Kolmannella kaudella jo nähdyistä jaksoista jaksossa The Cost of Living taisi paljastua jotain mustasta savusta. Jaksossa Eko alkaa nähdä veljensä, joka vaatii Ekoa ripittäytymään. Eko lähtee harhailemaan huonossa kunnossa viidakkoon etsimään Yemiä vanhan hylyn luota, jonne hän hautasi hänet.
Jaksossa Ekoa varjostaa koko ajan musta savu ja viidakossa Eko näkee tappamiaan ihmisiä. Eko keskustelee Locken kanssa ja Locke sanoo, että kun hän kohtasi hirviön, niin se oli jotain kaunista. Eko sanoo, että hän ei nähnyt mitään sellaista.
Lopulta Eko kohtaa veljensä Yemin aukiolla, mutta Eko ei ripittäydy, vaan puolustaa tekojaan. Yemin hahmo katsoo Ekoa halveksien ja sanoo Ekolle: " You speak to me as if I am your brother." Tämän jälkeen hän katoaa viidakkoon. Eko menee perään ja kohtaakin mustan savun, joka ottaa valtavan muodon tarttuen Ekoon ja hakkaa hänet ristin muotoisella iskuradalla (!) miltei kuoliaaksi. Locken tullessa paikalle Eko onnistuu sanomaan ennen kuolemaansa vain, että "te olette seuraavat."
Voinee siis otaksua, että musta savu kykenee ottamaan ihmishahmon itselleen tai luomaan sellaisen kuvan, että on tekemisissä oikean ihmisen kanssa. Lisäksi se kykenee tuomaan todenmukaisia hahmoja ja tilanteita kohtaamiensa ihmisten menneisyydestä. Tämä selittäisi useat sarjassa tapahtuneet kohtaamiset kuolleitten/kadonneitten ihmisten kanssa. Se näyttää testaavan kohtaamiaan ihmisiä, joista osa ei selviä kohtaamisesta sen kanssa. Minkä pohjalta se tuomitsee, hyvän vai pahan vai jonkin muun kriteerin kautta?
Tulevan jakson Exposé voi kytkeä tätä taustaa vasten.
Mustan savun salaisuus
7
1580
Vastaukset
..että saarelle rakennettu laitteisto on mustan savun vangitsemista varten.
- Nimetön
Muistatko kun Benjamin puhu siitä "isosta laatikosta" jossa saa mitä toivoo. Tämä "musta savu" on just se laatikko, se laatikko oli vain vertailukuva. Enempää en viiti kertoa koska se spoilaa
- arvuuttelija
Haluatko kertoa edes, että mihin lähteeseen pohjaat näkemyksesi? Lostia kun ei ole tehty kuin 3. tuotantokautta.
- minätälläinenpöllö
arvuuttelija kirjoitti:
Haluatko kertoa edes, että mihin lähteeseen pohjaat näkemyksesi? Lostia kun ei ole tehty kuin 3. tuotantokautta.
Itse asiassa siitä on USAssa vissiin menossa 4 kausi... :)
- n00bi
minätälläinenpöllö kirjoitti:
Itse asiassa siitä on USAssa vissiin menossa 4 kausi... :)
Älähän yritä huijata herkkäuskoisia foorumilaisia noilla 'vissiin' -sanoilla varustetuilla väittämillä. 4. kausi alkaa USA:ssa vasta helmikuussa.
- tihk
näin minä uskon ja hyvin mahdollista, että pystyy ottamaan ihmisen hahmon esim. Yemi, Jackin isä, Benin äiti
- keiek
Jacob on mustasavu, ja Jacob tekee ne kaikki kuiskaukset..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412947Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342756Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262709Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4372496Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431828Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1511827Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241385Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41222- 741119
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671027