Minulta on selästä leikattu välilevy. Leikkaus ei onnistunut, alkoi kahden viikon päästä hermoon taas painamaan. Tai lääkäri sano että sinulla nyt arpikudos painaa hermoon ,(menee kuulemma itsestään ohi) olen ollu kipujeni kanssa kohta kuukauden, minua aluksi lääkittin panadol forte 1g:llä g ja diclomex rapidilla 50mg, kävin lääkärissä viikko takaperin, ja lääkäri ihmetteli että miksi minulle ei ole määrätty "hermosärky" lääkettä, hän kirjoitti minulle sellaista lääkettä ku noritren 25mg. kyseinen lääke on masennuslääkkeenä käytetty, ja kuulemma käy hermosärkyyn, pientä vaikutusta olen havainnut. mitä lääkkeitä teille on määrätty hermosärkyyn, ja minkälaisia kokemuksia siitä on? onko ollu apua vai ei?
mitä lääkettä hermosärkyyn?
19
21349
Vastaukset
- popsin
Lyricaa, 150mg aamuin illoin.
- hermosärky
Miten auttaa pitääkö kivun kokonaan poissa? minkälaisia sivu vaikutuksia on vai onko ollenkaa?
- Josko nyt toimii
Kuinka nopeasti rupesi lääke vaikuttamaan vai alkoiko toimia ns.välittömästi kun annos oli saatu kohdalleen? Aloitan juuri pienellä annoksella ja sitä suurennetaan viikonvälein jopa 300 mg x 2 /vrk. Ja tuliko millaisia sivuoireita?
- popsin
Josko nyt toimii kirjoitti:
Kuinka nopeasti rupesi lääke vaikuttamaan vai alkoiko toimia ns.välittömästi kun annos oli saatu kohdalleen? Aloitan juuri pienellä annoksella ja sitä suurennetaan viikonvälein jopa 300 mg x 2 /vrk. Ja tuliko millaisia sivuoireita?
Vaikutus alkoi tuntua ehkä noin reilun viikon päästä. Ei poista mulla särkyä mutta "pehmentää" sitä, ei ole niin polttavaa. Taidan itsekin siirtyä tuohon 300mg aamuin illoin.
Sivuvaikutuksia ei ihmeemmin, alussa tuntui jotain silmissä eli näkö oli jotenkin epätarkka. Ja väsymystä tuosta tulee ainakin minulle.
Lisäksi menee Panacodia 2-6 kpl/vrk. - älyttömästi
popsin kirjoitti:
Vaikutus alkoi tuntua ehkä noin reilun viikon päästä. Ei poista mulla särkyä mutta "pehmentää" sitä, ei ole niin polttavaa. Taidan itsekin siirtyä tuohon 300mg aamuin illoin.
Sivuvaikutuksia ei ihmeemmin, alussa tuntui jotain silmissä eli näkö oli jotenkin epätarkka. Ja väsymystä tuosta tulee ainakin minulle.
Lisäksi menee Panacodia 2-6 kpl/vrk.mahdollisia sivuvaikutuksia.
Itse oksensin, pyörrytti ja väsytti. Väsymys jäi muut oireet helpottu.
Nyt lyrica vaihdettu neurotol slow:hun.
Vielä en osaa sanoa vaikutuksia, tuntuu tepsivän kuitenkin ihan hyvin. - minua taas,.
älyttömästi kirjoitti:
mahdollisia sivuvaikutuksia.
Itse oksensin, pyörrytti ja väsytti. Väsymys jäi muut oireet helpottu.
Nyt lyrica vaihdettu neurotol slow:hun.
Vielä en osaa sanoa vaikutuksia, tuntuu tepsivän kuitenkin ihan hyvin.Lyrica lihotti parissa kk. tuli 7kiloo lisää,ja muutenkin ne huippas,vaihdettiin somadril comp,tämä lääke mulle hyvä ,sit menee vielä triptyl,ja panadol.
