Hautajaiset?

Nimetön

Kenen hauta se oli siinä lopussa, mä mietin oikein kovasti kuka se oikein on. Mutta en oikee tajunnu, aavistelin aluksi, että se on Jackin isä, mutta miten se Kate siihen muka liittyisi, kun Jackhan kysy Katelta, että miksi se ei tullu sinne hautajaisii. Eli kuka se siis oli?

7

1095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saattaa olla

      On epäilty että se olisi Locke

    • arvuuttelija

      Puhut siis kolmannen kauden päättävistä jaksoista Through The Looking Glass, 1 ja 2. Kannattaa muuten huomata, että jaksoissa ei ole kyseessä takaumia, vaan visiot tulevaisuudesta. Siksi kyseessä ei voi olla Jackin isä. Toistaiseksi asia on täysin avoin ja tulee selviämään aikanaan.

      Kuolinilmoitus, jonka Jack repii lehdestä on fanien toimesta suurennettu ja siinä sanotaan mm. "The body of Jo ~*~ antham of
      New York was discovered shortly after 4
      a.m." Kyseessä olisi siis toistaiseksi tuntematon(?) henkilö. Ohessa lisää:

      http://www.lostpedia.com/wiki/Newspaper_clipping

    • epäilen

      Sawyeriä.

      Kukaan ei tullut hautajaisiin paitsi Jack - Sawyer on sellainen persoona, että moni lähinnä pitää häntä ärsyttävänä. Lisäksi hän on pettänyt entisen naisensa (joka on esiintynyt muutamassa takaumassa) luottamuksen, joten tämäkään tuskin tulisi sinne, vaikka sanoikin Katelle, että rakastaa Sawyeriä silti. Sawyerin isä tappoi Sawyerin äidin ja itsensä, joten he eivät voi tulla. Sawyerin kaltaisella epäluotettavalla tyypillä tuskin on monta ystävää, jotka tulisivat hautajaisiin.

      Jack ihmettelee, miksei Kate tullut hautajaisiin. Hän siis oletti, että Kate tulisi. Ja tämä tuo mieleen Katen ja Sawyerin suhteen saarella, josta Jackin tiesi. Kate ei välttämättä olisikaan tullut, jos kuollut oli Sawyer, koska hänhän tuntui lopussa kuitenkin hieman välttelevän Sawyeriä - meni uudelleen sänkyynkin tämän kanssa vasta nähtyään Jackin ja Juliettin juttelevan keskenään. Kate siis tuntui leirissä harrastaneen seksiä Sawyerin kanssa lähinnä kostaakseen Jackille. Saarelta kotimaahansa palattuaan Katella tuskin oli enää Sawyeriä kohtaan syvempiä tunteita. Jos näin on, lienee luontevaa, ettei Katekaan tullut hautajaisiin.

      Jack tuli hautajaisiin kenties siksi, että Sawyer ja hän olivat kuitenkin saarella olleet paljon tekemisissä. Jack on muutenkin avulias ihmisiä kohtaan. Ehkä hänen mielestään Sawyerillä oli myös mielenkiintoinen persoona. Salaa hän saattoi ihaillakin Sawyerin kapinahenkeä ja itsepintaisuutta, joka toki oli osasyy siihen miksi Sawyer selvisi elossa saarelta. Ja ihailla kenties tappioonsa pettyneenäkin myös sitä, että Sawyer oli päässyt Katen kanssa läheisiin väleihin, kun taas hänen kanssaan Kate ei loppupuolella ollut ollut kuin kaverillisissa väleissä.

      Sawyer olisi tehnyt itsemurhan sen vuoksi, että Kate ei siis olisikaan enää saarelta lähdettyä välittänyt hänestä. Sawyerillä sen sijaan oli selkeästi tunteita Katea kohtaan. Sawyerillä ei siis olisi juuri ollut läheisiä, joiden luo palata.

      Tämä on siis oma teoriani.

      • kotjos

        Arkussa olisi ollut Ben. Sawyer oli se mies, jonka Kate sanoi kotona kohta ihmettelevän missä hän viipyy. Ben kuoli syöpäänsä.

        Se mitä oikeasti ihmettelen, on se, että Jack huusi lääkärikollegalleen suurinpiirtein näin: "jos menisimme nyt isäni huoneeseen, niin näkisimme kumpi meistä on enempi kännissä (minä vai isäni)!"

        Kyseessä oli kuitenkin "reaaliaika" ja kaikki saarella tapahtuneet näissä viimeisissä jaksoissa oli flash-backejä. Isänhän PITI olla kuollut?


      • crocoodiile
        kotjos kirjoitti:

        Arkussa olisi ollut Ben. Sawyer oli se mies, jonka Kate sanoi kotona kohta ihmettelevän missä hän viipyy. Ben kuoli syöpäänsä.

        Se mitä oikeasti ihmettelen, on se, että Jack huusi lääkärikollegalleen suurinpiirtein näin: "jos menisimme nyt isäni huoneeseen, niin näkisimme kumpi meistä on enempi kännissä (minä vai isäni)!"

        Kyseessä oli kuitenkin "reaaliaika" ja kaikki saarella tapahtuneet näissä viimeisissä jaksoissa oli flash-backejä. Isänhän PITI olla kuollut?

        "Se mitä oikeasti ihmettelen, on se, että Jack huusi lääkärikollegalleen suurinpiirtein näin: "jos menisimme nyt isäni huoneeseen, niin näkisimme kumpi meistä on enempi kännissä (minä vai isäni)!" "

        Aluksi olin ihan varma et ne kohdat missä Jackilla on parta, ovat menneisyydestä kuvattuja, ja tuo hänen lauseensa vain vahvisti sitä epäilystä. Lopussa sitten Kate tuli. Ajattelin että ehkä he tunsivat toisensa sittenkin ennen lentoa jo, ja siinä selviää jokin radikaali salaisuus miksi Jack ja Kate välittävät toisistaan niin paljon. Mutta ilmeisesti se kuvasi tulevaisuutta.


      • arvuuttelija
        kotjos kirjoitti:

        Arkussa olisi ollut Ben. Sawyer oli se mies, jonka Kate sanoi kotona kohta ihmettelevän missä hän viipyy. Ben kuoli syöpäänsä.

        Se mitä oikeasti ihmettelen, on se, että Jack huusi lääkärikollegalleen suurinpiirtein näin: "jos menisimme nyt isäni huoneeseen, niin näkisimme kumpi meistä on enempi kännissä (minä vai isäni)!"

        Kyseessä oli kuitenkin "reaaliaika" ja kaikki saarella tapahtuneet näissä viimeisissä jaksoissa oli flash-backejä. Isänhän PITI olla kuollut?

        *SPOIL* Kerron viestissä asioita, joita ei ole vielä tapahtunut Suomessa esitettävissä jaksoissa kolmannelta kaudelta.

        Miksi Ben lähtisi saarelta? Hänhän nimenomaan haluaa pysyä ja pitää muut saarella.

        Tarkalleen ottaen Jack käski hakea hänen isänsä "down here", jotta voidaan katsoa kumpi on enemmän kännissä. Toinen kerta, kun Jack viittaa isäänsä, on apteekissa, jossa hän yrittää ostaa isänsä kirjoittamalla reseptillä lääkkeitä.

        Musta on mahdollista, että Jack käytti tilanteessa isästään tuollaista sanamuotoa, koska halusi antaa ymmärtää, että ei kuitenkaan ole yhtä paha juoppo mitä isänsä lopulta tunnetusti oli. Reseptin Jack on voinut itse väärentää.

        Toisaalta, sarjan tekijät ovat vihjanneet, että he saattavat käyttää sanaa kuollut tavalla, jota katsojat eivät ymmärrä. On mahdollista, että Jackin isä ei kenties olekaan kuollut siinä mielessä missä sana kuollut ymmärretään.

        http://www.lostpedia.com/wiki/Dr._Christian_Shephard

        Kolmannella kaudella oli muitakin mielenkiintoisia piirteitä. Meille selvisi, että lennon 815 kone on löydetty merestä ja kaikki lennolla mukana olleet ovat kuolleita. Näin ainakin Locken isä ja Naomi väittävät. Locken isä taas luuli joutuneensa helvettiin, kun hänet siepattiin saarelle. Tosin tälle annettiin täysin järkevä selitys. Ben määräsi hänet kidnapattavaksi auttaakseen Lockea selvittämään välinsä isänsä kanssa.


      • Lost86N

        Jos sawyer olisi kuollut miksi jack olisi reagoinut siihen niin voimakkaasti? (itkeskeli yksin siellä autossa se kuolinilmoitus kädessä) Tuskin jack sentään sawyerin perään itkeskelisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1674
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1005
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      891
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      823
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      794
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      792
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      783
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      783
    Aihe