Lyrica ja laihdutus

Olen joutunut syömään Lyricaa kipuihin. Kolmessa kuukaudessa painoni on noussut yli kymmenen kiloa. Tämä on erittäin hälyyttävää! Olin jo ennen Lyricaa normaalipainon ylärajoilla.

En tiedä, mitä tekisin! Lyrica on muuten sopiva lääke, mutta laihduttaminen ei tunnu onnistuvan. Ei onnistu edes pysäyttää painonnousua!

Onko kukaan onnistunut pudottamaan painoa joutuessaan syömään Lyricaa?

Itselleni Lyrica on tuonut avun kovaan hermosärkyyn. Sillä on myös mielialaa kohottava vaikutus. Nyt vaan alkaa ylipaino masentaa aika inhottavasti. Tuntuu, että ylipaino syö tuon Lyrican mielialaa kohottavan vaikutuksen. Myös virtsankarkailua tuli Lyrican myötä, nyt sekin on alkanut häiritä kovasti, vaikka aluksi ajattelin, että pärjään asian kanssa

Pitäisikö minun lopettaa koko Lyrica? Miten lopetus tehdään? Tuleeko kipu takaisin? Olisiko jotain muuta lääkettä tilalle?

Lääkäri on jättänyt asian omaan harkintaani. Hänellä ei mitään neuvoja ollut. Kirjoitti vaan Lyricaa vuodeksi eteenpäin.

Auttakaa minua! Kertokaa kokemuksianne!
117322
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 11

Vanhimmat

Minä kans aloin keväällä syömään hermosärkyyn lyricaa,ja lihoin 7kg hetkessä,nyt yrittänyt saada pois näitä ylimääräisiä kiloja,minä olin kans normaali painoinen ennen kuin aloin syömään lyricaa,nyt vaihettiin sit lääkitys,ennen otin aamuin ,illoin lyricaa,nyt syön noi lääkkeet loppuun,silleen että otan vaan iltasin...ja uutena lääkkeenä somadril compt,kun mulla on näitä nivelkipuja myös.Mutta laihtuttaminen ei onnistu jos syö lyricaa,saa sit nähdä kun lyrica loppuu,alkaako paino putoomaan,onhan se lyrica myös arvokas lääke sit vielä lisänä saa lisäkiloja,minä en ainakaan halua lihoa,onhan noita lääke vaihtoehtoja vaikka millä mitalla.

Äänestä
  • Ei sitten putoa paino sullakaan Lyricaa syödessä.

    Minkälainen annos sinulla menee ja on mennyt?

    En tiedä, tähän hermosärkyyn ei oikein muuta tepsivää lääkettä ole löytynyt.

    Todella hintava on Lyrica ja lisäksi vielä ylipainon tuomat haitat. Ja alkaa kyllä mieliala olla melko surkea, kun on elämänsä lihavimmassa kunnossa.

    Äänestä

  • Tsidappadai kirjoitti:

    Ei sitten putoa paino sullakaan Lyricaa syödessä.

    Minkälainen annos sinulla menee ja on mennyt?

    En tiedä, tähän hermosärkyyn ei oikein muuta tepsivää lääkettä ole löytynyt.

    Todella hintava on Lyrica ja lisäksi vielä ylipainon tuomat haitat. Ja alkaa kyllä mieliala olla melko surkea, kun on elämänsä lihavimmassa kunnossa.

    ei putoo paino,vaikka kuin kevyesti syön,nyt otan iltaisin 150mg,aikaisemmin oli 300mg/vrk,,,mutta kun olen syönyt loput lyricat,niin sit lopetan ,ei noita onneks kovin paljon ole,kuukaudeksi....kyllähän tämä lääke on kyllä kipuun ihan hyvä,mutta en haluu enää lihoa tästä.

    Äänestä

  • Gukle ei tunne kyseistä lääkettä?

    Äänestä

  • mikäköhän kirjoitti:

    Gukle ei tunne kyseistä lääkettä?

    Kyllä googlessa on paljokin tietoa,just kävin kurkkaamassa.....

    Äänestä

  • compt kirjoitti:

    Kyllä googlessa on paljokin tietoa,just kävin kurkkaamassa.....

    sitte kuukkeliki osaa :)

    Äänestä

Minulla on lyrica 75mg x 2 krt päivä. Oma painoni ei ole noussut tippaakaan, pikemminkin päinvastoin. Tosin ravintoni menee jejunocathiin. Sinun kannattaa vaihtaa lyrica lääkitys, koska siitä on tullut haittailmiö. Rinnakkaislääkkeitä on monia. Kyllä nekin tepsii.

1Äänestä
  • Mitä tarkoitat rinnakkaislääkkeellä? Ei Lyricalle ole.

    Ei taida jaksaa työntää evästä jejunocathiin niin paljon, että lihoisi:)

    Ja vielä: Sulla on hirveän pieni tuo Lyrica-annos, onko siitä ollut hyötyäkään, josko ei haittaakaan? 450mg/vrk saattaa jo jotain auttaa En oikein usko, että annoksella 150mg/vrk on mitään vaikutusta. Vaan itsepä tiedät onko apua sulle.

    Äänestä

  • Kyselee hän kirjoitti:

    Mitä tarkoitat rinnakkaislääkkeellä? Ei Lyricalle ole.

    Ei taida jaksaa työntää evästä jejunocathiin niin paljon, että lihoisi:)

    Ja vielä: Sulla on hirveän pieni tuo Lyrica-annos, onko siitä ollut hyötyäkään, josko ei haittaakaan? 450mg/vrk saattaa jo jotain auttaa En oikein usko, että annoksella 150mg/vrk on mitään vaikutusta. Vaan itsepä tiedät onko apua sulle.

    Arvostan sitä, että joku nykyään jaksaa vastata johonkin. kiitos. Niin, olen kyllä lukenut, että se tosiaan voi aiheuttaa lihoamista. Ehkä omalla kohdallani lihoaminen olisi teknillisesti mahdotonta, kun "syön" ja kulutan saman verran joka päivä jne. Minulla oli aluksi jokin kielenalle laitettava lääke, vahva särkylääke, lieneekö jokin temcesis, tai vastaava. Mutta se oli tosin liian vahva pitkäaikais käyttöön. Kuinka kauan olet syönyt lyricaa? niin, no minusta tuntuukin, että jopa panadol pore poistaa tilapäisesti paremmin kipua, mutta kun lääkärit yrittävät vähentää lääkkeiden käyttöäni mahdollisimman paljon jne. Minulle lyricaa määrättiin leikkauskipuihin. Mielestäni tilanteeseesi pitäisi löytyä joku ratkaisu, koska et ole aiemminkaan ollut ylipainoinen, ja painon nousu yli rajojenkaan, ei ole hyväksi sinulle, tai kenellekkään. Täytyypä kysyä ystävältäni, joka on lääkäri, tietäisikö hän mitään aiheesta.

    1Äänestä

  • ,.,., kirjoitti:

    Arvostan sitä, että joku nykyään jaksaa vastata johonkin. kiitos. Niin, olen kyllä lukenut, että se tosiaan voi aiheuttaa lihoamista. Ehkä omalla kohdallani lihoaminen olisi teknillisesti mahdotonta, kun "syön" ja kulutan saman verran joka päivä jne. Minulla oli aluksi jokin kielenalle laitettava lääke, vahva särkylääke, lieneekö jokin temcesis, tai vastaava. Mutta se oli tosin liian vahva pitkäaikais käyttöön. Kuinka kauan olet syönyt lyricaa? niin, no minusta tuntuukin, että jopa panadol pore poistaa tilapäisesti paremmin kipua, mutta kun lääkärit yrittävät vähentää lääkkeiden käyttöäni mahdollisimman paljon jne. Minulle lyricaa määrättiin leikkauskipuihin. Mielestäni tilanteeseesi pitäisi löytyä joku ratkaisu, koska et ole aiemminkaan ollut ylipainoinen, ja painon nousu yli rajojenkaan, ei ole hyväksi sinulle, tai kenellekkään. Täytyypä kysyä ystävältäni, joka on lääkäri, tietäisikö hän mitään aiheesta.

    Varmaan ollut temgesic. Mulla ne teki eufoorisen olon... Naureskelin vaan yksikseni. Todellakin liian vahvoja jokapäiväiseen käyttöön!

    Itselläni menee Lyricaa 450mg. 150 mg ei tuntunut missään. Aloitin 75, 150, 300 ja nyt menee tuo 450.

    En aloittanut tätä ketjua.

    Lyricahan on tavallaan kivunsietolääke.

    Kyllähän ne lääkärit yleensä lääkkeistä tietää. J akyllä sulla on hiukan erilainen tilanne, kun kulutus on sulla joka päivä niin tarkkaan sama.

    Äänestä

  • Kyselee hän kirjoitti:

    Varmaan ollut temgesic. Mulla ne teki eufoorisen olon... Naureskelin vaan yksikseni. Todellakin liian vahvoja jokapäiväiseen käyttöön!

    Itselläni menee Lyricaa 450mg. 150 mg ei tuntunut missään. Aloitin 75, 150, 300 ja nyt menee tuo 450.

    En aloittanut tätä ketjua.

    Lyricahan on tavallaan kivunsietolääke.

    Kyllähän ne lääkärit yleensä lääkkeistä tietää. J akyllä sulla on hiukan erilainen tilanne, kun kulutus on sulla joka päivä niin tarkkaan sama.

    Jotain mulla jäi... En muista, kun nytkin menee niin paljon Tramaliakin. Täytyy mennä maate, kun on niin vaikea saada kirjoitustakin.

    Voimia kaikille, jotka kivun kanssa joutuvat elämään ja lääkkeiden!

    Kannattaisko sun käyttää samaa nimimerkkiä? silloin sulle ois helpompi vastata?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Tsidappadai kirjoitti:

Olen joutunut syömään Lyricaa kipuihin. Kolmessa kuukaudessa painoni on noussut yli kymmenen kiloa. Tämä on erittäin hälyyttävää! Olin jo ennen Lyricaa normaalipainon ylärajoilla.

En tiedä, mitä tekisin! Lyrica on muuten sopiva lääke, mutta laihduttaminen ei tunnu onnistuvan. Ei onnistu edes pysäyttää painonnousua!

Onko kukaan onnistunut pudottamaan painoa joutuessaan syömään Lyricaa?

Itselleni Lyrica on tuonut avun kovaan hermosärkyyn. Sillä on myös mielialaa kohottava vaikutus. Nyt vaan alkaa ylipaino masentaa aika inhottavasti. Tuntuu, että ylipaino syö tuon Lyrican mielialaa kohottavan vaikutuksen. Myös virtsankarkailua tuli Lyrican myötä, nyt sekin on alkanut häiritä kovasti, vaikka aluksi ajattelin, että pärjään asian kanssa

Pitäisikö minun lopettaa koko Lyrica? Miten lopetus tehdään? Tuleeko kipu takaisin? Olisiko jotain muuta lääkettä tilalle?

Lääkäri on jättänyt asian omaan harkintaani. Hänellä ei mitään neuvoja ollut. Kirjoitti vaan Lyricaa vuodeksi eteenpäin.

Auttakaa minua! Kertokaa kokemuksianne!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu