Kretionistit ja dinosauruksen muna

USA:ssa kreationistit tai älykkään suunnittelun kannattajat opettavat dinosaurusten eläneen jo ihmisen kanssa paratiisissa ja ilmeisesti myös vielä vedenpaisumuksen jälkeenkin. Heiltä kysyttiin kuinka Noa sai nuo suuret eläimet mahtumaan arkkiinsa. - Munina, vastasi luomisopin kannattaja TV1:n Prismaohjelmassa.
OK! Olkoon sittn noin. Epäselväksi meikäläiselle jäi kuitenkin pari asiaa. Ensinnäkin: mistä Noa tiesi munia valitessaan, mistä munasta kehittyisi uros mistä naaraspuolinen dinosaurus (eihän kananmunistakaan päällepäin näe, mistä munasta syntyy kukko ja mistä kana). Toisekseen: koska ja mikä surmasi sitten nuo suuret eläimet mikäli ne nyt sitten munina pelastuivat vedenpaisumuksessa?

10

400

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arkin toiminnan alusta asti.
      Jumala lähetti eläimet arkkiin pareittain, samoin kävi, jos Nooan piti valita munia, Jumala kyllä ohjasi hänet ottamaan oikeat munat.

Jumala tiesi tasan tarkkaan, mitä arkkiin tuli saada.

• koskaan nuo tarut tunnu lapsellisilta?

• Jaaha. Hmm. No, niin. Mitenhän sitten tuo toinen ongelma: koska ja miten suuret liskot hävisivät maapallolta. Olen nimittäin luullut kreationistien aiemmin selittäneen niiden tuhoutuneen vedenpaisumuksessa mutta kun niin tuon uuden tietämyksen valossa ei tapahtunutkaan niin missä vaiheessahan ne katosivat?
        - Muuten, pidättekö Te mahdollisena, että myös kreationistit voisivat jossain kohdin eretyä, kuten esim. tässä dinosaurusasiassa?

• usko_mato

"kaikkivaltiaan, kaikkitietävän" Jumalan töitä ei ole näkynyt yli puoleentoista tuhanteen vuoteen?

Jos Jumala vedenpaisumuksen aikoihin puuttui maapallon kulkuun luonnonlakien vastaisesti (sitähän on ehdottomasti vaadittu mm. arkin täyttämisessä elollisella), niin miksi ainoaakaan jälkeä Jumalan toiminnasta ei ole löytynyt??

• onkin miettimistä
        usko_mato kirjoitti:

"kaikkivaltiaan, kaikkitietävän" Jumalan töitä ei ole näkynyt yli puoleentoista tuhanteen vuoteen?

Jos Jumala vedenpaisumuksen aikoihin puuttui maapallon kulkuun luonnonlakien vastaisesti (sitähän on ehdottomasti vaadittu mm. arkin täyttämisessä elollisella), niin miksi ainoaakaan jälkeä Jumalan toiminnasta ei ole löytynyt??

Vastaan uskisten puolesta tähän: Tuntemattomia ovat herran tiet :D

• missä kaikkivoipuus?

sanonut "Kuolkaa syntiset" ja kaikki syntiset olisivat kuolleet, ilman että täytyi järjestää tuo tavaton show eläinten keruineen kaikkineen?

• NOA = UTNAPISHTIM
        missä kaikkivoipuus? kirjoitti:

sanonut "Kuolkaa syntiset" ja kaikki syntiset olisivat kuolleet, ilman että täytyi järjestää tuo tavaton show eläinten keruineen kaikkineen?

vedenpaisumuskertomus on lähes täydellinen kopio Gilgames-eepoksen tarinasta.

Noa on siinä Utnapishtim... jne

http://www.kolumbus.fi/j.stenback/k11/newgilgamesh.html

• ällikkä

ihan satuja täynnä.Ei ainoatakaan todistetta,vain tieteen käyttämiä termejä ja uskomuksia.Miten todistat ettei joulupukki ole asunut joskus korvatunturilla ,periaattella.

• kysymys.

Vastausta minulla ei ole kompaan, mutta vastakysymys saattaa olla vaikeampi. Jos elämä kehittyi siten, että alkusolut jakaantuivat, miten ihmeessä tarvittiin jotain uroksia ja naaraksia. Eihän tossa oo mitään järkeä. Solut jakaantuvat ja kehittyvät vaikka syöväksi. Mutta miten ihmeessä ja mitä järkeä tuossa olisi, että jossain vaiheessa olis kehittynyt tuommonen uros-naaras juttu.

• Kaitpa uroksia ja naaraita tarvittiin siksi, että monien urosten ja naaraiden mielestä seksi on kivaa. :)

----
        Lajien monimuotoisuus ja tavaton kirjo näyttäisi viittaavan siihen, että elämä pyrkii "hakemaan" mitä moninaisimpia ilmenemismuotoja, joista toiset ovat joissain tietyissä olosuhteissa elinkelpoisempia kuin jotkut toiset. Kun laji jatkuu suvullisen lisääntymisen kautta, siis, että on uros ja naaras, lajin sisäisten variaatioiden runsaus on paljon suurempi ja näin lajilla on mahdollisuus selviytyä myös muuttuvissa olosuhteissa: joku lajin variaatio on aina kelvollinen elämään joissakin olosuhteissa.

Miksi nyt sitten elämä on sellainen kuin on, tai miksi ylipäänsä on jotakin mieluummin kuin ei mitään, siihen minulla ei ole vastausta. Yleensäkin minulla on vähemmän vastauksia kuin kysymyksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      40
      2506
    2. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      52
      946
    3. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      62
      866
    4. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      52
      750
    5. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      227
      733
    6. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      10
      654
    7. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      81
      607
    8. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      49
      604
    9. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      65