- hermosärky
minua taas,. kirjoitti:
Lyrica lihotti parissa kk. tuli 7kiloo lisää,ja muutenkin ne huippas,vaihdettiin somadril comp,tämä lääke mulle hyvä ,sit menee vielä triptyl,ja panadol.
lyrica sellainen kipulääke että voit tehdä niitä päivän askareita sun muita juttuja ilman kipuja? Kun minulla on tällä hetkellä nuo lääkkeet semmoisia että kivut tulee lävitse esim istuessa pidempää. kun ajattelin tästä töihin lähteä. olen ollut jo yli 2kuukautta sairaslomalla, ja nyt jurppii tää meininki niin paljon, että minun olisi saatava vahvat kipulääkkeet jotta voisin olla töissä normaalisti.
- vaikutus
hermosärky kirjoitti:
lyrica sellainen kipulääke että voit tehdä niitä päivän askareita sun muita juttuja ilman kipuja? Kun minulla on tällä hetkellä nuo lääkkeet semmoisia että kivut tulee lävitse esim istuessa pidempää. kun ajattelin tästä töihin lähteä. olen ollut jo yli 2kuukautta sairaslomalla, ja nyt jurppii tää meininki niin paljon, että minun olisi saatava vahvat kipulääkkeet jotta voisin olla töissä normaalisti.
Vaikee sanoa,jokaiselle nämä lääkkeet tekee erilaisen vaikutuksen,itse olen ollut s-lomalla maaliskuusta lähtien,lyricaa kun söin ,niin aina oli semmonen huippaava olo,ja kipu tulee ainakin mulla läpi,ja sit nukkusin aina,on niin väsyttävä olo,eipä kai mitkään lääkkeet oikein tehoa kunnolla,tai jos tehoo,niin tulee sit kaikenlaisia sivuvaikutuksia.
- Meg52
popsin kirjoitti:
Lisäksi menee Panacodia 2-6 kpl/vrk.Olen saanut Lyrica-lääkkeen ja eilen illalla otin ekan pillerin 75mg.Tänä aamuna en meinannut ylös päästä ku väsytti niin eli nukuin sitten n.klo 11.oo asti.Meneekö tämä väsymys ohi vai onko koko ajan tällaista? Onko jollakin kokemusta tästä?
- minä-.-.,
Meg52 kirjoitti:
Olen saanut Lyrica-lääkkeen ja eilen illalla otin ekan pillerin 75mg.Tänä aamuna en meinannut ylös päästä ku väsytti niin eli nukuin sitten n.klo 11.oo asti.Meneekö tämä väsymys ohi vai onko koko ajan tällaista? Onko jollakin kokemusta tästä?
myös olin tosi väsynyt lyrican aikaan,kun käytin sitä,aloin viime kesäkuussa käyttään,niin olisin nukkunut jatkuvaan,aina vaan väsytti,mutta kyllä se kesän aikaan tasaantui,minulla annostus oli,aamuin,illoin 150mg,nyt sit olen vähentänyt sen ,että otan vaan iltaisin,ja kun toi rasia on loppu,niin lopetan kokonaan,tämä lääke on lihottanut minua 7kg kesän aikaan,alkuaikoina oli jatkuva nälkä,löydettiin toinen yhtä hyvä kipulääke,ja on 10kertaa halvempi.
- Lyrican käyttäjä
minä-.-., kirjoitti:
myös olin tosi väsynyt lyrican aikaan,kun käytin sitä,aloin viime kesäkuussa käyttään,niin olisin nukkunut jatkuvaan,aina vaan väsytti,mutta kyllä se kesän aikaan tasaantui,minulla annostus oli,aamuin,illoin 150mg,nyt sit olen vähentänyt sen ,että otan vaan iltaisin,ja kun toi rasia on loppu,niin lopetan kokonaan,tämä lääke on lihottanut minua 7kg kesän aikaan,alkuaikoina oli jatkuva nälkä,löydettiin toinen yhtä hyvä kipulääke,ja on 10kertaa halvempi.
