Taiteellisuus

ajatuksia?

- oletko mielestäsi taiteellinen? oletko löytänyt taiteilijan itsestäsi? miten taiteellisuutesi ilmenee?

- mitä ymmärrät sanalla taiteellisuus

51

1344

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomautus

      ole taiteilijoita, ainoastaan kopiopersoonallisuuksia.....

    • Rouva Ratikka hoitaa meidän perheessä sen puolen. Minusta lapsuuden soittoharrastus ja satunnaiset vierailut museoissa tai gallerioissa tai kirjan lukeminen eivät vielä tee minusta taiteellista.

    • Emmanuele

      tulee mieleen tekotaiteellisuus. Taiteellisuus on liin ympäripyöreä sana.
      Uskon että jokaisessa ihmisessä on jotain luovaa. Eikö sekin ole jo "taiteellisuutta" jos musiikki koskettaa ja herättää tunteita.

      • ...............

        Olen samaa mieltä siitä että jokaisessa ihmisessä on luovuutta ja se luovuus ilmenee vähän eri tavalla eri ihmisissä. Teeskentelemätön taiteellisuus tai taiteilijuus ei aina näy päällepäin, mutta tekotaiteellisuus näkyy.


      • .................

        Myös seksuaalisuudessa ja sen ilmaisussa voi olla luova. Luovuus ja taiteellisuus ei rajoitu mihinkään tiettyyn asiaan vaan sitä ilmaistaan kaikessa. Seksissäkin voi olla tekotaiteellinen jos se ei tule suoraan sydämestä ;)


      • Emmanuele
        ................. kirjoitti:

        Myös seksuaalisuudessa ja sen ilmaisussa voi olla luova. Luovuus ja taiteellisuus ei rajoitu mihinkään tiettyyn asiaan vaan sitä ilmaistaan kaikessa. Seksissäkin voi olla tekotaiteellinen jos se ei tule suoraan sydämestä ;)

        Mä en ole mikään suorittaja! Sekstaan vain miehen kanssa joka himottaa mua,näinollen luovuus on aina mukana!


      • ................
        Emmanuele kirjoitti:

        Mä en ole mikään suorittaja! Sekstaan vain miehen kanssa joka himottaa mua,näinollen luovuus on aina mukana!

        En ole muuta väittänytkään :)


    • Varmaan mussa olis jos kanavoisin sen oikein.

      Mut mallista piirtäminen ja cover biisien soittaminen ei tee vielä taiteilijaa, multa ehkä puuttuu kyky kohdentaa ja aineellistaa se luovuus

      Taiteellisuus on populaarikulttuurista poikkeavaa itsensä ilmaisua, jonka arvo taidetaan ymmärtää vasta, kun se on jo liian myöhäistä

    • vili

      taidemaalarin. meissä jokaisessa ei todellakaan asu taiteilijasielua...onneksi

      • vili

        luokittelen itseni käytännön ajattelijaksi, joka ei välttämättä osaa arvostaa taidetta


      • ap.
        vili kirjoitti:

        luokittelen itseni käytännön ajattelijaksi, joka ei välttämättä osaa arvostaa taidetta

        arvostan käytännön ajattelijat hyvinkin korkealle. =)


    • scale

      jos meinaat taiteellisuutta perinteisessä merkityksessä.

      Jos taas taiteellisuudeksi lasketaan taito tehdä käyttö ja koriste-esineitä metallista ja puusta, niin sitten olen.

      Taiteellisuudella mä käsitän taitoa luoda vaikkapa musiikkia, maalauksia (naiseni osaa maalata öljyväreillä), lyriikkaa jne,, sellaista perinteistä hommaa.

      • Emmanuele

        metallista ja puusta...jos se ei ole taidetta niin mikä sitten?! :)


      • scale
        Emmanuele kirjoitti:

        metallista ja puusta...jos se ei ole taidetta niin mikä sitten?! :)

        aina ajatellu, että taiteilijalla pitää olla baskeri ja paletti kädessä, Dali-viikset ja keikkua jossakin pariisin kujalla.

        Mä tunnen itseni pikemminkin käsityöläiseksi kun jotakin pykää, kuin taiteilijaksi.


      • scale
        scale kirjoitti:

        aina ajatellu, että taiteilijalla pitää olla baskeri ja paletti kädessä, Dali-viikset ja keikkua jossakin pariisin kujalla.

        Mä tunnen itseni pikemminkin käsityöläiseksi kun jotakin pykää, kuin taiteilijaksi.

        ja paletti kädessä :)


      • Emmanuele
        scale kirjoitti:

        ja paletti kädessä :)

        sillä että "taiteellisuus" on ympäripyöreä käsite. Moni haluaa näyttää taiteelliselta ja elää taiteellisesti, ryypätä yöt läpeensä jne, mutta sillä ei välttämättä ole kauheasti tekemistä oikean luovuuden kanssa. Ei taide ole jotain joka on jalustalla, erillään perustallaajasta. Jokainen meistä voi tehdä taidetta.


      • ap.

      • scale
        Emmanuele kirjoitti:

        sillä että "taiteellisuus" on ympäripyöreä käsite. Moni haluaa näyttää taiteelliselta ja elää taiteellisesti, ryypätä yöt läpeensä jne, mutta sillä ei välttämättä ole kauheasti tekemistä oikean luovuuden kanssa. Ei taide ole jotain joka on jalustalla, erillään perustallaajasta. Jokainen meistä voi tehdä taidetta.

        täytyy sanoo, että kyllä mä olen muutamasta aikaansaannoksestani helvetin ylpeä. Taidetta tai ei.

        Joskus oon miettinyt, että varmaan olisin helvetisti onnellisempi jonakin käsityöläisenä, kuin nykyisessä duunissa.

        Joskin sitä voi mielessään romantisoida sitä duunia jota ei tee ja jonka arkea ei tunne.


      • scale
        ap. kirjoitti:

        http://www.akkijyrkka.com/piha.htm

        ps. tulen tarkastamaan pihasi. =)

        sentään tee, huonekaluja ja sen sellaisia, kun aina ei kaupasta löydä mitä tahtoo.

        Metallista taas muutaman riipuksen, takorautaisen penkin, kyntilänjalan, miekan huotrineen, taistelukirveen, jne...


      • ap.
        scale kirjoitti:

        sentään tee, huonekaluja ja sen sellaisia, kun aina ei kaupasta löydä mitä tahtoo.

        Metallista taas muutaman riipuksen, takorautaisen penkin, kyntilänjalan, miekan huotrineen, taistelukirveen, jne...

        lehmänkin päällä voi istua.
        Sinähän olet varsinainen toiveisukki...


      • Emmanuele
        scale kirjoitti:

        sentään tee, huonekaluja ja sen sellaisia, kun aina ei kaupasta löydä mitä tahtoo.

        Metallista taas muutaman riipuksen, takorautaisen penkin, kyntilänjalan, miekan huotrineen, taistelukirveen, jne...

        olisi mahtavaa jos mies tekisi mulle metallista pienen miekan kaulakoruksi.


      • ...............
        scale kirjoitti:

        aina ajatellu, että taiteilijalla pitää olla baskeri ja paletti kädessä, Dali-viikset ja keikkua jossakin pariisin kujalla.

        Mä tunnen itseni pikemminkin käsityöläiseksi kun jotakin pykää, kuin taiteilijaksi.

        Baskeri päässä voi olla ilman taiteellisuutta, baskeri on hieno ja kätevä päähine :) Vähän niinkuin villasukat joita voi käyttää sekä kesällä että talvella.
        Taiteellisuutta on juuri se että teet niitä omia juttujasi omin käsin ilman sen kummempaa motivaatiota kuin oma halusi tehdä ja teet sen omalla tavallasi etkä niinkuin muut käskevät tehdä. Käsityöläisyyskin on taidetta. Jos ajatellaan vaikkapa restaurointityötä niin siinähän monien mielestä vain korjataan vanhaa jo tehtyä, mutta mielestäni se vaatii myös omaa taiteellista panosta ja näkökulmaa korjattavaan kohteeseen. Ja jos ajatellaan nykypäivän seppiä, suutareita, räätäleitä ym. niin taiteilijoitahan he ovat sen lisäksi että ovat käsityöläisiä.


      • scale
        Emmanuele kirjoitti:

        olisi mahtavaa jos mies tekisi mulle metallista pienen miekan kaulakoruksi.

        Tota siis se miekka ja kirves on ihan täysikokosia, joten ei ihan kaulakorukamaa, riipukset on omiaan. Toinen on pieni sähkökitara ja toinen ei esitä mitään.

        Mutta kiitti ideasta, tiedän mitä teen kullalle synttärilajaksi :)


    • Aurinko79-

      Mulla on aika laaja käsitys sanasta taiteellisuus. Luovuus ja taiteellisuus kulkee niin tiiviisti käsi kädessä että mä en osaa vetää tarkkaa rajaa siihen mikä on mitäkin. Mun mielestä jokaisesta meistä löytyy jotain luovaa, jotain taiteellista vaikka se ei ilmenisikään minään varsinaisena taiteen tekemisenä.

      Mä oon muksuna ja teininä käynyt taideleireillä, maalauskursseilla, haalinut kaikki mahdolliset musiikin, kuvaamataidon ja ilmaisutaidon kurssit kouluaikoina ja jatkanut tuherrusta itsekseni aikuisiällä joskin täytyy myöntää että taiteen varsinainen tekeminen on jäänyt viime vuosina heikommalle eli siinä mielessä koen vieraantuneeni asiasta joka joskus oli mulle todella läheinen. Oonkohan mä hukannut sisäisen taiteilijani...?

      • Emmanuele

        taiteilijasi vain uinuu! :) Herätä se!


      • Aurinko79-
        Emmanuele kirjoitti:

        taiteilijasi vain uinuu! :) Herätä se!

        Mä kyllä oon kaivannut sitä "suttaamista" värien kanssa, ihanan hiljaista työskentelyä omassa rauhassa... Täytyykin kaivaa välineet esiin jostain pölyttymästä :)


      • Yritin lapsena kuvataidekerhoon. Eivät huolineet. Taiteilijat ovat perseestä.


      • Aurinko79-
        DorkaM kirjoitti:

        Yritin lapsena kuvataidekerhoon. Eivät huolineet. Taiteilijat ovat perseestä.

        Kenenkään lapsen ei tulis kohdata tuollasta, kyllä lapsen täytyy saada harrastaa jos halua ja innostusta löytyy, jokaiseen harrastukseen pitäisi olla vapaa pääsy kaikille lapsille tasapuolisesti.

        Itselläkin on kokemusta tuosta ettei huolita jonkin harrastuksen pariin ja se on kyllä tosi vaikea ymmärtää lapsena. Mä sain kuitenkin rohkaistua itseäni aloittamaan tämän harrastuksen aikuisena johon multa lapsena evättiin pääsy ja se oli ihan mielettömän hieno tunne. Toinen rakas harrastus loppui lapsena opettajan epäsopivaan kosketteluun. Pitäisiköhän aloittaa sekin uudestaan...


      • ap.
        Aurinko79- kirjoitti:

        Kenenkään lapsen ei tulis kohdata tuollasta, kyllä lapsen täytyy saada harrastaa jos halua ja innostusta löytyy, jokaiseen harrastukseen pitäisi olla vapaa pääsy kaikille lapsille tasapuolisesti.

        Itselläkin on kokemusta tuosta ettei huolita jonkin harrastuksen pariin ja se on kyllä tosi vaikea ymmärtää lapsena. Mä sain kuitenkin rohkaistua itseäni aloittamaan tämän harrastuksen aikuisena johon multa lapsena evättiin pääsy ja se oli ihan mielettömän hieno tunne. Toinen rakas harrastus loppui lapsena opettajan epäsopivaan kosketteluun. Pitäisiköhän aloittaa sekin uudestaan...

        vertaistuen paikka... (viittaan DM:een)


      • Aurinko79-
        ap. kirjoitti:

        vertaistuen paikka... (viittaan DM:een)

        Vertaistuki... Sitä tukimuotoa on tullut vain harvoin koettua ja sekin hyvin yllättävissä tilanteissa mutta täytyy sanoa että niin kliseiseltä kuin tuo sanana kuulostaakin niin on totta että on ehkä helpompaa jakaa kokemuksiaan sellaisen kanssa kuka on kokenut saman ja pystyy näkemään ongelman "sinun silmin".


      • ap.
        Aurinko79- kirjoitti:

        Vertaistuki... Sitä tukimuotoa on tullut vain harvoin koettua ja sekin hyvin yllättävissä tilanteissa mutta täytyy sanoa että niin kliseiseltä kuin tuo sanana kuulostaakin niin on totta että on ehkä helpompaa jakaa kokemuksiaan sellaisen kanssa kuka on kokenut saman ja pystyy näkemään ongelman "sinun silmin".

        nimenomaan.
        Tiedät, mitä sinun on tehtävä...

        *tsemppii* =)


    • Taasnäitä

      En itse tee mitään taiteisiin liittyvää. Teatterissa tulee joskus käytyä ja tauluja on aikojen saatossa tullut hankittua, itse asiassa niitä on seinät täynnä.

    • On minua monesti ainakin sanottu taiteelliseksi, ja olen mieltänyt sen ajan kuluessa luonteenpiirteekseni. En ihan kokopäiväiseksi ammatikseni taiteile, eikä minulta edes löydy alan "ammattitauteja" kuten ryyppäämistä tai baskeria päässä (huivi on tosin joskus), joita tässä keskustelussa on jo puitu.

      Taiteellisuutta tosiaan voi olla monenlaista, sellaista jokapäiväistä 'elämäntaiteellisuuttakin'. Ja oikeasti voi nauttia luodessaan jotakin. Se on kai tärkeintä että itse nauttii tekemisistään.

      Taiteellisuuten kai liittyy olennaisesti kaiken kauniin ihailu. Ja kauneutta löytyy yllinkyllin luonnosta, ihmisistä ja eilaisista kultuureista ja näiden taiteista.

      Itse piirrän mm. tyyliteltyjä hahmoja, kasveja, eläimiä ja muotokuvia ihmisistä, maalaustakin joskus harjoitan. Olen osallistunut tanssiesityksiin, jotka ovat olleet näytelmällisiä. Kirjoitan tuntojani paperille, sanallinen arkkuni purkautuu mielestäni parhaimmillaan sitä kautta.

      Ja nyt kun ollaan miehen logiikka palstalla, niin täytyy vielä mainita että yleensä kohtaamani miehet ovat arvostaneet näitä enemmän tai vähemmän luovia juttujani, eräskin on ollut yllättävän otettu siitä että olen todella ihastunut hänen piirteisiinsä ja halunnut piirtää hänestä kuvan. Hän on itse luontoa valokuvaava, kuvataiteesta ja musiikista pitävä ja kuitenkin samalla hyvin käytännöllinen ja maanläheinen.

    • varsinainen anti-taiteellisuuden multiruummiillistuma :-( Eiks taiteellisuus oo aina jonkun sortin itsensä ilmaisemista, yleensä vähän erilaisin keinoin kun on yleensä totuttu.

      Ainut 'taiteenlaji' mitä mä ymmärrän tai mikä mua kiinnostaa on musiikki. Tosin sitäkään en pahemmin osaa itse harjoittaa, tai no olin mä junnuna ehkä jonkin sortin wannabe kitaristi mut eipä oo jaksanu sekään innostaa enää vuosiin.

    • Marie-Cecile

      "mitä ymmärrät sanalla taiteellisuus"

      Luovuutta ja kykyä ilmaista itseään ja tunteitaan jollain tavalla. Eli mielestäni kaikki meistä on taiteellisia. Joillain on vain enemmän ilmenemismuotoja sille.

      "oletko mielestäsi taiteellinen?"

      Kuten sanoin, jokainen meistä on taiteellinen jossain määrin.Myös minä.

      "oletko löytänyt taiteilijan itsestäsi?"

      Pitkään uskoin, että sitä ei sisältäni löydy, koska vaikka luon jatkuvasti, niin tein niitä enemmän itselleni ja minulla ei ollut muuta sanomaa tuotoksilleni. Kunnes tajusin, että taiteen tarkoitus on herättää tunteita ja ajatuksia,vaikka niitä ei olisikaan tehty kannanottomielessä.

      "miten taiteellisuutesi ilmenee?"

      Piirrän, maalaan, laulan, soitan, luen, kuuntelen musiikkia, joskus jopa kirjoitan, kudon, neulon, virkkaan, ompelen, liimailen,kokoan... Listaa voi jatkaa loputtomiin.

    • artista99

      Jaahas, enköhän minä ole jonkin sortin taiteilija.

      Opiskelin nk. ammatin jota en ole harjoittanut muuta kuin omissa pikku ympyröissä.

      Vapaus on minulle tärkeintä kuten Pentti Saarikoskelle.

      Opiskelin myös talouden ja teen sillä alalla "töitä". Mihinkään business maailmaan minusta ei ole, mutta nykyään pystyy tekemään töitä netin kautta.

      Taiteellisuus, graafinen suunnittelu auttaa siinä.

      Taiteilijana en pärjäisi, joten on tehtävä siis muutakin.

      Teen sivussa historiikkia, josta näköjään tulee kirja.

      Herkkä, ujo ihminen.

    • helmiä.sioille

      Olen hyvin epätaiteellinen. Ainakin sinulle. Kyselet liikaa ymmärtäkseen taidetta. Pysy matematiikassa ja fysiikassa.

      • Luolasukeltaja

        Mjaa.

        Jos katselee vastaustasi avoimin silmin, niin näen siinä taiteellisen pläjäyksen erilaisia taiteellisia elementtejä.

        Voin hyvillä mielin sanoa näin, sillä Käpylässä ei oikein voi päästä juhannuksen hukkumistilqstoihin muuten kuin eksymällä johonkin pensaaseen.

        ( Hihitystä )


      • Luolasukeltaja
        Luolasukeltaja kirjoitti:

        Mjaa.

        Jos katselee vastaustasi avoimin silmin, niin näen siinä taiteellisen pläjäyksen erilaisia taiteellisia elementtejä.

        Voin hyvillä mielin sanoa näin, sillä Käpylässä ei oikein voi päästä juhannuksen hukkumistilqstoihin muuten kuin eksymällä johonkin pensaaseen.

        ( Hihitystä )

        Itse olen läpitaiteellinen olento. Se täyttää minua kuin ylitsevuotava vesi tai monitasoinen vääristymä ajan ja paikan kudoksessa, jonka päässä on ei totuus, vaan itseni kaltainen totuus. Minä.

        Lisäksi minulla on (kohta) darra.

        ( Reps )


      • Luolasukeltaja
        Luolasukeltaja kirjoitti:

        Itse olen läpitaiteellinen olento. Se täyttää minua kuin ylitsevuotava vesi tai monitasoinen vääristymä ajan ja paikan kudoksessa, jonka päässä on ei totuus, vaan itseni kaltainen totuus. Minä.

        Lisäksi minulla on (kohta) darra.

        ( Reps )

        Taide on näkemys kokonaisuuden osista, joiden joiden paikkaa voi vaihdella ja tuloksesta kiistellä.

        ( Naurua )


      • Luolasukeltaja
        Luolasukeltaja kirjoitti:

        Taide on näkemys kokonaisuuden osista, joiden joiden paikkaa voi vaihdella ja tuloksesta kiistellä.

        ( Naurua )

        Eräs asia meitä poikkeuksetta yhdistää, ja se on kirkas näkemys siitä kuinka paljon vaihtoehtoja on.

