Sapatti VARJOSTAA tulevaa aikaa?
Rakas lukija! Huomioi koko Raamattu - sillä osatotuus ei ole mikään totuus; varsinkaan jos sitä osatotuutta käytetään valheen verhona.
Raaamttu kertoo sapatin olevan eräänlainen enne tulevasta hyvästä; "tulevaisten varjo".
Mutta ellenismi tahtoo peittää kaiken hyvän tulevan sapatin varjoon! (Kiitos, Utulila, seur. 2 sanankohdan esiin tuomisesta!).
Room 14:5-6 :
5. Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
6. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
Kol 2:16-17
16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
17. jotka vain ovat TULEVAISTEN VARJO, mutta ruumis on Kristuksen.
Ei missään kohdin vaadita tai luvata, että sapatin pitäminen olisi edellytys siihen tulevaan ihanuuteen mukaan pääsemiseksi.
Vaan nykyinen sapattikin on vain varjo tulevasta hyvästä ja tulevasta sapatistakin.
Varjo ei vaadi mitään, sillä se on kuin veteen piirretty viiva!
"Varjosapatti" on ennen muuta muistutus tulevasta todellisesta, joka tuleva ei ole pelkkä varjo tai raamit oikean päivän kohdalle tai vain hengellisesti ajateltava.
Nykysapatti on enemmänkin vain hengellisesti käsitettävä - sillä eihän sen sisällöstä, kielloista ja käskyistä mitään puhuta, vain päivän valinnasta - varjo oikealle kohdalle: lauantain päälle!
Vasta tuhatvuotisessa rauhanajassa tullaan totisesti noudattamaan myös sapattiMÄÄRÄYKSIÄ!!
Jerusalemiin silloin riennetään sapattiaterialle!!!
Sak 14:16-17 :
16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
[Jes. 66:23]
17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta.
[Jes. 5:6].
Jes 66:23
Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
[Sak. 14:16].
Jumalan isänrakkaus, Kristuksen armo ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne!
Sapatti VARJOSTAA tulevaa aikaa!
5
142
Vastaukset
3 ETSIKKOAIKAA YKSILÖILLE JA KANSOILLE !
Rakas lukija!
Yhtä lailla kuin Jumala on iäti uskollinen Israelilleen, yhtä lailla sinulle - kuinka siis voisit unhottaa siunata Israelia!
Jes. 49:15
Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
"Kolmesti" on Jumalalle tärkeä määrä, määritelmä.
Mutta te olette kuulleet väitettävän, että vain kahdesti on Israelin Jumala antanut israelilaisille etsikkoajan.
On myös sanottu, että ihminen saisi 3 erityistä etsikkoaikaa. Miksei sitten Isrel saisi? Mutta saa! Sak 12:10 lupaa vieläpä, että Israel vastaa "kyllä" viimeiseen etsikkoaikaansa.
Loput kertoo Sak 14. luku (Suuri ahdistus, Herran päivä ja tuhat vuotta rauhanaikaa).
Sak. 12:10
Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
Miksi epäilemme, ettei Isrel saa kolmatta mahdollisuuttaan, kun kuitenkin asia on Raamatussa kerrottu seikkaperäisesti.
Vaan nyt timoflinkiläiset väittävät vailla mitään perusteita seuraavasti:
>>> Nyt kristillinen seurakunta (nykyisin adventistit) ovat Jumalan oikea Israel.- jews holyday
Paratiisissa Aatami ja Eeva eivät viettäneet sapattia eikä myöskään Taivaassa vietetä sapattia.
Sapatti on juutalaisten pyhäpäivä.- käsky eli kielto
>>> Eedenistä Taivaaseen ilman sapattia
jews holyday 9.10.2007 klo 23.22
Paratiisissa Aatami ja Eeva eivät viettäneet sapattia eikä myöskään Taivaassa vietetä sapattia.
Sapatti on juutalaisten pyhäpäivä.
Saarn. 4:12
Yksinäisen kimppuun on helppo käydä, mutta kaksi pitää puolensa, eikä KOLMISÄIKEINEN lanka katkea helposti.
KOLMEN-ENKELIN SANOMA VAIKO RAAMATUN - voittaa ?
