Cabby vai Kabe

kumpi? Patti tilanne!

Patti tilanne. Kumman valitsisin. Kaksi lapsinen perhe (8 ja 10 v). Joskus kaveri muksuilla mukana.

Talvella käytetään myös vaunua. Haluttas vaihta nyt kunnon talvivaunuun, joka hyvin vedettävä myös talvi kuin kesäolosuhteissakin.

Moderni sisustus minulle tärkeää, ei siis mitään puista krumeluuria vaan kaunista käytössä kestävää pintaa.

Autossa vetolupa (ja vetokyky myös oikeasti) 2 tonnia. Eli kokonaispaino voisi olla jossain 1500-1800 kg. Fillariteline olis ok juttu ja kattokaiteet, jos kanotin sinne laittaisin.

Kumpi merkki olis sopivampi em. tarpeisiin. Laatu tärkeää, mutta turhasta en halua maksaa.

Ai niin! Lämmityksen kaukokäynnistys olis hyvä juttu! ; )

25

15957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos haluat moderni

osta ihmeessä Adria. On moderni ja et maksa turhasta.

• mihinkään

Adriaan sorru, etelä-euroopan ilmastoon tehty vaunu. Kabe tai Cabby, hyviä molemmat ja hinnakkaitakin, laatu vastaa hintaa. Eikä tarvitse palella talvikäytössä. Pohjaratkaisu omien tarpeittesi mukaan, valinnanvaraa löytyy molemmista.

• Nuuskamuikkunen09

Onko Adria talvivaunu? Tietääkseni ei ...

• hobbyilijä

Kalleimmasta päästä olet valintaasi tekemässä. Mutta jos tuollaisiin on varaa, niin mikäs siinä.
      Itsekin ostaisin Kaben, jos olisi vähän enemmän rahaa käytettävissä. Nyt joudun tyytymään Hobbyyn, joka sekin riittää mainiosti minun tarpeisiini...;)

Talvella lumikeleillä vaunun vetäminen on aina vähän arvelluttavaa. Teillä, joilla on jonkin verran liikennettä, pärjää hyvin. Mutta entä sitten paikoitukset määränpäässä, siinä voi tulla ongelmaa. No, sullahan onkin neliveto, kun tuota vetokykyäkin on 2 tonnia.

Onnea uuden vaunun etsintään!

• SOLIKKAfriikki

Juu, jos veto-ominaisuuksia meinaat älä vaan sorru noihin mainitsemiisi vaunuihin. Kausipaikalla ne vielä menettelee, mutta vetää niitä ei kannata. Kabessa lyhyt aisa, Cabby liian korkea ja jyrkkänokkainen. Cabbyssa ei kaappeja, eikä montaa pohjaratkaisua.
      Solifer hinta/laatu kohdallaan ja hyvä vetää ja lämmin! Makuupaikkojakin saa solikkaan eniten.

• katso vielä Polar

sillä siinä ei ole ollut niitä lastentauteja mitä Soliferissa on riittämiin. Jostain syystä, vaikka se valmistetaan samassa paikassa kuin Polar.
        Vai olisiko syy, että sitä merkkiä ajetaan hiljalleen alas? Tiedä häntä.
        Loppujen lopuksi tietenkin ratkaisee oma mieltymys ja tilojen toimivuus. Ei varmaankaan huono valinta ole Kabe, Cabby tai Polar. Mikä itseä eniten miellyttää.

• Kohdallaan?

En ole omistanut yhtään Soliferia (tai Cabbyä, Kabea), mutta esim. Lahden messuilla katselin Soliferin vaunuja niin näytti kyllä aikalailla sinnepäin tehdyltä, tiedä sitten minkälaista laatua Soliferin ostajat ovat tottuneet saamaan. Cabbyn ja Kaben laatu vaikutti kyllä paremmalta.

