inssi:kaista-ajo,maantieajo,risteysajo??

kertokaa :)

Inssi ois kohta tiedossa ja aattelin kysästä että jos kerta inssissä ajetaan joko kaista-ajoa, maantie ajoa tai risteysajoa niin millaisissa mestoissa olette ajelleet? Tai esim jos on risteysajo, niin mennäänkö ollenkaan vaikkapa motarille..?

Ja ootteko joutunu peruuttamaan taskuun inssissä tai ylipäätään miten ootte joutunu parkkeeraamaan inssissä?

6

6063

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyytta

Risteyasajossa pyöritään enimmäkseen keskustassa yms. taajama alueilla joissa on paljon risteyksiä. Maantieajoa on kyllä myös mukana. Inssi kattoo että tunnet risteysajosäännöt ja järjestyksen. Mootoritietäkin voi olla, tosin ei välttämättä. Maantieajo nimensä mukaan enimmäkseen maantiellä, ehkä myös motaria ja taajamssa käydään ajamassa joku pieni lenkki. Tuosta kaista ajosta ei ole täysin varmaa tietoa, kun ei ole itselle koskaan sattunut. Olettaisin että ajatetaan väylillä joissa on useampia samaan suuntaan meneviä kaistoja. Eli motaria ja isompia paikallisteitä ym. 3 korttia olen ajanut.

• ErilainenMotoristi

Se "kaista-ajo" on käytännössä sellanen, että siinä ajetaan suurimman osa ajokoetta erilaisia kaistoja käyttäen, se on melkein kaikista vaikein osa-alue. Siinä muistaakseni noudatetaan erilaisia ryhmittymisen ajolinjoja, vissiin taajama-ajoa koko ajan, myös kaistanvaihdot on mahdollisia, tai erilaiset ohitukset, niistä en tiedä enempää, mutta mulla aikakin on mennyt pieleen se prätkäkokeessa ja siitä tullut hylätty sitten.

• Lee-

Itse en moista luokitusta muista kuulleenikaan. Omalla kohdallani kuitenkin ajettiin pääsääntöisesti kaupungissa. Noin 1/3 ajasta ajettiin pienemmillä tiellä, joilta löytyy tasa-arvoisia risteyksiä ja loput sitten ihan normaalia kaupunkiajoa. Myös moottoritiellä ajettiin pieni pätkä, maantiellä en joutunut ajamaan.

Inssissä ei käsittääkseni tehdä taskuparkkeerausta, ainakaan normaalisti, mutta kulmaperuutuksen joudut mitä luultavammin tekemään. Yleensä se tehdään viimeisenä katsastuskonttorin pihalla (Oppilas peruuttaa auton parkkiin). Itse tein tuon kulmaperuutuksen ajon aikana, sattuneesta syystä.

• keripukki

Siitä palautelapusta jonka saa inssin jälkeen näkee sen mikä osa-alueen inssi valitsi. Olikohan nyt vasemmassa yläkulmassa 3 rastitettavaa kohtaa joista inssi yhden oli ruksannut. Taisi ne tästä mainita jotain myös autokoulussakin. Oli jo 7 vuotta sitten jolloin b inssin ajoin.

• timppa12

TUTVO valitsee satunnaisesti jonkun osa-alueen. Tämäpitäisi heidän ohjeistuksessaan kertoa AINA oppilaalle, ennen koetta. Samalla hänen pitäisi kertoa kokeen tavoitteet, mahdolliset ojo-ohjeet yms. Heillä on tarkkaan toimivat laatukriteerit, joiden mukaan kokeen "pitäisi" kulkea.

Olipakyseessä mikä tahansa osa-alueista, niin oppilas voi alkukeskustelussa aina kysyä kokeen kulusta lisää. Ja kannattaakin kysyä, mikäli jotain on jäänyt YHTÄÄN epäselväksi.
      TUTVON tehtäviin kuuluu kertoa oppilaalle aina kokeen kulku.
      Lisää tietoa kaavakkeiden täytöstä yms. saat AKE:n sivuilta. www.ake.fi/tutvolaatu. Jo pitäisi alkaa tulla tietoo...

• sattui

pääasiassa risteysajoa, kaista-ajoa ja pieni pätkä moottoritieajoa, lisäksi tuli taskuparkkeeraus ja jalkajarrulla mäkilähtöjä oli ajoittain liikennevaloissa tehtävä, koska joskus tie vietti taaksepäin. Siis ainoastaan mäkilähtö käsijarrulla jäi pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7095
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      51
      3422
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2147
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      42
      2102
    Aihe