Runo: "Ellenismi Pohjoismaissa"
Kolme-enkeliä sanoo viimeisen sanan
foorumilla
se on selvä se
eihän ole kuin yksi
haastaja, tuo eepu*
sillä kukaan muu ei kisaile
viimeisen sanan lajissa
kolme-enkeliä on ylväs kuin
goljat, joka lie jättiläisten jälkikasvu
noiden enkeleistä ja tyttäristä
synnissä siinneiden (1.Ms.6:4)
tai kuningas Saul, päätä pitempi muita
"vaan kerran tulee mies
jonka tulosta hän aina ties
ja vie hänet herraskartanoon"
Niinkö?
hän joka sanoo viimeisen sanan
maan päällä (Job 19:25)?
Että vie herraskaisen snaniekan ihan herraskartanoon?
Mutta kaksipa ei voi sanoa viimeistä
sanaa - lauloihan Väinämöinen Joukahaisen
suohon!
yksi on voittaja - hän joka tulee
sanomaan viimeisen sanan
foorumin voittajallekin
Auta armias, ettei se vain olisi tämä:
Jes 14:9-17
9 Tuonela tuolla alhaalla on kiihdyksissä, siellä odotetaan sinun tuloasi. Sinun vuoksesi on ajettu liikkeelle kuolleitten henget: kaikki jotka kerran olivat maan mahtavia ja kaikki jotka olivat kansojen kuninkaita, kaikki ovat nousseet istuimiltaan.
10 Kaikki he puhkeavat puhumaan ja lausuvat sinulle: "Nyt siis sinäkin olet voimasi kadottanut niin kuin me, olet yksi meistä.
11 Tuonelaan on syösty sinun loistosi ja mahtisi, sinun harppujesi helkytys. Sinun allasi ovat vuoteena madot, sinun ylläsi peitteenä toukat. [Job 21:26]
12 Voi, sinä putosit taivaalta, sinä Kointähti, sarastuksen poika! Alas maahan sinut survaistiin, sinä kansojen kukistaja."
13 Etkö juuri sinä sydämessäsi sanonut: "Minä tahdon nousta taivaisiin! Minä pystytän valtaistuimeni Jumalan tähtiä korkeammalle, minä tahdon istua jumalten vuorella kaukana pohjoisessa,
14 minä nousen pilviä ylemmäksi, olen korottava itseni Korkeimman vertaiseksi."
15 Mutta tuonelaan sinut on syösty, sen pohjimmaiseen kuiluun.
16 Jokainen, joka sinut näkee, jää katsomaan, tuijottaa sinua ihmetellen: "Tämäkö on se maailman järkyttäjä, valtakuntien vapisuttaja,
17 joka hävitti maanpiirin autioksi ja murskasi sen kaupungit eikä päästänyt vankeja koskaan kotiin?"
Riimin inspiraation lähde: anan musta sydän
Profetian lähdeteksti: Raamattu
LEIKKI SIKSEEN JA HUUMORI
"Katsovat pitkään", jae 16. Löytyykö lisää pari samantasoista profeettaa - todsitamaan, että "jäljelle jäävät kansoista" voivat katsella
tuhoon tuomittujen jäänteitä, ainakin 1000 vuoden ajan?
Löytyy!!! Eikä kolmisäikeinen todistus helposti petä.
Jes 66:24
Ja kun he lähtevät ulos, he NÄKEVÄT niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
Ps 23:5
Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen.
[Ps. 92:11]
Hes 26:18
Nyt värisevät saaret sinun kukistumisesi päivänä, merensaaret kauhistuvat sinun loppuasi.'
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen- kastelupaus ei sisällä PELKOA
KASTELUPAUKSEN KOHDAT 7 JA 8
7. että raamatullinen viikon seitsemäs päivä, lauantai, on Herran asettama ja siunaama sapatti, lepopäivä, jota Vapahtajan ja alkuseurakunnan antaman esimerkin mukaan tahdon rakastaa ja pyhittää.
8. että Kristus täydellisen ja kertakaikkisen uhrin annettuaan nousi kuolleista, astui ylös taivaaseen ja toimii nyt Ylimmäisenä Pappinamme taivaallisessa pyhäkössä tutkivan tuomion ja armonajan päättymiseen asti.
Vaikka sapattiusko onkin - outoa - asetettu Kristus-uskon yläpuolelle,
niin eihän tuossa mihinkään sapattisinettiin uskomista edellytetä.
Vaan annetaan ymmärtää, että Kristuksessa meilä on täysi lepo ja rauha.
"Tahdon rakastaa ja pyhittää" on ihan eri asia kuin kolmen-enkelin vouhotus: sapatin laiminlyöjä on laittomuuden tekijä ja pedon kumartaja.
2. Kor. 13:14
Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad871400- 52997
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että374834- 153804
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124717- 55709
- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76622
- 57611