• myyjät valistaneet..
        Kohdallaan? kirjoitti:

En ole omistanut yhtään Soliferia (tai Cabbyä, Kabea), mutta esim. Lahden messuilla katselin Soliferin vaunuja niin näytti kyllä aikalailla sinnepäin tehdyltä, tiedä sitten minkälaista laatua Soliferin ostajat ovat tottuneet saamaan. Cabbyn ja Kaben laatu vaikutti kyllä paremmalta.

Harmittaa vai tuo Soliferin huono laatu. Muutoin olis ihan ok vaunu.

Eräs, suht suuri vaunun myyjä (itse yrittäjä) valisti minua lopulta, että Soliffereissa on eniten laatu/ takuuongelmia kaikista Saksalaisvaunuista: 3 v. sit haasteltiin.

Vaan nythän Solikka tehdään Ruotsissa. Kuulemma ei laatu ole vieläkään olellisesti parantunut... Saman asian tunnusti muutkin solikkamyyjät, joilla muitakin merkkejä myytävänä saman katon alla.

Cabby vaikuttaa mielenkiintoisimmalta, mielestäni. Vaan pitkäaikainen hankinta tää on. Pitäs ottaa kymppitonni velkaa, jotta saan 650.n 250 leveän perhe-Cabbyn. Vaan, halvemmaksi tulisi kuin kesämökin hankinta ja toisaalta, kesämökkiä ei saa niin helposti mukana kulkemaan ; ).

• ennen päätöstä
        myyjät valistaneet.. kirjoitti:

Eräs, suht suuri vaunun myyjä (itse yrittäjä) valisti minua lopulta, että Soliffereissa on eniten laatu/ takuuongelmia kaikista Saksalaisvaunuista: 3 v. sit haasteltiin.

Vaan nythän Solikka tehdään Ruotsissa. Kuulemma ei laatu ole vieläkään olellisesti parantunut... Saman asian tunnusti muutkin solikkamyyjät, joilla muitakin merkkejä myytävänä saman katon alla.

Cabby vaikuttaa mielenkiintoisimmalta, mielestäni. Vaan pitkäaikainen hankinta tää on. Pitäs ottaa kymppitonni velkaa, jotta saan 650.n 250 leveän perhe-Cabbyn. Vaan, halvemmaksi tulisi kuin kesämökin hankinta ja toisaalta, kesämökkiä ei saa niin helposti mukana kulkemaan ; ).

http://www.polarvagnen.se/index.asp?sida=startsida&setLang=finska

• harmi vaan!
        ennen päätöstä kirjoitti:

http://www.polarvagnen.se/index.asp?sida=startsida&setLang=finska

Polar kiinnostaisi kovasti, mutta pelkästään jo nettikuvia katsellen voi huomata, että sisustus on aika vanhanaikaisen näköistä. Makuasia siis. Kuten Solikkakin, niin sisustus ei miellytä: kaappien ovet jne. Turhamaisuuttahan se on, jo noihin ulkonäköseikkohin alkaa kiinnittää liikkee huomiota. Vaan on se kiva oleskella vaunussa, jonka sisätilat viehättää itseä.

Tekniset ominaisuudet tietty se tärkein bointti, käytännöllisyyden kera!

• saksassa
        myyjät valistaneet.. kirjoitti:

tehtyjen Solifer-vaunujen ongelmat olleet aika vähäisiä. Siellähän tehtiin parikymmentä vuotta sitten Artic 450-sarjaa. Ei se myyjän (yrittäjänkään) fyysinen koko aina ole suoraan verrannollinen hänen aivojensa kapasiteettiin.

• hfuhrsgvfi
        Kohdallaan? kirjoitti:

Kaikki hantaakit jäävät käteen suunnilleen ensikäytössä, tehty idiootille Suomalaiselle lastulevykansalle, jolle kelpaa mikä vaan.
        Toista oli vielä .80-luvulla...

• Ex soliferisti
        Kohdallaan? kirjoitti:

Moni kakku päältä kaunis mutta silkkoa sisältä sanoo ns. wanha kansa.

Soliferiin en suosittele sorruttavan. Itsellä kokemuksia kolme vuotta vanhasta ja pettymys oli meille kova. Melkoisia takuukorjauksia tehty ja syksyllä myimme pois. Oli meille se viimeinen solkku takuulla.

Pidetään vähän taukoa ja katsellaan rauhassa homma. Näyttää solkkuseen mallivuoden tuoreistaminen tuovan vaan uusia ja aivan uskomattomia riesoja mukanaan.

Tietty soliferistit ampuvat nyt minut alas kuin räksän mutta ampukoot, ei Soliferin laatu parane salailemalla tai valehtelemalla.

Kilpailu halvimmalla tehdystä ja kalliilla myydystä "uutuusluksuksesta" näyttää menneen huippuunsa. Voi pottu.

• -------------

Varmuuden saat ainoastaan vuokraamalla tai lainaamalla kyseisiä vaunuja ja testaan itse käytössä.
      Jos sijoitta suuren summan pääomia tai pienenkin niin kannattee varmistua siitä, että tuote vastaa odotuksia ja silloin yllä oleva ohje ohjaa oikeaan. Asettamalla tuotteen vaatimuksia vastaavaan käyttöön asiat selviää ja samalla tulee mallien puutteet esiin, ainakin osittain.

• Solifer-vaunuilija

Mistä saa vuoralle ensivuoden vaunumalleja?

• Funzi

Laadullisesti vaunut on yhtä hyviä. Vaunuissa on samat lämppärit, joten siltäkin osin tasapeli. Myös koko ja paino on mallistossa toisiaan vastaavat. Kannattaakin vertailla pohjaratkaisuja ja niiden toimivuutta teidän käytössä. Myös vakiovarustelu kannattaa vertailla. Sitten kannattaa miettiä ne (mahdollisesti) puuttuvat varusteet ja niiden vaikutus hintaan / painoon, esim. ilmastointi. Toimitusajat, huollot "omalla" paikkakunnalla yms. seikat kannattaa miettiä. Sitten ne makuasiat, eli millaiset verhoilut miellyttää, vaunun ulkoväri ja ulkonäkö jne. Jos minulla olisi tilanteesi, niin valintani olisi CABBY 740 F 2 C.

• Kappy
      • Kolmenkauppa

Kaben minä valitsisin ,vaikka kyllä Cabby ja Polar ovat myös hyviä vaunuja.

• sdfg
        Kolmenkauppa kirjoitti:

Kaben minä valitsisin ,vaikka kyllä Cabby ja Polar ovat myös hyviä vaunuja.

Vastasit sitten 3 vuotta vanhaan juttuun?
        Kaivatko näitä vanhoja juttuja ihan työksesi?

• ykskaks jne
        sdfg kirjoitti:

Vastasit sitten 3 vuotta vanhaan juttuun?
        Kaivatko näitä vanhoja juttuja ihan työksesi?

miksi ei,aina ajankohtainen.

• SFC-9xxx

Kolme vuotta vanha aloitus ja vielä mietitään olisiko Cabby vai Kabe !

Huom! nyt eletään LED aikaa ja samalla Dethleffs aikaa.

• Anonyymi

Minä olen pohtinut valintaa Cabbyn ja Kaben välillä kauemminkin kuin 3v. Voi olla että vielä toiset kolme vuotta kuluu asiaa aprikoidessani.

• sviduilija

Sama se on, mitä aikaa nyt eletään. Noi jahkailijat elävät vielä -60 lukua. Kafin ja Soliferin alkuaikoja.

• 28

ostavaunu itselle,älä jollekki kirjoittajalle,älä mene jonkun mainostajan mukaan ole jo itsenäinen.

• Ei kaikkien kaveri

Käytetty Kabe vai Solifer? Vaikka oli vanha ketju, auttoi kuitenkin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      45
      1399
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1295
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      953
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      79
      855
    5. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      185
      830
    6. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      10
      822
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      801
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      791
    9. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      710
    10. Mitä ajattelet yleensä

Kun näet kaivattusi?
      Ikävä
      50
      705
    Aihe