Kiinnostaisi tietää mikä tuo Lyrican korvannut lääke sinulla on? Itse olen myös Lyrican käyttäjä ja olen lihonut 4 kg kuukaudessa ja ihan hirmuinen ruokahalu koko ajan. Ja aina väsynyt...
- uusi lääke
Lyrican käyttäjä kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää mikä tuo Lyrican korvannut lääke sinulla on? Itse olen myös Lyrican käyttäjä ja olen lihonut 4 kg kuukaudessa ja ihan hirmuinen ruokahalu koko ajan. Ja aina väsynyt...
Uuden lääkkeen nimi on somadril comp....mulla selän lisäksi,on myös nivelsärkyjä.
- @mi
coctailini pitää sisällääm Celebraa, Sirdaludia, Panacodia, Lyricaa ja apteekista ilman reseptiä saatavaa TriNeurinia - oikein vahvaa b-vitamiinia.
Lyricaa en nyt syö, en pystyisi käymään töissä, jos käyttäisin sitä joten se jätettiin tässä vaiheessa tällä kerttaa reserviin.
Kokeile sitä b-vitamiinia, minulla se auttaa melkein enemmän kuin nuo muut mömmöt. Vähintään katkaisee kivult terän.- hermosärky
Kiitoksia tiedosta pitää hommata tuota ja kokeilla.
- tätä''''
sun mainitsemaa sekoitusta syödä sellainen ,joka ei voi syödä panacotia sappivaivojen takia,sappirakko poistettu.
- tmo
Älä helkkarissa popsi noita noritren pillereitä,ne on ihan mieliala lääkkeitä eikä niillä oo mitään tekemistä hermosäryn kanssa,sama koskee triptyliä. Oon kohta 9 vuotta kärsiny hermosäryistä ja on kohta käyty kaikki kipulääkkeet läpi mitä Suomesta saa,eikä ykskään lääke vie hermosärkyy,tai sit oot pihalla ku lumiukko jos jotain vahvempaa määrätään,eikä silti vie hermosärkyjä. Kannattaa tutustuu semmoseen lääkkeeseen ku Bedrocan,joka on kyllä tässä maassa poikkeusluvan alla.Mut lue hesarin arkistoista ei mikään pilviveikko,siinä puhutaan Suomen ensimmäisestä laillisesta lääkekannabiksesta,jota Turkulainen mies sai hermosärkyihinsä ja tehosi. Kannattaa lukee.
- make
Mulla taas lyrica.75mg auttoi 3 päivässä,aavesärkyyn hermosärkyyn, on piristävä olo ei väsytä päivällä eikä illalla,yöt on vaikeita,ei pääse nukkuun kuin imovaanilla noin,5-6h nukun.
- Kovaa on elämä
Mulla ollut useita viikkoja hermosärkyä. Niska nikamissa hermot puristuksissa ,on kuvattu,käynyt fysioterapeutilla muutaman kerran,ei voitu kunnolla käsitellä,kun kipu oli nin kova. Akupuntio auttoi jännityksen poistoon hieman. Mutta tilasin laventeli eteerinen öljy netistä,siitä luettuani ja olipa yllätys. Kipu tuntui ensin kovempana,mutta puolen tunnin päästä hierottuna niskaan kipu poistui ja nukahdan sohvalle. Nyt lihasjännitys ja särky ovat hävinneet 5vrk käytön jälkeen ja tänään en ole enää syönyt 5kpl,panacodia ja 800 Buranaa 6kpl vrk.aamulla vain yhden burana 600. Ihan jo hymyilin tänään pitkästä aikaa. Minulle auttoi,en tiedä auttaako monille,mutta ottakaa selvää,sillä kyllä nää hermo säryt on niin kovia ja masentavia,et itse murha käy mielessä!
- mökö56
minulle kans tuota NORITREN 25 mg ,mutta sitten alkoi sulkija lihas aueta kulkiessa,,muuten hyvä hermokipuun
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432508
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1112406- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821169