Joh:10:Jeesus on ovi.

""Jeesus esitti heille tämän vertauksen, mutta he eivät käsittäneet mitä hänen puheensa tarkoitti. Niimpä Jeesus sanoi vielä:"Minä olen ovi. Kuka ikinä tulee sisälle minun kauttani, hän pelastuu. Hän käy sisälle ja ulos ja löytää laitumen.
Varas ei tule kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut tuomaan elämän ja yltäkylläisyyden.
Minä olen hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lampaiden edestä. Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, jättää lampaat ja pakenee kun näkee suden tulevan. Susi hyökkää lauman kimppuun ja hajottaa sen. Palkkalainen pakenee, sillä hänet on palkattu, eikä hän välitä lampaista.
Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen omani ja omani tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän.
Minä annan henkeni lampaiden edestä. Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta. Niitäkin minun tulee johdattaa ja ne kuulevat minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni ottaakseni sen jälleen takaisin.
Kukaan ei sitä minulta ota, vaan minä annan sen itse. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin.
Tämän käskyn minä sain Isältäni."
Ne olivat jakeet 9-17.
Juutalaiset väittivät Jeesusta sairaaksi ja riivatuksi joka oli hyvin lähellä Pyhän Hengen pilkkaa. Ainoa puolustaja, Raamatun mukaan, vetosi siihen että Jeesus oli parantanut sokean silmät.
Tässä teille päivän sanaa,sillä Jeesus on käskenyt Isä-Meidän rukouksessa rukoilemaan, että "anna meille meidän jokapäiväinen leipämme." Sekä hän on sanonut että Hän on elämän leipä.

3

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilkkaa

      kärsivät uskovaiset tänäänkin ja tänäänkin pahin pilkka tulee kirjanoppineilta.

      • mä mietin itse asiassa ihan samaa kun kirjoitin tuon.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        mä mietin itse asiassa ihan samaa kun kirjoitin tuon.

        kuuntelemaan juutalaisten omaa musiikkituotantoa:
        http://www.wstw.fm
        Klikkaa ylhäältä"listen live2ja sivun vaihduttua paina vielä 46k.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe