haluan ja katson tarvittavan, no menemään en pääse, eikä lähe mukkaankaan vaikka lähtisinkin, vaikka muuta esittää..

• näkyi silmääni

Kerrot, että "kyllä se sit pyysi". Hän siis kuitenkin osaa tuumata uudelleen. Se on jo jotain ja kertoo, että jossain siellä mielen sopukoissa asuu kyky asettua toisen asemaan ja olla valmis tätä kautta muuttamaan mieltään.
      Itse olen lähtenyt paljon yksin ja yhdessä ystävien kanssa mukaviin harrastuksiin.
      Kun saa itsensä vain revittyä liikkeelle, oppii selkeästi ja napakan yksinkertaisesti sanomaan mitä parisuhteessa tarvitsee ja ottaa itse täyden vastuun omasta hyvinvoinnista huolehtimisessa, niin jo alkaa elämä näyttämään mukavat puolensa.

Uhriutuminen ei tee ketään puoleensa vetäväksi.
      Voipi se ukkokin siitä piristyä ihan omia aikojaan kun sinun käytöksesi muuttuu.
      Jos ei muutu, sinun elämäsi ainakin muuttuu. Voipi käydä niinkin, että sitä ukkoa armasta alkaa katsella aivan uudesta näkökulmasta.
      Voimia ja rohkeutta sinulle :)

• sitroen.

se ex-vaimo, joka aina sanoi kaikkeen EI.
        Onneksi sitten lähti omille teilleen...

• Sinimarjanen

Toivon Sinulle parempaa huomista ja
      kaikkea hyvää elämääsi.

• Nimipäivänä!

Hyvää kirvesvartta! Etkö mitään kenkkumaisempaa keksinyt? Onnitella nimipäivän johdosta kun toisen elämä on päin persettä!
        Helpolla haluat ystäväni päästä!

• mies-v57

Käänteisiä nuo asiat todella on.Hellyyttä,
      välittämistä,voidaan ilmentää äärettömän moni ja todella kauniin tavoin avioliitoss,parisuhteessa.
      Mutta,voidaan myös satuttaa toista vastaavasti aivan yhtä monilla ja satuttavilla tavoilla.Tiedän
      ja ymmärrän,että sinuun sattuu.Ja mitä pidempäät
      tuollainen jatkuu,sitä syvemmälle se kipu menee.En todellakaan ajattele,että leipääntyminen on se kuvaavin sana.Miehesi on selkeästi rutinoitunut ja
      uskoo,että hänen järjestämänsä tila kestää.Minusta sinulla on vain yksi keino.Ilmoitat suoraan että
      monen asian on muututtava ja niistä on alettava yhdessä puhua,tai sinulla on muutto edessä,
      Kuiskutellen mies ei herää.Kyllä hän kaipaa kunnon shokki hoitoa,Älä lähde uhkaulu mielellä,
      toistaen asioita.Sanot selkeästi ja kerran ja olen varma että teille uusi keskustelu yhteys avautuu.
      Miehesi pitää herätä.Ja kokemuksesta tiedät,että miehissä on valtavaa potenttiaalia muuttumiseen ja itsensä uudelleen löytämiseen,kun on pakko.
      Avioliittonne kannalta nyt on pakko!

• kun osallistuit keskusteluun

ja kiitos onnitteluista.
        Sydän on raskas vieläkin,saa nähdä kuinka päiväni jatkuu mutta muutosta kylläkin luulen.
        Mutta sen huomasin että minusta lähtee viimeinenkin iloisuus pois ja tilalle tulee täydellinen apatia.
        Pieni koirammekin ihmetteli kun emäntä oli surullinen ja halusi kaikin keinoin ilahduttaa minua.iloa päiväänne ystävät.

• mies-v57
        kun osallistuit keskusteluun kirjoitti:

ja kiitos onnitteluista.
        Sydän on raskas vieläkin,saa nähdä kuinka päiväni jatkuu mutta muutosta kylläkin luulen.
        Mutta sen huomasin että minusta lähtee viimeinenkin iloisuus pois ja tilalle tulee täydellinen apatia.
        Pieni koirammekin ihmetteli kun emäntä oli surullinen ja halusi kaikin keinoin ilahduttaa minua.iloa päiväänne ystävät.

Iloa sinunkin päivääsi! Mikään olo ja tunne
        ei kestä ikuisesti.Hämmentävintä on,miten
        usein pienestä asiasta lähtee henkinen eheytyminen ja ilo palaa sydämeen.Aivan varmasti sinulle
        käy samoin.Täältä saamasi kannustavat sanat
        jäävät jonnekkin sisällesi elämään ja niistä
        on se pikkuinen apu mitä juuri kaipaat.Se on
        juuri sellaista positiivista ihmisyyttä,mitä
        ei tule ajatelleeksi.Pidämme sitä osana itseisarvoista kokonaisuutta,kunnes huomaamme että se oli suuri voimavara.
        Oikeen kivaa päivää sinulle ja Voimia!

• kun..

kaikki päätöksetkin täytyy tehdä naisena ja vaimona, melkein omaishoitajanakin yksin, ja sitten kun teet oman ymmärryksesi mukaan, saat palkaksi marttiydellisen miehen, joka antaa sitten naapureiden ja suvun ymmärtää olevansa alistetussa asemassa, mutta kun yrität keskustella päätettävinä olevista asioista ei saada syntymään mitään yhteisymmärrystä m i s t ä ä n.
      Kun sanot ei, hän vastaa varmasti kyllä, ja kun yrität sanoa kyllä hän sanoo takuulla ei.

Yksi räikein esimerkki oli äskettäin vanhan ja sairaan koiramme lopetuspäätös. Koira ei enää tullut kopista ulos, kuin nostamalla, haukkui ruokailun jälkeen tuntitolkulla, oli apea ja häntä alhaalla tärisevä koiravanhus.Koraa käytimme vajaa vuosi sitten eläinlääkärillä, ja hän ei löytänyt koirasta muutavikaa kuin korkean iän.
      Mutta kun säälistä melkein sairaana yritin sanoa miehelleni että koira pitää lopettaa, että siihen koskee ja että tilaan lääkärille vuoron, - niin vastaus oli tietenkin ei, että sinä vain haluat siitä eroon ja muuta ilkeilyä.jne...

Mutta kun olin poissa kotoa muutaman tunnin hän oli kuitenkin sillä aikaa lopetuttanut naapurilla koiramme, en saanut edes hyvästellä sitä..p - erkele että otti pattiin!

• pitkälle,mutta mies ei ole

ole sanaakaan sanonut en kyllä minäkään.
        Olen käynyt lenkillä koiran kanssa ja yksinkin mutta olo on niin vaikee,,,helvetti.
        Itse olen seurallinen ja kotonakin se joka puhuu vaikka kuuroille korville,mutta tää tuntuu niin vaikeelle että en osaa edes sanoo kuinka helvetillistä.
        Kyllä ymmärrän kaikkia joilla on vaikeeta suhteessa,vaan sitä en ymmärrä miks mies ei osaa sanoo mistä kenkä puristaa...
        Auta armias jos kehoitan menee lääkäriin että sais puhuu asioistaan niin kyllä alko noituminen että mee itte.
        Olen sanonu hälle että kun ollaan terveitä ja voidaan liikua rajoituksitta nautittas elämästä
        vaikka ei muusta,ei auta.

• Pirre*
        pitkälle,mutta mies ei ole kirjoitti:

Olen käynyt lenkillä koiran kanssa ja yksinkin mutta olo on niin vaikee,,,helvetti.
        Itse olen seurallinen ja kotonakin se joka puhuu vaikka kuuroille korville,mutta tää tuntuu niin vaikeelle että en osaa edes sanoo kuinka helvetillistä.
        Kyllä ymmärrän kaikkia joilla on vaikeeta suhteessa,vaan sitä en ymmärrä miks mies ei osaa sanoo mistä kenkä puristaa...
        Auta armias jos kehoitan menee lääkäriin että sais puhuu asioistaan niin kyllä alko noituminen että mee itte.
        Olen sanonu hälle että kun ollaan terveitä ja voidaan liikua rajoituksitta nautittas elämästä

jollain :), anna shokkihoitoa...kulje vaikka alasti ja keekoile siinä silimien alla, - ihan vain kokeeksi. :)

Sitten voit ottaa muistivihon ja kynän, - kierrät ukkoasi ympäri ja kirjoitat sämalla mittaillen häntä päästä jalkoihin, ai miksikö..no jos ukkosi kiinnostuu ja herkiää uteliaaksi..sano että otat vain mittoja, kun miusta sie näytät jo kuolleelta..:/

• SÄ SAIT MINUT NAURAMAAN
        Pirre* kirjoitti:

jollain :), anna shokkihoitoa...kulje vaikka alasti ja keekoile siinä silimien alla, - ihan vain kokeeksi. :)

Sitten voit ottaa muistivihon ja kynän, - kierrät ukkoasi ympäri ja kirjoitat sämalla mittaillen häntä päästä jalkoihin, ai miksikö..no jos ukkosi kiinnostuu ja herkiää uteliaaksi..sano että otat vain mittoja, kun miusta sie näytät jo kuolleelta..:/

tuossa on kyllä ideaa,täytyy kokeilla jos muuten ei homma laukee... :)kiitos

• ennenkuin ymmärsin
        SÄ SAIT MINUT NAURAMAAN kirjoitti:

tuossa on kyllä ideaa,täytyy kokeilla jos muuten ei homma laukee... :)kiitos

Aikani hakkasin päätäni seinään ja sitten tajusin, ettei se liitto ollut minun juttuni. Miksi joka asiaan tulee ensin EI ja myöhemmin sitten kyllä, kun mieli on jo pahoittunut. Olipa kysymys kodista, lapsesta, pihasta tai puutarhasta. Nyt olen elellyt muutaman vuoden yksin ja elämä on ihanaa. Mies haluaisi minun palaavan, mutta miksi palaisin. Vuosia on enää rajoitetusti edessäpäin ja haluan olla hyvillä mielin senkin ajan. Huomaan, miten olen tullut iloisemmaksi, hymyilen enemmän, nauran. Kotini on kaunis, pikkupihani minunlaiseni. Palaamalla takaisin en saisi elämääni yhtään enempää kuin mitä minulla nyt on.
        Mitihän sitä!

• tuossa iässä
        pitkälle,mutta mies ei ole kirjoitti:

täytyy kuristuspanta unohtaa ja itsenäistyä. Miksi raahta halutonta sinun haöujesi mukaisiin rientoihin. Jospa hän tarvitsee nyt sitä aikaa ja paikkaa mikä ei sinua miellytä. Anna olla rauhassa ja mee luuhaamaan kavereittesi kanssa koluamattomat nurkat kylältäs. kerro ukolle että sinne oot menossa ja tulet takaisin viimeistään ja jos ikävä tulee niin tulkoon perässä. Anna lento suukko ja kiitä siitä että ukko jää kotivahdiksi.

• sikiää?

tuntuu että niitä riittää.Kaikilla ei oo nettiä purkaakseen tuntojaan.

• mulla pakahtuu sydän tuon m...

näin kauan on menny ja hän on niin viaton ,,,ei ole tehny mitään ja sanoo ettei tiedä mitä on tehny....VOI TUOTA MIEHEN AIVOTOIMINTAA.
      MINÄ OLEN KOHTA HULLUJEN HUONEELLA TÄLLÄMENOLLA.
      rintaan koskee ja hatuttaa että ...
      minä en jaksa enää sanoo sille mitään ,toivoisin että hän tekis jotain hyvää minulle....

• nyt lakkaat

syyttämästä ukkoasi ja otat itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydyt. Ei ruikutus ja jatkuva vaatiminen ja nälviminen kannusta läheisyyteen vaan karkoittaa aina vaan kauemmas.

• saman kokenut

niin olisiko parempi olla ilman sitä miestä? Kokeilepa miltä tuntuisi elämä itsekseen. On se ainakin tasaisempaa, ei tarvitse noin kovin kärsiä. ihmiset ovat niin erilaisia, joillekin epävarmuus on niin raastavaa, että hyvät hetket eivät korvaa noita huonoja fiiliksiä.

• yab-yum

minullakin tuota Ei Ja EI. Mutta näin jälkiviisaana ja kyllä aijemminkin aloin ymmärtää miksi mies on noin jyrkkä ja sanoo ei heti kättelyssä. Se on silleen, että mies PELKÄÄ juuri niin PELKÄÄ.
      Mitä mies pelkää? No sitä tietty kun ei tiedä miten asia menee. On helpompi sanoa ei kun myöntyä ja sitten mennä siihen juttuun mukaaan.
      Nyt kun tuon tiedät, että hän aina sanoo ei, niin asennoiduppa asiaan niin, että otat aikaa. Kun se ensimmäinen ei tulee niin sinulla on aikaa tehdä asioita sillävälin kun hän miettii sitä juttua joka kantilta ja sitten myöntyy tai esittää asian kun se olis hänen ideansa...ja sitten vain kävelylle.
      Tämä vaatii meiltä naisilta viisautta juonia näin ja antaa miesten esittää asiat omina ideoinaan, mutta me laitamme ne ensin heidän päähänsä. Ja varsinkin silloin on oltava hiljaa kun jokin suurempi asia tulee heidän ideanaan, ei kannata sanoa juuri noinhan minä esitin asian jo puolivuotta sitten.
      Kun Ukkomme miettii asioita me naiset teemme omia juttuja sillä aikaa eikä harmitella hänen jyrkkyyttään.
      Katsos kun me ei voida muuttaa toista, vaan meidän on muutettava omaa suhtautumistamme niin toinenkin muuttuu siinä samalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1083
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      847
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      783
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      728
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      529
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      294
      525
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      521
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      479
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Kalle irtisanoutui

Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin
      Orimattila
      53
      454
    Aihe