Millä irtisanoutunut elää?

Oletko ajatellut, mahdollisesti irtisanoutuva TEHYläinen, millä elät?

Irtisanoudut ilman syytä saat 12 viikkoa karenssia enne kuin saat työttömyyskorvauksen.

Liitto ei voi maksaa sinulle lakkoavustusta, koska et ole lakossa.

Sossu katsoo puolisosi tulot ja laskee saatko toimeentulotukea.

Tässä voittaa liitto, säästyy lakkoavustusten maksamiselta. Tässä säästää TEHY pomot, palkka juoksee koko ajan. Tässä säästää työnantaja. Ne jotka teistä otetaan takaisin töihin, otetaan uusina työntekijöinä.

Oletko miettinyt näitä ennen kuin irtisanoudut?

18

930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä että

      hoitajien ei tarvitse päivääkään olla pois töistä. Pelkkä uhka riittää. Kriittisimmät toiminnot eivät kestä päivääkään ilman hoitajia.

      Eli ei tarvitse päätä vaivata tuollaisella asialla.

      • Tuskinpa mistään löytyy 600 € kuussa lisää liksaa.

        Kyllä TEHY joutuu vastaamaan huutoonsa...


      • tuo on
        kimmon10 kirjoitti:

        Tuskinpa mistään löytyy 600 € kuussa lisää liksaa.

        Kyllä TEHY joutuu vastaamaan huutoonsa...

        vain vaatimus. Voin toki olla väärässä. Rahan löytyminen on järjestelykysymys - ei muuta.


      • EITEHYLÄINEN
        tuo on kirjoitti:

        vain vaatimus. Voin toki olla väärässä. Rahan löytyminen on järjestelykysymys - ei muuta.

        Olipas aloittajalla kerrankin mietittyä tekstiä...
        Mitä jos Virolaiset ja Thaimaalaiset täyttäneet työpaikat, mihis takaisin irtisanoutuneet sitten tulevat?


      • järjesteli
        tuo on kirjoitti:

        vain vaatimus. Voin toki olla väärässä. Rahan löytyminen on järjestelykysymys - ei muuta.

        Demut itkien ja parkuen ja siirtäen järjesti kansaneläkkeisin 20€ lisää. Tästä kauhea mekkala.
        Nyt demukaljupää vaahtoo hoitsuille tosta vaan 500€ lisää?? Samaten toimeentolotukea leikkaamassa ollut vasemmisto. Äänet näiltä häipy.


      • se raha otetaan???
        tuo on kirjoitti:

        vain vaatimus. Voin toki olla väärässä. Rahan löytyminen on järjestelykysymys - ei muuta.

        Et sitten varmaankaan ymmärrä kuntien talouspolitiikasta mitään?? Oletko ajatellut, että kuntien talous menee kuralle jos moiseen palkka vaatimukseen suostutaan, ja se merkitsee kunnallisveron huimaa korotusta ( mistä kärsii ne todelliset pientuloiset, työttömät, eläkeläiset, ym...) ja että jossain muussa työssä, sitten kiristetään, onko oikein, että toisen yhtäarvokasta työtä kunnassa tekevän selkänahasta revitään hoitajille lisää liksaa...


      • korotuksella
        se raha otetaan??? kirjoitti:

        Et sitten varmaankaan ymmärrä kuntien talouspolitiikasta mitään?? Oletko ajatellut, että kuntien talous menee kuralle jos moiseen palkka vaatimukseen suostutaan, ja se merkitsee kunnallisveron huimaa korotusta ( mistä kärsii ne todelliset pientuloiset, työttömät, eläkeläiset, ym...) ja että jossain muussa työssä, sitten kiristetään, onko oikein, että toisen yhtäarvokasta työtä kunnassa tekevän selkänahasta revitään hoitajille lisää liksaa...

        tietysti rahoitetaan. Korotukset eivät tule olemaan mitään "huimia" vai paljonko tiedät niiden olevan? Ja edelleen korostan, että kunnalla on muutakin kohonneita palkkoja maksettavinaan kuin hoitoalan. Ei ole oikein, että kansalaiset ovat maksaneet liian pientä kunnallisveroa vuosia hoitajien pienen palkan kustannuksella. Koska palkat eivät yksinkertaisesti ole kilpailukykyisiä.

        Valtionapua peliin ja reilusti. Siellä sitä kapasiteettia on jos missä - ei vaan haluta myöntää. Valtiolla on varaa laittaa suurosakkaana jättiyrityksien investointien kautta rahaa täyteen paskaan. Miljardeja EUROJA. Paljonko Sonera ja nyt viimeiksi Stora Enso ottivat takkiin? Jään innolla odottamaan Nokian viimeisen jätti-investoinnin haihtumista taivaan tuuliin. Investointi kuulostaakin jo aivan älyttömältä. Entäpä optiot, jotka hyväksytään nielemättä?


      • -juke-
        korotuksella kirjoitti:

        tietysti rahoitetaan. Korotukset eivät tule olemaan mitään "huimia" vai paljonko tiedät niiden olevan? Ja edelleen korostan, että kunnalla on muutakin kohonneita palkkoja maksettavinaan kuin hoitoalan. Ei ole oikein, että kansalaiset ovat maksaneet liian pientä kunnallisveroa vuosia hoitajien pienen palkan kustannuksella. Koska palkat eivät yksinkertaisesti ole kilpailukykyisiä.

        Valtionapua peliin ja reilusti. Siellä sitä kapasiteettia on jos missä - ei vaan haluta myöntää. Valtiolla on varaa laittaa suurosakkaana jättiyrityksien investointien kautta rahaa täyteen paskaan. Miljardeja EUROJA. Paljonko Sonera ja nyt viimeiksi Stora Enso ottivat takkiin? Jään innolla odottamaan Nokian viimeisen jätti-investoinnin haihtumista taivaan tuuliin. Investointi kuulostaakin jo aivan älyttömältä. Entäpä optiot, jotka hyväksytään nielemättä?

        Mistäköhän tuloista näitä veroja tulevaisuudessa maksetaan(teollisuuden työpaikat katoavat ulkomaille). Ei veroja voida loputtomasti kiristää. Esim. itse jo vakavasti harkinnut muuttoa Viroon. Kyllä tarvitsemme tänne Suomeen muutakin toimintaa, joilla voimme tulevaisuudessa maksaa niitä veroja . Ahneus nyt,kostaantuu tulevaisuudessa.


      • ne vaati
        järjesteli kirjoitti:

        Demut itkien ja parkuen ja siirtäen järjesti kansaneläkkeisin 20€ lisää. Tästä kauhea mekkala.
        Nyt demukaljupää vaahtoo hoitsuille tosta vaan 500€ lisää?? Samaten toimeentolotukea leikkaamassa ollut vasemmisto. Äänet näiltä häipy.

        Kokkarithan ne vaati hoitureille 500 lisää liksaa. Työväenpuolue siis


      • tehyläinen
        se raha otetaan??? kirjoitti:

        Et sitten varmaankaan ymmärrä kuntien talouspolitiikasta mitään?? Oletko ajatellut, että kuntien talous menee kuralle jos moiseen palkka vaatimukseen suostutaan, ja se merkitsee kunnallisveron huimaa korotusta ( mistä kärsii ne todelliset pientuloiset, työttömät, eläkeläiset, ym...) ja että jossain muussa työssä, sitten kiristetään, onko oikein, että toisen yhtäarvokasta työtä kunnassa tekevän selkänahasta revitään hoitajille lisää liksaa...

        Niin, eipä ole aikaisemmin tarvinnutkaan hoitajien palkkojen takia veroja nostaa. Hyvää hoitoa vaaditaan, mutta nyt on selkänahasta revitty tarpeeksi. Lähdemme hoitamaan kerrankin omia haavojamme.

        Koettakaa pärjätä virolaisten turvin tai menkää itse valittajat töihin sairaalaan, kun se ei teidän mielestä rankkaa ole. Ja tehkää kaikki hymyhuulin! Tsemppiä!


      • valtion mies
        kimmon10 kirjoitti:

        Tuskinpa mistään löytyy 600 € kuussa lisää liksaa.

        Kyllä TEHY joutuu vastaamaan huutoonsa...

        saatiin yli prosentti enemmän kuin pyydettiin,

        on kiva olla valtiolla töissä,
        missä poika KIMMO on.


    • kirjoituksesta

      olisipa varaa lähteä kultahietikolle miettimään vastausta kysymykseesi. Luostarissa kävisin ja vesiputousta en mistään hinnasta jättäisi väliin (kuten sinä teit omalla matkallasi). Tää palkka vaan kun on niin pieni, ettei rahat riitä matkusteluun. Mitä sinä tienaat? Oletko ylioppilas ja oletko käynyt nelivuotisen ammattikorkeakoulun? Oletko kolmivuorotyössä ja teetkö viikonloppuja?

      • Olen käynyt AMK.n olen tietojenkäsittelyntradenomi.
        Teen ilta ja viikonlopputöitä.
        Tiesin alalle tullessani palkkatason, kuten hoitajatkin.
        25% palkankorotusta ette tule saamaan, siitä olen varma. Ettekä välttämättä työpaikkojanne takaisin.

        Niin bruttopalkkani on keskimäärin 200 €


      • kimmon10 kirjoitti:

        Olen käynyt AMK.n olen tietojenkäsittelyntradenomi.
        Teen ilta ja viikonlopputöitä.
        Tiesin alalle tullessani palkkatason, kuten hoitajatkin.
        25% palkankorotusta ette tule saamaan, siitä olen varma. Ettekä välttämättä työpaikkojanne takaisin.

        Niin bruttopalkkani on keskimäärin 200 €

        Siis bruttoni on keskimäärin 2000 €/kk


      • tiedän ja tunnen alaa
        kimmon10 kirjoitti:

        Olen käynyt AMK.n olen tietojenkäsittelyntradenomi.
        Teen ilta ja viikonlopputöitä.
        Tiesin alalle tullessani palkkatason, kuten hoitajatkin.
        25% palkankorotusta ette tule saamaan, siitä olen varma. Ettekä välttämättä työpaikkojanne takaisin.

        Niin bruttopalkkani on keskimäärin 200 €

        jos olet ollut vuodenkin töissä, tuo 2000 brutto on todella vähän, siihen on kaksi syytä,

        et ole erityinen osaaja, vain tavallinen pakosta alalla oleva.

        tai sitten olet jossain syrjäisellä paikkakunnalla kotiseuduillasi.

        Sillä tiedän, alalla pitää olla todellinen osaaja, tavalliset tyypit eivät tahdo töitäkään saada, alalla on niin suuri ylitarjonta,

        toisin kun sairaanhoitajista on 10 000 hengen puute ja 3-4 vuoden kuluttua puute on 15 000, eläkkeelle siirtymisen johdosta.

        koulututukseen saadaan vain puolet siitä luvusta kun varmasti siirtyy eläkkeelle.


    • Hoitaja

      Lue hyvä ihminen, mitä Tehy sanoo irtisanomisen jälkeisestä rahasta. Saamme kyllä omalta liitolta TÄYSKORVAUKSEN ilman minkäänlaista karenssia. HARMITTAAKO??

      Ei ole tarvetta mennä sossun luukulle, lomalle kylläkin lähden välittömästi!

      • Mister XXX

        Kuinkahan kauan tehyn budjetti riittää maksamaan täyskorvausta vaikkapa 10000 irtisanoutuneella


      • Hoitaja
        Mister XXX kirjoitti:

        Kuinkahan kauan tehyn budjetti riittää maksamaan täyskorvausta vaikkapa 10000 irtisanoutuneella

        Rahat riittää vuodeksi ainakin. Sen jälkeen varmaan työtä löytyy, jos ei entisestä työpaikasta niin muualta.

        Ei ole aihetta sinunkaan sitä surra. Itse en ainakaan sure sitä, mitä vuoden päästä tapahtuu. Olen nähnyt sen verran elämää ja kuolemaa, ettei voi päättää itse tulevasta. Suunnitella ja haaveilla voi - ei muuta.

        Koeta jaksaa!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe