Tuomarien tulisi harkita sanojaan

Tv-luvan maksanut

Olen sitä mieltä että tuomareiden tulisi osata olla hieman tarkempia mitä lapsikilpailijalle sanovat. Jos heitä haluaa ohjata tai ojentaa, se tulee tehdä lempeästi ja sivistyneesti. Olkoonkin että ohjelman formaattiin varmasti kuuluu pieni "sensaatio". Sitä kai tässäkin haettiin? Mutta minkä kustannuksella???

Muutenkin on outoa että ensin moralisoivat tyttöjen asuja, ja kohta samaan hengenvetoon päästivät suustaan inhottavan nöyryyttiviä sanoja tyttöjä ja heidän äitejään kohtaan. Ja koko kansan edessä! Tuomarit ovat niitä aikuisia joiden tulisi kantaa vastuu sanomisistaan lapsikilpailijoille.

Joku vastuu on ohjelman tekijöilläkin. Eiköhän nauhoitukset ole tehty joskus aiemmin joten ei tällaista tarvitsisi koko kansalle näyttää!!!

12

1042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeinn

      Sama se miten antaa palautetta. Tässä ei palaute kohdisunut pelkästään kahteen pikkutyttöön/äiteihin vaan yleensäkin vanhempiin jotka antavat lastensa pukeutua miten sattuu, eivätkä pidä lapsia lapsina. Myös lapsiin jotka eivät itse edes tajua mitä reaktioita pukeutumisellaan herättävät. Hyvä Saikkonen!

    • että arvosteli

      Jos on kilpailuu lähteny ni kestäköö myös kritiikin.

      • vanhemman näkökulma

        Tuomarien kritiikki voi olla myös rakentavaa. Lapsia ei pidä murskata turhan rankoilla kommenteilla! Heidän itsetuntonsa ei kestä, olivat he kilpailuun lähteneet sitten tajuten asian tai ei.


      • kantti ei kestä
        vanhemman näkökulma kirjoitti:

        Tuomarien kritiikki voi olla myös rakentavaa. Lapsia ei pidä murskata turhan rankoilla kommenteilla! Heidän itsetuntonsa ei kestä, olivat he kilpailuun lähteneet sitten tajuten asian tai ei.

        Henkinen kantti on syytä miettiä jo ennen kisaan osallistumista.


    • en ymmärrä...

      Mitä nöyryyttävää tuomareiden mielipiteissä pitäisi sitten olla, jos vanhemmat seisoivat 100% näiden tyttöjen asujen kannalla?
      Siinä ei ole mitään noloa jos joku on kanssasi erimieltä, mutta siinä on jos et pysty perustelemaan kantaasi mitenkään vakuuttavasti.

      • voimistelija

        Noloa nöyryytystä tytöille annettu seksiin viittaava palaute. Eiköhän siinä ole riittämiin? Tyttöjen hämmentyneet katseet kertovat kaiken. Heidän pieniin mieliin ei ollut tullut se että asut tai tanssiliikkeet liittyisivät jotenkin seksiin ja erotiikkaan.

        Ei se tule muutenkaan mieleen kun harrastaa voimistelua!


      • **********
        voimistelija kirjoitti:

        Noloa nöyryytystä tytöille annettu seksiin viittaava palaute. Eiköhän siinä ole riittämiin? Tyttöjen hämmentyneet katseet kertovat kaiken. Heidän pieniin mieliin ei ollut tullut se että asut tai tanssiliikkeet liittyisivät jotenkin seksiin ja erotiikkaan.

        Ei se tule muutenkaan mieleen kun harrastaa voimistelua!

        että nämä tytöt eivät muka tienneet mitä tekivät. Itse voin nuoren vanhempana sanoa, että kyllä tuossa iässä jo tiedostetaan mitä on seksi ja seksikkyys. Ennemminkin minusta oli kyse siitä, etteivät he tienneet kuinka sopimatonta se heidän ikäisilleen oli.

        Jos tuota tanssia ja vaatteita nyt perustellaan jollakin voimistelulla, niin meneekö tuo "shake it" musiikkivalinta samaan kastiin?


    • mielikki^^

      Tuomareiden ei pidä antaa negatiivista palautetta, sen voi sanoa niin moninaisin tavoin.
      Suoraan sanottuna " ei jatkoon " on ihan OK.
      Nikulan porukka aloitti haukkumislinjan.
      Kuitenkin katsojat sanovat viimeisen sanan.

    • pöhpöh

      Seksistisyys on katsojan silmissä:

      tytöillä oli mustat bikinien yläosa ja trikoohousut ... HUI!

      Kauniit, treenatut voimistelijatyttöjen kropat eivät minusta olleet mitään seksistisiä vaan kauniita nuoria, terveitä, liikkuvia 13-vuotiaiden ihmisvartaloita.

      Asian olisi voinut "voikkamieskin" kuitata, vaikka sanomalla: "olisi ollut mukava nähdä vähenmmän paljastava, erilainen asukokonaisuusvalinta nuorilla tytöillä" ... ymmärtäisin myös kommentin, jos pikkutyöillä/nuroilla "rintavilla" naisenaluilla olisi puoliläpinäkyvää päällä.

      eikä tehdä helve...tinmoinen "farisealainen"NÄYTÖS arvostelusta. Tytöt tekivät parhaansa ja varmaan jäi "kakanmaku" suuhun mahdollisesta ekasta kilpailusta ihan yhden tuomarin takia.

      • pöhpöh

        ... siis pikkutytöillä/nuorilla "rintavilla" ... ;)

        Tytöt eivät mielestäni selkeästi ajatelleet ohjelmassaan mitään seksiä vaan hyvää liikuntasuoritusta telinevoimistelijoina mutta olivat itse valinneet kuitenkin telinevoimistelusta poikkeavan yläosan ohjelman luonteen takia.

        Bikineitä on uimahallit ja rannat täynnä vai pitäisikö tuomareiden mielestä kasvavat tytöt pukea kaapuihin myös uimassa?


      • pöhpöh
        pöhpöh kirjoitti:

        ... siis pikkutytöillä/nuorilla "rintavilla" ... ;)

        Tytöt eivät mielestäni selkeästi ajatelleet ohjelmassaan mitään seksiä vaan hyvää liikuntasuoritusta telinevoimistelijoina mutta olivat itse valinneet kuitenkin telinevoimistelusta poikkeavan yläosan ohjelman luonteen takia.

        Bikineitä on uimahallit ja rannat täynnä vai pitäisikö tuomareiden mielestä kasvavat tytöt pukea kaapuihin myös uimassa?

        omalla tyttärelläni oli samanikäisenä tanssiesityksessä bikinien yläosa kera lei- kukkaseppeleen kanssa kaulassa, kietaisuhame ja paljaat jalat hularenkaat. Oliko sekin esitys seksistinen? ... ei minusta.

        No, pääsivät tytöt ainakin "etusivulle" - jatkakaa tytöt treenaamista.


    • Katsoja 53656

      Kyllä olet ihan oikessa, mutta tämän päivän maailmanmeno ympäri maapalloa sivistyneissä maissa on sitä että aina pitää päästä sanomaan jotain negatiivista.
      Seuraa mitä vaan keskustelupalstaa, niin aina ne nousee pinnalle joista on vähänkin jotain negatiivistä sanottavaa.
      Ne ei tule koskaan esille, joista voisi sanoa hyvää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1625
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1193
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      772
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe