USA:ssa kreationistit tai älykkään suunnittelun kannattajat opettavat dinosaurusten eläneen jo ihmisen kanssa paratiisissa ja ilmeisesti myös vielä vedenpaisumuksen jälkeenkin. Heiltä kysyttiin kuinka Noa sai nuo suuret eläimet mahtumaan arkkiinsa. - Munina, vastasi luomisopin kannattaja TV1:n Prismaohjelmassa.
OK! Olkoon sittn noin. Epäselväksi meikäläiselle jäi kuitenkin pari asiaa. Ensinnäkin: mistä Noa tiesi munia valitessaan, mistä munasta kehittyisi uros mistä naaraspuolinen dinosaurus (eihän kananmunistakaan päällepäin näe, mistä munasta syntyy kukko ja mistä kana). Toisekseen: koska ja mikä surmasi sitten nuo suuret eläimet mikäli ne nyt sitten munina pelastuivat vedenpaisumuksessa?
Kretionistit ja dinosauruksen muna
10
371
Vastaukset
arkin toiminnan alusta asti.
Jumala lähetti eläimet arkkiin pareittain, samoin kävi, jos Nooan piti valita munia, Jumala kyllä ohjasi hänet ottamaan oikeat munat.
Jumala tiesi tasan tarkkaan, mitä arkkiin tuli saada.Jaaha. Hmm. No, niin. Mitenhän sitten tuo toinen ongelma: koska ja miten suuret liskot hävisivät maapallolta. Olen nimittäin luullut kreationistien aiemmin selittäneen niiden tuhoutuneen vedenpaisumuksessa mutta kun niin tuon uuden tietämyksen valossa ei tapahtunutkaan niin missä vaiheessahan ne katosivat?
- Muuten, pidättekö Te mahdollisena, että myös kreationistit voisivat jossain kohdin eretyä, kuten esim. tässä dinosaurusasiassa?- usko_mato
"kaikkivaltiaan, kaikkitietävän" Jumalan töitä ei ole näkynyt yli puoleentoista tuhanteen vuoteen?
Jos Jumala vedenpaisumuksen aikoihin puuttui maapallon kulkuun luonnonlakien vastaisesti (sitähän on ehdottomasti vaadittu mm. arkin täyttämisessä elollisella), niin miksi ainoaakaan jälkeä Jumalan toiminnasta ei ole löytynyt?? - onkin miettimistä
usko_mato kirjoitti:
"kaikkivaltiaan, kaikkitietävän" Jumalan töitä ei ole näkynyt yli puoleentoista tuhanteen vuoteen?
Jos Jumala vedenpaisumuksen aikoihin puuttui maapallon kulkuun luonnonlakien vastaisesti (sitähän on ehdottomasti vaadittu mm. arkin täyttämisessä elollisella), niin miksi ainoaakaan jälkeä Jumalan toiminnasta ei ole löytynyt??Vastaan uskisten puolesta tähän: Tuntemattomia ovat herran tiet :D
- missä kaikkivoipuus?
sanonut "Kuolkaa syntiset" ja kaikki syntiset olisivat kuolleet, ilman että täytyi järjestää tuo tavaton show eläinten keruineen kaikkineen?
- NOA = UTNAPISHTIM
missä kaikkivoipuus? kirjoitti:
sanonut "Kuolkaa syntiset" ja kaikki syntiset olisivat kuolleet, ilman että täytyi järjestää tuo tavaton show eläinten keruineen kaikkineen?
vedenpaisumuskertomus on lähes täydellinen kopio Gilgames-eepoksen tarinasta.
Noa on siinä Utnapishtim... jne
http://www.kolumbus.fi/j.stenback/k11/newgilgamesh.html
- ällikkä
ihan satuja täynnä.Ei ainoatakaan todistetta,vain tieteen käyttämiä termejä ja uskomuksia.Miten todistat ettei joulupukki ole asunut joskus korvatunturilla ,periaattella.
- kysymys.
Vastausta minulla ei ole kompaan, mutta vastakysymys saattaa olla vaikeampi. Jos elämä kehittyi siten, että alkusolut jakaantuivat, miten ihmeessä tarvittiin jotain uroksia ja naaraksia. Eihän tossa oo mitään järkeä. Solut jakaantuvat ja kehittyvät vaikka syöväksi. Mutta miten ihmeessä ja mitä järkeä tuossa olisi, että jossain vaiheessa olis kehittynyt tuommonen uros-naaras juttu.
Kaitpa uroksia ja naaraita tarvittiin siksi, että monien urosten ja naaraiden mielestä seksi on kivaa. :)
----
Lajien monimuotoisuus ja tavaton kirjo näyttäisi viittaavan siihen, että elämä pyrkii "hakemaan" mitä moninaisimpia ilmenemismuotoja, joista toiset ovat joissain tietyissä olosuhteissa elinkelpoisempia kuin jotkut toiset. Kun laji jatkuu suvullisen lisääntymisen kautta, siis, että on uros ja naaras, lajin sisäisten variaatioiden runsaus on paljon suurempi ja näin lajilla on mahdollisuus selviytyä myös muuttuvissa olosuhteissa: joku lajin variaatio on aina kelvollinen elämään joissakin olosuhteissa.
Miksi nyt sitten elämä on sellainen kuin on, tai miksi ylipäänsä on jotakin mieluummin kuin ei mitään, siihen minulla ei ole vastausta. Yleensäkin minulla on vähemmän vastauksia kuin kysymyksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295504Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144104Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403217IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512860Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2871362Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861318- 601219
- 791149
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3971126Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2171126