        Kun sen ymmärtää tai havaitsee, on perillä.

        ( Hihitystä )


      • Luolasukeltaja
        Luolasukeltaja kirjoitti:

        Eräs asia meitä poikkeuksetta yhdistää, ja se on kirkas näkemys siitä kuinka paljon vaihtoehtoja on.

        Kun sen ymmärtää tai havaitsee, on perillä.

        ( Hihitystä )

        Tunnen itse henkilökohtaisestimiesmaalarin, joka on toistunut samaa aihetta jo lähes kaksikymmentä vuotta. Tekniikat ja värimaailma, sommitella ovat muuttuneet, mutta aihe ei.

        Keskustelimme tästä viinipäissämme taannoin, ja huomasin lopulta tekeväni itse samaa. Hän vain kertoi siitä minulle. Näytti. Kumma että en itse s
        älynnyt sitä ensin. Vielä tällä kokemuksella.

        Että tälleen.

        ( Naurua )


      • Luolasukeltaja
        Luolasukeltaja kirjoitti:

        Tunnen itse henkilökohtaisestimiesmaalarin, joka on toistunut samaa aihetta jo lähes kaksikymmentä vuotta. Tekniikat ja värimaailma, sommitella ovat muuttuneet, mutta aihe ei.

        Keskustelimme tästä viinipäissämme taannoin, ja huomasin lopulta tekeväni itse samaa. Hän vain kertoi siitä minulle. Näytti. Kumma että en itse s
        älynnyt sitä ensin. Vielä tällä kokemuksella.

        Että tälleen.

        ( Naurua )

        Tällaisessa tilanteessa ihminen on jättimäisen käsitteen ytimessä. Sen ympärillä ei ole mitään hänestä, vaan asiat muuttuvat muuksi.

        Se on minuuden peruskysymys, joka mielen täyttää.

        ( Reps )


    • - oletko mielestäsi taiteellinen?
      - snadisti

      Oletko löytänyt taiteilijan itsestäsi?
      - usea juorunnut et oon taiteellinen persoona, omast mielest e niinkää

      Miten taiteellisuutesi ilmenee?
      - musikaalisuutena

      - mitä ymmärrät sanalla taiteellisuus
      - kykyä luoda omaehtoist tuotantoo.

      "Yes, I'm a bitch, just not yours" lohkasin yhel tyypille & tietty piti duunaa siit biisi

    • Enemmänkin kai luova.

      • Luolasukeltaja

        Niin olet.

        Luot lähes minut.

        ( Hihitystä )


      • Luolasukeltaja kirjoitti:

        Niin olet.

        Luot lähes minut.

        ( Hihitystä )

        Luon lumena, laappaan vetenä. :)


      • Luolasukeltaja
        sönkkö kirjoitti:

        Luon lumena, laappaan vetenä. :)

        Mun mielestä imartelu ei sovi suuhuni, mutta tuon lauseen keksijä on lähes Nero Roomassaan.

        (Hihitystä )


      • Luolasukeltaja kirjoitti:

        Mun mielestä imartelu ei sovi suuhuni, mutta tuon lauseen keksijä on lähes Nero Roomassaan.

        (Hihitystä )

        Kiitos. :)


    • - oletko mielestäsi taiteellinen?
      Hyi, pois se minusta. Jos joskus näin koen, yritän muuntaa taiteellisuuden konkretiaksi. Sellaiseksi "tuotteeksi", mistä olisi jollekin jotain iloa tai apua.

      Kun aikanaan hain taidekouluun, olin ihmeissäni siellä kaikkien baskeripäiden keskelle; apuva en kuulu joukkoon D: Ehkä sit kumminkin kuuluin, kun minä pääsin sisään, baskeripäät ei.

    • Teen puhelinmyynnistä taidetta:)

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      309
      10057
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2281
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      42
      2074
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1904
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1848
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1796
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1368
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1292
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1266
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      54
      1253
    Aihe